نظافت راه پله

  • نظافت اصولی و سریع
  • رعایت کامل نکات بهداشتی

بعد از ثبت سفارش نظافت و اعزام نیروی نظافتچی ساختمان، توقع دارید یک سرویس بی‌نقص و عالی دریافت کنید. یک نیروی کاربلد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از پس به‌هم‌ریختگی و شلوغی خانه بربیاید، کم حرف باشد، ظاهر خوبی داشته باشد و به آراستگی و نظافت شخصی اهمیت بدهد، در مورد مواد شوینده اطلاعات کافی داشته باشد و در نهایت قابل اعتماد باشد. اما تا به حال فکر کرده‌اید توقع نیروی نظافتی از شما به عنوان کارفرما چیست؟

۱۵ نکته‌ای که در ادامه خواهیم گفت همان حرفِ دل بسیاری از متخصصین نظافت است! پس آن‌ها را با دقت بیشتری بخوانید.

۱. از نظافتچی ساختمان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید

از نظافتچی ساختمان توقع نداشته باشید در دو ساعت، بتواند خانهٔ پنج خوابهٔ شما را تمیز کند و برق بیندازد. مطمئن شوید مجموع ساعات نظافت متناسب با متراژ و خدمات درخواستی شما برآورد شده باشد.

۲. تهیه مواد شوینده با شماست

شرکت‌های خدماتی قبل از حضور نیروی نظافتی، از مشتری می‌خواهند مواد شویندهٔ مورد نیاز برای نظافت را آماده کند. شما به عنوان مشتری ممکن است برند خاصی از مواد شوینده را مدنظر داشته باشید یا حتی نسبت به برخی از شوینده‌ها حساسیت داشته باشید. بنابراین لازم است خودتان از قبل مواد شوینده را آماده کنید.

۳. فراموش نکنید نیروی نظافتی به به وسایل نظافتی نیاز دارد

در کنار مواد شوینده تِی، جارو، دستمال گردگیری، جاروبرقی، اسکاچ و… نیز لازم است و تهیهٔ آن بر عهدهٔ شماست. بدون داشتن تِی، تمیز کردن کف نشدنی است. چرا که نیروی نظافتچی مجبور می‌شود با دستمال گردگیری کف را تمیز کند. کاری که هم خسته کننده و زمان‌بر است و هم به سلامت نظافتچی آسیب می‌زند.

۴. منطقی باشید!

بعضی خدمات در حیطهٔ فعالیت نظافتچی قرار نمی‌گیرند. شستن ماشین، انجام خریدهای خانه، جواب دادن به تلفن، باز کردن در، رسیدگی به قبض‌ها و… همه از کارهایی است که نباید توسط متخصص نظافت انجام شود.

۵. چه خوب می‌شود اگر…

بگذارید ظرف‌های کثیف در سینک ظرفشویی خیس بخورند. این کار به هیچ عنوان سخت نیست. کافی است بعد از جمع کردن ظروف، آن‌ها را در سینک ظرفشویی قرار دهید و شیر آب را باز کنید. این کار باعث می‌شود بعد از حضور نظافتچی شستشوی ظرف‌ها در کمترین زمان ممکن انجام شود و آثار چربی و باقیماندهٔ غذا به راحتی از ظرف جدا می‌شود.

۶. بدترین اتفاق ممکن در حین نظافت این است که…

نظرات کاربران نظافت راه پله

درخواست نظافت مشاعات

در جایی که متخصص نظافت تازه تِی زده است، قدم بزنید. این‌کار تمام زحمات نظافتچی را جلوی چشمانش بر باد می‌دهد و خسته‌اش می‌کند. بنابراین بعد از نظافت هر قسمت صبر کنید تا کف کاملا خشک شود. سپس با کفش تمیز می‌توانید قدم بزنید.

۷. نظافتچی را آگاه کنید!

اگر قصد لغو سفارش دارید و یا به هر دلیلی، دیگر به نیروی نظافت نیاز ندارید، از مدتی قبل به اطلاع نظافتچی ساختمان برسانید. این افراد اگر استخدام شرکت‌های خدمات نظافتی نباشند، برای پیدا کردن مشتری جدید به زمان نیاز دارند. بنابراین حق آن‌هاست که از چند روز قبل در جریان قرار بگیرند.

۸. اجازه دهید نیروی خدماتی گاهی در خانه گشتی بزند

همان‌طور که می‌دانید نظافت کاری سخت و طاقت‌فرساست، به خصوص اگر ساعات سفارش بیش از ۴ ساعت باشد. در چنین شرایطی به متخصص نظافت اجازه دهید گاهی چند دقیقه استراحت کند یا اگر ممکن است یکی از مجله‌های روی میز را ورق بزند یا یک لیوان آب بنوشد. همین استراحت‌های کوتاه و کنترل شده، انرژی مضاعفی به او می‌دهد.

۹. قدردانی‌های کوچک، فراموش نشدنی‌اند

به زبان آوردن یک تشکر ساده از متخصص نظافت بابت کیفیت کار یا حواس جمعی‌اش موقع نظافت قسمت‌های خارج از محدودهٔ دید، کاملا اثرگذار است. به خصوص اگر فردی به صورت ثابت نظافت خانهٔ شما را انجام می‌دهد. بنابراین گاهی از او تشکر کنید.

۱۰. بعضی وقت‌ها مجبور می‌شود فرزندش را همراه خودش بیاورد

این واقعیتی است که بیشتر در مورد نیروی نظافتی خانم اتفاق می‌افتد. همان طور که در مورد مقایسه متخصصین نظافت خانم و آقا به آن اشاره کردیم، گاهی شرایطی پیش می‌آید که علی رغم قوانین وضع شده توسط شرکت‌های خدماتی، متخصص چاره‌ای ندارد به جزء آن‌که فرزندش را همراه خودش بیاورد. سعی کنید شرایط و موقعیت او را درک کنید و با قضیه کنار بیایید. مسلما نظافتچی هم نمی‌خواهد چنین اتفاقی پیش بیاید. البته مسئولیت نگه‌داری از فرزند با خود نظافتچی است و این موضوع نباید سبب اختلال در انجام وظایفش شود.

۱۱. «لطفا به من یک لیست از کارها بدهید!»

این بهترین کاری است که می‌توانید در بدو ورود متخصص نظافت انجام دهید. یک لیست کامل از تمام کارهای نظافتی که در طول سفارش باید انجام شود برای متخصص بنویسید و به او بدهید. در انتهای سفارش فراموش نکنید که حتما کار را از او تحویل بگیرید.

۱۲. لطفا به من اعتماد کنید!

در صورتی که خدمات نظافت را از یک شرکت‌ معتبر خدمات نظافت دریافت می‌کنید، توصیه می‌کنیم کمی از بدبینی‌تان کم کنید و به متخصص نظافت اعتماد کنید. مطمئن باشید نیروی نظافتی دوست دارد کاری کند که اعتماد شما را داشته باشد و شما یکی از مشتری‌های ثابتش شوید.

۱۳. بیشتر نظافتچی‌ها بیمه نیستند

این قضیه حقیقت دارد. به خصوص در مورد نیروهای نظافتی که به صورت مستقل کار می‌کنند و استخدام هیچ شرکتی نیستند. بنابراین اگر خسارتی رخ داد، سعی کنید با صحبت و گفتگو قضیه را حل کنید. اگر گلدان کریستال شما سهواً به دست متخصص نظافت شکسته، شاید بهتر باشد هزینهٔ آن را مشخص و قسط‌بندی کنید یا آن را جایگزین گلدان جدیدی کنید که نظافتچی به عنوان جبران خسارت برای شما خریده است. حتی اگر قیمتش کمتر از قیمت گلدان شما باشد.

۱۴. در مورد استفاده از مواد شویندهٔ قوی اصرار نکنید

نظافتچی ساختمان، تجربهٔ خوبی دربارهٔ استفاده از مواد شویندهٔ مختلف دارد. بنابراین بعضی مواقع از نظر و تجربهٔ او کمک بگیرید. به‌خصوص در مورد شستشوی سرویس بهداشتی ممکن است متخصص پیشنهاد دهد از وایتکس استفاده نکنید یا سراغ استفاده از مواد شویندهٔ دوستدار محیط‌ زیست بروید.

۱۵. نیروی کاربلد نظافت را به دوستانتان هم معرفی کنید

اگر از کیفیت کار نظافتچی ساختمان رضایت دارید، او را به دیگران هم معرفی کنید. این کار لطف کوچکی در جهت پیدا کردن مشتری‌های جدید و ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای نظافتچی محبوب شما خواهد بود!

این‌بار قبل از ثبت سفارش نظافت به این نکات توجه کنید. این پانزده نکته از شما یک مشتری نمونه و بااخلاق خواهد ساخت. کسی که هر نظافتچی ساختمانی، آرزوی همکاری با او را دارد!

نظافت راه پله

  • نظافت اصولی و سریع
  • رعایت کامل نکات بهداشتی
درخواست نظافت مشاعات