نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

می خواهید دیوار های خود را نقاشی کنید؟ بهترین ترکیب های رنگی برای نقاشی منزل را می شناسید؟ برای آشپزخانه، دفتر کاری و … چطور؟ آیا می دانید طیف های رنگی مختلف تا چه حد بر روحیه افراد تاثیر گذار است؟ در این مقاله به تمامی سوالات شما در مورد نقاشی دیوار منزل پاسخ خواهیم داد. هر آنچه باید در مورد نقاشی و طیف های رنگی مختلف بدانید، در مقاله زیر موجود می باشد. پس در اسپارد مگ با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی منزل

چه رنگی برای نقاشی دیوار ها بهترین انتخاب است؟

یکی از کار های چالش برانگیز در دکوراسیون منزل، انتخاب بهترین رنگ ها برای اتاق های مختلف است. برای این کار می توانید از معماران و یا افراد متخصص در حیطه دکوراسیون کمک بگیرید اما اولین موردی که باید در نظر داشته باشید، علاقه شخصی خودتان است. افراد متخصص در انتخاب بهترین رنگ ها برای نقاشی دیوار منزل، بیشتر به متراژ و نور خانه شما توجه می کنند. ممکن است از نظر فنی طیف رنگی ویژه ای برای خانه شما مناسب باشد اما از رنگ های مورد پسند شما نباشد.

هر بار مشاهده رنگی که از گزینه های مورد علاقه شما نیست، چیزی مثل شکنجه روحی است. پس در هر صورت چه خودتان برای انتخاب رنگ دست و به کار شوید و چه از افراد خبره کمک بگیرید، بهترین رنگ از برای منزل شما رنگ مورد علاقه‌تان است. در پاراگراف های بعدی به بررسی طیف های رنگی مناسب برای قسمت های مختلف منزل از جمله آشپزخانه و اتاق خواب ها خواهیم پرداخت.

بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب

در نقاشی دیوار اتاق خواب نیز مجدد بحث علاقه افراد به میان می آید. علاوه بر این بهتر است در انتخاب رنگ گروه سنی افراد را نیز در نظر داشته باشیم. برای مثال کودکان بیشتر به رنگ هایی مانند زرد، نارنجی، صورتی و … علاقه دارند؛ بنابراین بهتر است در نقاشی اتاق خواب کودک زیاد به سمت رنگ های خنثی نرویم و حداقل دیوار اصلی اتاق را با رنگ های زنده نقاشی کنیم. بهتر است پیش از انتخاب رنگ، تاثیرات روانشناسی رنگ ها را نیز مطالعه کنید.

بیایید به بررسی بهترین رنگ ها برای نقاشی دیوار اتاق خواب بپردازیم:

خاکستری و زرد، آرامش به همراه نشاط

در اتاق خواب بهتر است یک رنگ قالب را به همراه یک رنگ مکمل در نظر بگیرید. طیف های مختلف خاکستری نه تنها چشم را اذیت نمی کند بلکه برای آرامش بخشی در حین خواب نیز بسیار مناسب است. می توانید رنگ خاکستری را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و با المان های زرد رنگ ست کنید. اگر دیوار یا ستون کوچکی در اتاق خواب داشته باشید، بهتر است رنگ زرد را برای آن اختصاص دهید.

رنگ زرد و طوسی برای اتاق خواب

اتاق خوابی لوکس با رنگ نقره‌ای!

رنگ نقره‌ای از جمله بهترین گزینه ها برای نقاشی دیوار اتاق خواب است. حتی برای نقاشی درب اتاق خواب نیز می توانید از این رنگ استفاده کنید. از نظر روانشناسی رنگ نقره‌ای برای داشتن خوابی آرام و عمیق نیز بسیار مناسب است.

رنگ نقره ای برای داشتن خوابی عمیق

رنگ های پاستلی بهترین گزینه برای نقاشی اتاق خواب!

رنگ هایی مانند سبزآبی، سبز نعنایی، آبی کمرنگ، صورتی چرک و … از جمله بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب است، به خصوص برای اتاق خواب ها با متراژ کم. طیف های رنگی روشن باعث ایجاد حس آرامش و تمرکز می شوند. علاوه بر این موارد، رنگ های پاستلی در مبارزه با افسردگی نیز موثر هستند. یکی از این رنگ های متنوع می توانند دکوراسیون و حال و هوای اتاق خواب شما را به طور کامل تغییر دهند.

