تعمیر اجاق گاز

  • تعمیرات و نصب فوری
  • اعزام تعمیرکار آموزش دیده

شاید از خود بپرسید که چرا باید بهترین اجاق گاز ایرانی یا خارجی را بشناسیم؟ در جواب سوال شما باید گفت که اجاق گاز از جمله لوازمی است که در طول روز حداقل یک یا دو با مورد استفاده قرار می گیرد. اگر اهل پخت و پز در منزل باشید تعداد این دفعات افزایش پیدا می کند. بنابراین باید اجاق گازی را خریداری کرد که از نظر کارایی، جنس و … برای استفاده متعدد در طول روز مناسب باشد. اجاق گاز ها علاوه بر مدل ها و رنگ های مختلف، در انواع برندهای ایرانی و خارجی نیز ارائه می شوند.

شاید تصور کنید بهترین اجاق گازها متعلق به برندهای خارجی هستند در حالیکه تعدادی برند معتبر ایرانی نیز وجود دارد که اجاق هایی با کیفیت و قیمت مناسب تر نسبت به نمونه های خارجی عرضه می کنند. پیش از انتخاب مدل های مختلف از بهترین برند ها، باید تصمیم بگیرید که چه نوع اجاق گازی می خواهید. پس از تصمیم گیری در این مورد می توانید از میان برندهای خوب ایرانی یکی را انتخاب و خریداری نمایید.

در ادامه این مطلب نکاتی را بیان خواهیم کرد که پیش از خرید اجاق گاز باید در نظر داشته باشید. سپس به بررسی بهترین مارک های اجاق گاز ایرانی پرداخته و مزایا و معایب هر یک را بیان خواهیم کرد. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

چه نکاتی را باید پیش از خرید بهترین اجاق گاز ایرانی بدانیم؟

پیش از اینکه برای خرید بهترین اجاق گاز ایرانی اقدام کنید باید با تعدادی نکات مهم آشنا شوید. به طور مثال باید با انواع اجاق گاز آشنا شوید و تصمیم بگیرید که براساس کاربرد کدام یک برای شما مناسب است. در واقع نکاتی که در ادامه مطلب معرفی می کنیم به شما کمک خواهند کرد تا بر اساس نیازهای خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بیایید در ادامه این مطلب با هم به بررسی این موارد مهم در تصمیم گیری بپردازیم:

نکات مهم در انتخاب اجاق گاز ایرانی

۱. چه نوع اجاق گازی می خواهید؟

امروزه انواع مختلف اجاق گاز در بازار عرضه می شوند. برای انتخاب یک مورد از بین موارد متنوع باید بر اساس نیاز خود عمل کنید. برای مثال انواع مختلف اجاق گاز عبارت اند از اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار و اجاق گاز فردار. در وهله اول باید به نوع آشپزخانه خود توجه کنید. برای مثال برای افرادی که منزل اجاره ای دارند اجاق گاز مبله مناسب است.

تقسیم بندی دیگر اجاق ها در ارتباط با نوع سیستم حرارتی آن است. بر اساس این تقسیم بندی دو نوع اجاق الکتریکی و گازی وجود دارد. اجاق های الکتریکی معمولا قیمت بالاتری دارند و بیشتر در دکوراسیون های مدن مورد استفاده قرار می گیرند.

۲. چطور اندازه و ابعاد اجاق مناسب برای خانه خود را تشخیص دهیم؟

دومین موردی که باید در نظر داشته باشید اندازه اجاق است که بیشتر بستگی به متراژ آشپزخانه و میزان استفاده شما از اجاق گاز دارد. برای مثال برای فردی که به تنهایی زندگی می کند شاید یک اجاق دو شعله نیز کافی باشد. در حالیکه برای یک خانواده همراه با یک یا دو فرزند بهتر است اجاق بزرگتری مانند اجاق گاز پنج شعله انتخاب نمود.

علاوه بر این اندازه اجاق گاز ها بر اساس نوع آن ها نیز متغیر است. مثلا اجاق گاز های رومیزی برای محیط های کوچک گزینه بهتری هستند تا اجاق گاز های مبله و ایستاده. با دانستن نکاتی که در این مطلب برایتان نوشته ایم پیش از خرید بر اساس نیاز های خود و با ذهن بازتری می توانید تصمیم گیری کنید. همچنین یادتان باشد که اندازه اجاق گاز خود را طوری انتخاب کنید که برای نصب اجاق گاز در خانه و انتخاب مکان برای آن دچار مشکل نشوید.

۳. چرا باید به میزان حرارت اجاق توجه کنیم؟

نکته سوم و حایز اهمیت دیگر، توان حرارتی اجاق است. علت اهمیت این موضوع را می توان به سرعت پخت و پز نسبت داد. در واقع هر چه توان حرارتی بیشتر باشد، سرعت پخت غذاها افزایش یافته و مدت زمان آن کاهش خواهد یافت. در مورد بهترین اجاق گازهای خانگی توان حرارتی حدود ۲,۰۵ کیلووات است.

در مورد شدت حرارتی ممکن است با ارقامی بسیار بالا تر نیز روبرو شوید. مواردی از این دست برای مصارف خانگی مناسب نیستند و بیشتر در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند.

۴. جنس بدنه و سایر قسمت های اجاق تا چه اندازه مهم است؟

موضوع مهم دیگری که در طول عمر اجاق گاز تاثیرگذار است، جنس بدنه آن می باشد. جنس اجاق گاز ها را می توان در سه دسته تمام استیل، استیل-شیشه ای و تمام شیشه ای دسته بندی کرد. هر یک از این موارد مزایا و معایب متفاوت خود را دارند.

برای مثال اجاق های تمام استیل در محیط های مرطوب ممکن است زنگ زده شوند اما از نظر بدنه بسیار مقاوم محکم هستند. اجاق های شیشه ای نیز در مقاب گرما و حرارت مقاوم اما نظافت آن ها ممکن است کمی وقت گیر و سخت باشد. بر اساس این موارد و توضیحات می توانید گزینه مورد علاقه خود را پیدا کنید.

۵. ایمنی اجاق را چطور بسنجیم؟

این مورد بیشتر در ارتباط با ترموکوپل و فندک اجاق گاز است. ایمنی مسئله ای نیست که بر اساس علاقه خود تصمیم گیری کنید، بلکه باید حتما اجاق گازی تهیه کنید که ایمن باشد. برای مثال ممکن است شعله اجاق در اثر سرریز شدن غذا خاموش شود اما گاز روشن بماند. در این صورت اگر اجاق گاز شما مجهز به ترموکوپل باشد، جریان گاز را نیز خود به خود قطع کرده و از بروز حوادث خطرناک جلوگیری خواهد کرد.

۵ برند برتر و معروف برای خرید بهترین اجاق گاز ایرانی کدام برندها هستند؟

در قسمت پیشین با نحوه انتخاب بهترین اجاق گاز ها آشنا شیدم و دانستیم هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه داشت. اکنون به مهم ترین سوال در خرید اجاق گاز می رسیم، “بهترین مارک اجاق داخلی چیست ؟”

نظرات کاربران تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز

با توجه به افزایش تولید داخلی و ازدیاد برندها، معرفی یک برند به عنوان بهترین نمونه امکان پذیر نیست. بنابراین به معرفی ۵ نمونه از بهترین برندهای اجاق گاز ایرانی خواهیم پرداخت. پس از بررسی هر یک نمونه ای از محصولات همان برند را نیز بررسی خواهیم کرد.

این ۵ برند معروف عبارت اند از:

اجاق گاز اخوان

شرکت تولیدی اخوان از سال ۱۳۴۸ شروع به کار کرد. این شرکت در ابتدا تعداد محدودی از لوازم خانگی را ارائه می کرد اما رفته رفته تعداد این محصولات را افزایش داد. چنان که امروزه شاهد محصولاتی مانند سینک ظرفشویی، هود، فر، شیرآلات و اجاق گاز اخوان در بازار هستیم.

