خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع

هیچ‌کس دوست ندارد پیراهن سفیدی که بر تن دارد، چرک‌مرده و کدر به نظر برسد. خوش‌بختانه چند قانون و قاعده ساده برای شستن لباس سفید در لباسشویی وجود دارد که اگر می‌خواهید لباس‌هایتان مانند روز اول سفید و تمیز به نظر برسند، باید رعایت شوند. همچنین اگر لباس شما به هر دلیلی کثیف شد، نگران نباشید. به‌جز خدمات ممتاز خشکشویی که می‌توانند لباس شما را مانند روز اول بشویند و تمیز کنند باز هم دستورالعمل‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید البسه سفیدِ قابل شستشو را تمیز کنید.

در این مقاله به بررسی کامل‌ترین راهنمای شستن لباس سفید در لباسشویی خواهیم پرداخت و باید و نبایدهای آن را موردبحث قرار خواهیم داد. پس برای بدست آوردن این نکات مهم و کاربردی در ادامه با اسپاردمگ همراه باشید.

چه نکاتی را پیش از شستن لباس سفید در لباسشویی باید دانست؟

قبل از این که به نکات مخصوص سفید کردن لباس‌های در ماشین لباسشویی بپردازیم، بهتر است به نکات مهمی که پیش از آن باید بدانیم نیز اشاره‌ای کنیم. این نکات عبارت‌اند از:

قبل از نقش بستن لکه‌های کوچک و بزرگ لباس خود را بشویید!

برخلاف سایر لباس‌ها، نمی توان شستن لباسهای سفید را به زمانی موکول کرد که کاملا سیاه و چرک شده اند. هرچند بهتر است همه لباسها را پس از چند بار استفاده شستشو داد اما درخصوص لباسهای سفید قانون سفت و سخت‌تری در این خصوص وجود دارد. درنتیجه بهتر است پس از یک یا دوبار استفاده البسه سفید را در ماشین لباسشویی بشویید تا لکه‌های آن راحت‌تر از بین برود.

هرچه سریع‌تر لکه‌های روی لباس سفید را تمیز کنید!

تمیز کردن لکه زعفران و زردچوبه، از بین بردن لکه رنگ مو یا شستشوی لکه جوهر و … همه و همه از لکه‌هایی هستند که باید هرچه زودتر از روی لباس پاک شوند. ضرورت این مساله زمانی که لباس شما به رنگ سفید باشد بیشتر نیز می شود.

اما بهترین راه برای تمیز کردن لکه روی لباس سفید چیست؟ در ادامه به بررسی دو راهکار کاربردی برای تمیز کردن لکه‌های پیش از شستشن لباس سفید در ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

راهنمای شستن لباس سفید در لباسشویی

چطور لکه‌های روی لباس سفید را تمیز کنیم؟

لکه زدایی می تواند گاها بسیار پیچیده و سخت باشد، همانند از بین بردن لکه چسب از روی لباس‌ها. درنتیجه بهتر است هریک از انواع لکه‌ها را با روش‌های مخصوص خود شستشو دهید. البته یکی از رایج‌ترین لکه‌های روی لباس سفید، لکه زرد مام یا اسپری و عرق است. برای از بین بردن این لکه‌ها می توانید یکی از دو روشی که ما در ادامه مطلب معرفی می کنیم را انتخاب کنید:

  1. استفاده از پودر آنزیم دار

کافی است مقداری از پودر را روی زیربغل لباس بریزید، به گونه‌ای کل آن را پوشش دهد. حدود یک ربع صبر کنید و لباس را در لباسشویی بشویید.

  1. استفاده از جوش شیرین و آبلیمو

در این روش یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را روی لکه زیربغل لباس سفید بریزید. سپس یک لیموترش تازه را نصف کرده و روی جوش شیرین قرار دهید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا لکه به صورت کامل محو شود. حالا می توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید.

از بین بردن لکه لباس سفید

در حین شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش‌تر برخی نکات مهمی که قبل از اقدام به شستشوی لباس و استفاده از ماشین لباسشویی باید بدانیم را بررسی کردیم. در این قسمت بیشتر به نکات مهم حین شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت. این نکات مواردی از جمله نوع و مقدار شوینده، دمای آب و … را شامل می شوند. بیایید بدون معطلی در ادامه این راهنما به بررسی آن‌ها بپردازیم:

لباس‌های سفید را از سایر لباس‌ها جدا کرده و از پودر سفیدکننده استفاده کنید!

حتما همه شما می دانید که باید لباس‌های سفید را از سایر لباس‌های رنگی جدا کرد و سپس در ماشین لباسشویی شستشو داد. این نکته از پخش شدن رنگ سایر لباس‌ها و تغییر رنگ سفید لباس‌های سفید جلوگیری می کند.

علاوه بر این، جدا کردن لباس‌ها به شما این امکان را می دهد تا برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی از پودر سفیدکننده نیز استفاده کنید. این پورد به خوبی می تواند از پس لکه‌های باقی مانده روی لباس سفید بربیاید.

به مقدار ماده شوینده توجه کنید!

فرقی نمی کند از مایع لباسشویی استفاده می کنید و یا از پودر، در هر صورت باید مقدار دقیقی از آن را برای شستشوی لباس‌ها کنار بگذارید. هم مقدار زیاد و هم مقدار کم می تواند لکه‌هایی روی لباس ایجاد کنید. در واقع مقدار کم از ماده شوینده قادر نخواهد بود لباس را به خوبی تمیز کند و مقدار زیاد نیز با ایجاد لایه‌ای روی لباس باعث تیرگی آن خواهد شد.

نظرات کاربران خشکشویی آنلاین

درخواست خشکشویی

برای بررسی بیشتر می تواند برچسب راهنمای روی لباس سفید را نیز مطالعه کنید.

ماده شوینده برای شستن لباس سفید

دمای مناسب برای شستن لباس سفید را از روی برچسب آن بررسی کنید!

شاید انتخاب برنامه شستشو با دمای بالا برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی ایده بسیار مناسبی به ذهن برسد و با خود بگویید هرچقدر دما بیشتر باشد، میکروب و آلودگی‌ها نیز بهتر از بین می روند.

بله، این نکته کاملا درست است به شرط اینکه پارچه لباس تحمل دمای موردنظر ما را داشته باشد. پس برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس بهتر است دمای آن را براساس راهنمای شستشوی روی خود لباس تنظیم کنید.

ماشین لباسشویی را با لباس خفه نکنید!

ممکن است شما نیز با دیدن مقداری فضای خالی در ماشین لباسشویی، سعی در اضافه کردن لباس‌های بیشتر داشته باشید اما این کار به کل اشتباه است. توجه کنید که در صورت نبود هیچگونه فضای خالی ماشین لباسشویی قادر به چرخاندن لباس‌ها نخواهد بود. درنهایت نه تنها لباس‌ها به خوبی شسته نخواهند شد، بلکه ممکن است به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی نیز نیاز پیدا کنید.

پس از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی باید چه کرد؟

نکات هر دو مراحل مقدماتی و مراحل حین شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی را با هم بررسی کردیم. حالا نوبت به کارهایی می رسد که پس از اتمام شستشوی لباس‌ها باید توجه کرد. این نکات عبارت‌اند از:

انبار نکردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی!

پس از اتمام شستن لباس‌های سفید در ماشین لباسشویی، بهتر است آن‌ها را مدت طولانی در ماشین رها نکنید. این کار علاوه بر اینکه باعث چروک شدن لباس‌ها می شود، در ایجاد بوی بد در لباس‌ها نیز موثر است. پس اگر نمی خواهید یک مرحله مجزا تحت عنوان از بین بردن بوی بد لباس‌ها طی کنید، لباس‌های خیس را در ماشین لباسشویی انبار نکنید!

خشک کردن لباس متناسب با جنس آن!

اولین چیزی که برای خشک کردن لباس‌های سفید توجه می شود، دمای محیطی است که افراد زندگی می کنند. برای مثال در محیط‌های گرم و خشک، فضای باز و بیرون خانه بهترین گزینه برای خشک کردن لباس است. در حالیکه در سایر محیط‌های سرد یا مرطوب بهتر است لباس‌ها را در خشک کن بیندازید و یا داخل حمام خشک کنید.

در هر صورت بهتر است به جنس لباس سفید نیز توجه کنید. بخصوص اگر لباس از بیرون از منزل خشک می کنید بهتر است هر از چندگاهی به لباس‌ها سر بزنید تا هیچ آسیبی به بافت آن‌ها نرسد.

نحوه خشک کردن لباس سفید

قواعد خشکشویی و شستشوی لباس‌های سفید

چگونه لباس‌های سفید را بشوییم تا سفید بمانند؟ این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه‌دار است. پس این شما و این نکاتی که باید هنگام خشکشویی لباس‌های سفید در ذهن داشته باشید:

  • از شوینده‌های مخصوص البسه سفید و روشن استفاده کنید. نتیجه شستشو با این شوینده‌ها فوق‌العاده است و باعث می‌شود لباس شما بعد از شستشو سفیدتر از همیشه به نظر بیاید.
  • اگر احساس می‌کنید شوینده شما به اندازه کافی قوی و موثر عمل نمی‌کند، می‌توانید عملکرد آن را با اضافه کردن نصف فنجان بوراکس یا یک فنجان جوش شیرین، بهبود دهید.
  • از بیشترین دمای آب توصیه شده برای شستشوی پارچه استفاده کنید تا لکه‌های روغن و چربی به خوبی از روی لباس پاک شوند. پیش از شستشو سعی کنید لکه‌ها را طبق دستورالعمل‌های شستشوی لکه پاک کنید و بعد در ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • اگر به دلیل گرد و خاک می‌خواهید پیراهن سفیدتان را بشویید، بهتر است به جای استفاده از نرم‌کننده‌های لباس از یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید استفاده کنید. با اضافه کردن سرکه مطمئن خواهید شد که شوینده‌ها بعد از شستشو کاملا از سطح پارچه جدا شده‌اند.
  • بعد از شستشو حتما لباس‌ها را چک کنید. برای اتو کردن از دمای مناسب استفاده کنید. اتو کردن با دمای زیاد باعث ایجاد لکه‌های زرد روی لباس خواهد شد و رنگ پارچه را کدر می‌کند.
  • لباس‌های سفید بهتر است در فضای آزاد و با آفتاب خشک شوند. فراموش نکنید آفتاب در لکه‌زدایی از لباس‌های سفید موثر است.

شستن لباس سفید در لباسشویی

اینفوگرافیک ساده خشکشویی وشستشوی البسه سفید

در تصویر زیر نکات مهم مربوط به خشکشویی و شستشوی پیراهن سفید را آورده‌ایم. به خاطر داشته باشید اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید شستشوی پیراهن در خانه به بافت و رنگ آن آسیب می‌زند، حتما از خدمات خشکشویی استفاده کنید. به تازگی خشکشویی‌های آنلاین و سیار نیز آغاز به کار کرده‌اند که البسه شما را با کمترین هزینه و بدون دردسر می‌شویند و تمیز و اتو کشیده مجددا به شما تحویل می‌دهند.

همچنین اگر پیش از مطالعه این راهنما با شستشوی غیراصولی باعث تغییر رنگ لباس خود شده اید می توانید به کمک آموزش برگرداندن رنگ لباس که برایتان نوشته ایم آن ها را مثل روز اول کنید.

اینفوگرافی شستشوی لباس‌های سفید

سخن پایانی اسپارد!

همه ما دوست داریم لباس‌های سفید را پس از شستشو همانند روز اول براق و درخشان تحویل بگیریم. برای رسیدن به این نتیجه لازم است راهنمای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی را مو به مو رعایت کنیم. همه نکات مقدماتی، حین و حتی پس از اتمام شستشوی لباس می تواند به داشتن لباس‌های سفید و تمیز کمک کند.

شما از چه نکات دیگری برای شستن لباس‌هاس سفید رد ماشین لباسشویی و در منزل استفاده می کنید؟

در پایان اشاره کنیم که اگر قصد ثبت سفارش خدمات خشکشویی را دارید می توانید قبل از ثبت سفارش از طریق صفحه قیمت خشکشویی استعلام قیمت بگیرید.

خشکشویی آنلاین

  • نرخ اتحادیه (1401)
  • تحویل رایگان و سریع
درخواست خشکشویی