نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

نظافت ویلا و خانه‌های بزرگ کاری سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد. تا حدی که نظافت خانه بدون حضور یک یا چند کارگر نظافتی، ناممکن به نظر می‌رسد. امروز می‌خواهیم شما را با سارا بروکس آشنا کنیم. سارا در کالیفرنیا زندگی می‌کند و یک بلاگر حرفه‌ای است. او از تجربه نظافت و زندگی در خانه‌ای ویلایی و بزرگ می‌گوید:

نظافت خانه‌ای ویلایی سخت نیست!

«در حال حاضر، ما در یک ویلای اجاره‌ای ۲۸۰ متری زندگی می‌کنیم. برای بعضی‌ها ممکن است این خانه، یک ویلای کاملا معمولی به نظر بیاید ولی برای خانواده ۴ نفری ما، این خانه بزرگ است. درواقع این بزرگ‌ترین خانه‌ای است که من و همسرم از ابتدای زندگیمان داشته‌ایم. قبل از آن‌که به این ویلا نقل مکان کنیم، یکی از نگرانی‌های جدی من نظافت ویلا بود. هر چند حالا فقط دو ماه از آمدن ما به این خانه می‌گذرد، اما فکر می‌کنم زمان خوبی است تا از برنامه نظافت خانه برایتان بگویم و البته این امیدواری را هم بدهم که نظافت این ویلا آن‌قدرها هم که فکر می‌کردم سخت نیست!

در مقدمه می‌خواهم یادآوری کنم نظافت برای من اهمیت دارد و کمی در این زمینه وسواس دارم. مثلا آشپزخانه‌ام همیشه تمیز است، لباس‌ها به موقع شسته می‌شوند و اسباب‌بازی‌های دخترهایم گوشه و کنار خانه روی زمین نریخته است. دخترها می‌دانند جای اسباب‌بازی در اتاق بازی یا اتاق‌خواب خودشان است و اگر می‌خواهند طبقه پایین با آن‌ها بازی کنند، کاملا می‌دانند که بعد از تمام شدن بازی همه چیز باید جای خودش برگردد.

در طول روز هر چند باری که لازم باشد ظرف‌ها را می‌شویم، روی کانتر آشپزخانه را روزی چند بار دستمال می‌کشم و هر زمان سبد رخت چرک‌ها پُر شود، ماشین لباسشویی را روشن می‌کنم. این روتین نظافت روزانه به من کمک می‌کند کارها روی هم انباشته نشود و نظافت ویلا آسان‌تر شود. همچنین می‌دانم برای نظافت آخرهفته لازم نیست نگران انبوهی از لباس‌های نشُسته یا ظروف جمع شده در سینک آشپزخانه باشم.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد نظافت ویلا رعایت کنید

بیشترین چیزی که من را آزار می‌دهد، به هم ریختگی خانه است. یک راه بسیار آسان برای جلوگیری از شلوغ شدن و به هم ریختگی خانه، «نخریدن» است. به همین سادگی! زندگی در خانه‌ای بزرگ به این معنا نیست که همه گوشه و کنار و اتاق‌های خانه را با اسباب و وسایل مختلف پر کنید تا خانه، خالی به نظر نرسد. من ترجیح می‌دهم خانه‌ام دلباز باشد و دخترهایم فضای بیشتری برای بازی در خانه داشته باشند. دوست دارم بتوانم به راحتی یک مهمانی بزرگ ترتیب بدهم بدون آن‌که نگران تعداد مهمان‌ها و گرم شدن هوای خانه باشم. دلم می‌خواهد مادامی‌که در آشپزخانه مشغول آشپزی هستم، تلویزیون تماشا کنم بدون آن‌که یک کمد یا بوفه بزرگ مانع دید شده باشد. بگذارید با شما صادق باشم:

خانه من بیشتر اوقات به این دلیل تمیز به نظر می‌رسد که اسباب خانه‌ام زیاد نیست!

هرچه خانه شما، اسباب و وسایل بیشتری داشته باشد، شلوغ‌تر به نظر می‌رسد و نظافت خانه هم زمان بیشتری می‌برد.

برنامه شخصی من برای نظافت ویلا

البته که دوست دارم برنامه دقیق‌تری داشته باشم و هر روز هفته را به چند کار خاص اختصاص دهم، اما برای من نشدنی است! اما حتما بعضی قسمت‌های خانه را هفته‌ای یک بار تمیز می‌کنم. به هر حال، این شما و این برنامه نظافت من:

نظافت سرویس بهداشتی

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

ویلای ما ۳ سرویس بهداشتی دارد. تمیز کردن هر سهٔ آن‌ها به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. نظافت سرویس بهداشتی، شامل نظافت حمام اتاق مستر (بزرگ‌ترین اتاق‌خواب خانه)، توالت‌ها، وانِ حمام و سرویس بهداشتی اتاق دخترها و تمیز کردن روشویی و آینه هر سه سرویس بهداشتی می‌شود و اگر زمانم محدود باشد، فقط سرویس بهداشتی اتاق مستر را تمیز می‌کنم.

نظافت کف

تمیز کردن کف بیشتر اوقات حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. پارکت خانه را دستمال می‌کشم و فرش و موکت را جارو می‌زنم. شاید فکر کنید یک ساعت و نیم برای تمیز کردن کف زیاد است، اما من هر بار وقت زیادی را صرف این‌کار می‌کنم. چرا که وقتی کف خانه تمیز باشد، تمام خانه تمیز و مرتب به نظر خواهد رسید. بنابراین صرف زمان کافی برای نظافت کف خانه کاملا ارزشش را دارد!
من معمولا هفته‌ای دو بار کفپوش خانه را تِی می‌زنم و هر دو هفته یکبار خانه را جارو می‌زنم. هر زمان احساس کنم کفپوش خانه بیش از حد جرم گرفته است، سراغ استفاده از سرویس کفسابی می‌روم. سرویس که در خانه قبلی آن را امتحان کردم و نتیجه‌‌ای فوق‌العاده‌ داشت.

نظافت اتاق بازی بچه‌ها

اتاق بازی یا شلوغ‌ترین اتاق خانه! البته این شلوغی هیچ‌وقت آزاردهنده نیست. این اتاق مختص به وسایل بازی بچه‌هاست و طبیعی‌ست که هیچ‌وقت جمع و جور و مرتب نشود. مهم‌ترین مزیت این اتاق است که دیگر اسباب‌بازی‌ بچه‌ها را اینجا و آنجای خانه نخواهید دید. اما به هر حال هفته‌ای یک بار اتاق بازی را نظافت می‌کنم. وقتی اتاق تمیز می‌شود، دخترها حسابی خوش‌حال می‌شوند چرا که دوباره فرصتی دارند تا اتاق را در عرض چند ثانیه به هم بریزند و حسابی بازی کنند!
نظافت اتاق بازی حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد که بیشتر این زمان به مرتب کردن اسباب‌بازی‌ها می‌گذرد.

نظافت آشپزخانه

نظافت آشپزخانه

همان‌طور که در ابتدا گفتم، نظافت آشپزخانه را هر زمان که بتوانم انجام می‌دهم. بعد از آشپزی، همان‌موقع ظرف‌ها را می‌شویم. بعد از جمع کردن میز، ظرف‌ها را می‌شویم. بعد از درست کردن عصرانه، ظرف‌ها را می‌شویم. هیچ چیز بدتر از آن نیست که ظرف‌ها در سینک آشپزخانه روی هم تلنبار شوند، به خصوص اگر تکه‌های باقیمانده غذا روی ظرف چسبیده باشد.
ترجیح می‌دهم روزی چند مرتبه ظرف‌ها را در عرض چند دقیقه بشویم به جای آن‌که هر دو روز یک‌بار یک ساعتم از وقتم را صرف شستن و برق‌انداختن بشقاب‌ها و قابلمه‌های چرب بکنم. هیچ احساسی در دنیا بهتر از حس داشتن یک آشپزخانه تمیز و مرتب نخواهد بود.

نظافت کمدها و قفسه‌ها

کمد، قفسه، کابینت و کشو همه به راحتی به هم ریخته و نامرتب می‌شوند. مزیت داشتن خانه‌ای بزرگ به این است که فضای زیادی برای کمد و انباری دارید. مهم‌ترین کاری که باید به خوبی از پس آن بربیایید مدیریت فضایی‌ست که در اختیارتان است. از طرفی هر ماه یا هر دو ماه یک بار زمانی را به مرتب کردن کمدها اختصاص دهید. هر چیزی که فکر می‌کنید دیگر به دردتان نمی‌خورد مثل بسته‌های تمام شده مواد خوراکی یا قبض‌های پرداخت شده یا لباس‌های کهنه را بیرون بریزید و بگذارید جا برای وسایل جدید باز شود.

این برنامه نظافت ویلای من بود. در حالی‌که بعضی‌ها دوست دارند یک برنامه دقیق برای نظافت خانه داشته باشند، من فکر می‌کنم برای تمیز کردن و نظافت ویلا و خانه‌های بزرگ بهتر است از یک برنامه منعطف‌تر استفاده کنید. نباید به خودتان سخت بگیرید. هر زمان احساس کردید سررشته‌ی کارها از دستتان خارج شده، می‌توانید از یک نیروی کاربلد نظافت کمک بگیرید. خانه شما جایی است که باید در آن احساس آرامش و امنیت داشته باشید. بنابراین سعی کنید با یک برنامه منعطف ولی منظم خانه را نظافت کنید.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت