نماشویی ساختمان

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • تجهیزات استاندارد و ایمن

اصلی‌ترین سوال در مورد نماشویی این است: «چرا به خدمات نماشویی ساختمان نیاز داریم؟» درحالی‌که این عبارت بیشترین آمار جستجو درباره نماشویی را در اینترنت دارد، هنوز بعضی فکر می‌کنند نماشویی باعث از بین رفتن نمای ساختمان می‌شود چرا که از دور این‌طور به نظر می‌رسد که شستشوی نما با فشار قوی آب به آن آسیب می‌زند. اما واقعیت با این طرز تفکر تفاوت دارد. یک سرویس حرفه‌ای نماشویی نه تنها به نمای ساختمان آسیب وارد نخواهد کرد، بلکه باعث مقاوم سازی نما می‌شود و نمای ساختمان همیشه یکدست و تمیز به نظر برسد. درست مانند خانه‌های نوساز.

به‌ هر حال، زندگی در شهرهای بزرگ و آلوده‌ای چون تهران، باعث می‌شود نماشویی یکی از خدمات نظافتی مهم برای ساختمان‌ها محسوب شود. به خصوص برای مجتمع‌های تجاری و ساختمان‌های اداری که باید ظاهری زیبا و موردپسند داشته باشند. در واقع تنها اصول و ضوابط طراحی نما نیست که اهمیت دارد، بلکه مقاوم سازی نما با شستشو نیز به همین میزان حایز اهمیت است.

در ادامه این مقاله ابتدا روش‌های مختلف شستشو برای مقاوم سازی نما را بررسی کرده و به نحوه انجام هریک خواهیم پرداخت. سپس دیگر نکات مهم در خصوص ضرورت شستشوی نما را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با اسپاردمگ همراه باشید.

نماشویی چطور نمای ساختمان را مقاوم‌تر می کند؟

در نگاه اول شاید شستشوی نما و ارتباط آن با مقاومت نما چندان معقول به ذهن نرسد. با کمی بررسی می توان به راحتی به ارتباط و تاثیر شستشو در مقاوم سازی نما پی برد.

تصور کنید ساختمان شما ۵ سال پیش‌تر ساخته شده است. در طول این ۵ سال نمای ساختمان اصلی‌ترین قسمتی است که در معرض گرد و غبار، باد، باران و آلودگی و … قرار می گیرد. با نفوذ گرد و غبار به لا به لای نما، حتی سخت‌ترین و مقاوم‌ترین انواع نماها نیز سست می شوند.

یکی از دلایل از بین رفت نما، شورابه است. این مشکل بخصوص در نماهای حفره‌ای شکل همانند نماهای آجری بیشتر به چشم می خورد. در نتیجه برای جلوگیری از این اتفاق باید شستشوی نمای ساختمان را جدی تر گرفت تا مقاومت آن برای مدتی طولانی حفظ شود.

مقاوم سازی نما با نماشویی

مقاوم سازی نما یا ترمیم نمای ساختمان؟

نظرات کاربران نماشویی ساختمان

درخواست نماشویی

هماننند انواع عرصه‌ها در خصوص مشکلات ساختمانی نیز پیش‌گیری بهتر از درمان است. به جای اینکه صبر کنید تا نما کاملا فرسوده شده و از بین برود، با انجام نماشویی می توانید عمر آن را افزایش دهید.

از طرفی ترمیم و یا تعویض نمای ساختمان بسیار وقت گیرتر است. مجدد باید در مورد نوع نما تصمیم بگیرید و پرو‌ژه را به مهندس طراح بسپارید. درنتیجه این مراحل طولانی لازم است هزینه بسیار زیادی نیز صرف کنید.

باتوجه به این نکات بهتر است با تنها با پرداخت هزینه نماشویی، ساختمان خود را از آسیب‌های جدی ظاهری نجات دهید و برای سال‌های طولانی تری از نمای زیبا و درخشان ساختمان خود لذت ببرید.

نماشویی ساختمان با چه روش‌هایی انجام می شود؟

بگذارید اول بررسی کنیم دلیل کثیف شدن نمای ساختمان چیست. مواردی مانند آلودگی هوا و آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی به شدت روی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند. حتی باران‌های اسیدی که هنگام آلوده بودن هوا اتفاق می‌افتند باعث خوردگی و سایش سطوح و نمای ساختمان می‌شود. دقیقا همان اتفاقی که مقاومت نما را کم می‌کند.

همچنین در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در حین ساخت نمای ساختمان در اثر ریخته شدن مواد مختلف کثیف می‌شود. البته نگران نباشید، تمام این آلودگی‌ها با نماشویی از بین می‌رود. معمولا شستشوی نمای آجری کمی سخت‌تر از سایر نماها همانند انواع سنگی است. البته چنین نماهای متخلخلی نیز را می توان با روش‌های ویژه و نظر متخصصین خبره شستشو داد.

به طور خلاصه نماشویی انواع مختلفی دارد:

  • نماشویی با داربست (که امنیت بالاتری دارد)
  • نماشویی با راپل
  • نماشویی با کمربند
  • نماشویی با طناب

نماشویی ساختمان

در نماشویی ساختمان چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر نمای خانه شما از سنگ است، باید بدانید سنگ ذاتا آب‌دوست است. به این معنا که تمایل دارد آب و رطوبت را به خود جذب کند. این ویژگی باعث می‌شود رطوبت در سنگ باقی بماند و در دراز مدت با مرطوب شدن نما، ذرات ریز معلق در هوا به سنگ یا کامپوزیت یا آجر بچسبند. با تبخیر این رطوبت، ذرات روی سطح نما باقی مانده و نمای ساختمان ظاهر ناخوشایندی به خود می‌گیرد.

در نماشویی ساختمان، شستشوی نما به وسیله دستگاه سندبلاست انجام می‌شود. به کمک این دستگاه می‌توان نما را با فشار قوی آب شست. درواقع آب با شدت و فشار زیاد روی نما پمپ می‌شود تا کثیفی‌ها از بین بروند. کیفیت کار نماشویی به تجهیزات و میزان مهارت متخصص بستگی دارد.
رعایت ایمنی افراد یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ست که باید رعایت شود.

در بین روش‌های مختلف نماشویی، بهترین و اقتصادی‌ترین روش شستشو، شستشو با طناب است که در آن هم آب با فشار قوی روی نما پمپ می‌شود و هم کیفیت و قدرت لازم را برای تمیز کردن انواع کثیفی‌ها دارد.

مدت زمان لازم برای انجام نماشویی چقدر است؟

مدت زمان موردنیاز برای شستشو نما و مقاوم سازی آن در پروژه‌های مختلف معمولا متفاوت است. در واقع این مدت زمان به نوع نما، مساحت نمای ساختمان، میزان آلودگی آن و روش نماشویی بستگی دارد. درنتیجه معمولا پیش از نماشویی، متخصصین از محل بازدید کرده و زمان و هزینه را به صورت دقیق‌تر مشخص می کنند.

مقاوم سازی سنگ نما

ترمیم نما همراه با شستشوی آن

همان‌طور که در قسمت‌های پیشین اشاره کردیم، شستشوی نما علاوه بر نظافت و زیبایی، در مقاوم سازی سنگ نما نیز موثر است. علاوه بر این در حین شستشوی نما و یا پس از اتمام آن ممکن است کارهای جانبی نیز برای سرپا نگه داشتن و مقاوم سازی نمای ساختمان انجام شود.

از جمله این موارد می توان به رزین کاری نما، رنگ کاری و لکه گیری ویژه نما اشاره کرد. امروزه برخلاف گذشته، با پیشرفت تکنولوژی برای انواع مشکلات و آسیب‌ها در سنگ نما روش کاربردی و بهینه وجود دارد. فقط کافی است سفارش نماشویی ساختمان خود را ثبت کرده و منتظر مراجعه متخصصین اسپارد در زمان مقرر شده باشید.

 

آیا جنس سنگ نما نیز در شستشو و مقاوم سازی آن تاثیر گذار است؟

از گذشته‌های بسیار دور در تمدن‌های مختلف از سنگ‌های متفاوتی برای زیباسازی نمای ساختمان‌های مختلف استفاده می شد. امروزه بسیار بیشتر از سالهای دور می توانیم نماهای سنگی متفاوتی را در سطح شهر مشاهده کنیم. در نتیجه یک نماشور حرفه‌ای باید اطلاعات کاملی درخصوص انواع سنگ نما و ویژگی‌های آن نیز داشته باشد تا در انتها هیچ آسیبی به نما وارد نشود.

بیایید با یک مثال بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم. حتما اسم تراورتن به گوشتان خورده است حتی شاید بارها در خیابان انواع نماهای تراورتن را دیده باشید. ماده لازم برای شستشوی و مقاوم سازی نمای ساخته شده از سنگ تراورتن، سیلیس است. برای این منظور ابتدا محلولی از سیلیس آماده شده و سپس با دستگاه‌های پولیش و یا واترسندبلاست آلودگی از اعماق سنگ خارج می شود.

چنین قوانین و قواعدی در همه انواع سنگ نماها وجود دارد. معمولا متخصصین براساس نوع سنگ نما ماده مناسب برای شستشو و مقاوم سازی را انتخاب می کنند. درنتیجه می توانید با خیال راحت زیبایی نمای خود را به سرویس‌های معتبر نماشویی بسپارید.

مقاوم سازی با نماشویی

سخن پایانی اسپارد!

همان‌طور که گفتیم خدمات نماشویی ساختمان نه تنها باعث از بین رفتن نمای ساختمان نمی‌شود بلکه یک سرویس نظافتی ضروری برای ساختمان است. اما باید توسط نیروهای کاربلد انجام شود. کسی که هم بتواند از پس شستشوی نما بربیاید و هم نکات ایمنی مربوط به کار در ارتفاع را رعایت کند.

نظرات و تجربیات خود درخصوص شستشو و مقاوم سازی نما را با در میان بگذارید!

نماشویی ساختمان

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • تجهیزات استاندارد و ایمن
درخواست نماشویی