نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

اگر در نظر داشته باشید از خدمات نقاشی ساختمان استفاده کنید، احتمالا با ابزارها و لوازم مختلفی روبرو خواهید شد. از جمله این لوازم می توان به پیستوله اشاره کرد. اگر شما نیز با نقاشی ساختمان آشنایی چندانی نداشته باشید احتمالا نخواهید توانست به درستی از این وسیله استفاده کنید. برای این منظور در ادامه با آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله همراه شما خواهیم بود. ابتدا توضیح مختری درخصوص آن داده و سپس با اجزای مختلف و همین‌طور انواع متفاوت آن آشنا خواهیم شد. در ادامه  نیز نکات مهم برای کار کردن با پیستوله را بررسی خواهیم کرد. پس با اسپارد مگ همراه باشید!

پیستوله چیست؟

برای نقاشی ساختمان از ابزارهای مختلفی استفاده می شود. از جمله این ابزارهای می توان به انواع غلتک و قلم مو نقاشی اشاره کرد. یکی از بهترین لوازم نقاشی ساختمان پیستوله است. این وسیله علاوه بر سرعت بخشیدن به روند انجام کار، روش استفاده آسانی نیز دارد که در ادامه این مطلب به شما آموزش داده ایم.

علاوه بر این اگر سطح موردنظر شما جنس فلزی یا چوبی دارد و یا از پیچ و خم های مختلفی تشکیل شده است، می توانید بروید سراغ پیستوله. در ادامه بیشتر به توضیح نحوه کار با این ابزار و بخش های مختلف آن خواهیم پرداخت.

پیستوله چیست

 

پیستوله از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

از جمله قطعات اصلی پیستوله نقاشی ساختمان می توان به مواردی همانند ترمینال، فیلتر، بوبین، بدنه اصلی، ساچمه، سیم تغذیه، مخزن، کلاهک قطعه مفصلی، محور فولادی، سرلوله برنجی، لوله مکش، دکمه مخصوص محکم کردن درب مخزن به بدنه اصلی پیستوله اشاره کرد.

پیستوله چه کاربردهایی دارد؟

به عنوان اصلی ترین کاربرد می توان به نقاشی سطوح داخلی واحدها، قسمت های خارجی ساختمان و همین طور رنگ آمیزی لوازم مختلف منزل از جمله لوازم چوبی و فلزی اشاره کرد. پیستوله از قسمت مخزن و لوله شروع شده و در نهایت به سری مخصوص منتهی می شود که در مقایسه با غلتک و سایر ابزارآلات نقاشی ساختمان ابعاد بزرگتری دارد.

این ویژگی باعث شده در نقاشی اتومبیل نیز از این وسیله استفاده شود. البته همین سطح بزرگ از دید دیگری ممکن است برای کاربران دردسرساز نیز باشد زیرا کنتزل میزان رنگ پاشی را با سختی مواجه می کند. اما باتوجه به ویژگی های خوب دیگر همچنان از بهترین وسیله ها برای رنگ آمیزی بسیاری از سطوح محسوب می شود. برای آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله در ادامه همراه ما باشید.

پیستوله چه کاربردهایی دارد؟

پیستوله رنگ در چندین نوع عرضه می شود؟

اگر شما نیز به فکر طراحی دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط بیرونی آن هستید باید با انواع مختلف این ابزار آشنا شوید. در واقع وقتی در مورد پیستوله صحبت می کنیم تنها به یک نوع از آن اشاره نداریم بلکه انواع مختلف مانند پیستوله بادی و برقی را نیز باید در نظر داشت که ما در ادامه این راهنما هر یک از آنها را به شما معرفی کرده ایم:

پیستوله بادی

همان طور که از نام آن نیز پیداست، این نوع از پیستوله با فشار باد کار می کند و رنگ را با بالاترین غلطت و عملکرد به روی سطوح می پاشد. انواع بادی بیشتر در صنایعی همانند کشتی سازی و خودروسازی کاربرد دارند به همین دلیل در آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله کمتر به این موضوع اشاره داریم.

پیستوله برقی

پیستوله برقی

آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله برقی بسیار راحت تر از سایر انواع بادی است. در این مدل کنترل میزان فشار و حجم رنگ ساده تر از دیگر مدل ها نیز است به همین دلیل بیشتر در نقاشی ساختمان یا سایر سطوح همانند لوازم چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیستوله شارژی

پیستوله شارژی برخلاف انواع برقی قابلیت حمل راحت‌تری دارد و در کارهای بسیار سبک تر همانند نقاشی فضاهای کوچک یا لوازم منزل محدود کاربرد دارد.

آموزش ناشی ساختمان با پیستوله در چند مرحله آسان!

پس از اینکه مراحل مقدماتی از جمله انتخاب رنگ و تینر، استفاده از ماسک و دستکش و زیرسازی سطوح را طی کردید می توانید مراحل اصلی از آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله را شروع کنیم. این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از:

آماده سازی و تنظیم فشار کمپرسو

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

پیش از اینکه به پر کردن مخزن و نقاشی ساختمان مشغول شوید باید مراحلی از جمله تنظیم فشار کمپرسور را نیز انجام دهید تا نتیجه کار مطلوب باشد. برای این منظور باید بروید سراغ رگلاتور پیستوله رنگ یا همان کمپرسور. رگلاتور به شما کمک می کند تا میزان فشار پاشش رنگ را تنظمی کرده و بتوانید مقدار مناسبی از رنگ را روی سطوح اسپری کنید.

فشار رگلاتور معمولا بین ۱۲ تا ۲۵ پوند بر اینچ مربع متفاوت است و براساس نیاز و سطوح مورد نظر برای نقاشی می توانید آن را روی یکی از این اعداد تنظیم کنید. برای تصمیم گیری بهتر برای تنظیم این درجه فشار می توانید به دفترچه راهنما پیستوله نیز مراجعه کنید. برای راهنمایی بیشتر می توانید از متخصصین اسپارد نیز کمک بگیرید.

نحوه کار با پیستوله

بررسی نحوه سوپاپ هوا

قسمت سوپاپ هوا پیستوله را متصل کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز می توانید از نوار تفلون نیز برای محکم کردن این بخش از پیستوله استفاده کنید. اگر تجهیزاتی با اتصال سریع به کار می برید احتمال جدا شدن آن بسیار زیاد است. پس حتما به این نکته نیز در حین آموزش نقاشی با پیستوله توجه داشته باشید.

آماده کردن پیستوله رنگ برای نقاشی

در ابتدا مقداری از تینر را داخل مخزن بریزید تا مسیر آن باز شود. سپس قسمت دریچه مایع ورودی را کمی شل کرده و زیر نازل آن یک ظرف قرار دهید. ماشه را فشار داده و کمی صبر کنید تا تینر از آن بیرون بیاید. در این کمی صبر به خرج دهید زیرا اول هوا خارج شده و سپس تینر بیرون می آید.

اگر مراحل به همین ترتیب پیش نرفت باید مجددا قطعات را باز کرده و داخل پیستوله را تمیز کنید تا مشکل خروج رنگ حل شود.

آماده سازی پیستوله رنگ

خالی کردن مخرن

در این مرحله می توانید با کمک یک قیف تینر و یا دیگر مواد معدنی را به ظرف خودشان برگردانید. توجه داشته باشید که حتما تینر را در ظرف اصلی خود آن تخلیه کنید زیرا ماده ای اشتعال زا است.

آماده کردن ترکیب رنگی

ترکیب رنگ مورد نظر خود را آماده کرده و مقدار مورد نیاز از آن را داخل ظرف تمیز و جداگانه ای بریزید. توجه داشته باشید که ممکن است قسمت هایی از رنگ هنگام آموزش نقاشی با پیستوله سفت شده و مسیر نازل را بگیرید. در صورت بروز چنین مشکلی تکه های سفت شده را جدا کرده و پیستوله را با اسفنج تمیز کنید.

بعد از انتخاب ترکیب رنگی نوبت به رقیق کردن رنگ می رسد. نوع و نسبت تینر بستگی به نوع رنگ و مقدار آن دارد اما به طور کلی مناسب ترین میزان از غلظت رنگ چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

پر کردن مخزن رنگ

رنگ آماده را داخا مخزن ریخته و حدود دو سوم از آن را با رنگ پر کنید. سپس پیستوله را روی آن ببندید و از محکم بودن آن مطمئن شوید تا در وسط کار نقاشی با صورت ناگهانی جدا نشود.

تنظیم فاصله پیستوله رنگ

مهم‌ترین قسمت از آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله تنظیم کردن فاصله درست آن با دیوار است. سر پیستوله را در فاصله ۱۲ تا ۲۵ سانتی دیوار قرار داده و تفنگ آن را در جهت های مختلف حرکت دهید. اگر برای اولین بار نقاشی با پیستوله را امتحان می کنید بهتر است قبل از رنگ آمیزی حرکت دادن دست روی آن را نیز تمرین کنید.

ایجاد فشار روی ماشه پیستوله

قبل از شروع نقاشی یک مقوا، چوب یا وسیله بلا استفاده دیگری را دم دست داشته باشید و با ایجاد فشار روی ماشه آن را رنگ کنید تا از میزان صحیح اسپری رنگ مطمئن شوید. پس از این مرحله می توانید ماشه را فشار داده و سطح اصلی را رنگ کنید.

آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله

پر کردن مجدد مخزن رنگ

پس از اینکه همه قسمت ها از جمله درزها، لبه ها و کناره ها را به صورت کامل رنگ کردید لازم است مخزن را مجددا پر کنید. درواقع بهتر است در طول نقاشی ساختمان حواستان به مخزن پیستوله نیز باشد تا خالی نشود.

در آموزش نقاشی ساختمان به پیستوله ممکن است بین هر بار رنگ کردن وقفه های طولانی ایجاد شود. اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار دارید بهتر است هربار مخزن رنگ را تخلیه کنید تا رنگ داخل آن خشک و سفت نشود. پس از خالی کردن مخزن مجددا داخل آن تینر بریزید تا کاملا تمیز شود.

خشک شدن رنگ

پس از نقاشی برای بار اول صبر کنید تا رنگ به طور کامل خشک شود زیرا به احتمال زیاد باید برای دست دوم و یا سوم از نقاشی خودتان را آماده کنید.

نکات مهمی که هنگام کار با پیستوله نقاشی باید رعایت کنید!

  • بخارات آزاد شده از رنگ هنگام آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله ممکن است مشکلات تنفسی جدی به بار بیاورد. به همین دلیل برای جلوگیری از این دست بیماری ها و دیگر خطرات شغل نقاشی ساختمان لازم است هنگام کار با پیستوله از لوازم حفاظتی مختلف همانند ماسک های تنفسی مخصوص استفاده کنید.
  • برای رنگ کردن لوازم مختلف بهتر است این کار را در یک اتاق با تهویه مناسب و یا فضای باز انجام دهید. به این ترتیب علاوه بر جریان بهتر هوا برای از بین بردن بخارات سمی، از نشستن گرد و غبار بر روی قسمت های تازه رنگ شده نیز جلوگیری می شود.
  • برای نقاشی ساختمان با پیستوله لازم است سایر مراحل ابتدایی همانند زیرسازی سطوح و بتونه کاری دیوارها به خوبی انجام شده باشد.

سخن پایانی اسپارد!

رنگ کردن ساختمان با پیستوله در مرحله اول ممکن است سخت به نظر برسد اما با بررسی آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله در این مقاله می توانید به صورت حرفه ای محل موردنظر را نقاشی کنید. البته نتیجه کار یک نقاش حرفه‌ای با فردی تازه کار بسیار متفاوت خواهد بود.

در نتیجه اگر می خواهید نتیجه ای حرفه ای بگیرید می توانید از خدمات نقاشی آنلاین اسپارد نیز استفاده کنید. برای این منظور می توانید سفارش خود را از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن موبایل اسپارد نیز ثبت نمایید.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان