نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

امروزه انواع شرکت های خدماتی، سرویس‌های متعددی را ارائه می کنند. شناخت بهتر هریک از انواع ارائه کننده‌ ها در دریافت خدمات مورد نظر شما کمک کننده خواهد بود. پس تا انتهای این مقاله همراه اسپاردمگ باشید و با انواع مختلف شرکت‌ های خدماتی آشنا شوید و در درخواست سرویس های مختلف بهتر تصمیم را بگیرید.

چند نوع شرکت خدماتی وجود دارد؟

این سوال می تواند پاسخ های متفاوتی داشته باشد. در واقع شرکت ها خدماتی را می توان از دیدگاه های مختلفی دسته بندی کرد. یکی از رایج‌ترین دسته بندی ها براساس زمینه سرویس‌های ارائه شده است. علاوه بر این می توان براساس قانونی و غیرقانونی بودن این شرکت‌ها نیز به بررسی آن‌ها پرداخت.

بیایید نگاهی به زمینه کاری انواع شرکت های خدماتی بپردازیم:

شرکت‌های ارائه کننده خدمات نظافتی: سرویس‌های نظافتی منزل و دفاتر کاری از پراستفاده ترین خدمات هستند و معمولا مخاطبان بسیار زیادی دارند. از جمله سرویس‌های این شرکت ها می توان به قالیشویی، مبل شویی، نظافت منزل، خشکشویی و … اشاره کرد.

شرکت‌های حمل و نقل: در این شرکت‌ها راننده های شخصی، سرویس مدارس و یا حمل و نقل اثاثیه در اسباب کشی ارائه می شوند.

شرکت‌های ارائه کننده خدمات طبخ: اصلی‌ترین خدمات این شرکت‌ها پخت و پز برای میهمانی ها، اداره ها و سایر مراسم رسمی و غیررسمی است.

شرکت‌های نگهداری فضای سبز: بیشتر سرویس‌هایی همانند خدمات باغبانی در منزل، مراقبت از فضای سبز ساختمان های مسکونی، تجاری و دولتی ارائه می شود.

شرکت‌های ارائه کننده خدمات تاسیساتی: در این دسته از شرکت‌ها انواع مختلفی از خدمات تاسیساتی ساختمانی همانند سرویس و نگهداری موتورخانه، سیم‌کشی، لوله کشی و رسیدگی به انواع لوازم برودتی و حرارتی ارائه می گردد.

شرکت‌های تعمیراتی: از شرکت‌های تعمیراتی می توان انواع مختلفی از خدمات تعمیراتی منزل همانند وسایل برقی آشپزخانه، تعمیر لوازم صوتی و … را درخواست کرد.

شرکت‌های خدمات عمومی: خدماتی همانند اعزام نیروهای عمومی همانند منشی دفتری، نامه رسان، مسئول آبدارخانه، سرایداری و … را شامل می شوند.

شرکت‌های خدمات سلامتی و بهداشتی: در این شریکت‌ها می توانید خدمات پایه سلامتی همانند انجام انواع آزمایشات، تست کرونا، نمونه گیری در منزل، ویزیت پایه پزشک و … را دریافت نمایید.

خدمات آرایشگاهی: با ظهور ویروس کرونا در دوسال اخیر خدمات آرایشگاهی نیز امروزه در محل ارائه می شوند. از جمله این خدمات می توان به کاشت ناخن در منزل، رنگ مو، اپیلاسیون و … اشاره کرد.

انواع شرکت های خدماتی

بهترین شرکت خدماتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در قسمت پیشین انواع شرکت های خدماتی را براساس موضوع سرویس‌های ارائه شده بررسی کردیم. اما بهترین اپلیکیشن خدمات منزل کدام است؟ چطور می توان چنین شرکتی را شناخت؟

بهترین شرکت خدماتی، شرکتی است که انواع مختلفی از خدمات را در کنار یکدیگر با برترین کیفیت ارائه کند. در واقع شرکتی همانند اسپارد همه خدماتی که در دسته بندی های پیشین ذکر شده را در لیست خدمات خود دارد. در نتیجه می توانید نیازهای خود را تنها با استفاده از خدمات یک شرکت معتبر برطرف کنید.

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

علاوه بر این یک شرکت خدماتی خوب باید اپلیکیشن مناسب برای ثبت سفارش، نیروهای آموزش دیده و خبره، نیروهای پشتیبانی کارآمد داشته باشد. همه این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر یک شرکت خدماتی معتبر را شکل می دهند. در ادامه بیشتر در خصوص شرکت‌های معتبر و همین طور شرکت‌های بدون مجوز صحبت خواهیم کرد.

انواع شرکت های خدماتی بدون مجوز

اعزام کارگر نظافت مطمئن، حضور نیروی کاربلد نظافتی، انجام کارهای نظافتی خانه با اعزام نظافتچی حرفه‌ای و… همه از عباراتی است که شرکت‌های نظافتی مختلف برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند. تبلیغاتی که بیشتر به صورت تراکت و آگهی در سطح شهر پخش می‌کنند و اطلاعاتی بیشتر از یک شماره تماس در اختیار شما نمی‌گذارند.

با وجود آن‌که تمامی این شرکت‌ها، ادعای فعالیت معتبر و داشتن پروانه کسب و مجوزهای لازم را دارند؛ اما تنها تعداد کمی از آن‌ها به معنای واقعی کلمه شرکت خدماتی هستند. درخواست نیروی خدماتی از شرکت‌های فاقد هویت و مجوز شما را با ریسک بزرگی مواجه می‌کند. برای آشنا شدن با نحوه فعالیت این شرکت‌های غیرقانونی و همچنین آشنایی با خطراتی که درخواست اعزام کارگر نظافت از این شرکت‌ها به همراه دارد، تا پایان مطلب همراه ما باشید.

انواع شرکت های خدماتی بدون مجوز

چرا نباید سراغ شرکت های خدماتی بدون مجوز رفت؟

اعزام افراد بدون سابقه کاری بری انجام خدمات

مهم‌ترین دلیلی که برای ثبت سفارش نظافت نباید سراغ شرکت‌های خدماتی بدون مجوز بروید آن است که جذب نیروی خدماتی در این شرکت‌ها به سادگی و بدون بررسی مهارت‌های فرد و سابقه کاری او صورت می‌گیرد. بیشتر کسانی که در این شرکت‌ها استخدام می‌شوند، به دلایل مختلف در شرایط مالی نامناسبی قرار دارند و به صورت مقطعی می‌خواهند در این شرکت‌ها به عنوان نیروی نظافتچی فعالیت کنند.

بنابراین نه تنها مهارت لازم برای نظافت خانه یا محل کار را ندارند، بلکه احتمالا پیشینه کاری آن‌ها نیز نامرتبط با خدمات نظافتی است. همان‌طور که می‌دانید حضور نیروی نامتخصص به‌جز مسائل امنیتی، با دردسرهای زیادی همراه است و مجبور خواهید بود هر لحظه بر کار نیروی نظافتی نظارت داشته باشید.

عدم امکان پیگیری سفارش و نارضایتی مشتری

موقعیتی را تصور کنید که کارگر نظافتی، میز چوبی شما را با شوینده نامناسبی تمیز کرده و حالا رنگ چوب تغییر کرده است. یا هنگام گردگیری، دستش به گلدان خورده و حالا گلدان گران‌قیمت شما شکسته است. در چنین شرایطی، مشتری باید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرد تا مسئله پیگیری شود و به نتیجه برسد.

اما با درخواست کارگر نظافت از شرکت‌های بدون مجوز، نه شرکت مسئولیت پرداخت خسارت را قبول می‌کند و نه خود نیروی نظافت توانایی پرداخت خسارت را دارد. در چنین شرایطی تنها کاری که می‌توانید بکنید شکایت از شرکتی است که تنها یک شماره تلفن از آن دارید و باید زمان زیادی را صرف پیگیری شکایتتان بکنید.

عدم امکان دسترسی مجدد به شرکت

اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت منظم و دائمی به خدمات نظافت خانه نیاز دارید، احتمالا به دنبال شرکت یا فردی هستید که بتوانید برای زمان‌هایی که به نیروی خدماتی نیاز دارید، سفارش نظافت ثبت کنید و یک نیروی کاربلد و آموزش‌دیده در محل حاضر شود. در چنین شرایطی ممکن است سراغ انتخاب شرکت‌هایی بروید که دستمزد ساعتی اعزام کارگر نظافت در آن پایین‌تر است تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

نکته‌ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که شرکت‌های فاقد مجوز خدماتی، عمر فعالیتشان نیز کوتاه است و اگر پلمپ نشوند، بعد از مدتی با شماره‌ای تازه و در محلی جدید اقدام به اعزام کارگر نظافت خواهند کرد. درواقع یک خط تلفن ثابت کافی‌ست تا این شرکت‌ها بتوانند فعالیت کنند.

انواع شرکت خدمات منزل

آیا شرکت های خدماتی اپلیکیشن ثبت سفارش نیز دارند؟

شرکت خدماتی آنلاینی را تصور کنید که امکان اعزام نیروی متخصص نظافت را به سراسر تهران دارد. در هر لحظه از روز می‌توانید بدون برقراری تماس تلفنی و پیگیری، سفارش نظافت ثبت کنید، در حالی‌که از کیفیت خدمات مطمئن هستید و می‌دانید واحد پشتیبانی در هر لحظه از سفارش همراه شماست. همچنین دیگر بابت رزرو نیروی کاربلد نظافت به صورت دوره‌ای، نگران نیستید و می‌دانید برای هر زمانی که بخواهید می‌توانید سفارش نظافت ثبت کنید.

یک اپلیکیشن‌ معتبر و مطمئن خدماتی، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید از طریق آن سفارش نظافت ثبت کنید و به جای درخواست اعزام کارگر نظافت، درخواست حضور یک نیروی متخصص نظافتی را بدهید. البته انتخاب بهترین اپلیکیشن خدماتی از میان سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی که فعالیت می‌کنند، به تحقیق و بررسی نیاز دارد. اما بعد از آن‌که از نحوه فعالیت شرکت مطمئن شدید، برای همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید!

آیا شرکت های خدماتی سرویس های قابل ارائه در محل نیز دارند؟

در واقع این مسئله یکی از نقاط قوت برای انواع شرکت های خدماتی محسوب می شود. با استفاده از چنین خدماتی دیگر نیاز نیست در ترافیک به نقاط مختلف شهر مراجعه کنید تا خدمات آرایشگاهی و یا خشکشویی و قالیشویی دریافت کنید. تنها کافی است از هرجا که هستید سرویس موردنظر خود را در اپلیکیشن شرکت ثبت کرده و منتظر اعلام قیمت توسط متخصصین باشید.

علاوه بر این می توانید زمان حضور متخصص در محل را نیز مشخص کنید. البته همه شرکت های خدماتی هنوز چنین سرویس‌هایی ارائه نمی کنند. پس بهتر است پیش از ثبت سفارش در شرکت خدماتی مدنظر خود، این مسئله را نیز بررسی کنید.

انواع شرکت های خدماتی

سخن پایانی اسپارد!

همان طور که هر گردی گردو نیست، هر شرکت خدماتی نیز شرکتی معتبر و قانونی نیست. برای تشخیص قانونی بودن یک شرکت می توانید هریک از موارد بالا را بررسی کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

علاوه بر این اشاره کردیم که امروزه انواع شرکت های خدماتی در حیطه هایی غیر از نظافت منزل نیز مشارکت می کنند. پس وقتی از یک شرکت خدماتی حرف می زنیم تنها به شرکت های ارائه کننده سرویس های نظافتی اشاره نداریم. برای مثال اسپارد نیز از جمله شرکت های خدماتی است که خدماتش تنها به حیطه نظافت منزل محدود نمی شود، بلکه خدمات متنوع تری همانند سرویس‌های سلامتی، تاسیساتی، حمل و نقل، ساختمانی، زیبایی و … نیز ارائه می کند.

پس اگر می خواهید یک دوست همیشگی برای انواع خدمات موردنیاز خود داشته باشید، اسپارد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت