تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

در قسمت کنترل پنل ماشین های لباسشویی کنوود، انواع و اقسام نشانگرها و دکمه ها قرار گرفته که هر کدام کارکرد خاصی دارند. طبیعتا برای آنکه بتوانید بهترین بازدهی را از دستگاه بگیرید، باید با نحوه کار هریک از این دکمه ها آشنایی داشته و به خوبی بدانید که در چه زمانی باید از آنها استفاده کرد. به همین جهت در مطلب زیر، معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کنوود را آورده ایم و در مورد برنامه های شستشوی این ماشین لباسشویی توضیح داده ایم. تا انتها همراهمان باشید.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کنوود چیست؟

هریک از کلماتی که روی صفحه نمایشگر لباسشویی کنوود نوشته شده است، یک دستور خاص را اجرا می کند. نکته مهم اینکه معنی کلمات روی ماشین لباسشویی پاکشوما و سایر لباسشویی ها نیز تقریبا مشابه کلمات روی لباسشویی کنوود است. پس جدای از آنکه ماشینتان از چه برندی باشد، جدول که در ادامه تهیه کرده ایم حتما به کارتان می آید:

عبارت نوشته شده روی ماشین  کاربرد و معنی دکمه 
Start/Pause شروع/توقف
Power روشن کردن
Temp دما
Speed سرعت چرخش
Delay تاخیر زمانی
Display صفحه نمایش
Reset شروع مجدد
Child Lock قفل کودک

برنامه های شستشوی لباسشویی کنوود

توضیح بیشتر در مورد برخی از کلمات لباسشویی کنوود

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کنوود -که در جدول بالا آوردیم- اکثرا کاملا روشن و واضح است. با این حال برخی از آنها نیاز به توضیح کمی بیشتری دارند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

۱- مواردی که داخل صفحه نمایشگر (Display) نشان داده می شوند:

  • اگر حالت تاخیر زمانی انتخاب شود، مقدار زمان باقی مانده تا لحظه روشن شدن دستگاه را نشان می دهد.
  • بعد از شروع شستشو، مقدار زمان باقی مانده را نشان می دهد.
  • در صورت فعال شدن قفل کودک، آیکون قفل کودک را نشان می دهد.
  • وقت درب محفظه قفل باشد، آیکون قفل درب را نشان می دهد.

۲- دکمه دما (Temp)

دمای شستشو به وسیله این دکمه مشخص می شود و اگر عددی نشان داده نشود، یعنی شستشو با آب سرد صورت می گیرد.

۳- دکمه تاخیر زمانی (Delay)

زمانی که می خواهید ماشین لباسشویی چند دقیقه یا چند ساعت بعد روشن شود، باید این دکمه را چند بار فشار دهید و زمان مدنظرتان را انتخاب کنید.

۴- دکمه قبل کودک (Child Lock)

در صورت فشار این دکمه، افراد مختلف (مخصوصا کودکان) نمی توانند تنظیمات ماشین را تغییر دهند. بدین ترتیب تا زمان تغییر حالت، هیچ دکمه ای رو ماشین کار نمی کند.

صفحه نمایش لباسشویی کنوود

ماشین لباسشویی کنوود چه برنامه هایی برای شستشوی لباس ها دارد؟

نظرات کاربران تعمیر ماشین لباسشویی

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

جنس انواع لباس ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. در نتیجه کاملا طبیعی است که برنامه شستشوی هر یک از این لباس ها نیز با یکدیگر فرق داشته و هر لباس به شیوه ای خاص شسته شود تا بافت آن آسیب نبیند. ماشین لباسشویی کنوود نیز برنامه های شستشوی مختلفی دارد که هر کدام از آنها مختص به شستن پوشاکی خاص است. در جدول زیر معنای این برنامه ها را آورده ایم:

 برنامه لباسشویی   کاربرد برنامه شستشوی لباسشویی کنوود
Baby Care شستشوی لباس کودکان
Wool شستشوی لباس های پشمی
Sports شستشوی لباس های ورزشی
Synthetic شستشوی لباس هایی با الیاف مصنوعی
Delicate شستشوی لباس های ظریف
Cotton 20 شستشوی لباس های کتان با دمای ۲۰ درجه
Cotton 40 شستشوی لباس های کتان با دمای ۴۰ درجه
Cotton 60 شستشوی لباس های کتان با دمای ۶۰ درجه
Cotton Intensive شستشوی لباس های کتان خیلی کثیف
Mixed شستشوی لباس ها به صورت مخلوط
Drain Only فقط تخلیه
Spin Only فقط خشک کن
Rinse +Spin آبکشی و خشک کن
Eco شستشوی اقتصادی
Express 15 شستشوی سریع (۱۵ دقیقه ای)

توضیح بیشتر در مورد برخی برنامه های شستشوی لباسشویی کنوود

بعضی برنامه های ماشین لباسشویی کنوود که در جدول بالا ذکر کردیم، بسیار پر کاربرد و مفید هستند و اگر از آنها استفاده نکنید، بخش زیادی از هزینه نصب ماشین لباسشویی و همچنین مبلغی را که صرف خرید ماشین کرده اید، به هدر داده اید. از این رو بهتر است تا با جزئیات بیشتری به آنها بپردازیم:

۱- برنامه baby Care (لباس های کودک) 

این برنامه مخصوص لباس های کودکان است و شستشو به نوعی تنظیم می شود که به بافت حساس لباس آسیب وارد نشده و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نکند. ترجیحا لباس های بزرگسالان را با این برنامه نشویید.

۲- برنامه Wool (لباس های پشمی)

این برنامه برای شستشوی لباس های پشمی است (مخصوصا آنهایی که الکتریسیته زیادی تولید می کنند). دمای آب در این نوع شستشو نسبتا بالا است.

۳- برنامه Sports (لباس های ورزشی)

شستشوی لباس های ورزشی که عرق زیادی می کنند، با این برنامه صورت می گیرد. سرعت چرخش مخزن در این برنامه بالاست و لباس ها سریع تر تمیز می شوند.

تنظیمات لباسشویی کنوود

۴- برنامه Synthetic  (لباس هایی با الیاف مصنوعی)

لباس هایی با الیاف مصنوعی ممکن است در هنگام شستشو رنگ پس دهند. این برنامه اما به نحوی تنظیم می شود که این احتمال به حداقل برسد و علاوه بر آن به بافت لباس آسیبی وارد نشود.

۵- برنامه Delicate (لباس های ظریف)

لباس های بسیار ظریف و حساس (مانند لباس زیر) بهتر است که با این برنامه شسته شوند.

۶- برنامه Cotton (لباس های کتان)

لباسشویی کنوود چند برنامه مخصوص شستن لباس های کتان دارد که هر کدام در دمایی خاص لباس ها تمیز می کنند. از میان این برنامه ها، برنامه Cotton Intensive که مخصوص شستشوی لباس های کتان بسیار کثیف است، کاربرد زیادی دارد و به دلیل آنکه با دمای نسبت بالا و سرعت چرخش زیاد لباس ها را شستشو می دهد، تاثیر زیادی در پاک کنندگی لباس ها دارد.

۷- برنامه Mixed (لباس های مخلوط)

این برنامه از جمله پرکاربردترین برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی کنوود است. مطابق با آن می توانید انواع لباس ها با انواع رنگ ها را درون مخزن بریزید. البته زمان شستشو در این برنامه کمی بالاتر است. همچنین توصیه می کنیم لباس های خاص را با این برنامه نشویید.

۸- برنامه Spin Only (فقط خشک کن)

می توان برای خشک کردن لباس ها در انتهای هر کدام از برنامه های شستشو از این برنامه استفاده کرد. به این ترتیب لباس ها خیلی سریع تر خشک می شوند.

۹- برنامه Rinse & Spin (آبکشی و خشک کن)

برای آبکشی و خشک کردن سریع لباس ها در لباسشویی کنوود در انتهای برنامه های شستشو، از این حالت استفاده می شود.

۱۰- برنامه Eco (شستشوی اقتصادی و بهینه) 

در این برنامه دور موتور پایین می آید و مخزن خیلی آرام تر می چرخد. با استفاده از برنامه Eco در مصرف آب و برق نیز صرفه جویی می شود.

۱۱- برنامه Express 15 (شستشوی سریع ۱۵ دقیقه ای)

برای شستشوی روزانه لباس ها (مخصوصا لباس هایی که فقط کمی عرق کرده اند و زیاد کثیف نیستند) می توان از این برنامه شستشوی سریع ۱۵ دقیقه ای استفاده کرد.

تعمیرات ماشین لباسشویی کنوود

اگر یکی از برنامه های لباسشویی کنوود کار نکرد چه کاری انجام دهیم؟

ساختار ماشین لباسشویی به نحوی است که اگر معنی کلمات روی ماشین لباسشویی کنوود و نحوه استفاده از آنها را به خوبی ندانید، این احتمال وجود دارد بعد از مدتی برنامه های شستشو به درستی کار نکرده و یا آنکه به جای یکدیگر عمل کنند. مثلا برنامه را روی شستشوی اقتصادی تنظیم کنید، اما به صورت برنامه شستشوی لباس های پشمی عمل کند. در این حالت بهترین کار این است که از یک تکنسین با تجربه و معتبر کمک بخواهید تا مشکل شما را برطرف کنید. در همین راستا متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی اسپارد آماده اند تا در صورت خرابی ماشین لباسشویی تان، در اسرع وقت در محل حاضر شده و دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنند.

تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی