کابینت سازی

  • ساخت، تعمیر و طراحی
  • مناسب‌ترین قیمت

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاهای خانه است و کابینت مهمترین بخش از آشپزخانه! همین یک جمله به تنهایی اهمیت طراحی، ساخت و نصب کابینت را نشان می دهد. کابینت ها علاوه بر آنکه تاثیر عمده ای بر زیبایی آشپرخانه و منزل دارند، از جمله پرکاربردترین قسمت های منزل به شمار می روند. زیرا اکثر لوازم آشپزخانه داخل آنها قرار می گیرد و حتی وسایل بزرگی مثل هود، فر و ماشین ظرفشویی را نیز در خود جای می دهند. اما هزینه نصب کابینت برای هر متر چقدر است؟

طبیعی است که هر فردی دوست داشته باشد برای خانه خود زیباترین و بهترین کابینت ها را سفارش دهد، اما پای قیمت که میان می آید، صحبت به کلی متفاوت می شود. طراحی و نصب کابینت از جمله خدمات نسبتا گران قیمت خانه به حساب می آید و معیارهای مختلفی برای تخمین آن وجود دارد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که هزینه نصب کابینت برای هر متر چقدر است؟ و دستمزد نصاب کابینت چگونه تعیین می شود؟، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

نصب کابینت متری چنده

چه عواملی بر قیمت طراحی و نصب کابینت تاثیرگذارند؟

قبل از آنکه با نحوه قیمت گذاری برای طراحی و ساخت انواع کابینت آشنا شویم، لازم است که معیارهای موثر بر تعیین قیمت طراحی و نصب کابینت را بررسی کنیم. برخی از مهمترین این معیارها در ادامه این مطلب معرفی و بررسی شده اند:

۱- نحوه طراحی کابینت

کابینت ها از نظر نوع طراحی به دو شکل کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شوند. در کابینت های کلاسیک که دارای طرح های فراوان و حکاکی های سخت هستند، وقت و زحمت بسیار بیشتری باید صرف شود. همچنین ستون های کابینت های کلاسیک پیچیدگی های خاص خود را داشته و ظرافت بالایی دارند. در مقابل، کابینت های مدرن برای دکوراسیون های مینیمال بسیار کاربردی ترند، طرح های بسیار کمی دارند و به سادگی ساخته می شوند. از این رو قیمت طراحی و ساخت کابینت های کلاسیک بسیار بالاتر است.

۲- متراژ آشپزخانه

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت سازی، متراژ آشپزخانه و حجم کابینتی است که قرار است در آن فضا کار شود. طبیعتا هرچه متراژ بیشتر باشد، متریال و یراق‌ آلات لازم برای کابینت سازی بیشتر می‌ شود و در نهایت حجم کار نصاب و هزینه نهایی افزایش پیدا می کند.

۳- جنس کابینت

این مورد را شاید بتوان اصلی ترین فاکتور در تعیین قیمت کابینت سازی دانست. امروزه متریال به کار رفته برای ساخت کابینت بسیار متنوع بوده و طیف وسیعی از ام دی اف و هایگلاس، تا چوب و فلز گالوانیزه را در بر می گیرد. معمولا بیشترین قیمت متریال کابینت مربوط به کابینت‌ های چوبی، پلی کلاس و انزو، و کمترین قیمت مربوط به کابینت های نئوپان، فلزی و ام دی اف می‌ شود.

نظرات کاربران کابینت سازی

درخواست نصب کابینت

علاوه بر سه فاکتور بالا، پارامترهای دیگری مثل یراق آلات مصرفی برای ساخت و نصب کابینت، میزان دستمزد کابینت ساز (که معمولا بر اساس میزان تخصص وی تعیین می شود) و محل نصب کابینت (زمینی یا دیواری) بر قیمت نهایی طراحی و نصب کابینت تاثیرگذارند که از اهمیت آنها نیز نباید غافل شد.

هزینه نصب کابینت ام دی اف

هزینه نصب کابینت برای هر متر چند است؟ و چگونه محاسبه می شود؟

هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه، یکی از متداول ترین روش ها برای محاسبه قیمت ساخت و نصب کابینت، تخمین قیمت به ازای هر متر نصب کابینت است. به این معنا که نصاب، با توجه به فاکتورهایی که بالاتر اشاره کردیم، قیمت ساخت و نصب هر متر کابینت را اعلام می کند و مطابق با آن کار را انجام می دهد. البته در ادامه توضیح می دهیم که چرا گاهی قیمت گذاری نصب کابینت به صورت متری می تواند گمراه کننده باشد.

حال شاید این سوال پیش بیاید که یک متر کابینت استاندارد دقیقا به چه معنا است؟ در پاسخ باید گفت یک متر کابینت استاندارد یعنی کابینت زمینی با عمق ۵۵ و ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر + یک متر کابینت دیواری با عمق ۳۰ و ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر (و با طراحی کاملا ساده). این شیوه قیمت گذاری بسیار رایج است و مجموع متراژ کابینت ها هر قدر بیشتر باشد، هزینه نهایی ساخت و نصب نیز بیشتر می شود.

چرا قیمت گذاری نصب کابینت به صورت متری گمراه کننده است؟

شاید عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که قیمت گذاری نصب کابینت اگر به صورت متری انجام شود، روش چندان صحیحی نبوده و ممکن است باعث گمراهی شما هم شود. بسیاری اوقات دیده شده که نصاب به ازای هر متر قیمت خاصی را مطرح کرده، و سپس دستمزد بیشتری را طلب کرده است. دلیل این امر جزئیات زیاد در مورد نحوه محاسبه قیمت کابینت ها است. این جزئیات باعث می شوند که محاسبه حدودیِ اولیه (بر اساس متر طول) با هزینه نهایی که مشتری پرداخت می کند، تفاوت داشته باشد.

منظور ما از جزئیاتی که باعث تفاوت در قیمت نهایی می شوند، مواردی هستند که ابتدا در نظر نگرفته شده و سپس به دستمزد نصاب افزوده می شوند. از جمله این موارد می توان به پیاده کردن طرح های خاص روی کابینت، اجرای جزیره، اپن یا کابینت سوپری، تغییر در ارتفاع کابینت و حتی هزینه ایاب و ذهاب اشاره کرد.

قیمت نصاب کابینت

بهترین شیوه قیمت گذاری برای نصب کابینت کدام است؟

اگر می خواهید که قیمت قطعی طراحی، ساخت و نصب کابینت را متوجه شوید، بهتر است از کابینت ساز قیمت نهایی را بخواهید. قیمت نهایی یعنی مبلغی که شما در نهایت بابت ساخت و نصب کابینت به کابینت ساز پرداخت خواهید کرد و دخل و تصرفی در آن نخواهد شد. در قیمت نهایی قیمت حدودی مطرح نمی شود و به صورت متری هم قیمتی داده نمی شود، بلکه هزینه ای را که در نهایت به عنوان مشتری باید پرداخت کنید، به طور دقیق مشخص می شود. البته بهتر است این قیمت را همراه با جزئیات اجرایی داشته باشید، یعنی اینکه بدانید در کابینتتان از چه متریالی استفاده شده، چه برندی به کار رفته و چه طرح هایی روی آن اجرا شده است.

برای آنکه قیمت نهایی کاملا منطبق با واقعیت بوده و بتوانید روی آن حساب باز کنید، حتما با کابینت ساز بر سر جزئیات نیز به توافق برسید و همه چیز را از قبل معین کنید. یعنی نوع و جنس کابینت را انتخاب کنید (چوبی، هایگلاس، ام دی اف و …)، طرحی که علاقه دارید روی کابینت اجرا شود را تعیین کنید، نوع یراق آلات را مشخص کنید و در مورد جانمایی اجزای مختلف کابینت تعیین تکلیف کنید. بدین ترتیب کابینت ساز تصور دقیقی از ذهنیت شما داشته و محاسبات خود را به نحوی انجام می دهد که دقیقا مطابق با واقعیت باشد.

چند نکته در رابطه با هزینه ساخت و نصب انواع کابینت

  • قیمت نصب کابینت با قیمت تعمیر آن کاملا متفاوت است. مثلا هزینه نصب کابنیت ام دی اف ارزان تر از دیگر کابینت ها است، اما هزینه تعمیر آن بیشتر است.
  • معمولا تعرفه نصب کابینت های دیواری بیشتر از کابینت های زمینی است.
  • اهمیت کابینت با جنس مرغوب را دست کم نگیرید. ممکن است برخی کابینت ها در کوتاه مدت صرفه اقتصادی داشته باشند، اما در بلند مدت مشکلات بسیاری پیدا کرده و خرج اضافی روی دستتان می گذارند.
  • نصب کابینت ریزه کاری های بسیار دارد و اگر به خوبی صورت نگیرد، بیشتر موجب اذیت شما می شود. از این رو حتما از کابینت سازهای حرفه ای در ساخت و نصب کابینت کمک بگیرید.

تعرفه نصب کابینت ایرانی

حرف آخر اسپارد

حال که تا اینجای مطلب را خوانده اید، احتمالا متوجه شده اید که این سوال که هزینه نصب کابینت برای هر متر چقدر است؟ پاسخ دقیقی ندارد. فاکتورهای مختلفی بر قیمت گذاری کابینت تاثیرگذارند و اساسا قیمت گذاری کابینت به صورت متری چندان حرفه ای نیست. از این رو برای آنکه به گمراهی نیفتید، توصیه می کنیم که قیمت نهایی کار را حتما از کابینت ساز بخواهید. در عین حال کابینت سازی کاری نیست که هر کسی بتواند آن را به بهترین نحو انجام دهد، از این رو سعی کنید در انتخاب تکنسین خود از شناخته شده ترین افراد استفاده کنید. در همین راستا متخصصان کابینت سازی و نصب کابینت در اسپارد آماده اند تا سفارش های شما را مطابق با بهترین استانداردها انجام دهید.

کابینت سازی

  • ساخت، تعمیر و طراحی
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست نصب کابینت