تعمیر اجاق گاز

  • تعمیرات و نصب فوری
  • اعزام تعمیرکار آموزش دیده

اجاق گاز ضروری ترین عضو هر آشپزخانه است. این عضو پرکاربرد در طول روز ممکن است دفعات متعددی برای پخت و پز غذا، درست کردن چای و … مورد استفاده قرار بگیرد. پس برای اینکه در مقابل این همه کار سریع دچار مشکل نشود باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در حین خرید اجاق گاز بهتر است به ویژگی هایی مانند جنس بدنه و سطح آن، تعداد و نحوه قرارگیری شعله ها، میزان توان گرمادهی و … توجه داشته باشید.

در واقع نمی توان نسخه یکسانی را در انتخاب اجاق گاز برای همه افراد پیچید زیرا هم سلیقه ها با یکدیگر متفاوت است و هم نیاز ها. برای مثال برای فردی که به پخت کیک و سایر غذاها در فر علاقمند است نمی توان پیشنهاد یک اجاق گاز بدون فر را داد یا برای فردی که بر اساس دکوراسیون آشپزخانه خود، دوست دارد فر و اجاق گاز جداگانه تهیه کند، نمی توان گفت که بهترین گزینه اجاق گاز فر دار است.

خدمات تعمیر و نصب اجاق گاز

پس در مرحله اول نیاز ها و علایق خود را دسته بندی و در ذهن خود مرتب کنید. سپس با مطالعه نکات مهم در خرید اجاق گاز فر دار، یکی از آن ها را از میان برندهای ایرانی یا خارجی انتخاب نمایید. پس از طی همه این مراحل سوال دیگری ممکن است به ذهن شما برسد اینکه بهترین اجاق فردار خارجی یا ایرانی چیست؟. اگر این سوال شما نیز هست کافی است تا انتهای این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

ما در این مقاله ابتدا معیار های و نکات مهم در خصوص انتخاب اجاق گاز فردار را معرفی کرده و سپس به بررسی بهترین اجاق های فردار ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت. در انتها خواهید توانست بهترین یکی از این گزینه ها را به عنوان عضو جدیدی از آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

بهترین اجاق گاز فردار

بررسی قسمت های مختلف اجاق فردار

پیش از پرداختن به این نکات بهتر است به شیوه آشپزی، دکوراسیون و فضای آشپزخانه خود توجه کنید. آیا شما بیشتر غذاهایی می پزید که برای آن ها به فر نیاز است؟ آیا کابینت های شما جایگاه مجزا برای فر دارند؟ در آشپزخانه فضای کافی برای اجاق مبله دارید؟ پس از پاسخ دادن به همه این سوالات می توانید با بررسی دیگر نکات مهم خود را آماده خرید اجاق فر دار نمایید. بیایید تا به بررسی این نکات بپردازیم:

  1. نوع اجاق مبله

اولین نکته ای که باید توجه داشته باشید، گازی و یا برقی بودن اجاق است. تنظیم دمای اجاق های گازی بسیار راحت تر است و در مقایسه با اجاق های برقی انرژی کمتری مصرف می کند. اجاق های برقی نیز از نظر ایمنی بهتر از نمونه های گازی عمل می کنند. به طور معمول اجاق گاز های گازی در میان پرفروش ترین گزینه ها قرار می گیرند.

  1. تعداد شعله های اجاق

بهتر است تعداد شعله را با توجه به مساحت آشپزخانه و تعداد اعضای خانواده و میزان پخت و پز خود در منزل انتخاب کنید. برای مثال برای خانواده ای پر جمعیت با آشپزخانه ای بزرگ، اجاق گازی با ۵ یا ۶ شعله گزینه خوبی است. در حالیکه برای فردی که به تنهایی زندگی می کند ۲ یا ۳ شعله نیز کافی است.

  1. جنس و نوع بدنه

اجاق فر دار

در اجاق گازهای مبله جنس بدنه بیشتر از لعاب و استیل است. هر یک از این دو جنس مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال پوشش لعابی کمتر لک می شود و راحت تر از استیل تمیز می شود. در عوض بدنه استیل نیز مقاوت بیشتری در مقابل خوردگی و سایر آسیب ها دارد و طول عمر آن بیشتر از جنس لعابی است. با توجه به نیازهای اصلی خود می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

  1. ترموکوپل، فندک و صفحه نمایش

ترموکوپل از قطعات مرتبط با ایمنی در اجاق گاز است. این قطعه با خاموش شدن شعله، جریان گاز را نیز به صورت اتوماتیک خاموش می کند. این ویژگی از اتفاقات خطرناک ناشی از پخش گاز در محیط خانه جلوگیری می کند. مورد دوم فندک اتوماتیک است که شما را از منبع دیگری بی نیاز می کند. امروزه اکثر اجاق ها دارای فندک اتوماتیک هستند.

مورد مهم بعدی صفحه نمایش است. در برخی مدل های تمام اطلاعات مربوط به اجاق و همین طور فر روی این صفحه درج شده است و کاربر را از موارد مختلف آگاه می سازد، از جمله آن ها می توان به نمایش دمای فر، روشن و خاموش بودن چراغ فر، زمان پخت غذا در فر و … اشاره کرد. صفحه های نمایش لمسی معمولا یا دکمه ای هستند یا لمسی.

  1. مشخصات قسمت فر

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید اجاق گاز فردار باید توجه کنید مشخصات مختلف همین قسمت است. اولین نکته توجه به فضای داخل فر و گنجایش آن است. برای مثال با دقت تعداد طبقات، کابین های مجزا، نحوه جدا سازی قسمت های مختلف فر و … توجه نمایید. با خرید فری با گنجایش بالا می توانید به صورت همزمان تعداد مختلفی از غذاها را با هم بپزید.

  1. درجه استاندارد

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید توجه به کیفیت و رعایت استانداردهای مهم در اجاق گاز است. برای مثال حتما درجه مصرف انرژی و نکات مربوط به آن را در حین خرید مطالعه کنید.

  1. توجه به میزان اعتبار برند تولید کننده

نظرات کاربران تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز

مهم ترین نکته ای که باید توجه داشته باشید، برند اجاق گاز مورد نظر است. در واقع یک برند به تنهایی میزان ایمنی، رعایت استاندارد، کیفیت بدنه و … یک اجاق گاز را به نمایش می گذارد. برای خرید بهترین برند های اجاق گاز فردار در پاراگراف بعدی همراه اسپارد مگ باشید.

معرفی بهترین بهترین اجاق های فردار ایرانی

در این قسمت با بهترین برندهای اجاق گاز فردار ایرانی آشنا خواهیم شد. با بررسی این نمونه های بر اساس نیاز و بودجه خود می توانید عضو جدید آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

اجاق گاز اسنوا مدل SGC5-6112 

اجاق گاز اسنوا

اسنوا از بهترین برندهای ایرانی در تولید لوازم خانگی مختلف از جمله اجاق گازهای مبله است. این مدل از سری پرفروش اسنوا تحت عنوان والنتینو است. این مدل دارای ۵ شعله است. شعله پلوپز آن در قسمت میانی اجاق قرار گرفته است. این اجاق گاز دارای ترموکوپل و فندک اتوماتیک می باشد و در رده اجاق های ایمن قرار می گیرد. ویژگی های فر اجاق گاز مبله اسنوا عبارت اند از:

  • دارای جوجه گردان
  • دارای بدنه از جنس استیل
  • مجهز به زمان سنج
  • گنجایش ۵۰-۱۰۰ لیتری
  • قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا

اجاق گاز سینجر مدل TF12

اجاق گاز فر دار سینجر

این مدل از برند سینجر با ابعاد۹۰۰x850x600  سانتی‌متر بیشتر برای آشپزخانه هایی با ابعاد بزرگتر مناسب است. در این نمونه نیز ۵ شعله وجود دارد و شعله پلوپز آن مانند اسنوا در قسمت میانی اجاق قرار می گیرد. دیگر ویژگی های فنی این اجاق گاز عبارت اند از:

  • دارای شبکه از جنس چدنی
  • گنجایش فر ۵۰- ۱۰۰ لیتر
  • دارای پایه قابل تنظیم
  • دارای ترموکوپل و فندک
  • جنس بدنه استیل با روکش لعابی
  • قیمت بالاتر نسبت به اسنوا

اجاق گاز اخوان مدل فردار M13

اجاق اخوان مدل فردار

از دیگر برندهای ایرانی در تولید انواع اجاق گاز فردار می توان به اخوان اشاره کرد. اخوان با سال ها تجربه و نشان های استاندارد، امروزه یکی از بهترین برند های ایرانی محسوب می شود. مدل M13 از جاق گاز های اخوان با داشتن ۵ شعله، گزینه ای مناسب برای خانواده های پر جمعیت محسوب می شود. این اجاق گاز مبله با به شما این امکان را می دهد که بر اساس ارتفاع کابینت ها، ارتفاع پایه های اجا را نیز تنظیم کنید. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به ترموکوپل و خاموش شدن خودکار
  • دارای فر هوشمند
  • مجهز به شعله زمان دار که در پایان زمان پخت به صورت اتوماتیک خاموش می شود.
  • شبکه ها از جنس چدن
  • طول عمر زیاد با داشتن بدنه مقاوم
  • دارای جوجه گردان
  • گنجایش ۵۰ -۸۰ لیتری فر

مهم ترین نکات در خرید اجاق فردار

بهترین اجاق های فردار ایرانی

پس از آشنایی با قسمت های مختلف اجاق ها و بهترین برند ها ایرانی عرضه کننده اجاق گاز فردار، بهتر است با تعدادی نکات تکمیلی نیز آشنا شوید. در واقع این نکات شما را در حین خرید به خوبی راهنمایی خواهند کرد. این موارد عبارت اند از:

  • اجاق گاز های فردار نیز مانند اجاق های مبله شعله های با کیفیت دارند. بر خلاف تصور عموم، بودن فر از حرارت شعله های اجاق نمی کاهد.
  • در حین خرید اجاق فر دار بهتر است سراغ گزینه هایی با درب شیشه ای بروید. درب شیشه ای فر ها راحت تر شسته و تمیز می شوند.
  • اجاق های گازی قیمت مناسب ترین نسبت به مواردی برقی دارند؛ بنابراین برای صرفه جویی در هزینه ها مناسب هستند.
  • حین خرید بهتر است به وزن اجاق های فردار نیز توجه داشته باشید تا هنگام جابه جایی با با مشکل روبرو نشوید.

سخن پایانی!

اجاق ها از نظر ظاهر و کاربرد به دو دسته فر دار و بدون فر یا همان رومیزی تقسیم می شوند. اجاق های فردار خود در دو نوع گازی و برقی تولید می شوند. اگر می خواهید اجاق های فردار با قیمت مقرون به صرفه اما کیفیتی بالا خریداری کنید، بهتر است سراغ برند های معتبر ایرانی بروید. از جمله آن های می توان به اسنوا، اخوان و … اشاره کرد.

با توجه نیاز های و علایق خود می توانید بهترین مدل را از میان این برندهای با کیفیت ایرانی انتخاب کنید

تعمیر اجاق گاز

  • تعمیرات و نصب فوری
  • اعزام تعمیرکار آموزش دیده
درخواست تعمیر اجاق گاز