نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

فرایند نظافت منزل تنها به مواردی مثل تمیز کردن مبل ها، شستن سرویس بهداشتی و یا خشکشویی لباس ها محدود نمی شود و کارهای بسیار مهم دیگری مثل خوشبو کردن خانه نیز نقش بسیار مهمی در آن ایفا می کنند. در واقع زمانی می توان به یک خانه تمیز گفت که علاوه بر نظافت محیط، بوی مطبوعی نیز در آن استشمام شود.

از این رو روند مقابله با بوی نامطبوعی که به دلایل مختلف در خانه شکل گرفته است، بسیار با اهمیت بوده و بخشی از فرایند خانه تکانی منزل را تشکیل می دهد. به خصوص آنکه بسیاری افراد در مقابل بوی زننده ای که در فضای بسته به مشام می رسد، واکنش آلرژیک نشان داده و دچار حساسیت می شوند. البته خوشبختانه به سادگی می توان خانه را خوشبو کرد و از آن لذت برد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به شما چند ترفند ساده را برای خوشبوسازی منزل نشان دهیم.

رایحه خوشبو خانه

چه راه هایی برای خوشبو کردن منزل وجود دارد؟

پخش رایحه خوش در فضای خانه به سادگی امکان پذیر است و نیاز به استفاده از امکانات خاصی ندارد. بسیاری از لوازم و محصولاتی که در اطراف خود می بینید، خاصیت خوشبو کننده دارند. تنها کافی است که به شکل درست از آنها استفاده نمایید تا نتیجه مطلوب به دست بیاید. در ادامه این راهنما برخی از ترفندهای خوشبو کردن محیط را معرفی کرده ایم:

۱- لیمو ترش و پرتقال

لیمو ترش علاوه بر آنکه طعم دهنده ای قدرتمند است، تاثیر زیادی در مقابله با بوهای نامطبوع دارد. پرتقال نیز میوه ای بسیار پرکاربرد است و حتی پوست آن برای خوشبو کردن محیط به درد می خورد. کافی است مقداری پوست پرتقال یا لیمو را درون شومینه بریزید تا در فصل سرد سال، فضای داخل خانه معطر شود. جوشاندن پوست پرتقال و لیمو به همراه کمی آب نیز می تواند فضای داخل خانه را معطر کند.

۲- فر آشپزخانه

در این روش تنها کافی است به میزان مساوی از دارچین و ادویه میخک  را درون فر بریزید. سپس این ترکیب را به‌ مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ سانتی گراد قرار دهید. پس از مدتی بوی خوشی درون منزل که ناشی از پختن این دو ادویه است. معمولا بعد از نقاشی ساختمان که بوی رنگ فضای خانه را در بر می گیرد، از این ترفند استفاده می شود.

۳- دارچین

ادویه ها و به خصوص تاثیری معجزه آسا در خوشمزه کردن انواع خوراک ها دارند، اما کاربرد آنها به این مورد محدود نمی شود، زیرا خاصیت خوشبو کنندگی آنها نیز بسیار تاثیرگذار است. استفاده از دارچین به روش های مختلف امکان پذیر است. مثلا می توانید مقداری از آن را درون کیسه فریزر بگذارید و لابلای لباس هایتان درون کمد قرار دهید. یا اینکه مقدار کمی دارچین خرد شده را روی فرش بپاشید. همچنین می توانید کمی سیب را با دارچین روی گاز بجوشانید تا فضای خانه معطر شود.

اگر به ساخت شمع علاقه داشته باشید می توانید با مطالعه مطلب ما در مورد آموزش ساخت شمع برای خانه خودتان شمع هایی با رایحه دارچین بسازید.

دارچین خوشبو

۴- اسطوخدوس

اسطوخدوس گیاهی تسکین دهنده است و در درمان انواع اختلالات جسمانی مثل سردرد کاربرد دارد. بهره بردن از رایحه این گیاه نه تنها موجب خوشبو کردن خانه می شود، بلکه حس شادابی و آرامش را نیز به شما هدیه می‌ دهد. کافی است مقداری اسطوخدوس را در آب حل کنید و در یک بطری اسپری بریزید و سپس این اسپری را به سرتاسر خانه خود بزنید. این کار هم باعث خوشبو شدن خانه می شود و هم فضای آرامش بخشی را درون آن حکمفرما می کند.

