خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

خشکشویی و شستن لباس نوزاد حساسیت‌های خاص خودش را دارد. پوست نوزادان بسیار لطیف و حساس است. درنتیجه تا جای ممکن بایدلباس‌هایی با بافت نرم و الیاف طبیعی برای نوزادان انتخاب کرد. از طرفی شستشوی روزانه لباس‌ها باید به نحوی صورت بگیرد که رنگ و بافت لباس دچار تغییر نشود. بنابراین آشنایی با نحوه شستن لباس نوزاد با لباسشویی یا دست اهمیت بالایی دارد.

به همین دلیل توصیه می‌شود لباس نوزادان تا جای ممکن با دست و مواد شوینده مخصوص شسته شود. یک راه امن دیگر برای شستشوی لباس نوزاد کمک گرفتن از خدمات خشکشویی آنلاین است. درکنار این دو راه لازم است نکات تکمیلی درخصوص نحوه شستن لباس نوزاد و مواد مجاز برای شستشو را نیز بدانید. پس در ادامه با اسپاردمگ همراه باشید.

آیا شستن لباس نوزاد پیش از اولین استفاده ضروری است؟

شستشوی لباس‌ها قبل از به دنیا آمدن نوزاد یا خشکشویی لباس‌هایی که به تازگی برای فرزندتان خریده‌اید، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. تولید کنندگان و فروشندگان لباس کودک و نوزاد برای آن‌که این لباس‌ها در ویترین فروشگاه نو، بدون چروک و مرتب‌تر به نظر برسند، از فرمالدهید استفاده می‌کنند.

فرمالدهید ماده شیمیایی است که به پوست حساس کودکان آسیب زده و باعث قرمزی و یا خارش نیز می شود. درنتیجه اولین کاری که پس از خریداری لباس باید انجام دهید شستشوی آن است اما چگونه؟

برای شستن لباس نوزاد از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید. اگر لباس نوزادی که خریداری کرده‌اید، از موادی ساخته شده است که در برابر آتش و گرما مقاوم است، برای شستشوی آن به هیچ عنوان از نرم‌کننده استفاده نکنید. مواد موجود در نرم‌کننده‌ها مانع از عملکرد مواد پیشگیرنده آتش می‌شوند. از طرف دیگر ممکن است پوست نوزاد نسبت به نرم‌کننده حساس باشد.

به‌جز لباس کودک و نوزاد، لباس‌هایی که به‌هر طریقی با پوست کودک در ارتباط است را هم باید از قبل بشویید. مثل ملحفه و پتوی نوزاد یا پیراهن و دامن مادر که هنگام بغل کردن نوزاد، با پوست نوزاد در تماس است.

در این میان یادآور شویم که اگر می خواهید سفارش خدمات از خشکشویی های آنلاین را بدهید می توانید از صفحه قیمت قالیشویی اسپارد به راحتی استعلام قیمت گرفته و سپس نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

شستن لباس نوزاد

چطور می شود لباس نوزاد را لگه گیری کرد؟

لکه‌های غذا، آب دهان، تکه‌های میوه و سبزی، شیر مادر، قطره آهن، لکه چربی و… همه از مواردی است که آثار آن را روی لباس کودکتان مشاهده می‌کنید. همانند سایر انواع لکه ها، برخی اوقات از بین بردن لکه‌های نقش بسته روی لباس نوزاد تنها به دست خشکشویی ممکن است.

البته جای نگرانی نیست بیشتر این لکه‌ها را می‌توانید در خانه از بین ببرید. برای این کار لباس‌ها را بلافاصله بعد از کثیف شدن زیر آب سرد قرار دهید. بهترین کار برای از بین بردن لکه‌ها آن است که اجازه دهید لباس‌ها برای نیم ساعت در آب و پودر شستشو خیس بخورند و در انتها با آب گرم، شسته شوند.

البته به خاطر داشته باشید برای شستشوی لباس نوزاد بهتر است به جای پودرهای شستشو از چند قطره مایع شستشو استفاده کنید. همچنین لباس را تا وقتی که مطمئن نشده‌اید لکه پاک شده است، خشک نکنید.

لکه گیری لباس نوزاد

شستشوی لباس نوزاد با ماشین لباسشویی، درست یا غلط؟

علاوه بر روش دستی، می توان لباس نوزاد را با ماشین لباسشویی نیز شستشو داد، تنها باید برخی نکات را پیش از شستن لباس نوزاد در ماشین لباسشویی دانست. این نکات مهم در مورد نحوه شستن لباس نوزاد را در ادامه مطلب به شما یادآوری می کنیم:

  • بهتر است پیش از شستشوی لباس‌های خود، لباس نوزاد را در ماشین لباسشویی بشویید. درنتیجه شستشوی همزمان لباس نوزاد با لباس‌های سایر اعضای خانواده پیشنهاد نمی شود.
  • برای اطمینان یافتن از ضدعفونی شدن لباس نوزاد، پیش از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی به مدت یک ربع تا نیم ساعت آن را در آب و صابون بخیسانید.
  • چرخه آبکشی ماشین لباسشویی را دوبار تکرار کنید تا از بین رفتن مواد شوینده مطمئن شوید.
  • لباس نوزاد را هوای آزاد و در زیر نور آفتاب خشک کنید نه در خشک کن. علاوه بر این از خشک شدن کامل لباس‌ها نیز مطمئن شوید. زیرا هرگونه رطوبت می تواند به مرکز رشد میکروب‌ها تبدیل شود.

شستشوی لباس نوزاد با ماشین لباسشویی

آیا می توان از وایتکس برای شستن لباس نوزاد استفاده کرد؟

وایتکس از قوی‌ترین شوینده هایی است که می توان برای از بین بردن انواع لکه روی لباس همانند لکه رنگ مو، لکه زردچوبه و حتی نظافت منزل مانند تمیز کردن سینک ظرفشویی، دستشویی و … نیز استفاده کرد.

شاید تصور کنید شستن لباس نوزاد با وایتکس مشکلی خاصی ایجاد نخواهد کرد چون به هر حال لباس آبکشی می شود. درحالیکه این ماده حتی پس از شستشو نیز ممکن است باعث ایجاد آلرژی و آسیب‌های پوستی در نوزادان شود.

اگر از خودتان می پرسید که برای از بین بردن لکه‌های سمج و عمیق روی لباس نوزاد باید چه کرد؟ باید بگوییم که تنها راه، استفاده از مواد سفیدکننده طبیعی همانند آبلیمو است. کافی است مقداری از آن را روی لکه لباس بریزید، کمی صبر کنید و در نهایت لباس را آبکشی نمایید. به این ترتیب بدون اینکه سلامتی کودک خود را به خطر بیندازید، می توانید از شر لکه‌ها خلاص شوید.

نحوه از بین بردن لکه نم پوشک نوزاد

انواع و اقسام پوشک‌های ایرانی و خارجی را امتحان می‌کنید تا بهترین پوشکی را پیدا کنید که به هیچ عنوان نم پس نمی‌دهد. اما باید بدانید هر چه قدرت جذب پوشک بیشتر باشد، احتمال خشکی پوست و بروز حساسیت‌های پوستی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر نگران لک شدن لباس نوزاد هستید، بهتر است با روش شستشو این نوع از لکه‌ها آشنا باشید.

سینک دستشویی را با آب و چند قطره مایع شوینده پر کنید. سپس یک چهارم یا یک دوم فنجان مایع سفید کننده به آن اضافه کنید. اجازه دهید لباس برای نیم ساعت در این محلول خیس بخورد. سپس دوباره سینک را با آب بسیار گرم و چند قطره شوینده پر کنید و لباس را در این محلول بشویید. این کار را به دفعات تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود. تا قبل از پاک شدن لکه به هیچ عنوان لباس را خشک نکنید. قرار گرفتن لباس زیر نور خورشید، لکه را تثبیت می‌کند.

شستن لباس نوزاد

نحوه لکه گیری لباس نوزاد وقتی بیرون از خانه هستید!

به عنوان یک مادر در معرض تبلیغات مختلفی هستید که محصولاتشان به نوعی به نوزاد و کودک شما مربوط می‌شود. قلم‌های مخصوص لکه‌بَر یا دستمال‌های مرطوب یکبار مصرف از نمونه محصولاتی هستند که می‌توانید تهیه کنید تا در زمان‌هایی که خانه نیستید یا به مواد شوینده دسترسی ندارید، بتوانید لکه لباس نوزاد را تا حدی از بین ببرید.

در حالی‌که استفاده از این محصولات بسیار مفید و کارآمد است، اما شما می‌توانید محلول شستشوی خودتان را تهیه کنید. کافی است یک بطری اسپری کوچک تهیه کنید و آن را با دو واحد آب و یک واحد مایع شستشوی لباس پر کنید. به محض ایجاد لکه کمی از محلول را اسپری کنید و با یک دستمال لکه را پاک کنید. بعد از آن‌که به خانه رسیدید، لباس را بشویید.

لباس های کوچک شده را بشویید و ببخشید!

کودک شما رشد می‌کند و لباس‌هایی که یک ماه پیش برای او خریده بودید، دیگر اندازه‌اش نیست. شما ممکن است برای لباس‌هایی که کوچک شده برنامه‌های مختلفی داشته باشید. مثلا آن‌ها را در یک بازارچه لباس‌های دست دوم بفروشید، به اقوام یا دوستانتان که به‌زودی مادر می‌شوند، بدهید، به افراد کم درآمد بدهید و یا آن‌ها را برای نوزاد بعدی کنار بگذارید!

به هر حال اگر قصد دارید لباس‌ها را جمع کنید و کنار بگذارید، لباس‌ها باید خشکشویی شوند و سپس برای استفاده‌های آینده کنار گذاشته شوند. لباس‌های نوزاد را بدون استفاده از نرم‌کننده بشویید و خشک کنید و سپس در یک ساک یا چمدان قرار دهید.

در پایان، خشکشویی بعضی از لباس‌های کودکان مانند لباس‌هایی که در اعیاد یا مراسم خاص مانند عروسی و تولد پوشیده می‌شود را بهتر است به خشکشویی‌ها بسپارید. همچنین لباس‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است در حین شستشو رنگ آن‌ها دچار تغییر شود یا آسیب ببیند را هم به خشکشویی بسپارید.

شستشوی لباس نوزاد

نکات مهم در مورد نحوه شستن لباس نوزاد

دانستن تعدادی نکته ساده اما پرکاربرد کار شما را در مراحل شستشوی لباس نوزادان با دست و یا ماشین لباسشویی آسان‌تر خواهد کرد. این نکات عبارت‌اند از:

  • برای از بین بردن لکه روی لباس نوزاد بهتر است از آب سرد استفاده کنید. در صورت نبود لکه‌ای خاص روی لباس، شستن لباس نوزاد با آب گرم نیز ایرادی ندارد. حتی در از بین بردن میکروب‌ها نیز موثر است.
  • مهم‌ترین نکته درخصوص از بین بردن لکه روی لباس نوزاد، توجه به زمان است. پس بهتر است هرچه سریع‌تر پس از لک شدن لباس، آن را بشویید.
  • از هیچگونه نرم کننده‌ای برای لباس کودک استفاده نکنید. این مواد نیز همانند وایتکس ممکن است باعث ایجاد آلرژی در کودک شود، بخصوص نرم کننده‌های معطر.
  • پیش از شستن لباس نوزاد در ماشین لباسشویی، برچسب روی لباس را بخوانید و درجه شستشو را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • برای شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی بهتر است از برنامه‌های شستشو با قدرت چربی زدایی و لکه‌بری بالا استفاده کنید.
  • لباس‌ها را در حمام خشک نکنید. خشک کردن لباس نوزاد در فضای باز و زیر نور خوشید بهترین گزینه است.

نکات مهم در مورد شستن لباس نوزاد

سخن پایانی اسپارد!

شستن لباس نوزاد با شستشوی لباس بزرگسالان تفاوت‌های کوچک اما مهمی دارد که دانستن آن برای همه پدر و مادران ضروری است. به عنوان نتیجه گیری کلی می توان گفت، در شستشوی لباس کودک نباید از مواد شیمیایی قوی همانند وایتکس و یا سایر شوینده‌های معطر همانند نرم کننده استفاده کرد.

حتی اگر از خدمات پرستاری کودک نیز استفاده می کنید، بهتر است این نکات را به پرستاران نیز یادآوری نمایید. شما چه نکات دیگری را هنگام شستشوی لباس نوزاد رعایت می کنید؟

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی