نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که عقیده دارند نظافت منزل توسط خانم‌های خانه‌دار نتیجهٔ بهتری دارد، پس خواندن تجربه‌های عملی زنان موفق خانه‌دار نیز برایتان جالب خواهد بود. نکاتی که در ادامه می‌خوانید همه نظرات واقعی و تجربه‌های کاربردی خانم‌ها از نظافت خانه است.

۱. تعریفتان از نظافت منزل چیست؟

هر کسی تعریف خودش را از نظافت و تمیزی خانه دارد. در حالی‌که بعضی افراد وسواس‌گونه در مورد نظافت خانه فکر می‌کنند و تا وقتی خانه از تمیزی برق نزند، خیالشان راحت نمی‌شود بعضی دیگر هم هستند که نظافت خانه را برابر با گردگیری و دستمال کشیدن میز اتاق پذیرائی می‌دانند. با این وجود بیشتر افراد با روش صحیح نظافت منزل آشنا نیستند.

بت مک‌گی، نویسندهٔ کتاب‌های آموزشی حوزه خانه‌داری، معتقد است قبل از نظافت خانه، باید بدانید تعریفتان از نظافت چیست، خانه‌تان چقدر شلوغ است و چقدر اسباب و وسیله دارید تا بتوانید برنامه و زمان‌ریزی بهتری از نظافت خانه داشته باشید. همچنین مستخدم خانه نیز با میزان توقع شما از نظافت منزل آشنا می‌شود.

 

۲. بعضی کارها را با هم انجام دهید

نظافت بعضی قسمت‌ها را می‌توانید همزمان انجام دهید و با یک تیر، دو نشان را بزنید. بِکی راپین‌چاک، مدیر وب‌سایت cleanmama.com می‌گوید: «وقتی مشغول جارو کشیدن کف خانه هستید، قرنیزهای دیوار را هم دستمال بکشید یا موقع نظافت پنجره‌های داخلی، پرده را هم گردگیری کنید.»

۳. نظافت قسمت‌های مختلف منزل را اولویت‌بندی کنید

«نظافت خانه را با تمیز کردن قسمت‌هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی شروع کنید، سپس گردگیری کنید و خانه را مرتب کنید.» مک‌گی ادامه می‌دهد: «با دقت به خانه‌تان نگاه کنید و ببینید کدام قسمت‌های به نظافت بیشتری احتیاج دارند، تمیز کردنشان را در صدر جدول قرار دهید!»

۴. نظافت روزانه سرویس بهداشتی را جدی بگیرید

نظافت حمام و سرویس بهداشتی سخت‌ترین بخش تمیزکاری خانه است. اما مجبور نیستید به این سختی تن دهید. کافی‌ست هر روز چند دقیقه را به نظافت سرویس بهداشتی اختصاص دهید. در پایان روز، با برس مخصوص شستشوی توالت، سرویس بهداشتی را تمیز کنید و سیفون را بکشید. به همین سادگی!

۵. نظافت پادری را فراموش نکنید

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

وقتی صحبت از آلوده‌ترین نقاط خانه در میان باشد، پادری‌ها در صدر جدول قرار می‌گیرند. کنار در ورودی دو پادری قرار دهید. یکی بیرون خانه و دیگری داخل. رعایت این نکته به خصوص در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد. چرا که هیچ‌کس دوست ندارد رد پای چکمه‌های گِلی و کفش‌های خیس را کنار در ورودی ببیند.

۶. شوینده خانگی خانم‌های خانه‌دار برای نظافت

دوست دارید با طرز تهیه یک محلول شوینده خانگی آشنا شوید؟ از این محلول شوینده برای تمیز کردن آینه و پنجره‌ها می‌توانید استفاده کنید. پس یادداشت کنید:

  • یک و نیم پیمانه آب
  • یک و نیم قاشق غذا خوری سرکه سفید
  • یک و نیم قاشق غذاخوری الکل طبی
  • سه قطره اسانس روغنی

مواد را با هم مخلوط کنید و روی شیشه یا آینه اسپری کنید. خواهید دید که مانند روز اول برق می‌زنند!

۷. از ماشین ظرفشویی‌تان استفاده کنید

ماشین ظرفشویی فقط برای شستن ظرف نیست! برای شستشو شیشهٔ مربا، جا شمعی و… نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. تقریبا هر چیزی که از جنس شیشه و سرامیک باشد، با ماشین ظرفشویی قابل شستشو است. البته ظروف پلاستیکی و ظرف‌های مخصوص فریزر را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. دمای بالای آب حین شستشو به ظرف آسیب می‌زند.

۸. سراغ شوینده‌های مناسب بروید

در زمینه خرید مواد شوینده کمی دست و دلبازی به خرج دهید. باور کنید با اسپری همه‌کاره نمی‌شود سطوح شیشه‌ای را تمیز کرد. اگر نگران استفاده از مواد شوینده شیمیایی هستید یا فکر می‌کنید بوی مواد شوینده شما را اذیت می‌کند، سراغ شوینده‌های دوستدار محیط زیست بروید. این شوینده‌ها مواد شیمیایی کمتری دارند و حساسیت‌زا نیستند.

۹. برس شستشوی ظروف بخرید!

طبق تجربه‌های خانه‌داری دانا وایت که آن‌ها را در وب‌سایت شخصی‌اش می‌نویسد، برای شستن ظرف‌ها از برس مخصوص شستشوی ظروف استفاده کنید. سینک ظرفشویی را پر از آب گرم و مایع شوینده کنید و با این برس به جان ظرف‌ها بیفتید.

۱۰. نظافت کف اهمیت دارد

تمیز کردن کف خانه نیز اهمیت دارد. یک روتین هفتگی برای تِی کشیدن و جارو زدن خانه داشته باشید. ابتدا جارو بزنید و بعد از آن سراغ تِی بروید. اگر کفپوش شما چوبی است تا حد امکان نباید خیس شود. از مواد شوینده مخصوص شستشوی پارکت استفاده کنید و هرچند وقت یکبار سراغ استفاده از خدمات کفسابی مطمئن بروید.

۱۱. در جهت درست جارو بکشید

بیشتر خانم‌های خانه‌دار باتجربه می‌دانند که جارو زدن خانه را باید سر فرصت و با حوصله انجام داد. هرچقدر دقیق‌تر انجام شود، فرش‌ها تمیزتر خواهند شد. همچنین توصیه می‌شود جارو زدن را اول به صورت افقی و بعد عمودی انجام دهید تا فرش کاملا تمیز شود.

امیدواریم نکاتی که گفتیم برایتان تازه و کاربردی بوده باشد وبعد از خواندن این تجربه‌ها همچنان موافق باشید که نظافت منزل توسط خانم‌ها بهتر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد! تجربیات خودتان را در نظافت منزل با ما به اشتراک بگذارید.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت