با توجه به قیمت بالای خرید خودرو و ضرورت استفاده از آن برای زندگی روزمره، سلامت خودرو نیاز به توجه دائمی هم از نظر داخلی (همانند تعمیرات و سرویس فنی) و هم از نظر خارجی (سلامت بدنه و زیبایی ظاهر) دارد. امروزه کارواش نانو بخار، یکی از نکات مهم در نگهداری خودرو از نظر ظاهری و همینطور سلامت داخلی است.

شاید توجه بدنه خودرو و زیبایی ظاهر آن به اندازه مشکلات و مسائل فنی اهمیت نداشته باشد اما هموراه حفظ ظاهر خودرو برای حفظ ارزش و طول عمر آن بسیار مهم است. یکی از کارهایی که می توانید برای حفظ زیبایی خودرو و همینطور شستشوی اصولی آن انجام دهید استفاده از کارواش بخار است. اگر می خواهید با نحوه انجام کارواش بخار و مزایای آن آشنا شوید، در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

کارواش نانو بخار

منظور از کارواش نانو بخار چیست؟

اگر اسم نانو کارواش بخار برای اولین بار به گوشتان بخورد، شاید به فکر روش های عجیب و غریب بیفتید. جالب است بدانید که این روش در عین سادگی، شیوه ای امروزی و جدید برای شستشوی بخش های مختلف خودرو است. اما به چه علتی این روش کارواش نانو بخار نامیده می شود؟

کارواش با نانو بخار به این دلیل نامگذاری شده است که بخار آب را با مواد نانو ترکیب می کند تا قدرت پاک کنندگی آن را افزایش می دهد. به این ترتیب برخلاف کارواش های سنتی (کارواش آب در محل) به جای آب از بخار استفاده می شود. استفاده از بخار آب همراه با مواد شوینده نانو مزایای بسیاری دارد که در ادامه این مقاله هر یک را بررسی خواهیم کرد.

کارواش نانو بخار چیست؟

کارواش نانو بخار چه مزایایی دارد؟

پیش تر به سوال نانو کارواش چیست؟ پاسخ دادیم اما چرا باید از این روش استفاده کنیم. کارواش نانو بخار چه مزایایی در مقایسه با دیگر روش های کارواش دارد؟ اصلی ترین مزایای این روش کارواش عبارت اند از:

۱- سرعت شستشوی خودرو

در دنیایی که همه ما عجله داریم به لیست بلندی از کارهای روزمره برسیم، سرعت برای ما خیلی مهم است. معطل شدن برای شستشوی خودرو ممکن است چندین ساعت از وقت شما را تلف کند به خصوص اگر خدمات را در محل دریافت نکنید. با دریافت خدمات کارواش سیار در محل مورد نظر خود می توانید کمی به کار سرعت ببخشید. با استفاده از کارواش بخار در محل این سرعت چندین برابر بیشتر نیز افزایش می یابد.

۲- کیفیت بالا کارواش نانو بخار

از هر روشی که استفاده کنید در هر صورت چرک های ظاهری پاک خواهند شد اما گرد و خاک و آلودگی های گوشه کنار خودرو چطور؟ اگر می خواهید خودرو شما با بهترین کیفیت تمیز شود و هیچ آلودگی در هیچ قسمت خودرو باقی نماند، تنها کافی است از خدمات کارواش بخار نانو استفاده کنید زیرا بخار با داشتن قابلیت نفوذ به تمامی قسمت ها هیچ آلودگی را دست نخورده باقی نخواهد گذاشت.

نانو کارواش چیست

۳- صرفه جویی در مصرف آب

همانطور که می دانید مشکل کم آبی به خصوص در سال های اخیر در همه جای دنیا وجود دارد، در نتیجه صرفه جویی در مصرف آب نیز یک وظیفه اجتماعی برای آینده همه ماست. در دنیایی که عده ای برای نوشیدن آب تمیز در اختیار ندارند، صرف لیترها آب برای شستشوی خودرو منطقی به نظر نمی رسد.

برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در شستشوی خودرو بهتر است روش کارواش بخار نانو را جایگزین روش های دیگر کنید. در کارواش بخار برخلاف کارواش آب مقدار آب بسیار کمی در حدود ۳ لیتر صرف می شود. به این ترتیب علاوه بر شستشوی خودرو خود می توانید به کاهش هدر رفت منابع آب نیز کمک کنید!

۴- قابلیت شستشوی همه قسمت های خودرو

در قسمت های پیشین به کیفیت شستشوی خودرو با بخار اشاره کردیم. در شستشو با کارواش نانو بخار می توان همه بخش های خودرو را تمیز کرد، چیزی که عملا در کارواش آب غیر ممکن است یا در صورت امکان ممکن است به بخش هایی از خودرو آسیب برساند.

با کارواش بخار می توانید همه قسمت های داخلی و بیرونی خودرو را از آلودگی ها و گرد و خاک پاک کنید. به عبارتی کارواش بخار امکان روشویی، توشویی، زیر شویی و همینطور موتور شویی را نیز برای شما فراهم می کند بدون اینکه کوچکترین آسیبی به قطعات فنی و جانبی خودرو وارد کند. از جمله قسمت هایی که می توانید با کارواش بخار شستشو دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه و شیشه های خودرو
  • برف پاک کن و آینه ها
  • کاپوت جلو و پشتی خودرو
  • گلگیر تایر خودرو
  • موتور ماشین
  • رادیاتور خودرو
  • بخش های و قطعات زیر خودرو و دیگر گوشه و کناره های آلوده خودرو

کارواش نانو چیست

۵- استفاده از مواد شوینده دوستدار محیط زیست

در ابتدای این مقاله حتما تیتر “کارواش نانو بخار چیست؟” به چشمتان خورده است. در نتیجه می توان گفت شستشوی خودرو تنها با کمک بخار انجام نمی شود به عبارتی از بین بردن همه آلودگی ها تنها با قدرت بخار امکان پذیر نیست. پس می توان نتیجه گرفت عبارت کارواش نانو به مواد شوینده ویژه استفاده شده در این روش کارواش اشاره دارد.

در دیگر روش ها از انواع مواد شیمیایی همانند انواع شامپو ماشین استفاده می شود اما در کارواش بخار با مواد نانو تنها مواد شوینده ای که با تکنولوژی نانو تهیه شده اند مورد استفاده قرار می گیرند. مواد شوینده نانو علاوه بر اینکه در مقایسه با دیگر شوینده ها قدرت تمیز کنندگی بالایی دارند، به محیط زیست نیز هیچ آسیبی وارد نمی کنند. به همین دلیل آنها را شوینده های دوستدار محیط زیست نیز می نامند.

کارواش نانو بخار چطور انجام می شود؟

حالا که دانستیم “کارواش نانو چیست؟” و مزایای استفاده از آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به آشنایی با فرایند و مراحل انجام آن می رسد. در مراحل شستشوی خودرو با بخار از دیگ بخار و مواد نانو استفاده می شود. استفاده از مواد نانو معمولا به دو صورت است، یا مواد نانو روی خودرو پخش شده و سپس شستشو با بخار انجام می شود و یا مواد نانو در دیگ بخار ریخته شده و خودرو با ترکیبی از مواد و بخار شسته می شود.

برای اینکه کارواش بخار نانو با بهترین کیفیت انجام شده و به خودرو هیچ آسیبی نرسد، لازم است چندین پارامتر در فرایند شسشتو رعایت شود. با رعایت موارد زیر در فرایند کارواش بخار نانو می توان به بهترین نتیجه ها دست یافت. این پارامترهای مهم عبارتند از:

  • دمای بخار: معمولا شستشو با بخار در دمایی حدود ۱۶۰ درجه انجام می شود. این دما علاوه بر فراهم آوردن قابلیت تمیزکنندگی به بدنه خودرو و قسمت های پلاستیکی نیز آسیب نمی زند.
  • میزان فشار بخار: فشار بخار دیگ معمولا تا ۱۰ بار قابلیت تنظیم دارد. بهترین میزان بخار برای روشویی و توشویی بین ۴ تا ۸ بار است. هر چقدر میزان فشار بخار آب بیشتر باشد قدرت تمیز کنندگی افزایش می یابد اما فشار بیش از حد ممکن است به بخش هایی از خودرو آسیب برساند. به همین دلیل نیز لازم است خدمات کارواش نانو در محل را از مراکز معتبر دریافت کنید.
  • فاصله نازل بخار از خودرو: لازم است فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی متری با خودرو رعایت شود. بخصوص در توشویی رعایت این فاصله بسیار حایز اهمیت است زیرا اگر با فشار بالا و فاصله کم بخار وارد شود ممکن است خطوطی سفید رنگ در اتاق خودرو ایجاد کند.
  • زاویه بخار: بهتر است زاویه ای بین ۲۵ تا ۴۵ درجه در کارواش بخار نانو رعایت شود. البته بر حسب نیاز و تشخیص متخصص ممکن است استفاده از بخار در زوایای دیگر نیز مناسب باشد.
  • مدت زمان استفاده از بخار: باید توجه شود که بخار به صورت مداوم روی یک قسمت از سطوح ماشین پخش نشود.

کارواش نانو بخار چطور انجام می شود؟

قیمت کارواش بخار نانو در محل چقدر است؟

همانند کارواش آب می توانید برای کارواش بخار نیز به صورت حضوری مراجعه کرده و مدت زمان زیادی را برای رفت و آمد، ماندن در ترافیک و نوبت کارواش ثبت کنید. با این حال که روش راحت تری نیز وجود دارد و آن استفاده از خدمات کارواش بخار نانو در محل است. اما هزینه این خدمات چقدر است؟

برای دریافت قیمت کارواش نانو می توانید سفارش خود را به راحتی و از طریق لینک آبی و یا اپلیکیشن اسپارد ثبت کنید. برای دریافت هزینه دقیق لازم است تمامی اطلاعات ضروری اعم از شیوه شستشو، نوع خودرو، نوع شستشو را تعیین کنید. علاوه بر این می توانید روز و زمان دقیق مورد نظر خود را نیز در مراحل ثبت سفارش تعیین کنید.

پس از اتمام ثبت سفارش رایگان و اینترنی، متخصص مربوطه با شما تماس گرفته و هزینه دقیق و کامل خدمات برای شما ارائه می گردد. به همین راحتی می توانید هم قیمت کارواش را دریافت کرده و هم از بهترین خدمات متخصصین اسپارد در استان تهران و البرز بهره مند شوید. خدمات کارواش نانو بخار در محل منتظر شماست!