سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

خیلی ها استفاده از پارکت و لمینت را به سرامیک ترجیح می دهند. دلیلش چیست؟ اینکه سرامیک سریع کثیف می شود و تمیز کردن آن هم از پارکت و لمینت سخت تر است؛ البته در صورتی که روش تمیز کردن سرامیک را بلد نباشید! سرامیک با توجه به قیمت مناسبی که دارد، از جمله محبوب ترین کفپوش های ساختمانی به حساب می رود. حتی در سرویس و بهداشتی و حمام استفاده از کاشی های سرامیکی بسیار پرکاربرد است. در این رابطه تنها همان یک مشکل وجود دارد: اینکه نحوه تمیز کردن و شستشوی سرامیک ها کمی دشوار است.

سرامیک به علت ساختاری که دارد، خیلی راحت آلودگی را به خود جذب می کند. روی سرامیک راحت لکه می افتد و اگر به موقع آن را تمیز نکنید، خیلی زود فرسوده می شود و فضای داخلی خانه را از شکل می اندازد. چاره کار اما ساده است: کافی است با بهترین ترفندهای تمیز کردن سرامیک آشنا شوید تا خودتان بتوانید از پس کار برآیید و سرامیک هایتان را مثل روز اول برق بیاندازید. ما در ادامه این مطلب به همین ترفندها اشاره کرده ایم و شما را با راحت ترین راه های نظافت سرامیک آشنا کرده ایم. پس اگر می خواهید سرامیک هایی همیشه براق، تمیز و نو داشته باشید، تا انتها همراهمان باشید.

بهترین روش تمیز کردن سرامیک کف

بهترین ترکیب ها برای تمیز کردن سرامیک کدام هستند؟

خیلی ها تی را با کمی آب ولرم نم دار می کنند و سرامیک را از این طریق تمیز می کنند. برخی دیگر هم یک راست به سراغ شوینده های گران قیمت می روند و برای تمیز کردن کفپوش های منزلشان، خود را حسابی به خرج می اندازند. اما نظرتان چیست اگر بگوییم که پاک کننده هایی بسیار بهتر و قوی تری برای شستن سرامیک کف وجود دارند که کم هزینه اند و حساسیت زا هم نیستند؟ در بخش زیر به برخی از مهمترین مواد تمیزکننده سرامیک کف منزل اشاره کرده ایم:

۱- جوش شیرین

جوش شیرین تمیزکننده ای واقعی است و می تواند سطح سرامیک را مثل روز اول براق و درخشنده کند. برای استفاده از این ماده کافی است کمی جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و مخلوط بدست آمده را روی سرامیک (مخصوصا نقاطی که لکه دارد) اسپری نمایید. سپس به کمک یک تی آن محل ها را تمیز کنید تا سرامیک مثل روز اول برق بزند. خشک کردن سرامیک با یک پارچه تمیز را نیز فراموش نکنید.

۲- لیمو ترش و سرکه سفید

ترکیب این دو ماده یک اسید قوی و تمیزکننده به دست می دهد که برای نظافت انواع سرامیک و کاشی موثر است. کافی است یک لیمو ترش را از وسط نصف کنید و به شکل مستقیم روی محل آلوده بکشید. در مرحله بعد یک دستمال مناسب را به‌ مقداری از سرکه سفید آغشته کنید و روی محل بکشید. در نهایت سرامیک را با دستمالی تمیز و نم‌ دار پاک کنید و در آخر نیز محل را با یک دستمال تمیز خشک نمایید.

۳- جوش شیرین، سرکه و آمونیاک

می خواهید ترکیبی درست کنید که قادر باشد هر نوع لکه ای را تمیز کند؟ پس حتما ترکیب جوش شیرین، سرکه و آمونیاک را امتحان کنید. این ترکیب مخصوصا برای از بین بردن آلودگی روی کاشی و سرامیک بسیار کاربرد دارد. کافی است مقداری از این ترکیب را روی نقاط آلودگی اسپری کنید و با یک پارچه یا یک تی مناسب محل را تمیز کنید.

نظرات کاربران سرویس کفسابی (سنگسابی)

درخواست کفسابی (سنگسابی)

بیشتر بخوانید: در مورد انواع تی برای نظافت منزل

تمیز کردن لکه جوهر از روی سرامیک

مناسب ترین روش برای لکه گیری سرامیک چیست؟

سرامیک های کف منزل در معرض انواع آلودگی ها و لکه ها قرار دارند. تمیز کردن هر یک از انواع لکه ها هم باید به روشی خاص صورت بگیرد. در ادامه کمی بیشتر در این رابطه صحبت کرده ایم:

۱- تمیز کردن لکه خون

برای از بین بردن لکه خون مقداری آب را سفید کننده به نسبت ۱ به ۵۰ ترکیب کنید. برای مثال ۱۰ میلی‌ لیتر (دوسوم قاشق غذاخوری) سفید کننده را در نیم لیتر آب حل کنید و محلول را روی محل لکه بکشید تا تمیز شود. همچنین می‌ توانید یک دستمال یا اسفنج را با پراکسید هیدروژن نم دار کنید و آن‌ قدر آن را روی لکه بکشید تا محل پاک شود.

۲- پاک کردن لکه جوهر

از بین بردن لکه جوهر نیز به کمک سفید کننده امکان پذیر است. در همین جهت یک پارچه تمیز را با سفید کننده خیس کنید. سپس پارچه را روی لکه قرار دهید و بگذاریدبه صورت ساکن مدتی در همان محل باقی بماند. تا وقتی که لکه ناپدید شود هر  یک دقیقه یک بار آن را چک کنید. فقط حواستان باشد که پارچه خیس را بیش از حد بر روی کاشی یا سرامیک قرار ندهید. همچنین هیچگاه پارچه را روی لکه نکشید، چون در این صورت جوهر پخش می شود و محل آلوده تر می شود.

۳- از بین بردن لکه چای و آبمیوه

برای از بین بردن لکه های مایعاتی مثل چای، قوه و آبمیوه، کافی است که سرامیک را با مایع ظرفشویی و آب داغ بشویید و سپس محل را با یک پارچه تمیز خشک نمایید.

۴- پاک کردن لکه شمع و آدامس

نحوه پاک کردن لکه شمع و آدامس از روی سرامیک بسیار جالب است. برای این کار باید چند تکه یخ را درون یک کیسه فریزر کنید و آن را روی محل آدامس یا شمع قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه محل را بررسی کنید. اگر آدامس یا شمع یخ زده بود، آن را به کمک یک کاردک بخراشید و سپس با یک پارچه نم دار باقی مانده آلودگی را تمیز نمایید.

پاک کردن لکه آبمیوه از روی سرامیک

۵- پاک کردن لکه لاک

لاک پاک کن می تواند لکه های لاک را از روی سرامیک تمیز کند. اما اگر لاک پاک کن کارساز نبود، می توانید سفید کننده را با نسبت ۱ به ۹۹ با آب ترکیب کنید. برای این منظور پارچه‌ ای را به محلول سفید کننده و آب آغشته کنید و با استفاده از آن، لکه را پاک کنید. همچنین می‌ توانید برای این‌کار از پراکسید هیدروژن هم استفاده کنید.

۶- تمیز کردن لکه چربی

برای تمیز کردن لکه های روغن و چربی، کافی است که یک دستمال را به نوشابه آغشته کنید و به‌ صورت دورانی روی لکه بکشید و آن را پاک کنید.

روش هایی برای پاک کردن سیمان، گچ و رنگ از روی سرامیک

تمیز کردن موادی مثل سیمان و گچ و رنگ از روی سرامیک ها کار دشواری نیست، به شرط اینکه راه آن را بلد باشید. حتی اگر سیمان یا گچ روی سرامیک خشک شده باشند، باز هم می توان آنها را از بین برد. برای این منظور کافی است روش های زیر را انجام دهید:

الف) پاک کردن سیمان از روی سرامیک

ابتدا با استفاده از کاردک های مخصوص تا جای ممکن سیمان موجود روی سطح سرامیک را بتراشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تکه های بزرگ سیمان از سطح سرامیک محو شوند. اگر لکه‌ های سیمان کوچک باشند می‌ توانید مقداری سرکه سفید را به اندازه‌ ای که کل لکه را بپوشاند. روی محدوده‌ سیمانی بریزید.

سپس اجازه دهید یک تا دو ساعت سرکه بر روی سیمان روی سرامیک بماند، سیمان که شروع به شل شدن کرد، با استفاده از اسکاچ یا یک فرچه سرامیک را تمیز کنید و لکه را از بین ببرید. اگر هنوز هم اثری از سیمان روی سرامیک‌ها وجود داشت، این کار را دو مرتبه تکرار کنید. در نهایت نیز سرامیک را با استفاده از آب و صابون بشویید تا اثر اسیدی سرکه و بوی آن از بین برود.

ب) تمیز کردن گچ از روی سرامیک

برای تمیز کردن گچ خشک شده روی سرامیک، درون یک سطل آب داغ و مقداری مواد شوینده بریزید. سپس با استفاده از یک تکه پارچه یا ابر که به این محلول آغشته شده است، لکه ها را تمیز کنید. بعد از تمیزکاری اولیه، ۵ دقیقه زمان دهید تا گچ خیس بخورد. در مرحله بعد با استفاده از فرچه یا برس روی سرامیک را بسابید و گچ‌ های باقی مانده را بردارید. در نهایت نیز محل را با یک حوله یا دستمال تمیز خشک نمایید.

تمیز کردن لکه رنگ روی سرامیک

ج) از بین بردن رنگ روی سرامیک

پاک کردن لکه رنگ از روی سرامیک واقعا دشوار است. حتی بسیاری افراد برای پاک کردن لکه رنگ مجبور می شوند هزینه خدمات کفسابی را به جان بخرند تا سرامیک ها هر طوری که شده تمیز شوند. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما کف ساختمان را قبل از نقاشی نایلون بکشید. اما اگر به هر دلیلی رنگ روی سرامیک ریخت، ابتدا با یک کاردک رنگ روی سرامیک را بتراشید تا تمیزکاری بعدی آن آسان تر شود. اگر هم لکه ایجاد شده کاملا خشک شده بود، لکه را تا جایی که امکان دارد با یک شی نوک نیز یا سوهان ناخن بتراشید و از سطح سرامیک جدا کنید تا رنگ پاک شود. در صورتی که هنوز آثار رنگ روی سرامیک‌ ها باقی مانده بود، می توانید یک تینر فوری ده هزار خریداری کنید و بعد تینر را روی سرامیک بریزید تا رنگ کاملا تمیز شود. یک نکته مهم اینکه هنگام استفاده از تینر حتما از دستکش استفاده کنید.

چطور درز بین سرامیک ها را تمیز کنیم؟

تمیز کردن سرامیک ها بدون آنکه درز بین آنها پاکیزه شود، عملا شدنی نیست. پس برای آنکه کارتان را کامل انجام دهید و درزها را تمیز کنید، باید با طی کردن مراحل زیر، درز مابین سرامیک ها و کاشی ها را نیز نظافت نمایید تا ظاهر این بخش از ساختمان زیبا شود:

  1. در ابتدا سطح سرامیک را جارو و تی بکشید. با جارو کشیدن زباله‌ ها و گرد و غبار از روی کاشی و سرامیک پاک خواهند شد. به این ترتیب محل‌ هایی که به تمیز کردن احتیاج دارند نمایان تر می شوند.
  2. با استفاده از یک فنجان وایتکس، مقداری آب، یک مسواک کهنه و یک دستمال، درزهای کاشی‌ ها و سرامیک های ساختمان را تمیز کنید. ترکیب بالا را به مسواک آغشته کنید و سپس مسواک را درون درزها بکشید. در نهایت محل را با پارچه تمیز کنید.
    نکته: در صورتی که کاشی یا سرامیک منزل شما قدیمی است، از این کار بپرهیزید. زیرا اسید موجود در مواد شوینده قوی موجب از هم پاشیدگی و کنده شدن درزهای بین کاشی‌ ها می‌ شود.
  3. برای تمیز کردن درزهای سرامیک می توانید از شوینده های طبیعی نیز بهره ببرید. مثلا می توانید با استفاده از مقداری جوش شیرین و چند قطره آب یک خمیر درست کنید. سپس خمیر را با استفاده از یک برس پلاستیکی به کاشی یا سرامیک و درزهای آن بمالید. همچنین می‌ توانید با استفاده از سرکه و جوش شیرین محلول پاک‌ کننده قوی و موثری درست کنید. یا در خانه با استفاده از آبلیمو و نمک نیز خواهید توانست محلول قوی دیگری بسازید و برای تمیز کردن درزهای کاشی از آن استفاده کنید.
  4. همچنین به خاطر داشته باشید که با استفاده از قلم درزگیر نسبت به تمیز کردن درزهای کاشی اقدام نمایید. این ابزار کاربردی می‌ تواند به‌ راحتی کدری و تیرگی درزهای کاشی را پاک کند.

تمیز کردن درز سرامیک

چگونه می توان خط و خش سطح سرامیک را از بین برد برد؟

اصلا بعید نیست که در گذر زمان روی سرامیک خط و خش ایجاد شود. این مسئله موجب می گردد که سرامیک ها قدیمی و کهنه به نظر برسند و هر چقدر هم که تمیز شوند، باز هم زیبایی روز نخست را نداشته باشند. از طرفی، افتادن خط و خش روی سرامیک های کف امری اجتناب ناپذیر است و بالاخره اتفاق می افتد. پس چاره کار چیست؟ چطور می توان این خط و خش ها را از بین برد؟ خوشبختانه راه حل این مسئله نیز کاملا پیش پا افتاده و امکان پذیر است:

کافی است کمی خمیر جوش شیرین را روی سطح سرامیک بریزید و با یک دستمال محل را تمیز کنید. برای این منظور ابتدا ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب داغ مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. این خمیر را روی سرامیک بمالید و پس از چند ساعت با یک دستمال خشک محل را خوب تمیز کنید. همچنین می توانید از خمیر دندان به جای خمیر جوش شیرین برای از بین بردن خط و خش روی سرامیک استفاده نمایید.

چند نکته برای تمیز ماندن هرچه بیشتر سرامیک ها

اگر می خواهید سرامیک هایتان همیشه تمیز و براق باقی بماند، انجام کارهای زیر را از یاد نبرید:

  • حداقل هفته ای یک مرتبه سرامیک را جارو کنید. با این کار آلودگی های جزئی از سطح سرامیک پاک می شوند و شستشوی دوره ای آن بسیار ساده تر خواهد بود.
  • هر چند روز یک بار سرامیک ها را تی بکشید. می توانید این کار را بعد از جارو زدن انجام دهید. در این نوع تی کشیدن حتما لازم نیست از یک شوینده خاص استفاده کنید و حتی می توانید از آب خالی هم برای نم دار کردن آن بهره ببرید.
  • اگر جایی از سرامیک لکه شد، سریع آن قسمت را تمیز کنید. به این ترتیب لکه قبل از آنکه سفت شود و پاک کردن آن دشوار گردد، از بین می رود.
  • هر از گاهی می توانید از بخارشو برای تمیز کردن سرامیک ها استفاده نمایید. این وسیله درست مثل جاروبرقی است و تنها برای آنکه با قدرت بیشتری آلودگی ها را پاک کند، از آب نیز بهره می برد.
  • بعد از شستشوی سرامیک ها، با یک پارچه خشک بلافاصله آن را خشک کنید تا گرد و غبارهای جدید روی مناطق مرطوب ننشیند.
  • تمیز کردن درزهای سرامیک را از یاد نبرید. اگر سطح سرامیک را نظافت نمایید اما به درزهای مابین آنها توجه نکنید، هیچگاه کفپوش ها آنطوری که می خواهید تمیز به نظر نمی رسند. کمی بالاتر در همین مطلب در مورد تمیز کردن درزهای سرامیک توضیح دادیم.
  • شوینده هایی که معرفی کردیم چندان خورنده نیستند و به همین خاطر با خیال راحت می توانید از آنها برای نظافت سرامیک استفاده نمایید. با این حال دقت کنید که میزان استفاده از این شوینده ها بیش از حد نشود، چراکه در این صورت سطح سرامیک به مرور کدر می شود و از شکل می افتد.

آموزش تمیز کردن سرامیک و کاشی

می خواهید سرامیک ها مثل روز اول شوند؟ از سرویس کفسابی استفاده نمایید

روش هایی که بالاتر گفتیم، همه می توانند در تمیز کردن سرامیک ها و براق کردن آنها موثر باشند. اما می خواهید روشی را معرفی کنیم که در نظافت کفپوش های سرامیکی و سنگی منزل بی رقیب باشد؟ روشی که با بهره بردن از آن خیالتان از بابت تمیز شدن سرامیک ها راحت شود؟ پس روشی ساده در پیش رو دارید: کافی است از سرویس کفسابی و سنگسابی استفاده نمایید. در این سرویس از طریق دستگاه های خاصی که متخصص شستشو به همراه دارد، سرامیک های کف منزل برق می افتند و هر نوع آلودگی و خط و خشی از سطح آنها پاک می شود.

ما در مجموعه اسپارد نیز در همین راستا، باکیفیت ترین و مطمئن ترین خدمات سنگسابی و کفسابی منزل را با نرخی منصفانه به مشتریان خود ارائه می دهیم. کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین در سایت یا اپلیکیشن اسپارد ثبت کنید و بقیه کار را به ما بسپارید. متخصصین ما در سریع ترین زمان و با بالاترین کیفیت کار شستشوی سرامیک های منزلتان را انجام می دهند، طوری که مثل روز اول برق بزنند. مطمئنا از نتیجه کار راضی خواهید بود.

سرویس نظافت حرفه‌ای

  • ضمانت کیفیت خدمات
  • حفظ امنیت مشتری