خدمات لوله بازکنی

  • مراجعه فوری
  • مناسب‌ترین قیمت

مسدود شدن لوله فاضلاب در خانه های امروزی اصلا چیز عجیبی نیست. مخصوصا در آپارتمان هایی که سیستم لوله کشی آب و فاضلاب پیچیده تری دارند، خیلی طبیعی است که لوله فاضلاب هر از چندگاهی مسدود شود. اتفاق افتادن این امر می تواند دلایل بسیار گوناگونی داشته باشد، اما به هر صورت برای رفع مشکل حتما باید در اولین قدم علت را مشخص کرد. در واقع اولین قدم برای رفع کیپ شدگی لوله، روشن کردن علت گرفتگی لوله فاضلاب است.

خیلی از افراد به محض مشاهده گرفتگی لوله، به علت آنکه مشکل معمولا آزاردهنده است (مثلا موجب پخش بوی نامطبوع در فضای داخل ساختمان می شود)، به سرعت با شرکت های خدماتی تماس گرفته و ضمن صرف هزینه برای خدمات لوله بازکنی، کار را از صفر تا صد به آنها می سپارند. این در حالی است که اگر علت گرفتگی لوله را بدانید و با ترفندهای رفع رفع گرفتگی آن آشنا باشید، در اکثر موارد خودتان به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. اگر شما هم می خواهید خودتان این معضل را رفع کنید، حتما تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

گرفتگی لوله فاضلاب حمام

انواع گرفتگی در لوله های فاضلاب کدام هستند؟

انواع مختلفی از لوله های فاضلاب وجود دارد که کیپ شدن هر یک نیز دلایل خاص خود را دارد. مثلا لوله فاضلابی که در حمام به کار می رود، از لحاظ ساختار با لوله سینک ظرفشویی آشپزخانه متفاوت است و مواد مختلفی نیز به هر یک از آنها وارد می شوند. مثلا به لوله سینک ظرفشویی معمولا پسماندهای غذایی و چربی ها، و به لوله فاضلاب حمام موادی مثل مو، دستمال کاغذی و صابون وارد می شوند. در واقع هر یک از این لوله ها ورودی خاص خود را دارند. دقیقا به همین خاطر است که گرفتگی هر یک از لوله های فاضلاب متفاوت بوده و مختص به خود همان لوله می باشد.

گرفتگی لوله فاضلاب چه علائمی دارد؟

مسدود شدن لوله فاضلاب معمولا یکبار اتفاق نمی افتد و یک فرایند تدریجی است. به همین خاطر از همان ابتدای گرفتگی نشانه هایی قابل مشاهده است که خبر از وجود مشکل در داخل لوله فاضلاب می دهند. برخی از مهمترین این نشانه ها را در ادامه فهرست کرده ایم:

  • خالی شدن سینک ظرفشویی یا دستشویی با سرعت پایین
  • جمع شدن آب در کف حمام
  • آبگیری آهسته مخزن توالت فرنگی
  • تخلیه بسیار کند آب و مواد موجود در توالت
  • استشمام بوی نامطبوع از حمام، آشپزخانه و دستشویی
  • بیرون زدن ناگهانی آب از چاه فاضلاب

بعد از آنکه با هریک از این نشانه ها روبرو شدید، باید نسبت به ماجرا حساس شده و به دنبال فهمیدن علت گرفتگی لوله فاضلاب باشید. با استفاده از خدمات تعمیرات توالت فرنگی نیز می توانید هر مشکلی را به سرعت برطرف کنید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب

علت گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان چیست؟

نظرات کاربران خدمات لوله بازکنی

درخواست لوله بازکن

دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب ساختمانی بسیار زیاد است. در ادامه به برخی از مهمترین این دلایل اشاره می کنیم:

۱- گرفتگی لوله فاضلاب با دستمال توالت و پوشک بچه

یکی از رایچ ترین علل گرفتگی لوله فاضلاب، گیر کردن دستمال توالت در چاه فاضلاب دستشویی است. خیلی از افراد دستمال را به درون توالت می اندازد که این مسئله در هر نوع توالت (فرنگی و ایرانی) موجب گرفتگی لوله می شود. پرت کردن موادی مشابه مثل پوشک بچه نیز می تواند موجب گرفتگی لوله فاضلاب شود.

۲- مسدود شدن لوله فاضلاب به دلیل پسماندهای غذایی

اگر پسماند غذایی مثل دانه های برنج، پوست میوه، خرده نان و مواردی از این دست به صورت مرتب وارد لوله سینک آشپزخانه شوند، بعد از مدتی موجب کیپ شدن لوله می شوند. به همین خاطر قبل از شستشو حتما این موارد را از سطح ظروف پاک کنید و به داخل نایلون زباله بریزید تا وارد لوله نشوند.

۳- گرفتن لوله فاضلاب با مصالح ساختمانی

خیلی اوقات گچ و سیمان استفاده شده در بنایی ساختمان وارد لوله فاضلاب می شود. این مواد بعد از تماس با آب به سرعت سفت می شوند و در نتیجه موجب می شوند که مسیر لوله مسدود شوند. برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می شود که در هنگام ساختمان سازی درب ورودی تمام لوله های ساختمان را با گونی یا درپوش ببندید تا هیچ ماده اضافه ای وارد آنها نشود.

علت گرفتن لوله فاضلاب دستشویی

۴- گرفتن لوله فاضلاب حمام با مو و صابون

از جمله اصلی ترین دلایلی که باعث می شود لوله فاضلاب حمام مسدود شود، مو و صابون است. تکه های کوچک صابون می توانند وارد لوله حمام شوند و با چسبیدن به دیوار لوله، قطر آن را کمتر کنند. همین مسئله در رابطه با موهای زائد بدن نیز وجود دارد. به همین خاطر توصیه می شود که هنگام استحمام از توری در مجرای ورودی لوله فاضلاب استفاده کنید.

۵- کیپ شدن لوله فاضلاب به دلیل ریشه دواندن گیاهان و درختان

گاهی لوله های فاضلابی که در زیر حیاط منزل قرار گرفته اند، در اثر ریشه دواندن گیاهان مسدود می شوند. وقوع این حالت البته نادر است، اما غیرممکن نیست و به هر حال باید بررسی شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه نباید از اسید یا پمپ لوله باز کن استفاده کنید، بلکه بهترین راه حل، فنرهای لوله بازکنی هستند.

۶- گرفتگی لوله فاضلاب به دلیل ورود موادی مثل سیگار و آدامس

ورود هرگونه مواد غیرعادی به لوله فاضلاب دستشویی می تواند مسیر آن را مسدود کند. بخصوص موادی مثل آدامس که در آب حل نمی شوند و به سرعت به سایر مواد موجود در لوله می چسبند و از این طریق باعث گرفتگی مجرای لوله می شوند. سیگار نیز از دیگر عواملی است که ته مانده آن به هیچ وجه نباید به داخل لوله وارد شود.

۷- بسته شدن لوله فاضلاب با اشیاء سفت خارجی

اشیاء بزرگ و سفت خارجی خیلی سریع مسیر لوله فاضلاب را می بندند. مثلا اگر گوشی شما به دلیل حواس پرتی به داخل چاه بیفتد، یا موادی مثل چوب و پارچه به داخل آن وارد شوند، حتما باعث می شوند که لوله بگیرد. به همین خاطر حتما سعی کنید که چنین اشیائی را از درون چاه دربیاورید. از آنجایی که انجام این کار به تخصص بالایی نیاز دارد، توصیه می کنیم هزینه تخلیه چاه را به جان بخرید و ضمن کمک گرفتن از افراد حرفه ای، گرفتگی لوله را به بهترین شکل برطرف نمایید.

چه راه هایی برای باز کردن لوله فاضلاب وجود دارد؟

راه های رفع گرفتگی لوله فاضلاب بسیار متنوع هستند. ما قبلا در مطلبی جداگانه، به طور مفصل به بهترین روش های باز کردن لوله فاضلاب پرداخته ایم. با این حال در ادامه این مطلب نیز به صورت تیتروار به چند نمونه از ساده ترین روش های رفع گرفتگی لوله اشاره می کنیم:

باز کردن لوله فاضلاب

  • استفاده از ترکیب نمک و سرکه
  • استفاده از نوشابه
  • استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین
  • استفاده از نمک و جوش شیرین
  • استفاده از اشیاء بلند فلزی (مثل چوب لباسی)
  • استفاده از جوهر نمک
  • استفاده از تلمبه دستی
  • استفاده از سود سوزآور

گرفتگی های شدید لوله فاضلاب را چطور برطرف کنیم؟

بعضی اوقات گرفتگی لوله فاضلاب آنقدر شدید است که هیچ یک از روش های خانگی بالا جوابگو نیستند. در چنین مواقعی برای روشن شدن علت گرفتگی لوله فاضلاب و رفع مشکل حتما باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. این افراد معمولا به کمک دستگاه های خاص خود (مثل فنر برقی و دستگاه تراکم هوا) سخت ترین گرفتگی ها را هم برطرف می کنند و شرایط  را به حالت قبلی برمی گردانند. پس اگر شما هم به این مشکل دچار شده اید و به هیچ نحوی نمی توانید ایراد را برطرف کنید، حتما توصیه می کنیم که از خدمات لوله بازکنی اسپارد کمک بگیرید تا فرایند فرایند رفع گرفتگی لوله فاضلاب به صورت اصولی انجام گرفته و تا مدت ها خیالتان از بابت مسدود شدن آن راحت باشد.

تخلیه چاه با دستگاه

  • مراجعه فوری به محل
  • رعایت اصول بهداشتی