پالت رنگ های پاستلی برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای دیوار آشپزخانه

آشپزخانه از فضاهای مشترک برای افراد ساکن در یک منزل است؛ بنابراین باید رنگ هایی را انتخاب کرد که مورد علاقه همه افراد خانه باشد. برای مثال در دکوراسیون های مدرن، بیشتر از رنگ سفید و مشکی همراه با لوازم سیلور استفاده می شود. نمی توان این موضوع را به عنوان یک اصل برای خانه های مدرن در نظر گرفت، زیرا ممکن است اعضای خانواده بیشتر به رنگ سبز یا آبی علاقمند باشند.

تنها نکته ای که در مورد فضای آشپزخانه باید رعایت شود، ایجاد تعادل بین رنگ های خنثی است. رنگ های سرد و خنثی مانع از ایجاد حس گرسنگی بیش از حد می شوند و از پرخوری افراد جلوگیری می کنند. پس برای ایجاد تعادل، بهتر است چنین رنگ هایی را با رنگ های گرم ترکیب کرد. بیایید بهترین طیف های رنگی برای آشپزخانه را بررسی کنیم:

آشپزخانه‌ای منحصر بفرد با رنگ سفید

آشپزخانه های تماما سفید از ترندهای رنگ آشپزخانه در سال های اخیر هستند. رنگ سفید آشپزخانه ممکن است شما را به یاد تاجران خیابان وال استریت بیندازد. اگر می خواهید چنین آشپزخانه لوکسی داشته باشید، بهتر است رنگ سفید دیوار ها را با رنگ سفید کابینت، صندلی ها و سایر لوازم هماهنگ کنید.

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

آشپزخانه ای لوکس با رنگ سفید

رنگ قهوه ای برای داشتن آشپرخانه ای گرم و صمیمی!

رنگ قهوه ای از جمله رنگ های مورد علاقه ایرانیان برای دکوراسیون آشپزخانه است. این رنگ در طیف های خنثی قرار دارد اما گرمی خاصی به محیط آشپزخانه شما خواهد بخشید. رنگ قهوه ای دیوار آشپزخانه همراه با کابینت های چوبی ترکیب بسیار خوبی ایجاد می کند. برای تکمیل کردن آن می توانید از لوازم دکوراتیو یشمی، زرشکی استفاده کرده و فضایی روستیک به آشپزخانه خود بدهید.

رنگ قهوه ای برای آشپزخانه های گرم

رنگ های تیره و گرم برای دیوار آشپزخانه!

معماران معتقد هستند رنگ هایی همچون رنگ قرمز، زرد، نارنجی برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب نیستند. پس اگر می خواهید آشپزخانه شخصی تان شبیه به رستوران های فست فود نباشد، برای تمام دیوارهای آشپزخانه از این رنگ ها استفاده نکنید. می توانید برای نقاشی یک دیوار کوچک یا یک قسمت از کابینت های خود از رنگ های جیغ و گرم استفاده کنید اما بی هیچ عنوان در استفاده از این طیف های رنگی زیاده روی نکنید.

رنگ های تیره برای آشپزخانه

رنگ زرد ملایم و کرم برای ایجاد فضایی اصیل در آشپزخانه

از بهترین رنگ هایی که می توانید برای نقاشی آشپزخانه های کوچک و بدون پنجره استفاده کنید، رنگ کرم است. این رنگ با انواع کابینت ها و دکوراسیون ها همخوانی خوبی دارد. فرقی نمی کند کابینت های شما از انواع مدرن هستند یا کلاسیک، در هر صورت می توانید از این رنگ برای نقاشی دیوارهای آشپزخانه خود استفاده کنید.

رنگ زرد کمرنگ برای دیوارهای آشپزخانه

بهترین رنگ دیوار برای دیوار شرکت و دفاتر اداری

خانه دوم هر فرد محل کار و دفتر اداری اوست. در سال های اخیر به علت همکاری شرکت افراد به صورت دورکاری، اتاق کار در منزل از مهمترین فضاها برای همه افراد شاغل است. پس فرقی ندارد اتاق کاری شما در منزل است و یا در شرکت، در هر صورت باید برای نقاشی دیوارهای آن بهترین گزینه ها را انتخاب کنید. رنگ ها با تاثیر بر روحیه افراد می توانند به آنان نشاط بدهد و یا باعث خستگی شوند. در ادامه به تاثیر رنگ های مختلف و بهترین گزینه ها برای نقاشی دیوار شرکت ها خواهیم پرداخت.

رنگ زرد برای دفاتر کاری

طیف های مختلف رنگ زرد، به خصوص رنگ لیمویی تاثیر بسیار زیادی در ایجاد نشاط و خوشبینی در کارمندان دارد. حتما رنگ زرد را در آژانس های تبلیغاتی و هنری  به چشمتان خورده است زیرا این رنگ برای شرکت های هنری و کارهایی که نیازمند پرورش خلاقیت هستند، بسیار مناسب است.

نقاشی با رنگ زرد برای افزایش خلاقیت در دفاتر کاری

رنگ قرمز، رنگ هیجان

اگر به سرعت از حجم کاری روزانه خسته می شوید و انرژی خود را از دست می دهید، بهتر است حداقل یکی از دیوارهای شرکت و اتاق کاری خود را به رنگ قرمز نقاشی کنید. رنگ قرمز تاثیر بسیاری بر افزایش ضربان قلب و سیستم خون رسانی بدن دارد. همین ویژگی باعث افزایش انرژی و بهره‌وری شما در انجام دادن کارها می شود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید برای نقاشی تمامی دیوار ها از رنگ قرمز استفاده کنید. استفاده بیش از حد رنگ قرمز و سایر زنگ های جیغ باعث افزایش استرس کارمندان می شود و تاثیر منفی بر روحیه آنان خواهد داشت.

رنگ قرمز در سالن های شرکت

رنگ آبی آسمانی و سبز، برای تمرکز بیشتر

رنگ آبی و سبز دو رنگ قالب در طبیعت هستند. روحیه انسان نیز هماهنگی بسیار زیادی با طبیعت دارد. پس می توانید از این دو رنگ ویژه در دفاتر کاری خود استفاده کنید. رنگ آبی و سبز باعث افزایش تمرکز افراد خواهد شد. علاوه بر کارمندان، رنگ های مناسب در دفاتر کاری بر مراجعه کنندگان و مشتریان نیز تاثیر گذار هستند. این دو رنگ با یادآوری طراوت طبیعت، احساس آرامش را در افراد افزایش می دهد.

آبی آسمانی، رنگ آرامش

انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی! نکات حیاتی برای داشتن درست‌ترین انتخاب!

امروزه انواع مختلفی از رنگ ها با جنس های مختلف در بازار وجود دارند. از جمله آن ها می توان به رنگ روغنی، رنگ آکریلیک، رنگ پلاستیک و … اشاره کرد. شما می توانید با در نظر گرفتن هزینه نقاشی و سایر فاکتورهای مهم بهترین نوع رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین گزینه ها باید با تعدادی سوال مهم از خود بپرسید. این سوالات عبارت اند از:

  • این رنگ را می خواهید در کدام اتاق استفاده کنید؟

اتاق های مختلف خانه، مصارف گوناگونی دارند. بنابراین باید ویژگی هر اتاق را در انتخاب جنس رنگ لحاظ کنیم. برای مثال می توانید در آشپزخانه از رنگ روغنی با رنگ پلاستیک استفاده کنید.

  • برند سازنده رنگ ایرانی است یا خارجی؟

یکی از عواملی که بر قیمت نقاشی خانه تاثیرگذار است، کارخانه سازنده رنگ است. با دریافت مشاوره از نقاشان خبره می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

  • وضعیت سلامتی شما با کدوم نوع از رنگ سازگارتر است؟

عده ای از افراد نسبت به رنگ های بو دار، آلرژی دارند. پس در انتخاب رنگ باید ویژگی های شیمیایی آن را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال اگر بیماری تنفسی داشته باشید، بهتر است از رنگ های روغنی بدون بو استفاده نکنید. همین طور این نوع رنگ می تواند برای کودکان و نوزادان نیز آلرژی‌زا باشد.

  • موقعیت جغرافیایی خانه خود را در نظر دارید؟

در شهرهایی با آب و هوای معتدل سکونت دارید یا در شهرهای جنوبی و ساحلی کشور؟ برای مثال در شهرهای ساحلی بهتر است از رنگ های آکریلیک استفاده کنید در حالی که در مناطق معتدل دستتان برای انتخاب نوع رنگ بازتر است.

انتخاب بهترین رنگ برای خانه

سخن پایانی!

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، بهتر است علاقه شخصی را در انتخاب رنگ برای نقاشی در اولویت قرار دهید. علاوه بر این باید متراژ منزل، متراژ اتاق های مختلف، نورگیری ساختمان، نوع لوازم دکوری و رنگ آن ها را نیز در نظر داشته باشید. برای دریافت مشاوره در خصوص هر یک از این موارد، می توانید با متخصصان نقاشی ساختمان در اسپارد در ارتباط باشید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان