نگهداری باغچه

  • گلکاری حرفه‌ای و اصولی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

اگر بدون داشتن تجربه کافی باغچه خود را ایجاد کنید، خیلی زود از کارتان پشیمان خواهید شد! زیرا نمی توانید به شکلی صحیح به آن رسیدگی کرده و در عرض مدتی کوتاه همه نقشه هایتان نقش بر آب می شود. توجه داشته باشید که قرار نیست با کنار هم قرار دادن چند گل و گیاه کنار هم، یک باغچه زیبا درست کنید. ایجاد باغچه اصول خود را دارد و تا زمانی که این اصول را رعایت نکنید، نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت.

فرقی ندارد که چقدر فضا برای گلگاری و کاشت گیاه در اختیار داشته باشید، زیرا اصول طراحی باغچه برای هر مساحتی جواب می دهد. کافی است که این اصول را در فرایند ایجاد و مراقبت از باغچه خود به کار ببرید تا باغچه ای دلچسب و با صفا داشته باشید. البته باید کمی خلاقیت هم به خرج دهید و ضمن ایده پردازی صحیح، اصول لازم را به کار ببرید. مطلب پیش رو در راستای آشنایی شما با همین اصول تهیه شده است. پس مطالعه آن را به هر فردی که علاقه دارد باغچه خانگی خود را داشته باشد، توصیه می کنیم.

اصول طراحی باغچه ویلا

قبل از طراحی باغچه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از آنکه وارد فرایند عملی کار شوید و باغچه خود را درست کنید، باید به چند سوال پاسخ بدهید و نکات مختلفی را در نظر بگیرید تا باغچه منزلتان بهتر ایجاد شود. ما در ادامه این مطلب تمام نکاتی که باید پیش از طراحی باغچه به آنها توجه داشته باشید را نوشته ایم:

۱- نوع باغچه مدنظرتان را مشخص کنید

در وهله اول باید روشن کنید که هدف شما از ایجاد باغچه چیست و می خواهید چه استفاده ای از آن داشته باشید. در واقع باید به این سوال پاسخ دهید که باغچه شما قرار است گل کاری شود یا سبزی کاری؟ قرار است گل های زمستانی در آن کاشته شود یا گل های بهاره و تابستانی؟ گل های مدنظرتان یک ساله هستند یا چند ساله؟ البته می‌ توانید انواع مختلف گل را با هم بکارید. پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند که چه مساحتی را برای کشت در نظر گرفته، از چه خاکی استفاده کنید و چه دیزاینی را برای باغچه تان به کار ببرید.

۲- مکان مناسب برای ایجاد باغچه را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که اغلب گل ها و تقریبا تمام سبزی ها در طول روز به میران معینی از تابش نور آفتاب نیاز دارند. به همین جهت باغچه خود را باید در محلی ایجاد کنید که نور قابل توجهی در طول روز دریافت می کند. اگر باغچه تان را در یک نقطه کور درست کنید که همیشه در سایه قرار دارد، گل و سبزی هایتان خیلی زود پژمرده می شوند. توصیه می کنیم که اطلاعات لازم را در مورد نوع پرورش گل یا گیاه مدنظرتان را به کمک اینترنت به دست آورید و سپس با توجه به نیازهای آنها محل باغچه تان را انتخاب نمایید.

۳- فرم باغچه تان را تعیین کنید

باغچه مورد نظر شما بسته به این که در چه فضایی قرار می گیرد، می تواند به شکل مربع، بیضی، دایره و یا مستطیل باشد. در این مرحله باید معین کنید که با توجه به فضایی که در اختیار دارید و نوع کشتی که می خواهید انجام دهید، چه فرم باغچه برایتان مناسب تر است. طبیعتا برای طراحی فضای سبز در فضای کوچک باید محیط کوچک تری را نیز برای درست کردن باغچه در نظر بگیرید.

نظرات کاربران نگهداری باغچه

درخواست نگهداری باغ

درست کردن باغچه خانه

برای احداث باغچه باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

بعد از آنکه در رابطه با سه مسئله بالا به جمع بندی رسیدید، باید به سراغ فرایند عملیاتی کار بروید. اما همانطور که گفتیم ایجاد باغچه قواعد خاص خود را دارد و حتما باید اصول طراحی باغچه را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب به دست بیاید. به همین منظور در ابتدای کار باید مطابق با موارد زیر پیش بروید:

۱- نظافت زمین جهت درست کردن باغچه

زمانی که می خواهید گل کاری را شروع کنید، باید زمینی تمیز و آماده برای کشت داشته باشید. به همین منظور باید از قبل همه علف های هرز و اضافی را از روی زمین پاک کنید و چمن های زائد را نیز از بین ببرید تا همه چیز آماده کشت شود.

۲- تقویت خاک جهت ایجاد باغچه

یک خاک مستعد برای رشد گیاهان نیاز به تقویت دائمی دارد. این تقویت را می توانید به سادگی انجام دهید. کافی است لایه‌ ای به ضخامت حدود ۵ سانتی‌ متری که شامل برگ‌ های تجزیه شده، چمن چیده شده و خشک شده باشد را به خاک اضافه کنید. سپس خاک را حفر کنید و لایه‌ ای را که درست کرده‌ اید، به داخل خاک فرو کنید. البته اگر بگذارید که این مواد مدتی روی سطح خاک بمانند نیز می توانند بنیه خاک را بهتر نمایند.

۳- کاشت گیاهان درون باغچه

حالا نوبت به کاشت گیاهان در باغچه منزلتان رسیده است. توصیه می کنیم که از کاشت چمن شروع کنید و حتما بذر خوبی تهیه نمایید تا رشد گیاهان ساده تر صورت بپذیرد. سپس با توجه به مطالبی که از اینترنت جمع آوری کرده اید، کاشت گل ها و سبزیجات مورد علاقه تان را به شکلی اصولی شروع کنید. در نهایت خود را برای داشتن باغچه ای دلپذیر آماده کنید. البته برای شروعی بیشتر می توانید روی خدمات باغبانی در منزل اسپارد نیز حساب باز کنید.

طراحی روف گاردن

اصول طراحی باغچه چه چیزهایی هستند؟

حالا نوبت آن رسیده که باغچه خود را طراحی کنید و گل کاری و کاشت سبزیجات را به شیوه ای اصولی انجام دهید. برای آنکه باغچه تان را به بهترین نحو تزئین کرده و تا سال ها بتوانید از آن لذت ببرید، باید یک سری اصول مانند هماهنگی و نقطه کانونی را رعایت کنید. مواردی که در ادامه نوشته ایم به عنوان اصول طراحی باغچه ویلا و درست کردن باغچه های خانگی کاربرد دارند:

  • همانگی: گیاهان داخل باغچه و اشیاء کناری آن را به نحوی طراحی و ایجاد کنید که همگی با هم یک هماهنگی ظاهری داشته باشند.
  • نقطه کانونی: به فرش های دستبافت ایرانی توجه کرده اید؟ این فرش ها معمولا یک نقطه متمایز در وسط خود دارند که در وهله اول همه نگاه ها رو به خود جلب می کند. بهتر است برای باغچه خود نیز چنین فضایی را در نظر بگیرید تا همه چیز زیباتر به نظر برسد و چشم ها بیشتر به آن دوخته شود.
  • تعادل طرفین: اگر باغچه شما به دو نیمه متفاوت تقسیم می شود، سعی کنید که بین دو طرف یک توازن منطقی برقرار باشد. یعنی تعداد درخت های بزرگ در دو طرف برابر باشد. در غیر این صورت در نگاه بینند یک طرف سنگین تر از طرف دیگر به نظر می رسد که باعث می شود تقارن ذهنی اش بهم بریزد.
  • مقیاس گیاهان: باید سعی کنید که اندازه همه اجزای به کار رفته در باغچه تقریبا برابر باشد و در تناسب با فضای کلی محیط قرار بگیرد.
  • سادگی: تلاش کنید که با حداقل تعداد اجزا و عناصر، حداکثر کاربرد و زیبایی را در باغچه خانگی تان ایجاد کنید. باغچه نباید آشفته و بهم ریخته به نظر برسد.

چند نکته در رابطه با نحوه طراحی باغ و باغچه

  • برای آن که باغچه کوچک آپارتمانی شما بزرگ تر به نظر برسد، باید کاملا متنوع عمل کرده و گیاهان مختلف با شکل های گوناگون را در آن کشت کنید.
  • ترجیحا فضایی برای نشستن در کنار باغچه نیز در نظر بگیرید. به همین منظور مبلمان یا صندلی هایی را انتخاب کنید که با طرح کلی باغچه هماهنگ باشد.
  • استفاده از قلوه سنگ باعث می شود که طرح باغچه مدرن تر به نظر برسد.
  • اگر باغچه‌ تان از مساحت خوبی برخوردار است، می‌ توانید یک فواره یا آبنما را در مرکز یا یکی از اضلاع باغچه قرار دهید تا نمای آن زیباتر شود.
  • نورپرداری نیز یکی از اصول طراحی باغچه است. به همین منظور سعی کنید که از چراغ های مخصوص در کنار باغچه بهره ببرید.
  • ایده های فانتزی را جهت تزئین باغچه خانه تان مدنظر قرار بدهید. مثلا بخش های از دیواره باغچه را رنگ آمیزی کنید، از یک دوچرخه کهنه برای زیباسازی فضا استفاده کنید و یا آنکه به کمک یک تنه درخت، حس یک فضای طبیعی و کاملا بکر را به باغچه کوچک تان بدهید.
  • و در نهایت اینکه اگر باغچه را روی بالکن ساختید، سطح خاک باغچه را به نحوی آماده کنید که ضد آب باشد.
  • بعد از اجرای باغچه در صورتی که بیش از حد فضای اطراف شما بهم ریخته شده بود می توانید با رعایت چند نکته ساده برای نظافت ویلا همه جا را مثل روز اول مرتب کنید.

ساختن باغچه روی بالکن

حرف آخر اسپارد

به شما اطمینان می دهیم که اگر موارد گفته شده در این مطلب را رعایت کرده و نهایت سعی و تلاش خود را در طراحی باغچه منزلتان به کار ببرید، دیگر نیازی به صرف هزینه طراحی فضای سبز نخواهید داشت. تنها کافی است که اصول طراحی باغچه و باغ را بسته به فضای موجود مدنظر قرار داده و کارتان را با صبر و حوصله پیش ببرید. به این صورت خواهید دید که می توانید زیباترین و دلنوازترین فضای سبز را حتی در محیط مینیمال خود ایجاد کنید.

نگهداری باغچه

  • گلکاری حرفه‌ای و اصولی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
درخواست نگهداری باغ