خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

لکه ماژیک ممکن است به هر دلیلی (شیطنت کودکان، انجام تکالیف، درست کردن کاردستی و …) بر روی وسایل مختلف خانه و لباس ها به جای بماند. در این صورت پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس و یا هر وسیله دیگری مثل چالشی است که روزها افراد خانواده را با خود درگیر کرده و آنها را نگران کاهش ارزش وسایلشان می کند.

خوشبختانه اما راه های جالبی وجود دارد که به این کابوس پایان داده و می تواند به پاک کردن لکه ماژیک از روی سطوح مختلف کمک کند. مطلب پیش رو در توضیح همین راه حل ها است؛ پس با ما همراه باشید.

در ابتدا نوع لکه و ماژیکی که آن را ایجاد کرده تشخیص دهید

یکی از مهم ترین عوامل در پاک کردن لکه های ماژیک از دیوارها، مبلمان و یا لباس ها نوع ماژیک مورد استفاده می باشد. دو نوع ماژیک وجود دارند: اول ماژیک های دائمی که خیلی هم کلاسی های دوران مدرسه از عمد با آنها روی تخته می نوشتند و دوم ماژیک های پاک شونده معمولی که به راحتی پاک می شوند. طبیعتا ماژیک های پاک شونده که اصطلاحا به آنها ماژیک وایت برد می گوییم به راحتی از روی سطوح پاک می شوند. در نتیجه چالش اصلی ما در رابطه با پاک کردن لکه ماژیک مرتبط با ماژیک های غیرپاک شونده است.

قبل از اینکه به سراغ ادامه توضیحات برویم پیشنهاد می کنیم در صورتی که میخواهید در زمان خود صرفه جوبی کنید پیشنهاد می کنیم پاک کردن لکه ها را به خدمات خشکشویی اسپارد بسپارید.

از بین بردن لکه ماژیک

با این وجود برای پاک کردن ماژیک دائمی روی سطوح مختلف و به طور ویژه از روی لباس ها و پارچه های مختلف، دستورالعمل‌ هایی بسیار راهگشایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

اولین قدم برای پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس چیست؟

در ابتدا به‌ خاطر داشته باشید که مهم‌ترین نکته در مورد پاک کردن لکه هر نوع جوهری (و البته پاک کردن لکه قهوه و چای بر روی لباس)، اقدام سریع و به موقع برای از بین بردن لکه‌ است. به همین جهت بهتر است که قبل از خشک شدن لکه ماژیک با استفاده از روش هایی که در این مطلب به شما معرفی می کنیم به فکر پاک کردن ماژیک از لباس باشید.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

برای پاک کردن لکه‌های ماژیک نیز باید در سریع ترین زمانی که می توانید از موادی استفاده کنید که روغن و یا الکل را تجزیه کنند و رنگ دانه‌ های موجود را از بین ببرند. چراکه الکل حلالی قوی و بسیار موثر است و در پاک کردن لکه سایر مواد الکلی و روغنی (مثل ماژیک) کارآمد است. همچنین اسپری‌ های مو که شامل الکل بوده (و فاقد روغن باشند) و یا مایع‌ های دستشویی آنتی باکتریال که حاوی الکل می باشند، گزینه‌ های خوبی برای پاک کردن این نوع لکه‌ ها هستند.

با توجه به توضیحات بالا ما برای پاک کردن این لکه‌ ها، تهیه موارد زیر را توصیه می کنیم:

  • یک دستمال پارچه‌ ای – کمی الکل – اسپری مو (بدون روغن) – مسواک

مراحل از بین بردن لکه جوهر ماژیک روی لباس

حالا نوبت آن رسیده است که مراحل زیر را برای پاک کردن لکه دنبال کنید:

  1. مقداری الکل روی دستمال بریزید و به صورت ضربه‌ ای روی محل لکه فشار دهید و بردارید. حتما توجه کنید که به هیچ عنوان پارچه‌ را روی سطح به صورت رفت و برگشتی نکشید. این کار تنها باعث می‌شود لکه پخش و بزرگ‌تر شود. پس با حرکات ضربه‌ ای، فقط روی محل را تمیز کنید. خواهید دید که با این کار مقداری از جوهر جذب دستمال می‌شود و مقداری از جوهر نیز از روی پارچه جدا شده و روی سطح آن خواهد آمد. که البته نشانه‌ خوبی است و به این معناست که هنوز برای از بین رفتن کامل لکه، زمان دارید.
  2.  با این وجود تمیز کردن با الکل لکه را به صورت کامل از بین نخواهد برد. بنابراین به حلال دیگری نیاز خواهید داشت. در اینجا از اسپری‌ های مو که در مورد آنها صحبت کردیم استفاده کنید. دقت کنید که اسپری مو فاقد روغن باشد، چرا که خود روغن می‌ تواند لکه‌ جدیدی روی لباس و پارچه شما ایجاد کند. مقداری از اسپری مو را با فاصله روی لکه اسپری کنید و بعد با برس مسواک، روی سطح را خوب بکشید و تمیز کنید. خواهید دید که لکه کم رنگ‌ تر از قبل خواهد شد.
  3.  حالا وقت آن است که دوباره سراغ الکل بروید و با همان حرکات ضربه‌ای دستمال روی سطح لکه (به مدت چند دقیقه)، آثار باقی‌مانده از جوهر ماژیک را از بین ببرید.

لکه بر روی لباس

در اکثر موارد با طی کردن سه مرحله فوق، پاک کردن ماژیک از روی پارچه و لباس اتفاق می افتد و نیاز به انجام کار دیگری نیست. با این وجود در برخی موارد که لکه مقاومت بیشتری از خود نشان داده و یا صاحب لباس یا پارچه وسواس بیشتری دارد، توصیه می شود که تو مرحله پایانی زیر نیز صورت بگیرد:

  1. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه لکه‌ ها باید هنوز مرطوب باشند و با مواد پاک کننده آغشته باشند. بعد از این مرحله نوبت آن است که لباس با ماشین لباسشویی شسته شود. در این مرحله بهتر است از مواد شوینده‌ ای استفاده شود که مخصوص لکه‌ بری هستند (مانند برخی از قرص های لباسشویی که مخصوص چنین مواردی اند). به واقع این قرص‌ ها حاوی ترکیبات پاک کننده بسیار قوی هستند که به صورت ژل مانند آمده شده و دارای روکش قابل حل در آب می‌ باشند و به محض اضافه شدن به ترکیبات در حال شستشوی ماشین لباسشویی وارد فرآیند می شوند. این قرص‌ ها دو برابر منسجم‌ تر از پودر و مایع لباسشویی بوده و با ترکیبات خاص خود موجب تمیزی فوق العاده لباس‌ ها حتی در آب سرد برای از بین بردن لکه ها می‌ شوند. علاوه بر آن، این قرص‌ها تا حدی قدرت عمل دارند که لکه‌ های ناشی از مواد مختلف را از روی بافت پارچه پاک می‌ کنند و موجب درخشان شدن لباس‌ ها می‌ شوند. البته باید اطمینان داشته باشید که این مواد ضمن پاک کنندگی قوی، از لباس‌ها محافظت کرده و باعث تغییر رنگ و شکل آنها نمی‌ شود. به همین جهت توصیه می شود که در انتخاب این مواد دقت لازم را به عمل آورده و با افراد باتجربه مشورت نمایید، چراکه برندها در بازار زیاد، اما پیدا کردن قرص با کیفیت مطلوب در میان آنها به سختی صورت می گیرد.
  2.  لباس را در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه و یا حداکثر دمایی که روی برچسب مراقبتی لباس ذکر شده است بشویید. همچنین حتما پارچه یا لباس موردنظر را جدا از لباس‌ های دیگر بشویید تا امکان آلوده شدن سایر لباس‌ ها به حداقل برسد. در نهایت وقتی که شستشو به اتمام رسید، لباس را بررسی نمایید و مطمئن شوید که لکه به خوبی پاک شده است، سپس لباس را در هوای آزاد خشک کنید (خشک کردن در هوای آزاد به شرط آنکه پارچه و لباس در معرض نور مستقیم آفتاب نباشند، به مراتب اصولی تر از سایر روش ها خشک کردن است). اگر تغییر رنگی می‌ بینید یا لکه به خوبی پاک نشده بود، یک بار دیگر این مرحله را تکرار کنید.

بار دیگر تاکید می کنیم که در اکثر موارد انجام همان سه مرحله فوق باعث از بین رفتن ماژیک از روی لباس می شود، اما اعمال دو مرحله پایانی می تواند با اطمینان بیشتری این فرآیند را با موفقیت به انتها رساند.

از بین بردن لکه ماژیک روی لباس

چطور هنگام پاک کردن ماژیک از لباس مطمئن شویم که به پارچه آسیب نمی رسد؟

ما در این مطلب با معرفی روش های اصولی پاک کردن لکه ماژیک از لباس به شما کمک می کنیم تا بدون آسیب دیدن لباس ها آن ها را لکه زدایی کنید. با این وجود حتما توجه داشته باشید که شوینده یا حلالی را که قرار است استفاده کنید روی  گوشه ای از پارچه لباس تست کنید تا مطمئن شوید که به بافت پارچه آسیبی نمی‌ زند. به طور کلی لباس‌ های نخی و الیاف مصنوعی را می‌ توان با انواع شوینده تمیز کرد ولی پارچه‌ های لطیف مانند پشم و ابریشم ممکن است آسیب ببینند، به همین دلیل قبل از اقدام به پاک کردن لکه‌ ها از روی لباس به دقت برچسب مراقبتی لباس را مطالعه کنید.

حرف آخر اسپارد

دستورالعمل فوق به خوبی برای پاک کردن جوهر ماژیک‌ های دائمی (ماژیک سی‌ دی یا غیر وایت برد) جواب خود را پس داده و کاربرد دارد. به همین خاطر با اطمینان و با در نظر گرفتن این نکته که به محض رویت لکه، بهتر است هر چه سریع‌تر برای از بین بردن آن اقدام کنید، می توانید فرآیند پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس و پارچه خود را انجام دهید. با این وجود توصیه همیشگی ما این بوده که برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز کار، از متخصصان خدمات حرفه ای منزل استفاده نمایید که بارها با چالش هایی مشابه روبه‌رو شده و می توانند باکیفیت ترین خدمات را با بهترین سرویس دهی در محل منزل شما انجام دهند.

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد