پاکسازی پوست بانوان

  • اعزام متخصص باتجربه
  • بهترین مواد اولیه

آیا تا به حال از روغن های گیاهی برای پوست دست و صورت استفاده کرده اید؟ با خواص معجزه آسای انواع روغن ها آشنا هستید؟ می دانید هر یک از روغن ها برای کدام مشکلات پوستی بهتر هستند؟ با بهترین روغن گیاهی برای پوست صورت و دست ها آشنا هستید؟

در واقع استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی موضوع جدیدی نیست و سالیان سال است که در میان مردم رواج دارد. از گذشته تا به امروز کاربرد های مختلفی برای هر یک از روغن های گیاهی شناخته شده است. از جمله آن ها می توان به استفاده از روغن ها برای پوست دست و صورت، پوست بدن، برای مو و … اشاره کرد.

برای مثال برخی از روغن ها بیشتر در از بین بردن چین و چروک پوست صورت موثر هستند در حالیکه برخی دیگر بیشتر برای ترک های پوستی و از بین بردن لک ها مناسب می باشند. در نتیجه پیش از خریداری و استفاده از روغن های گیاهی لازم است با خواص و کاربرد های هر یک از آن ها آشنا شوید. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

بهترین روغن گیاهی برای پوست شما چیست؟

روغن گیاهی برای انواع پوست

روغن ها معمولا از قسمت های مختلف گیاهان مانند دانه، میوه، ساقه و … تهیه می شوند. کاملا بدیهی است که خواص هر یک متفاوت از دیگری خواهد بود؛ بنابراین نمی توان برای همه افراد و انواع پوست ها نسخه مشترکی برای استفاده از روغن ها پیچید. لازم است پیش از به کار بردن روغن های مختلف نوع پوست خود را بدانید. پوست شما خشک است یا چرب و یا حساس؟ برای تصمیم گیری در این مورد می توانید از متخصصان پوست و مو مشاوره بگیرید.

در ادامه این مقاله به بررسی انواع روغن ها برای هر یک از گروه های پوستی خواهیم پرداخت. سپس روغن های گیاهی مناسب برای پوست دست و پوست پا را معرفی کرده و نحوه استفاده از هر یک را بیان خواهیم کرد.

بهترین روغن گیاهی برای پوست های خشک

روغن گیاهی برای پوست های خشک

افراد دارای پوست های خشک را می توان به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول افرادی هستند که به طور طبیعی پوستی خشک دارند و گروه دوم عده ای هستند که در فصل زمستان و با تغییرات آب و هوایی پوستشان خشک می شود. با خشک شدن بیش از حد پوست، آبرسانی به سلول ها انجام نمی شود. همین مسئله زمینه ساز بسیاری از مشکلات پوستی خواهد شد.

فرقی نمی کند شما از کدام دسته هستد، در هر دو صورت نیز می توانید از انواع روغن های گیاهی استفاده کرده و به پوست خود زیبایی و طراوت ببخشید.

روغن اسطوخودوس

روغن گیاهی اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا همان لاوندر به داشتن خواص آرامش بخشی شهرت دارد. این خاصیت خود را بر روی پوست خشک با کاهش التهاب و قرمزی نشان می دهد. علاوه بر این به جای پرداخت هزینه های زیاد برای کرم های شیمیایی، بهتر است از اسطوخودوس برای آبرسانی پوست خود استفاده کنید. آبرسانی عنصر اصلی رسیدگی به پوست های خشک است، پس نام این روغن را در اولین ردیف از سبد خرید خود یادداشت کنید.

روغن دانه گل سرخ

اگر به دنبال بهترین روغن برای پوست صورت هستید، حتما باید روغن گل سرخ را امتحان کنید. روغن گل سرخ انواع مختلفی از ویتامین ها شامل ویتامین E, C,D به همراه بتاکاروتن و سایر اسید های چرب مغذی برای پوست را در خود دارد. همه این موارد در کنار یکدیگر به هیدراته کردن پوست و کاهش چین چروک کمک خواهند کرد. اگر پوستی خشک دارید، همین امروز این روغن را تهیه کرده و زیبایی پوست خود را دو چندان کنید.

روغن بابونه

در گیاه بابونه یک ترکیب آلی به اسم آزولن وجود دارد. این ترکیب با اثر گذاری بر پوست های خشک، رطوبت و نم پوست را افزایش خواهد داد. تنها یک نکته بسیار مهم در استفاده از آن وجود دارد. پیش از به کار بردن روغن بابونه برای پوست خود، حتما تست حساسیت انجام دهید زیرا روغن بابونه تحریک کننده آلرژی می باشد.

بهترین روغن گیاهی برای پوست های چرب

روغن گیاهی برای پوست های چرب

دومین گروه از تقسیم بندی انواع پوست، متعلق به پوست های چرب است. در پوست این دسته از افراد غده های پوستی روزانه مقداری زیادی چربی به سطح پوست ترشح می کنند. این مسئله ممکن است علل مختلفی داشته باشد. از جمله آن ها می توان به مشکلات هورمونی، گرمای هوا، رطوبت و … اشاره کرد.

نظرات کاربران پاکسازی پوست بانوان

درخواست پاکسازی پوست

برای پوست های چرب، به روغن هایی نیاز داریم که مقدار چربی پوست را در حد متعادل نگه داشته و میزان فعالیت غدد چربی را کاهش بدهند. پس بیایید به بررسی این روغن ها بپردازیم:

روغن مریم گلی

گیاه مریم گلی با داشتن دو ترکیب لینالیل استات و گرانیل به صورت کاملا طبیعی چربی پوست را کنترل می کند. با کنترل چربی پوست، آکنه و سایر لکه های پوستی نیز کاهش خواهند یافت. پس اگر به دنبال گیاهی چند منظوره برای مراقب از پوست خود هستید، روغن مریم گلی می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد.

روغن رزماری

روغن رزماری برای پوست های چرب

این گیاه خوش عطر و بو، علاوه بر کاربرد هایی که در آشپزی دارد برای مراقبت از پوست های چرب نیز بسیار کاربردی و مناسب است. در گیاه رزماری یک ترکیب به اسم استر وجود دارد. استر میزان ترشح چربی توسط غدد را متعادل می سازد. با توجه به این خاصیت، روغن رزماری برای کاهش چربی موهای سر و از بین بردن شوره نیز موثر می باشد. برای این منظور می توانید از سرم رزماری نیز استفاده کنید.

روغن گیاه شمعدانی

روغن و یا عصاره این گیاه با داشتن خواص قلیایی، میزان چربی پوست را کاهش داده و به میزان نرمال خواهد رساند. علاوه بر این می توانید برای آبرسانی به پوست های چرب نیز از عصاره این گیاه استفاده کنید. این روغن را می توانید در ترکیبات انواع مختلفی از صابون ها و شوینده ها نیز مشاهده کنید.

روغن کاندولا

از دیگر موارد مناسب برای پوست های چرب، روغن کاندولا است. این روغن از گل های ماریگلد بدست می آید و برای انواع مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه و زخم ها و … مناسب می باشد. از اصلی ترین خواص این روغن گیاهی می توان به کنترل چربی پوست اشاره کرد.

بهترین روغن گیاهی برای پوست های حساس

بهترین روغن گیاهی برای پوست های حساس

آیا شما نیز پوستی حساس دارید؟ پس باید در استفاده از روغن های گیاهی مختلف با احتیاط برخورد کنید. حتما پیش از استفاده، تست حساسیت انجام دهید. برای این کار مقدار کمی از روغن مورد نظر را روی پوست دست بمالید و کمی صبر کنید. اگر هیچ گونه علائم آلرژی مانند خارش و قرمزی ایجاد نشد، با خیالت راحت می توانید از روغن مورد نظر برای پوست خود استفاده کنید.

از جمله روغن های مناسب برای پوست های حساس و مستعد آلرژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن چوب صندل

این روغن از درختی به نام صندل گرفته می شود که به داشتن عطر و بوی خوش شهرت دارد. روغن چوب صندل از جمله روغن های روشن کننده پوست بدن می باشد. علاوه بر این خواص دیگری نیز برای پوست دارد که عبارت اند از:

  • خاصیت روشن کننده و درخشان کننده پوست
  • مناسب برای از بین بردن آکنه
  • از بین بردن لکه های پوستی که در اثر افزایش سن و یا نور آفتاب ایجاد شده اند.
  • رفع خشکی پوست و ایجاد بافت پوستی با چربی متعادل
  • مناسب برای از بین بردن چین و چروک

روغن چوب صندل برای پوست

روغن صمغ کندر

اگر به دنبال روغنی چند منظوره برای پوست حساس خود هستید، روغن کندر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از جمله خواص آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • مناسب برای خشکی بیش از حد
  • متعادل ساختن فعالیت غدد چربی پوست
  • مناسب برای آفتاب سوختگی
  • از بین بردن آکنه و لک های پوستی

معرفی بهترین روغن برای پوست دست

روغن های گیاهی به جز پوست صورت، کاربرد های بسیاری در مراقبت از پوست دست نیز دارند. از این روغن ها بیشتر برای مرطوب کردن ، از بین بردن چین چروک و روشن کردن پوست دست استفاده می شوند.

بهترین روغن گیاهی برای پوست دست

روغن زیتون، بهترین روغن برای مرطوب کردن پوست دست

روغن زیتون همان قدر که برای سیستم گوارش خوب است، برای پوست دست نیز مناسب می باشد. این روغن حاوی اسید لینوئیک و ویتامین D است که به حفظ رطوبت دست کمک می کند. روغن زیتون علاوه بر دست، بهترین روغن برای پوست پا نیز می باشد.

برای تاثیر بهتر، از روغن زیتون ولرم استفاده کنید. مقداری از آن را در کف دست ریخته و به آرامی ماساژ دهید. بهتر است ۳۰ دقیقه الی یک ساعت روی پوست بماند تا به خوبی جذب سلول های دست شود. می تواند به صورت روزانه یا هفتگی برای مرطوب کردن پوست خود از روغن زیتون استفاده کنید.

گلیسیرین گزینه ای عالی برای خشکی پوست دست

روغن گلیسیرین از جمله هومکتانت های طبیعی است. هوموکتانت ها با ایجاد مانع آبی ، رطوبت را در پوست حفظ کرده و از خشکی پوست جلوگیری می کنند. برای اثر بخشی بهتر می توانید گلیسیرین را با مقداری گلاب ترکیب کنید و درون بطری کوچکی بریزید. هر شب مقداری از این ترکیب را روی پوست دست خود ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح روی دست بماند. پس از چند بار استفاده هیچ اثری از خشکی باقی نخواهد ماند.

روغن نارگیل برای جوان سازی پوست دست

روغن نارگیل برای جوان سازی پوست دست

این روغن با داشتن چربی متعادل، برای انواع پوست ها مناسب و قابل استفاده است. عملکرد روغن نارگیل نیز تا حدود زیادی مشابه روغن زیتون است. علاوه بر این روغن نارگیل با تحریک کلاژن سازی در پوست، باعث جوان سازی پوست دست شما و از بین رفتن چروک و لکه ها خواهد شد.

نکات مهم در استفاده از روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی همان قدر که برای زیبایی و سلامتی پوست مناسب است، می تواند خطرناک نیز باشد. برای اینکه هیچ آیبی به پوست شما وارد نشود، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • بهتر است روغن های با غلظت بالا را با یک روغن پایه رقیق کنید و یا از عصاره رقیق شده آن استفاده نمایید.
  • حتی اگر آلرژی نیز ندارید، تست حساسیت را فراموش نکنید.
  • برای مشکلات پوستی اساسی و جدی از روغن ها استفاده نکنید. در این مواقع بهترین کار مراجعه به یک متخصص پوست می باشد.
  • زنان باردار بهتر است پیش از استفاده با پزشک خود در مورد روغن های گیاهی مشورت کنند.

نکات مهم در خصوص روغن های گیاهی برای پوست

سخن پایانی!

سالیان سال است که برای زیبایی پوست از انواع روغن ها و عصاره های گیاهی استفاده می شود. خواص روغن های گیاهی تنها به مواردی مانند روشن کردن پوست و از بین بردن لک ها محدود نمی شوند، بلکه خواص مهم دیگری مانند خاصیت ضد باکتریایی، ترمیم ترک های پوستی، از بین بردن خشکی پوست، کم کردن چربی و … را نیز شامل می شوند.

پیش از به کار بردن روغن های گیاهی بهتر است از نوع پوست خود مطمئن شوید. در صورت داشتن مشکلات پوستی جدی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

پاکسازی پوست آقایان

  • پاکسازی اصولی و حرفه‌ای
  • بهترین مواد اولیه