شرکت اخوان انواع مختلفی از اجاق گازهای فر دار و بدون فر را در جنس های شیشه، استیل و ترکیبی عرضه می کند. در تولید همه این موارد از قطعات ایتالیایی استفاده می شود و با مونتاژ در کارخانه های مجهز عرضه می گردد. در ادامه به بررسی یکی از اجاق گازهای محبوب از این شرکت خواهیم پرداخت:

اجاق گاز رومیزی اخوان مدل V16 یا ونوس ۱۶

اجاق گاز ایرانی اخوان

این اجاق گاز از انواع رومیزی است و از جنس شیشه ای به رنگ مشکی است. ویژگی های این محصول عبارت اند از:

  • ۵ شعله غیر برقی
  • دارای قفل بست شعله پخش کن
  • دارای صفحه شیشه ای با خاصیت ضد خش
  • جای ولوم به صورت تخت
  • قابل نصب روی کابینت با عرض ۵۰ نیست.
  • خواص ضد خش ندارد.
  • شعله برقی و کنترل تاچ اسکرین ندارد.

اجاق گاز آلتون

شرکت البا گاز که بیشتر با نام تجاری آلتون شناخته می شود، فعالیت خود را از حوالی سال ۸۰ آغاز کرد. این برند نسبت به اخوان و سایر مارک ها نوظهور محسوب می شود اما گواهینامه‌های ایزو ۱۰۰۰۲ و ایزو ۱۰۰۰۴ توانست جایگاه خوبی در بازار بدست بیاورد. آلتون این موفقیت را در سایه رضایتمندی مشتری و با ارائه محصولات با کیفیت توانست کسب کند.

علاوه بر این موارد آلتون با داشتن واحدهای تولیدی مدرن و مجهز به جدیدترین ماشین آلات و بهره مندی از کارشناسان خبره در طی ۲۰ سال توانست نام خود را در میان برندهای نام آشنای قدیمی ثبت کند.

اجاق گاز توکار آلتون  C511E

اجاق گاز آلتون

 

از جمله مدرن ترین اجاق گازهای توکار آلتون محسوب می شود. اگر در مورد انتخاب اجاق گاز شعله ای و یا برقی مطمئن نیستید، بهتر است این مدل از گاز را خریداری کنید، زیرا هر دو نوع را دربر می گیرد. ویژگی های کامل این اجاق گاز آلتون عبارت اند از:

  • دارای ۵ شعله شامل سه شعله گازی و دو شعله برقی
  • دارای کنترل تاچ اسکرین
  • شیشه سرامیک به رنگ مشکی
  • دارای فندک و ترموکوپل
  • دارای شعله پلوپز با توان حرارتی زیاد
  • دارای سپر حرارتی

اجاق گاز کن

از دیگر برندهای موفق در زمینه تواید لوازم خانگی از جمله اجاق گاز می توان به کن اشاره کرد. این شرکت با استفاده از  قطعات SABAF ایتالیایی و بهره مندی از مهندسان خبره در این حوزه توانست در جشنواره ملی قهرمانان صنعت عنوان برند برگزیده را دریافت کند. علاوه بر این در طول سال ها فعالیت توانسته است استاندارد های بین المللی و ملی مختلف در زمینه لوازم خانگی دریافت کند.

