نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

زندگی در شهرهای بزرگ و آپارتمان‌نشینی، به نوعی همه ما را دچار حساسیت‌های تنفسی و آلودگی‌های محیطی کرده است. به همین دلیل است که اکثر ما موقع نظافت خانه و شستشو با شوینده‌های شیمیایی، احساس نفس تنگی می‌کنیم. پس هنگام نظافت خانه، برای جلوگیری از حساسیت و بروز آلرژی رعایت نکات زیر را جدی بگیرید.

موقع نظافت خانه دستکش بپوشید و ماسک بزنید

قبل از آن‌که شروع به گردگیری و نظافت خانه کنید، دستکش بپوشید و بینی و دهان را با ماسک بپوشانید. ماسک زدن مانع از ورود آلرژن‌ها و گرد و غبار به مجاری تنفسی شما خواهد شد و پوشیدن دستکش نیز باعث می‌شود از تماس گرد و غبار و آلودگی با دست‌ها و صورتتان جلوگیری شود. به‌خاطر داشته باشید حتی یک تماس کوچک بین انگشتان و صورتتان موقع نظافت خانه، ممکن است راه را برای نفوذ آلرژن‌ها و مواد حساسیت‌زا از طریق دهان، چشم و بینی شما باز کند.

شستشوی فرش را شما نباید انجام دهید

شستن فرش با شامپوفرش و در خانه، کاری است که حتی اگر مشکلی با گرد و غبار و مواد حساسیت‌زا ندارید، نباید انجام دهید. تنها موردی که استفاده از شامپوفرش را توصیه می‌کنیم، از بین بردن لکه و به صورت موضعی است. مثلا وقت‌هایی که بر اثر اتفاق چیزی روی فرش می‌ریزد و باید سریع اقدام کنید. در غیر این‌صورت برای پاک کردم لکه‌های قدیمی نیز شامپو فرش را توصیه نمی‌کنیم.
اگر از ناراحتی‌های تنفسی رنج می‌برید، شستشوی فرش را باید به قالیشویی‌های معتبر و ممتاز بسپارید. به کارخانه‌های قالیشویی‌ای که مطمئن هستید فرش شما را طبق اصول بهداشتی می‌شویند و همچنین خشک شدن فرش‌ها نیز در اتاق‌های گرم‌خانه و با دستگاه صورت می‌گیرند. نه در فضای باز و در مجاورت با هوا و گرد و غبار.

هر بار فقط یک پنجره را تمیز کنید

نظافت پنجره از آن دست کارهایی است که هر هفته انجامش نمی‌دهید. به همین دلیل هر بار که قصد گردگیری و شستشوی پنجره‌ها را دارید، به خوبی می‌دانید که قرار است با حجم زیادی از گرد و خاک و غبار روبه‌رو شوید.
به همین دلیل هنگام شستشوی پنجره‌ها لازم نیست تمام پنجره‌ها را باز کنید و با هم تمیز کنید. با توجه به زمان‌بر بودن شستن شیشه‌ها، پنجره‌های شما برای مدت زمان زیادی باز خواهند بود و همین قضیه باعث ورود گرد و خاک و آلرژن‌ها به داخل خانه می‌شود.
برای جلوگیری از چنین اتفاقی، موقع شستشوی شیشه‌ها هر بار فقط یکی از لنگه‌های پنجره را باز کنید، آن را تمیز کنید، خشک کنید و بعد ببندید. بعد از اتمام این پروسه، سراغ نظافت پنجره بعدی بروید.

لباس‌ها را روی بند رخت نیندازید!

خشک شدن لباس‌ها در هوای آزاد و زیر آفتاب، در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد به گرد و غبار اجازه می‌دهد تا از طریق بافت و پارچه لباس به داخل خانه راه پیدا کنند. بنابراین اگر از حساسیت‌های تنفسی رنج می‌برید، بهتر است تا حد ممکن لباس‌ها را داخل خانه با دستگاه خشک‌کن یا روی بند رخت در کنار شوفاژ خشک کنید. اگر لباس‌ها را در فضای باز قرار می‌دهید، مراقب باشید تا به محض خشک شدن، لباس‌ها را از روی بند رخت جمع کنید.

از جاروبرقی مناسب استفاده کنید

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

از فیلتر هپا (HEPA) برای جاروبرقی‌تان استفاده کنید. فیلترهای هپا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گرد و غبار داخل مخزن جاروبرقی باقی می‌ماند و دوباره وارد هوا نخواهد شد. همچنین مدل‌های جدید جاروبرقی را رصد کنید. یک جاروبرقی قدیمی که چندین سال از عمر آن گذشته است، دستیار خوبی برای نظافت خانه شما نخواهد بود.

با دستمال، خانه و سطوح را گردگیری نکنید

گردگیری کردن اگر به معنای تمیز کردن قسمتی از خانه به کمک دستمال و یا ماهوت‌پاک‌کن باشد، به این معناست که تنها گرد و غبار از روی قسمتی از خانه برداشته می‌شود و در ظاهر غیب می‌شود. اما در واقعیت دوباره در قسمت دیگری از خانه که در کوتاه مدت نیز قابل مشاهده نیست، می‌نشیند. مثلا با یک دستمال و بدون استفاده از مایع شوینده، سطح کتابخانه را دستمال می‌کشید. گرد و غبار روی کتابخانه در هوا پخش می‌شوند و علاوه بر آن‌که حساسیت‌زا هستند و شما را به عطسه و سرفه می‌اندازند، روی فرش و پرده‌های شما می‌نشیند. اتفاقی که شما را در دفعات کوتاه‌تری به خدمات قالیشویی و پرده‌شویی نیازمند می‌سازد.

از شوینده‌های طبیعی استفاده کنید

اگر به حسیاسیت‌های تنفسی دچار هستید، هنگام انتخاب شوینده بهتر است سراغ شوینده‌هایی بروید که در ترکیبات آن از اسانس و عطر استفاده نشده باشد. یا اسانس‌هایی ملایم در آن به کار رفته باشد. همچنین شوینده‌های طبیعی مانند آبلیمو، سرکه و… را از یاد نبرید.

از تهویه مطبوع استفاده کنید

به جای باز کردن در و پنجره، بهتر است روی سیستم تهویه مطبوع خانه سرمایه‌گذاری کنید. مطمئن شوید که سیستم تهویه سرویس بهداشتی و حمام شما سالم است و به خوبی کار می‌کند، دریچه‌ی کولر را هر چند وقت یک‌بار چک کنید و آن را تمیز کنید و بعد از آشپزی کردن به جای باز کردن پنجره‌ها، هود را روشن کنید. تا جای ممکن از روش‌هایی استفاده کنید که نیازی به باز کردن در و پنجره برای تهویه هوا نباشد.

اگر از حساسیت و آلرژی‌های مزمن تنفسی رنج می‌برید، خدمات نظافت و مهمانداری اسپارد کنار شماست. به راحتی از طریق اپلیکیشن می‌توانید سفارش آنلاین نظافت ثبت کنید تا متخصصین کاربلد و حرفه‌ای اسپارد ماموریت تمیز شدن خانه شما را به عهده بگیرند.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت