بسته بندی اثاثیه

  • بسته بندی اصولی و دقیق
  • اعزام فوری نیروی ماهر

اسباب کشی همان قدر که می تواند تغییر دلنشینی برای افراد خانواده باشد، همان قدر هم می تواند خسته کننده شود. اگر برنامه مشخصی برای انجام مراحل مختلف اسباب کشی نداشته باشید، این کار سخت تر و پیچیده تر هم می شود. تصور کنید چند روز به اسباب کشی مانده و شما هنوز وسایل را در جعبه های مناسب بسته بندی نکردید، شرکت اسباب کشی مناسبی انتخاب نکردید.

بنابراین همانند هر چیز دیگری برای اسباب کشی نیز باید برنامه منظم و مشخصی ترتیب داد. یکی از ابزارهایی که برای داشتن برنامه ریزی دقیق به شما کمک خواهد کرد، چک لیست اسباب کشی است. شما به وسیله این چک لیست تمام کارهایی که نیاز است انجام بدهید را به موقع حل خواهید کرد و بدون اینکه اضطراب و یا عجله‌ای در کار باشد.

در این مطلب ما هر آنچه باید در مورد چک لیست اسباب کشی بدانید مرور خواهیم کرد. ابتدا تعریفی از آن ارائه داده و با بخش های مختلفش آشنا خواهیم شد. سپس زمان بندی های مختلف برای انجام کارها در بازه ی اسباب کشی را بررسی کرده و نکاتی در خصوص آن ارائه خواهیم کرد. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

اسباب کشی با الویت بندی درست

منظور از چک لیست اسباب کشی چیست؟

حتما بارها چک لیست های مختلفی برای خود تهیه کرده اید. مانند چک لیست روزهای کاری، چک لیست مسافرت و غیره. نکته مشترک همه چک لیست ها تنظیم کردن بازه های زمانی مختلف و الویت بندی کارهایی است که باید انجام دهید. این چک لیست را می توانید به وسیله برنامه های مختلف در تلفن همراه خود ثبت کنید یا در یک دفترچه یادداشت بنویسید.

چک لیست اسباب کشی معمولا یک بازه زمانی ۶-۸ هفته ای را شامل می شود که از بررسی شرایط منزل جدید شروع شده و به بسته بندی و حمل وسایل به منزل جدید و جابه جایی آن ها ختم می شود. با توجه به تعداد زیاد وسایل و کارهای مختلفی که باید در اسباب کشی انجام دهید، بدون تهیه چک لیست احتمال فراموش کردن کارهای مهم بسیار زیاد است.

پس اگر در ماه ها یا هفته های آتی قصد اسباب کشی دارید، از همین امروز برای تنظیم یک چک لیست اثاث کشی آماده شوید. نمی دانید چگونه؟ پس در قسمت بعدی همراه ما باشید.

نحوه تهیه چک لیست اسباب کشی

در پاراگراف پیشین با علت اهمیت و ضرورت چک لیست اسباب کشی بیشتر آشنا شدیم. حالا باید روش نوشتن آن را یاد بگیریم. در چک لیست اثاث کشی نیز همانند سایر چک لیست ها اصل اول اولویت بندی است. با رعایت اولویت بندی هیچ کاری از قلم نیفتاده و همه مراحل به درست ترین شیوه ممکن انجام خواهد شد. به طور معمول اولویت بندی کارها در اسباب کشی را می توان مطابق پنج مرحله زیرین دانست:

  1. بررسی محیط و منزل جدید از نظر کارهای فنی مانند نقاشی، تاسیسات، تعمیرات و غیره
  2. انتخاب شرکت باربری مناسب و عقد قرارداد
  3. بسته بندی کردن اثاثیه
  4. حمل اثاثیه توسط کارگر باربری به منزل جدید
  5. بازکردن جعبه های مختلف و مرتب کردن وسایل و لوازم مختلف

چک لیست اسباب کشی

با بست و گسترش دادن هر یک از این مراحل و تعیین زمان بندی برای هر یک، اسباب کشی از کاری پر از دردسر به فعالیتی جالب و پر از تغییرات مثبت همراه با خانواده تبدیل خواهد شد. اما هر یک از این مراحل چه زیر عنوان هایی دارد؟ همراه ما باشید.

بررسی گام به گام مراحل اسباب کشی

گفتیم که اسباب کشی به طور کلی به ۵ قسمت مختلف تقسیم می شود. نمی توان صرفا با امید به نوشتن و دانستن این ۵ مرحله اجمالی برای اسباب کشی دست به کار شد؛ بنابراین باید عناوین و بازه های زمانی مرتبط با هر مرحله را نیز دانست. بیایید به بررسی هر یک از آن ها بپردازیم:

بررسی منزل جدید از نظر مسائل فنی

اولین کاری که باید انجام بدهید در خانه فعلی شما نیست بلکه مربوط به خانه جدید شما است. پیش از اسباب کشی بهتر است موارد فنی را مورد بررسی قرار دهید. از جمله آن ها می توان به بررسی و سرویس شیرآلات، پکیج، کولر، در و پنجره و … اشاره کرد. بررسی این موارد پیش از ورود، از بروز مشکلات مختلف در حین اسباب کشی جلوگیری می کند و دیگر نیاز نیست در میان روزهای شلوغ اسباب کشی به فکر این موارد باشید.

در هر یک از موارد بالا می توانید از متخصصان مربوطه برای سرویس قسمت های مختلف استفاده نمایید. برای مثال در صورتی که ساکن تهران یا کرج هستید و نیاز به سرویسکار پکیج دارید میتوانید از خدمات اسپارد استفاده کنید.

نظافت منزل جدید

مورد دیگری که پیش از انتقال اثاثیه به منزل جدید باید انجام دهید، کارهای نظافتی و سمپاشی منزل است. به خصوص اگر به ساختمانی جدید نقل مکان می کنید، باید از خدمات نظافت منزل معتبر استفاده کنید تا کارهای سریع تر و بهتر پیش بروند. نظافت منزل جدید شامل شستشوی کف ساختمان، تمیز کردن کابینت ها و در و پنجره، نظافت سرویس های بهداشتی و … را شامل می شود.

انتخاب شرکت باربری و تماس با آن ها

انتخاب شرکت مناسب برای اثاث کشی بسیار مهم و حایز اهمیت است. به هیچ عنوان سراغ شماره تلفن هایی که روی در و دیوار منازل می بینید نروید. بهتر است در اینترنت معتبرترین بار بری ها را جستجو کرده و نظرات کاربران را در خصوص آن ها مطالعه کنید تا در نهایت شرکتی حرفه ای و کاربلد پیدا کنید.

انتخاب شرکت باربری در اسباب کشی

بسته بندی کردن اثاث

رسیدیم به سخت ترین و وقت گیر ترین مرحله از چک لیست اسباب کشی. این مرحله تنها شامل جمع و جور کردن وسایل نمی شود. پیش از این کار بهتر است لوازم مختلف خود را بررسی کرده و مواردی که دیگر نیاز ندارید را با خود به منزل جدید حمل نکنید. علاوه بر این باید وسایل را از نظر سالم بودن بررسی کنید تا در صورت نیاز نسبت به خرید لوازم نو اقدام کنید.

پس از انجام این کارهای مقدماتی، می توانید جمع کردن اثاث را شروع کنید. برای اینکه سردرگم نشوید بهتر است لوازم هر اتاق را در قوطی های مشخص بسته بندی کرده و نام اتاق مربوطه را روی هر جعبه بنویسید. برای مثال نباید لوازم آشپزخانه و پذیرایی را با یکدیگر بسته بندی کرد تا از سردرگمی در هنگام بازکردن جعبه ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: ویژگی های بهترین شرکت های باربری چیست؟

علاوه بر این بهتر است لوازم را بر اساس ترتیب استفاده و وزن هر یک بسته بندی کنید. برای مثال در آشپزخانه ممکن است لیوان های متنوعی در کابیت داشته باشید. بهتر است این لیوان ها را به همان ترتیبی که در کابینت چیده اید بسته بندی کنید تا کارتان در منزل جدید راحت تر باشد.

حمل و جابه جایی اثاثیه

در روز اسباب کشی نیز چک لیست را به همراه خود داشته باشید تا هیچ نکته ای را فراموش نکنید. اگر شرکت معتبری برای اثاث کشی پیدا کرده باشید، در روز اسباب کشی می توانید با خیال راحت ناظر نقل مکان خود باشید.

نکات مهم در روز اسباب کشی

زمان بندی چک لیست اثاث کشی

اکنون که مراحل مهم را به طور کامل بررسی کردیم، بهتر است به بررسی زمان بندی هر یک از این مراحل نیز بپردازیم. بیایید این بازه ۶-۸ هفته ای را با یکدیگر مرور کنیم:

چک لیست: ۶-۸ هفته تا اسباب کشی

  • منزل جدید را از نظر تاسیساتی و فنی بررسی کنید.
  • در صورت نیاز با خدمات آنلاین تعمیر پکیج، کولر، شیرآلات و … تماس بگیرید.
  • آدرس جدید را به بانک، مدرسه فرزندان، محل کار و دیگر سازمان های ضروری اطلاع دهید.
  • شرکت های باربری را بررسی کرده و با یکی از بهترین هماهنگی های لازم را انجام دهید.
  • فهرستی از وسایل خانه تهیه نمایید.

چک لیست: ۴-۶ هفته تا اسباب کشی

  • خوراکی های باقیمانده در یخچال و فریز را مصرف کنید. سعی کنید چند هفته مانده به اسباب کشی هیچ مواد غذایی جدیدی برای نگه داشتن در فریزر خریداری نکنید.
  • وسایلی که نیاز ندارید به افراد نیازمند هدیه کنید و یا بفروشید.
  • لوازم مورد نیاز برای بسته بندی مانند کارتن، چسب، ضربه گیر و … را تهیه کنید.
  • هماهنگی های لازم را با قالیشویی و یا پرده شویی های معتبر انجام دهید.
  • کار بسته بندی را کم کم آغاز کنید.

چک لیست: ۲-۳ هفته تا اسباب کشی

  • آدرس جدید خود را به افراد و شرکت ها اطلاع دهید.
  • لوازم قیمتی و مدارک خود را در محلی امن قرار دهید و یا همراه خود داشته باشید.
  • بسته بندی لوازم مختلف را در یک هفته مانده به اسباب کشی تمام کنید.

چک لیست: ۱-۵ روز مانده تا اسباب کشی

  • لوازم برقی آشپزخانه را از برق بکشید و تمیز کنید.
  • اتصالات و تاسیسات منزل قدیمی خود را کنترل کنید.
  • وسایل بزرگتر مانند مبلمان را برای روز اثاث کشی آماده کنید.
  • آخرین هماهنگی ها را با شرکت باربری انجام دهید.

چک لیست روز اسباب کشی

  • یک بار دیگر جعبه ها و تعداد آن ها را چک کنید.
  • داخل کمد، کشو ها و اتاق های مختلف منزل قدیمی خود را کنترل کنید تا چیزی جا نماند.
  • به تغییرات و منزل جدید خود خوش آمدید!

چک لیست اثاث کشی

سخن پایانی!

وقتی اسم اسباب کشی به میان می آید همه به یاد روزهای خسته کننده و پر از سردرگمی می افتند. برای جلوگیری از این اتفاق حدود ۸ هفته مانده تا اسباب کشی بهتر است لیستی تحت عنوان چک لیست اسباب کشی آماده کنید. در این چک لیست تمام کارهایی که تا روز اسباب کشی باید انجام دهید را با الویت بندی یادداشت کنید. با انجام این کار، اسباب کشی نوید دهنده یک تغییر خوب در زندگیتان خواهد بود.

درخواست کارگر باربری

  • اعزام فوری کارگر باربری
  • نیروهای احراز هویت شده