خدمات پرده شویی

  • شستشو و تحویل فوری
  • براساس نرخ اتحادیه (۱۴۰۱)

بیشتر پرده‌ ها چه پارچه‌ای و ساده باشند و چه مخمل و طرحدار، گرد و خاک، موی حیوانات خانگی، شوره‌ی سر و … را به خود جذب می‌کند. همچنین غبارآلود بودن پرده، روی کیفیت هوای داخل خانه نیز تاثیر می‌گذارد. هر بار که پرده‌ها را باز یا بسته می‌کنید یا کسی به آن‌ها دست می‌کشد تا مرتبشان کند، گرد و خاک روی پارچه در هوا پخش می شود. سپس گرد و خاک روی مبلمان، فرش و هر جایی از خانه دوباره می‌نشیند.

کسانی که از آلرژی رنج می‌برند، شستشوی منظم کمک می‌کند حساسیت کمتری در خانه نشان دهند. روش شستشو بستگی به جنس آن دارد. اما بهترین روش شستشو استفاده از خدمات پرده شویی است. اگر می‌خواهید پرده را در خانه بشویید، با توجه به جنس پارچه، روش‌های زیر را امتحان کنید.

پرده‌ پارچه‌ای

  • پرده را از میله پرده جدا کنید.
  • یک بار آن را بیرون از خانه بتکانید.
  • سپس پرده را در ماشین لباسشویی بیاندازید. تنظیمات ماشین باید روی دور آرام (مخصوص پارچه‌های ظریف) باشد و با آب سرد شسته شود.
  • بعد از شستشو، در صورتی که می‌خواهید از خشک‌کن استفاده کنید آن را روی دور آهسته قرار دهید.
  • به محض اتمام خشک شدن، پرده را از ماشین خارج کنید تا چروک نشود.

پرده توری

این پرده‌ها سبک هستند و به همین دلیل ممکن است در حین شستشو به سادگی چروک شوند. پس بهترین راه شستشو در خانه، شستشو با دست است. سینک را از آب سرد پر کنید و به قدر نیاز مایع صابون به آن اضافه کنید.

  • برای ده دقیقه پرده را در محلول آب سرد و صابون خیس کنید. سپس به آرامی آن را چنگ بزنید.
  • پرده را آب بکشید و دوباره سینک را با آب سرد پر کنید. آن را به آرامی در آب سرد چنگ بزنید تا بقایای صابون از پارچه جدا شود.
  • آبگیری کنید و پرده را آویزان کنید تا در همان حالت خشک شود.

پرده مخمل

بعضی از پرده‌های مخمل قابلیت شستشو در خانه را دارند. معمولا انواع براق‌تر و والان‌دار را نمی‌توان در خانه شست. برای شستشوی آن‌ها حتما از خدمات پرده شویی استفاده کنید.

  • پرده را در ماشین لباسشویی با دور آهسته (مخصوص پارچه‎های ظریف) و آب سرد بشویید.
  • مخمل به هیچ عنوان نباید با خشک‌کن ماشین لباسشویی، خشک شوند. آن را روی یک پارچه‌ی کتانی پهن کنید تا خشک شود.

پرده های رسمی و والان دار را به هیچ وجه نمی توان در خانه شست.

چه جنس پرده‌هایی را نباید در خانه شست؟

اگر پرده را به صورت آماده خریداری کرده‌اید ممکن است روی آن برچسب خشکشویی و عدم شستشو با دست را ببینید. اگر پارچه‌ی آن را جداگانه خریده‌اید در مورد شستشو باید از فروشنده سوال کنید. اما طبق یک قاعده‌ی کلی پرده‌های والان‌دار، مخمل و رسمی را نباید در خانه شست. همچنین اگر چند سال از عمر پرده‌ی شما می‌گذرد نباید در خانه شسته شود. البته در ادامه مطلب با آموزش روتین شستشوی پرده به شما کمک می کنیم تا به بهترین شکل ممکن از پرده های خانه مراقبت کنید.

روتین شستشوی پرده

روتین هفتگی

قبل از تمیز کردن هر اتاق ابتدا پرده را بتکانید. ده دقیقه صبر کنید تا گرد و خاک روی زمین بشینند. سپس اتاق را تمیز کنید و جارو بزنید.

روتین ماهانه

با استفاده از سری مخصوص جاروبرقی، روی پرده را به خوبی تمیز کنید. این کار را از بالا به پایین انجام دهید.

روتین سالانه

نظرات کاربران خدمات پرده شویی

درخواست پرده شویی در محل

بسته به محل زندگی شما، هر سال یا هر چند ماه یکبار ممکن است به خدمات پرده‌شویی نیاز پیدا کنید. در صورتی که احساس می‌کنید پرده کثیف است، هر چه سریع‌تر برای شستشوی آن اقدام کنید.

گام‌های اصلی برای شستن پرده

  • روتین شستشوی هفتگی پرده‌ها: تمیز کردن پرده‌ها با برس نرم جاروبرقی را به روتین تمیزکاری خانه اضافه کنید.
  • شستشوی پرده‌های سبک و پارچه‌ای: به‌صورت کلی این نوع پرده‌ها را می‌توانید با ماشین لباسشویی بشویید.
  • شستشوی پرده‌های حریر و ظریف: توصیه می‌کنیم این پرده‌ها را در خانه نشویید. خدمات پرده‌شویی انتخاب بسیار مناسبی هستند.
  • شستشوی پرده‌های سنگین و مخمل: از آن‌جایی که این پرده‌ها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند، بهتر است از بخارشوی استفاده کنید.

شاید جالب باشد بدانید بوهای مختلفی که در خانه به مشام می‌رسد، مانند بوی غذا یا سیگار جذب پرده می‌شوند. این قضیه در دراز مدت باعث می‌شود پرده‌ها بوی نامطبوعی بدهند. همچنین روی رنگ پارچه نیز تاثیر می‌گذارد و ممکن است روی پرده‌هایی با رنگ روشن یا پرده‌های حریر، لکه‌های مختلفی ایجاد شوند.
شستن پرده سخت نیست. هرچند گاهی مجبور می‌شوید سراغ شوینده‌های خاصی بروید و یا از بخارشوی استفاده کنید اما اغلب اوقات راهی برای شستشوی پرده در خانه وجود دارد.

شستشوی پرده با ماشین لباسشویی ممکن است؟

با توجه به جنس پرده ممکن است بتوانید شستشوی پرده را با ماشین لباسشویی انجام دهید. برای این کار باید نکاتی مانند استفاده از دور آهسته ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید که ما در ادامه این مطلب لیست کامل نکات مهم برای شستشوی پرده در ماشین لباسشویی را برایتان فهرست کرده ایم:

  • از دور آهسته ماشین لباسشویی استفاده کنید. اکثر ماشین‌های لباسشویی گزینه‌ی شستشوی مخصوص پارچه‌های ظریف را دارند. اگر چنین امکانی وجود ندارد، خودتان تنظیمات شستشو را روی دور آهسته و شستشو با آب سرد قرار دهید.
  • می‌توانید از همان مایع لباسشویی همیشگی‌تان استفاده کنید.
  • اگر نگران هستید پارچه بعد از شستشو آب برود، ریسک نکنید و شستشوی آن را به یک کارخانه معتبر پرده‌شویی بسپارید.

به خاطر داشته باشید شستشو با ماشین لباسشویی بیشتر برای شستن پرده‌های سبک پارچه‌ای و حریر مناسب است. همچنین بعضی پرده‌ها باید با احتیاط شسته شوند. مثلا پرده‌های کتانی نباید با آب داغ شسته شوند چرا که آب می‌روند. حتما قبل از شستشو دستورالعمل مربوط به نگهداری پرده را بخوانید.

شستشوی پرده با دست

شستشوی پرده با دست همیشه انتخاب مطمئنی‌ست.

  • برای شستشوی پرده می‌توانید از مایع شوینده ماشین لباسشویی استفاده کنید و یا از پودر مخصوص شستشو با دست. البته ما بیشتر پودر شستشو با دست را توصیه می‌کنیم تا کوچک‌ترین آسیبی به پرده وارد نشود.
  • حتما دستور استفاده از پودر شستشو را مطالعه کنید. مواد شوینده مختلف، دستورالعمل‌های متفاوتی دارند.

شستشوی پرده با دست هم به زمان و هم به انرژی بیشتری نیاز دارد. اما شستشو به این روش باعث می‌شود ریسک آب رفتن پرده به حداقل خود برسد. از طرفی برای بعضی پرده‌ها مثل پرده‌های صددرصد کتان، بهترین روش شستشو با دست است. بهتر است پرده‌های سنگین‌تر مثل پرده‌های مخمل را با دست نشویید. چرا که ممکن است حین خشک شدن پرده، آب و رطوبت در آن بماند و به پرده آسیب بزند.

تمیز کردن پرده با بخارشوی

استفاده از یک بخارشوی خوب و کاربردی که سَری مخصوص شستشو در حالت ایستاده را دارد، یکی از بهترین روش‌های شستشوی پرده است.

  • برای شستشوی پرده، بخارشوی را از بالا به پایین روی پرده بکشید.
  • اگر حین شستشو احساس کردید پرده خیس و مرطوب شده است، نازل بخارشوی را با فاصله بیشتری نسبت به پرده بگیرید.

اگر جدا کردن پرده از میل‌پرده سخت است و یا پرده شما سنگین است، بخارشویی پرده را توصیه می‌کنیم. البته شستشوی سالانه پرده را نباید فراموش کنید. به خاطر داشته باشید برای شستن انواع پرده همیشه می‌توانید روی کارخانه‌های پرده‌شویی حساب باز کنید.

خدمات نصب پرده

  • اعزام فوری نصاب ماهر
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت