سرویس سمپاشی

  • تضمین قیمت منصفانه
  • متخصصین آموزش دیده

شاید سوال شما هم این باشد که چگونه کک را از بین ببریم؟ همه ما دوست داریم در محیطی پاکیزه و در عین حال عاری از هرگونه حشرات موذی زندگی گنیم. با این حال گاهی اوقات تعدادی از این حشرات ممکن است در خانه، کمد لباس و پشت تخت خواب شما قایم شوند. یکی از این حشرات کک است.

با شنیدن نامش هم مسلما دوست دارید هر چه سریع تر این حشرات را از بین ببرید. در این مقاله راه های ورود کک به خانه را بررسی کرده و بهترین پاسخ ها را برای این سوال که کک را چگونه از بین ببریم با شما در میان خواهیم گذاشت. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

راه ورود کک به خانه چیست؟

پیش از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که چطوری کک را از بین ببریم، بهتر است نگاهی به راه های ورود این حشره به منزل بیندازیم تا اول متوجه شویم که این موجودات مزاحم اساسا چگونه وارد خانه و زندگی ما می شوند. حشره کک ظاهری شبیه به سوسک های کوچک دارد و حشراه بالغ آن می تواند در طول روز تا ۵۰ تا تخم بگذارد. باتوجه به تعداد بالای تخم گذاری این حشرات لازم است هرچه سریع تر مانع ورود و زندگی این حشرات در منزل شویم.

اصلی ترین راه ورود این حشرات از طریق انسان و حیوانات آلوده است. پس اگر در جایی پیکنیک کرده اید بهتر است پیش از ورود به منزل لباس های خود را از نظر وجود کک بررسی کنید. اگر حیوان خانگی نیز داشته باشید ممکن است از طریق پوست بدن آن نیز کک وارد خانه شود. پس در حین تزریق واکسن سگ به صورت دوره ای لازم است پوست آن نیز مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین استفاده از راهکارهایی که در ادامه این مطلب به شما آموزش داده ایم نیز می تواند شما را از شر کک ها خلاص کند.

باتوجه به این موارد از بین بردن منبع ورود این حشرات به منزل چندان ممکن نمی رسد. از طرفی ممکن است کک در گوشه و کنار گرم منزل خود را پنهان کند. هر چند با انجام اقدامات بالا می توانید احتمال آن را کاهش دهید. حال اگر این نکات را رعایت نکرده باشیم چگونه کک را از بین ببریم؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

راه ورود کک به خانه چیست؟

چگونه کک را از بین ببریم؟

پس از آن که با حشره کک بیشتر آشنا شدیم، نوبت به آن رسیده که بررسی کنیم راه از بین بردن کک چیست. اول از همه این را بگوییم که هنگام مشاهده کک باید سرعت عمل بالایی داشته باشید. در نتیجه بلافاصله پس از اینکه حتی یک عدد کک نیز در گوشه و کنار منزل یا روی یکی از لباس های خود دیدید، برای از بین بردن کک دست به کار شوید. در غیر این صروت ممکن است تنها تا چند روز کل خانه شما را حشرات ریز و ناخوشایند فرا بگیرد.

نظرات کاربران سرویس سمپاشی

درخواست خدمات سمپاشی

حالا اگر واقعا به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که “چطور کک را از بین ببریم؟” مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. در صورت امکان بهتر است خانه را تخلیه کرده و همه جا را با جاروبرقی تمیز کنید.
  2. یک اسپری ضد کک خریداری کرده و یا نمونه خانگی آن را در منزل درست کنید. با این اسپری سمپاشی کردن خانه را به انجام برسانید.
  3. وسایل قابل شستشو را با آب داغ بشویید تا کک های روی آن از بین بروند.
  4. کمد لباس را تخلیه کرده و گوشه کنار آن را تمیز کنید. لباس ها را در منزل بشویید زیرا در صورت استفاده از خدمات خشکشویی در تهران ممکن است این حشره به لباس های سایر افراد نیز منتقل شود.
  5. اگر حیوان خانگی داشته باشید، پوست آن را بررسی کرده و به دامپزشک اطلاع دهید. ظرف غذا و محل خواب حیوان خانگی تان را نیز سمپاشی کنید.
  6. برای اطمینان بیشتر ماشین خود را نیز با اسپری مخصوص ضد کک سمپاشی کنید.

چگونه کک را از بین ببریم؟

با استفاده از مواد طبیعی کک را چگونه از بین ببریم؟

در ابتدای این راهنما بررسی کردیم که چگونه کک را از بین ببریم. در آن مراحل بیشتر به سمپاشی شیمیایی اشاره داشتیم اما امکان استفاده از مواد طبیعی نیز وجود دارد یا نه؟ می توان با محلول های خانگی از شر حشره کک خلاص شد؟ البته که می شود. در ادامه ۸ مورد از بهترین مواد طبیعی ضد کک را برای شما معرفی خواهیم کرد:

سرکه سیب

اولین راه از بین بردن کک درست کردن محلول سرکه سیب است. برای این منظور مقداری سرکه و آب را داخل یک بطری ریخته و تکان دهید. با استفاده از این بطری اسپری دار همه قسمت هایی که احتمال دارد کک در آنجا لانه کرده باشد را سمپاشی کنید.

گیاه رزماری

اگر به گلکاری در منزل علاقمند باشید حتما یک گلدان رزماری نیز در باغچه کوچک خود خواهید داشت. در غیر این صورت لازم است چند شاخه از گیاه رزماری را از گلخانه ها خریداری کنید. این گیاه را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید و عصاره ایجاد شده را داخل یک بطری اسپری دار پر کنید.

حالا می توانید سمپاشی را شروع کنید. علاوه بر سمپاشی لوازم منزل می توانید از این عصاره برای از بین بردن التهاب ناشی از گزیدگی کک را نیز استفاده کنید. پس اگر می پرسید که چگونه کک را از بین ببریم؟ باید سریع تر با چند شاخه از رزماری عصاره معجزه آسا را آماده کنید.

سیر تازه

شاید عجیب به نظر برسد، اما از بین بردن کک با سیر یکی از بهترین روش ها برای مقابله با این موجودات مزاحم است. همانند ما، بوی سیر تازه برای کک نیز ناخوشایند است. درنتیجه می توان از این ویژگی برای از بین بردن این حشرات کوچک استفاده کرد. چند حبه از سیر را خرد کرده و داخل یک بطری آن بریزید. حدود ۶ تا ۸ ساعت صبر کنید تا بوی سیر داخل آب پخش شود.

به محلول سیر به اندازه یک قاشق غذاخوری صابون مایع طبیعی اضافه کنید. حالا می توانید سمپاشی را با محلول سیر شروع کنید. همچنین بهتر است اول از همه بروید سراغ قسمت های تاریک و گرم خانه و فرایند از بین بردن کک با سیر را از آنجا شروع کنید.

 چگونه حشره کک را از بین ببریم

ترکیب رزماری و روغن های معطر

پیش تر به فواید گیاه رزماری در پاسخ به این سوال که چطور کک را از بین ببریم، پرداختیم. این بار می خواهیم این گیاه را با زردچوبه ترکیب کنیم. مقداری از پودر رزماری را و زردچوبه را ترکیب کنید. سپس چند قطره روغن زیتون روی این ترکیب پودری بریزید. برای اسپری کردن این مواد می توانید آن ها را در آب حل کنید.

سایر اسانس های روغنی همانند روغن اسطوخودوس و درخت چای یا آویشن نیز می تواند در از بین بردن حشره کک موثر باشد.

جوش شیرین

پیش از به کار بردن جوش شیرین باید کل خانه را با جاروبرقی تمیز کنید. برای این کار می توانید از کارگر نظافت منزل نیز کمک بگیرید. پس از این مرحله می توانید مقداری جوش شیرین را روی مبلمان، تخت خواب، فرش ها و … بپاشید. کمی صبر کنید و سپس جوش شیرین را از روی این سطوح جارو کنید.

نمک و پودر دیاتومه

همانند در روش بالا می توانید مقداری نمک و پودر دیاتومه را نیز در پاسخ به سوال “چگونه کک را از بین ببریم؟” استفاده کنید.

روغن neem

با استفاده از این روغن می توانید ۲۰۰ نوع حشره را نیز علاوه بر کک تخریب کنید. برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری از روغن نیم را در یک بطری آب گرم بریزید. به همین راحتی این محلول آماده انجام سمپاشی است!

لیمو ترش تازه

لیموی تازه را خرد کرده در یک قابلمه بریزید. روی لیمو ها آب ریخته و کمی صبر کنید تا روی شعله جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب زیر شعله را خاموش کنید. یک روز صبر کنید و سپس این محلول را از سافی عبور دهید تا عصاره لیمو بدست بیاید. حالا می توانید این عصاره را روی نقاط مشکوک به کک اسپری کنید.

سخن پایانی اسپارد!

در این مقاله بهترین جواب ها برای سوال چگونه کک را از بین ببریم ارائه کردیم. همه این پاسخ ها اثربخشی کافی را برای از بین بردن این حشرات مکنده دارند. البته برای اطمینان بیشتر می توانید از خدمات سمپاشی با مواد شیمیایی نیز بهره مند شوید؟

تا به حال با این حشرات مواجه شده اید؟ بهترین راه از بین بردن آنها از نظر شما چیست؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.

سرویس سمپاشی

  • تضمین قیمت منصفانه
  • متخصصین آموزش دیده
درخواست خدمات سمپاشی