از دیگر علل محبوبیت این برند، تنوع محصولات آن است. کن انواع اجاق گازها را در ۵۱ مدل مختلف به مشتریان عرضه می کند. بنابراین اگر به دنبال مدل های متنوع هستید، برند کن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اجاق گاز توکار کن مدل IG 8507

اجاق گاز کن

از دیگر مدل های ۵ شعله و محبوب در میان مشتریان، مدل IG 8507 کن است. این اجاق گاز با در مقاومت بالایی که دارد، زیبایی آشپزخانه شما را نیز دوچندان خواهد کرد. از جمله مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی بالا با داشتن ترموکوپل ultra-rapid یا فوق السریع
  • شیشه سکوریت دورتراش ۸ میلی‌متری
  • دارای توان حرارتی ۳ کیلووات
  • دارای شعله پلوپز در وسط صفحه
  • فاقد تایمر

اجاق گاز استیل البرز

استیل البرز در تولید محصولات خود توجه بسیاری به طراحی، کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه دارد. همه این عوامل در کنار یکدیگر استیل البرز را به یکی از بهترین تولیدکنندگان اجاق گاز ایرانی تبدیل کرده است. از دیگر افتخارات این شرکت می توان به دریافت نشان ملی استاندارد و گواهینامه CE اروپا اشاره کرد.

استیل البرز علاوه بر اینکه در محصولات خود را به سراسر ایران عرضه می کند، در عرصه صادرات نیز فعال است و به بیش از ۴۰ کشور محصولات ایرانی خود را ارسال می کند.

گاز رومیزی استیل البرز مدل G-4602S

اجاق گاز استیل البرز

اگر به دنبال اجاق گازی با ابعاد کوچک و کیفیت بالا هستید، این مدل از اجاق گاز استیل البرز می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. این مدل با داشتن ۴ شعله گازی به خوبی از پس مصارف خانگی شما بر خواهد آمد. ویژگی های اصلی این اجاق گاز عبارت اند از:

  • دارای توان حرارتی ۸.۳ کیلووات
  • ساخته شده از شیشه سکوریت
  • استفاده از شیشه به همراه استیل در طراحی ظاهری آن
  • داراری شعله پلوپز در قسمت کناری اجاق گاز
  • دارای سیستم ایمنی شعله
  • دارای فندک و ترموکوپل فوق السریع
  • شبکه محافظ از جنس چدن

اجاق گاز اسنوا

اسنوا از مشهور ترین برندهای لوازم خانگی است و حتی شما نیز حداقل یکبار نام این برند به گوشتان خورده است. با خرید اجاق گاز های اسنوا شما با هزینه ای مقرون به صرفه، محصولی با امکانات و کیفیت نمونه های خارجی تهیه خواهید کرد. این شرکت نیز فعالیت خود ار از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده اما در کمتر از ۲۰ سال توانسته جایگاه مناسبی بدست آورده و به یکی از بهترین بهترین اجاق گاز ایرانی تبدیل شود.

اجاق گاز آدرینا فول اسنوا

اجاق گاز اسنوا

از جمله با کیفیت ترین اجاق گازهای مبله اسنوا است که امکانات بسیاری نیز دارد. بیایید در ادامه به مطالعه این ویژگی ها بپردازیم:

  • دارای ۵ شعله گازی
  • دارای دو شعله زمان دار
  • پوشش نانوکلین که به راحتی آلودگی ها از سطح آن پاک می شوند.
  • فر به همراه دو جوجه گردان همزمان
  • دارای کنترلگر رسمی
  • مجهز به قفل کودک و فن انتقال حرارت

سخن پایانی!

انتخاب اجاق برای آشپزخانه از مهم ترین تصمیمات برای هر خانه ای است. پیش از بررسی برند و مدل های مختلف باید علاقمندی، نیاز و ابعاد آشپزخانه خود را بررسی کنید. با در نظر داشتن این فیلتر های می توانید یکی از ۵ برند برتری که در مقاله بررسی شد را انتخاب کنید. هر پنج مورد مدل های متنوعی را در بر می گیرند که می توانید بهترین گزینه را از میان آن ها انتخاب نمایید. در نهایت اگر پس از انتخاب اجاق گاز به یک نصاب حرفه ای برای نصب آن احتیاج داشتید پیشنهاد ما این است که از خدمات نصب و تعمیر اجاق گاز اسپارد کمک بگیرید.

تعمیر اجاق گاز

  • تعمیرات و نصب فوری
  • اعزام تعمیرکار آموزش دیده
درخواست تعمیر اجاق گاز