طراحی دکوراسیون

  • طراحی مطابق با سلیقه شما
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

یکی از مهم ترین بخش های طراحی دکوراسیون منزل، محیط های کاری و تجاری توجه به نورپردازی است. امروزه از ترفندهای مختلفی همانند استفاده از هالوژن ها، لامپ های تنگستنی مدرن، آباژورها و لوسترهای چندضلعی برای این منظور استفاده می شود. یکی دیگر از این تکنیکها نیز استفاده از نور مخفی ساختمان است.

در ادامه این مقاله بیشتر به بررسی کاربردهای نور مخفی، لوازم مورد استفاده برای اجرای آن و بسیاری دیگر از نکات و اطلاعات درخصوص نور مفی خواهیم پرداخت. اگر شما نیز می خواهید حال و هوای تازه ای به نورپردازی منزل خود بدهید، با اسپارد مگ همراه باشید!

نور مخفی ساختمان چیست؟

معمولا برحسب محل و میزان نور موردنیاز از تکنیک های نورپردازی مختلفی استفاده می شود. همانطور که اشاره کردیم یکی از تکنیک های پرکاربرد استفاده از نورمخفی در کناف کاری ساختمان است که می توانید در محیط های مختلفی کاربرد داشته باشد.

در واقع در این نوع از نورپردازی خود منبع نور قابل مشاهده نیست و تنها بازتابی از آن روی سقف، دیوارها و یا زمین دیده می شود. به همین دلیل همانند نصب لوستر، انتخاب بهترین محل برای نصب منبع نور تاثیر بسزایی در نتیجه نورپردازی ساختمان دارد. در ادامه با بررسی کاربردهای نور مخفی همراه شما خواهیم بود.

نور مخفی ساختمان چیست

نور مخفی چه کاربردهایی دارد؟

حالا می رسیم به مهمترین بخش از این مقاله یعنی بررسی کاربردهای نور مخفی ساختمان! حتما اولین کاربردی که به ذهنتان رسیده است نورمخفی سقف است که دورتا دور کناف کاری و سقف کاذب کشیده شده است.

اما همه کاربردهای نور مخفی تنها به این مورد محدود نمی شوند. در ادامه به بررسی کاربردهای مختلف نور مخفی خواهیم پرداخت:

استفاده از نور مخفی در سقف ساختمان

خب، همانطور که گفتیم معروف ترین مدل از نور مخفی اجرای آن در سقف ساختمان است. با گسترش استفاده از کناف کاری و اجرای سقف کاذب، نرو مخفی سقف نیز بیش از پیش مورد توجه طراحان و کاربران قرار گرفت. چنانچه امروزه می توان در بیشتر خانه ها استفاده از نور مخفی در سقف پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب را مشاهده کرد.

از طرفی می توان در سقف نور مخفی را با طرح ها و رنگهای مختلفی اجرا کرد. البته انتخاب بهترین گزینه برای نور مخفی ساختمان توجه به ارتفاع و ابعاد سقف نیز است. برای مثال در اتاق های کوچکتر معمولا از منبع نور و لامپ های ریزتری برای نور مخفی استفاده می شود اما برای محیط های بزرگتر همانند تالارهای عروسی لازم است منبع نور بزرگتری در اختیار داشت!

نور مخفی سقف

نور مخفی در سرویس بهداشتی

برخلاف گذشته امروزه هزینه دکوراسیون منزل فقط پذیرایی و یا آشپزخانه را شامل نمی شود، بلکه سرویس بهداشتی نیز از محیط هایی است که به تزئین آن بیش از پیش توجه می شود. از جمله قسمتهای مهم در طراحی دکوراسیون نورپردازی است. به همین دلیل می توان از نورمخفی در سرویس بهداشتی نیز بهره مند شد.

نور مخفی در اتاق خواب

می توان از مزایای نور مخفی برای طراحی نورپردازی اتاق خواب نیز بهره مند شد. حتی می توان گفت نور مخفی از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب است. زیرا با نور غیر مستقیم محیطی آرامش بخش را ایجاد می کند. می توان از این تکنیک برای نورپردازی سقف و یا دیوارهای اتاق خواب نیز استفاده کرد.

نور مخفی در اتاق خواب

 

نور مخفی در آشپزخانه و پشت کابینت ها

اگر می خواهید کابینت هایتان زیبا تر جلوه کنید، استفاده از نور مخفی می توان شما را برای رسیدن به این هدف یاری کند. بخصوص اگر سقف آشپزخانه تان کوتاه باشد احتمال اینکه نتوانید از لوسترهای مورد علاقه تان استفاده کنید بیشتر است؛ پس چرا به فکر نور مخفی ساختمان نباشید؟

نظرات کاربران طراحی دکوراسیون

درخواست طراحی دکوراسیون

البته نور مخفی آشپزخانه تنها به سقف آن محدود نمی شود، بلکه می توانید از این تکنیک برای پشت کابینت ها نیز استفاده کنید. فاصله بین کابینت های بالایی و پایینی و یا قسمت زیرین کابینت ها و نزدیک به کف می تواند گزینه خوبی برای بهره مندی از نور مخفی در آشپزخانه باشد!

نور مخفی آشپزخانه

نور مخفی در مراکز تجاری

استفاده از نور مخفی تنها به منزل و محیط های خانگی محدود نمی شود بلکه می توان از آن در مزاکز تجاری، پاساژ و مراکز خرید و رستوران ها نیز استفاده کرد. معمولا تکنیک استفاده شده برای اجرای نور مخفی در این مراکز نیز مشابه تکنیک مورد استفاده در محیط های کوچکتر است. تنها منبع نور و لامپ های استفاده شده ممکن است قدرتمندتر باشد.

نور مخفی در مراکز تجاری

استفاده از نور مخفی ساختمان در استخر و سالن های ورزشی

از جمله دیگر کاربردهای نور مخفی می توان به سالن های ورزشی مختلف نیز اشاره کرد. در چنین محیط هایی استفاده از نور مستقیم زیاد توصیه نمی شود؛ بنابراین نور مخفی می تواند گزینه خوبی برای آن باشد.

بهترین رنگ برای نور مخفی ساختمان چیست؟

نور مخفی علاوه بر داشتن کاربردهای مختلف در محیط های متفاوت، در رنگهای متنوع نیز عرضه می شود. اما کدام رنگ بهترین گزینه برای نور مخفی است. در ادامه انواع رنگهای نور مخفی و تاثیرات آن را بررسی کرده و در نهایت بهترین گزینه را برای شما معرفی خواهیم کرد:

  • نور زرد رنگ: زرد معمولا در عصبانیت نقش داشته و باعث ایجاد تنش می شود اما برخلاف رنگ سفید یخی کمتر چشم را مورد آزار قرار می دهد. به همین دلیل به جای رنگ زرد بهتر است از نور آفتابی استفاده کنید.
  • نور سفید یخی: این نور بیشترین استفاده را در سرویس بهداشتی و آشپزخانه دارد اما بهتر است برای اتاق خواب و سالن پذیرایی از آن استفاده نشود. امروزه برای این دو محیط از ترکیب نور زرد و سفید یخی استفاده می شود.
  • نور قرمز: از آنجایی که این رنگ ضربان قلب را افزایش می دهد برای ساختمان های مسکونی و به ویژه اتاق خواب پیشنهاد نمی شود اما می توانید گزینه مطلوبی برای سالن های ورزش و یا زمین بازی باشد.
  • نور سبز: با توجه به آرامش رنگ سبز، نور آن نیز می تواند در القای آرامش موثر باشد. البته همچنان استفاده از این نور در سالن پذیرایی و محیط مسکونی پیشنهاد نمی شود. البته اگر مایل باشید می توانید از نور مخفی چند رنگی استفاده کنید تا در صورت تمایل رنگ آنها را با کلید برق تغییر دهید.

تنها کافی است اجرت برق کاری ۱۴۰۱ را دریافت کرده و خدمات را به متخصصین بسپارید!

بهترین رنگ برای نور مخفی ساختمان

برای اجرای نور مخفی از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟

حالا که با انواع کاربردهای نور مخفی ساختمان و رنگهای مختلف آن آشنا شدیم، بد نیست بدانیم که برای اجرای این خدمات به چه تجهیزاتی نیاز است. در واقع می خواهیم بدانیم منبع نور استفاده شده در نور مخفی چیست. در ادامه پر کاربردترین آنها را با شما در میان می گذاریم:

چراغ هالوژن

حتما بارها اسم آن به گوشتان خورده و چه بسا همین حالا که این مقاله را می خوانید تعدادی از آنها بالای سرتان در حال نورپردازی به محیط هستند! هالوژن ها نور را به صورت یکنواخت پخش می کنند به همین دلیل از خیرگی چشم جلوگیری می کنند.

البته چراغ های هالوژن را علاوه بر نور مخفی می توان به صورت مستقیم نیز در طراحی نورپردازی ساختمان به کار برد. بهتر است برای استفاده از هالوژن سراغ چراغ های جدیدتر با گرمای کمتر و نور بیشتر بروید!

انواع ریسه ها

ریسه ها با انواع مختلف از جمله ریسه نواری، شلنگی و نئون از مهم ترین تجهزات برای اجرای نور مخفی ساختمان محسوب می شوند. می توان از این تجهیزات در نور مخفی پشت کابینت، پشت آینه سرویس بهداشتی، سقف و بسیاری محیط های دیگر بهره مند شد.

علت کاربرد بالای ریسه ها را می توان به اشغال فضای کم آنها ارتباط داد؛ درنتیجه می توان به راحتی آنها را از دید مخفی کرد. از طرفی ریسه ها دوام بالایی دارند و انرژی کمی نیز مصرف می کنند. پس می توانند بهترین گزینه برای نور مخفی باشند.

انواع ریسه نور مخفی ساختمان

لامپ های ول واشر

وال واشر را می توان سری از لامپ های کوچک دانست که به حالت خطی روی یک بدنه نصب می شوند. این چراغها نور خیلی خوبی دارند و به راحتی می توانند به محیط روشنایی ببخشند. به همین دلیل معمولا از آنها در اطراف ستون و نور مخفی سقف استفاده می شود.

چراغهای دکوراتیو

این نوع از چراغ ها بیشتر در محیط های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت مناسبی نیز دارند. چراغهای دکوراتیو علاوه بر ظاهر مدرنی که دارند هیچ نور مستقیمی نیز به فضا پخش نمی کنند.

استفاده از نور مخفی چه مزایایی دارد؟

  • در این تکنیک از نورپردازی منبع نور به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست، در نتیجه از اذیت شدن و خیرگی چشم جلوگیری می شود.
  • به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می کند. از طرفی برای محیط هایی با سقف کوتاه نیز بهترین گزینه برای نورپردازی است.
  • سبکی امروزی و مدرن به ساختمان می بخشد.
  • در اجرای آن از تجهیزات با کمترین میزان مصرف انرژی استفاده می شود.

نور مخفی در اتاق خواب

نحوه اجرای نور مخفی ساختمان چگونه است؟

در این مقاله به بررسی اطلاعات مختلف درخصوص نور مخفی و انواع آن پرداختیم اما اجرای نور مخفی چگونه است؟ آیا می توان اجرای نورمخفی ساختمان را به تنهایی انجام داد؟

در پاسخ به سوالات بالا باید اشاره کنیم اگر مهارت و تجربه کافی را داشته باشید می توانید کارهای سیم کشی نور مخفی را خودتان نیز انجام دهید اما باتوجه به تخصصی بودن این کار بهتر است از افراد ماهر و باتجربه کافی در این زمینه کمک بگیرید. برای این منظور کافی است سفارش خدمات نورپردازی ساختمان را به صورت آنلاین در اسپارد ثبت کنید تا در کوتاه ترین زمان بهترین خدمات را دریافت کنید!

طراحی دکور محل کار

  • مناسب‌ترین قیمت
  • طراحی اصولی محل کار