۵- نمک تصفیه شده

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

در این روش نصف فنجان نمک را در دستگاه خردکن بریزید و سپس مقداری آب سرد به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی نقاط آلوده بریزید تا بوی بد با بوی مطبوع جایگزین شود. به خصوص برای از بین بردن بوی نامطبوع نم دیوار این روش بسیار موثر است.

۶- عصاره وانیل

این روش یقینا یکی از عجیب ترین روش ها برای خوشبو ساختن فضای داخل ساختمان است، اما بسیار موثر بوده و رایحه بی نهایت دلپذیری را پخش می کند. کافی است چند قطره از عصاره وانیل را روی لامپ سرد (یعنی لامپی که چند دقیقه خاموش بوده) بریزید. سپس چراغ را روشن کنید تا گرمای لامپ باعث پخش شدن رایحه در منزل شود.

۷- پودر قهوه

برای کسانی که بوی قهوه را دوست دارند و به همین خاطر حس تعلق خاطر ویژه ای به کافی شاپ ها دارند (!)، استفاده از پودر قهوه یک پیشنهاد ویژه است. در این روش کافی است که درب ظرف قهوه را باز بگذارید تا بوی آن به تدریج فضای منزل را در بر بگیرد.

پودر قهوه

چطور می توان بوی بد پیچیده در منزل را از بین برد؟

گاهی اوقات به دلایل مختلفی بوی بدی درون منزل می پیچد که به سادگی هم از بین نمی رود. مثلا کافی است یک بار درون فضای بسته سیگار بکشید و یا اینکه زباله ها را به موقع به بیرون هدایت نکنید تا بویی ناخوشایند مدت ها داخل خانه بماند. از بین بردن این بوهای نامطلوب نیز راهکارهای خاص خود را دارد. راهکارهایی که به “خنثی کننده های بوی نامطبوع” مشهورند. مطابق با دستور العمل هایی که در ادامه مطلب معرفی می کنیم، سرکه سفید در این ترفندها نقش اساسی را ایفا می کند:

  • برای از بین بردن بوی سیگار چند کاسه سرکه را دور تا دور خانه بچینید تا بوی بد از بین برود.
  • برای از بین بردن زباله کمی جوش شیرین و یا بوراکس را در کف سطل آشغال بریزید. این بلورها به خنثی کردن بو در آشپزخانه کمک خواهد کرد.
  • برای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزز هنگام نظافت با دستمال نمدار، مقداری سرکه سفید روی دستمال اسپری کنید و با آن یخچال را تمیز کنید.

چند نکته در رابطه با خوشبو کردن خانه

  •  به طور منظم خانه خود را نظافت کنید. این کار باعث می شود که بوی بد در خانه نماند و به سرعت از بین برود.
  • به غیر خوشبو کننده هایی که بالاتر ذکر کردیم، چند خوشبو کننده مشهور مثل دستمال مرطوب، عطرهای خوشبو کننده، گل و گیاه و شمع های رایجه دار نیز وجود دارند که استفاده منظم از آنها باعث می شود خانه ای همواره معطر و خوشبو داشته باشید.
  • هفته ای یک بار اسانس ماده ای را که دوست دارید درون آب بریزید و سپس آن را روی اجاق گاز قرار دهید. این کار باعث می شود تا بوی مورد علاقه تان مدت ها در فضای خانه باقی بماند.
  •  قبل از استفاده از هر یک از مواردی که بالاتر توضیح دادیم، حتما مطمئن شوید که اعضای خانواده و یا حتی مهمانان نسبت اینگونه مواد حساسیت ندارند.

خانه خوشبو

حرف آخر اسپارد

خوشبو کردن فضای داخلی منزل شرط اساسی نظافت خانه است. اگر خانه شما بوی مطبوعی نداشته و یا بوی ناخوشایندی از آن استشمام شود، بدون تردید یک جای کار می لنگد. راهکارهایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، بهترین و ساده ترین روش های خوشبو کردن خانه بودند. در نهایت پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید بیشتر با اصول مدیریت خانه آشنا شوید خواندن تجربیات خانه داری خانم های خانه برای نظافت منزل را از دست ندهید. راستی اگر شما هم روش سریع و آسان دیگری را بلد هستید که فضای داخل منزل را معطر می کند، لطفا آن را در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت