سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

از بین تمامی کفپوش هایی که در بازار وجود دارند، سنگ و سرامیک پر فروش ترین ها بوده و بیش از سایرین کاربرد دارند. کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که حداقل در بخشی از آن از سنگ یا سرامیک استفاده نشده باشد. و طبیعتا اگر شما در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمالا خانه ای با کفپوش سنگ و سرامیک داشته و می خواهید بدانید که چطور می توان آنها را به کمک ابزار کفسابی به بهترین شکل ممکن تمیز کرد. اما در نهایت چه چیزی به شما کمک می کند که کف منزلتان را برق بیاندارید؟

چطور با کمک ابزار کفسابی و سنگسابی می‌توان کفپوش خانه را تمیز کرد؟

اگر به دنبال تمیز کردن کفپوش سنگ و سرامیک خانه خود هستید ما بدون تعارف به شما خدمات سنگسابی و کفسابی را معرفی می کنیم. این خدمات دقیقا در چنین مواقعی به کارتان می آیند. می پرسید سنگسابی چیست؟ در پاسخ خیلی خلاصه می گوییم که به کمک این خدمات کفپوش منزل یا محل کارتان برق افتاده و همه چیز نو و جذاب تر از قبل به نظر می رسد. این سرویس ها اما اغلب یک عیب بزرگ دارند و آن قیمت بالای آنها است. البته نگران نباشید، زیرا در ادامه این مطلب یک راه حل جایگزین بسیار مناسب را به شما معرفی کرده ایم: می توانید همین امروز به بازار بروید و وسایل و ابزار کفسابی را تهیه کنید و خودتان خانه تان را تمیز کنید.

خرید اینگونه وسایل البته به اطلاعات مقدماتی نیاز دارد. پس اگر مصم هستید که خودتان کف منزلتان را تمیز کنید و می خواهید وسایل کفسابی را تهیه کنید، در ادامه این مطلب همراهمان باشید تا بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

لوازم کفسابی

چرا بهتر است که به کمک ابزار کفسابی و سنگسابی کف منزل را تمیز کنید؟

هیچ نقطه ای از خانه به اندازه کفپوش های آن در معرض آلودگی قرار ندارند. شما با جوراب و احیانا کفش های کثیف روی آنها راه می روید، گرد و غبار بر روی آنها می نشیند و هر لحظه ممکن است نوشیدنی، مواد خوراکی و چربی و هر یا وسیله اضاف روی آنها پخش شود. متاسفانه بسیاری از این آلودگی ها با روش های سنتی تمیز نمی شوند و برای آنکه واقعا کف منزلتان را برق بیاندازید، باید کمی مدرن تر عمل کنید. اینجا دقیقا همانجایی است که ابزار و وسایل کفسابی اهمیت خود را نشان می دهند.

با استفاده از این لوازم، تقریبا هر نوع آلودگی از روی سطح سنگ و سرامیک برداشته می شود و کفپوش ها آنقدر برق می افتند که مانند روز اول نو و زیبا به نظر برسند. همانطور که در ادامه این راهنما بیشتر به آن می پردازیم، اگر خانه خود را رنگ آمیزی یا بنایی کرده و قطرات رنگ، سیمان و یا هر چیز دیگری بر روی سنگ یا سرامیک کف ریخته شده باشد، چاره کار فقط کفسابی است. وسایل کفسابی در ترمیم خراش ها و ناهمواری های موجود روی کفپوش سنگ و سرامیکی خانه نیز بسیار موثر هستند و اگر به خوبی کار با آنها را بلد باشید، می توانید کفپوشتان را یکدست کرده و ترمیم کنید.

دستگاه های کفسابی چه انواعی دارند؟

دستگاه های کفساب در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که مهمترین آنها عبارتند از:

۱- دستگاه کفسابی تک‌ فاز

زمانی که برق ساختمانتان سه فاز نیست، باید دستگاه تک فاز تهیه کنید که با برق تک فاز خانه تان کار کند. قدرت قابل قبول (بیش از سنگ ساب های دستی)، اندازه کوچک و قابلیت حمل و نقل آسان باعث شده تا این دستگاه برای تمیز کردن سطح سنگ و سرامیک منازل و مراکز تجاری بسیار مناسب باشد. دستگاه کفسابی تک فاز هم با آب و هم به صورت خشک کار می کند.

 ۲- دستگاه کفسابی دستی

اگر در ساب زدن سنگ در مکانی مشخص محدودیت دارید و نمی توانید از کفساب های بزرگ استفاده کنید، باید از دستگاه کفساب دستی استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید. این دستگاه برای نظافت راه پله ها بسیار مناسب است.

۳- دستگاه کفسابی سه فاز

اگر برق خانه تان سه فاز است، بهترین انتخاب همین دستگاه کفسابی سه فاز می باشد. کیفیت کار هنگام استفاده از دستگاه سه فاز بسیار بالا است و از این رو انتخاب اول سنگساب های حرفه ای است. البته دقت کنید که کار کردن با این دستگاه نیاز به مهارت بالایی دارد. پس اگر تجربه سنگسابی را ندارید، بهتر است به سراغ دو گزینه دیگر بروید.

تجهیزات کفسابی

لقمه های تجهیزات سنگسابی چه چیزی هستند و چه انواعی دارند؟

لقمه‌ های کفسابی مهم‌ ترین جزء دستگاه کفسابی هستند و ساب سنگ‌ ها به وسیله همین لقمه‌ ها انجام می‌ شود. این لقمه ها هر کدام نام و ویژگی‌ های مشخصی دارند و باید در جای مخصوص به خود استفاده شوند. در ادامه کاربرد برخی از لقمه ها را برایتان آورده ایم:

لقمه۳۶: از این لقمه به ندرت استفاده می‌ شود. بسیار زبر و درشت است و لایه‌ برداری آن بین ۱ تا ۲ میلی‌ متر است.

لقمه ۴۶: شروع لایه‌ برداری با این لقمه انجام می‌ شود. این لقمه نیز جزء لقمه‌ های زبر است و لایه‌ برداری آن بین ۱ تا ۲ میلی‌ متر است.

لقمه ۶۰: تصحیح خطوط کفسابی قبلی با این لقمه زبر انجام می‌ شود. لایه‌ برداری آن بین ۰.۵ تا ۱ میلی‌ متر است.

نظرات کاربران سرویس کفسابی (سنگسابی)

درخواست کفسابی (سنگسابی)

لقمه رزین – بتونه: برای ترمیم و بتونه کردن و پر کردن درزها و ترک‌ ها از این لقمه استفاده می‌ شود.

لقمه ۱۲۰: نرم شدن و صاف شدن کفپوش با این لقمه شدنی است. این لقمه‌ نرم، ترمیم رزین و بتونه را هم انجام می‌ دهد.

لقمه ۲۲۰: لقمه‌ ای بسیار نرم که ترمیم رزین و بتونه و نرم کردن ساب قبلی را انجام می‌ دهد.

لقمه ۴۰۰: با استفاده از لقمه ۴۰۰، فرایند نرم شدن سطح و مشاهده بازتاب نور آغاز می‌ شود.

لقمه ۶۰۰: با این لقمه هم سطح سنگ نرم‌ تر شده و هم میزان بازتاب نور افزایش می‌ یابد.

لقمه ۸۰۰: بعد از استفاده از این لقمه کافی است ده متر از سطح زمین فاصله بگیرید، تا بازتاب نور را ببینید. شروع پولیش و براق شدن سنگ با این لقمه خواهد بود.

لقمه ۱۲۰۰: این لقمه نیز باعث براق شدن و پولیش سنگ می‌ شود.

لقمه سیناکس: باعث جلا دادن و درخشندگی زیاد سنگ می‌شود.

لقمه ایتالیایی: این لقمه سطح را آینه‌ ای و شیشه‌ ای می‌ کند و به حدی کف را برق می اندازد که می توانید تصویر خود را درون آن ببینید.

خدمات کفسابی

کفسابی سرامیک و سنگسابی چطور انجام می شوند؟

بعد از آنکه ابزار کفسابی را تهیه کردید، نوبت به عملی کردن فرایند می رسد. فرایندی که از مراحل زیر تشکیل شده است:

  1. در ابتدا سطح را از هرگونه ناهمورای ای پاک کنید. برای این کار سطح سنگ یا سرامیک را با صفحه‌های مخصوص ساب زنی یکدست کنید تا آماده کفسابی شود. طبیعی است که هرچه عمق ناهمواری بیشتر باشد، به صرف زمان بیشتری برای یکنواخت کردن سطح نیاز دارید.
  2. در امرحله بعد برای پرکردن درزهایی بین سنگ و سرامیک و روی خود سطح وجود دارد، سنگ را پولیش بزنید. بعد از پولیش زدن حتما پساب باقی مانده را جمع کنید تا روی سطح نچسبد و خود ناهمواری ایجاد نکند.
  3. در مرحله آخر دستگاه کفساب و سرامیک را به شکل زیگزاگی روی سنگ و سرامیک بچرخانید و تا سطح کاملا تمیز شود. بسته به میزان آلودگی، شاید نیاز باشد چند بار این کار را انجام دهید تا کفپوش کاملا برق بیفتد.

چند نکته در رابطه با ابزار کفسابی و نحوه استفاده از آنها

  • همان‌طور که در بخش لقمه‌ های کفسابی دیدید، بیشتر لقمه‌ ها با اعداد نامگذاری می‌ شوند. هر چه عدد لقمه بالاتر برود از میزان زبری آن کم می‌ شود و در نتیجه، میزان بازتاب نور و نرم شدن سنگ نیز افزایش می‌ یابد.
  • کفسابی ایتالیایی از نظر هزینه گران‌ تر از دیگر روش‌ های کفسابی است اما معمولا نتیجه آن فوق‌ العاده است.
  • نوع دیگری از کفسابی به نام کفسابی نانو نیز وجود دارد که در پایان کار و بعد از ساب زدن سنگ با لقمه ایتالیایی، سطح با لایه‌ ای از مواد نانو پوشانده می‌ شود. نانو مانند عایق عمل کرده و مانع از نفوذ آب، رطوبت و آلودگی‌ ها به داخل سنگ می‌ شود. همین امر نظافت کفپوش را هم بسیار آسان می‌ کند.
  • اگر تمایل دارید که سطح بعد از کفسابی مات به نظر برسد، حتما به اطلاع متخصص کفسابی برسانید تا ساب زدن سنگ‌ها را با لقمه مناسب خاتمه دهد. به خاطر داشته باشید نتیجه کفسابی با لقمه‌ های زیر ۴۰۰ کاملا مات خواهد بود.
  • پیش از شروع فرایند کفسابی فضا را کاملا خالی از اسباب و اثاثیه کنید تا هم سنگسابی به درستی انجام شود و هم آب و آلودگی‌ ها به وسایل شما آسیب نزنند.

ابزار سنگسابی

حرف آخر اسپارد

شاید اینطور به نظر برسد که کفسابی سرامیک و سنگ کار چندان دشواری نبوده و با توجه به توضیحاتی که در این مطلب دادیم، خودتان به سادگی می تواند این کار را انجام دهید، اما فراموش نکنید که تنها افراد متخصص در حوزه کفسابی و سنگسابی هستند که به خوبی با طرز کار انواع دستگاه های سنگ سابی آشنایی دارند، می دانند چطور باید کف خانه را شیشه ای کنند و چگونه باید ناهمواری ها و شکستگی ها سرامیک و سنگ را ترمیم کنند. اگر می خواهید کفپوش منزلتان واقعا نو نواز شود، در استفاده از خدمات کفسابی تردید به خود راه ندهید.

با این وجود همانطور که گفتیم، اگر نحوه کار کردن با ابزار و وسایل کفسابی را به خوبی بلد باشید و بدانید که چه وسیله ای کار شما را راه می اندازد، خودتان هم می توانید سنگ و سرامیک کف خانه تان را نظافت کنید. هدف ما از نگارش این مطلب، معرفی کلی همین ابزار کفسابی و کمک به شما جهت انتخاب مناسب ترین وسیله بوده است. در پایان نیز از شما دعوت می کنیم تا اگر تجربه ای از خرید و کار کردن با هر یک وسایل سنگسابی و کفسابی را داشته اید، در بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

سرویس کفسابی (سنگسابی)

  • اعزام فوری نیروی ماهر
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت
درخواست کفسابی (سنگسابی)