نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

در میانه‌ پاییز به سر می‌بریم و هنوز زمان زیادی تا شلوغی‌های شب عید مانده، اما خانم‌های خانه‌دار حرفه‌ای می‌دانند تا چشم بر هم بزنیم، به ماه‌های پایانی سال می‌رسیم. این روزها بهترین فرصتی است تا برای نظافت شب عید برنامه‌ریزی کنیم. به عنوان مثال می‌توانید سفارش قالیشویی را زودتر ثبت کنید. همان‌طور که می‌دانید سپردن فرش‌ها به قالیشویی در اسفندماه یک ریسک بزرگ است. چرا که هم سفارش‌های قالیشویی چند برابر می‌شود و با بدقولی کارخانه‌های قالیشویی مواجه می‌شوید و هم هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

نظافت شب عید را از کجا شروع کنیم؟

دستورهای مختلفی برای نظافت خانه وجود دارد. در حالی‌که برخی عقیده دارند از آشپزخانه شروع کنید و عده‌ای دیگر می‌گویند نظافت اتاق‌خواب‌ها در اولویت است، ما به شما می‌گوییم:

«انتخاب با خودتان است! نظافت را از جایی شروع کنید که تمیز شدن آن احساس بهتری به شما می‌دهد.»

واقعیت این است که خانه هر کدام از ما، ویژگی‌های منحصر به‌فرد خودش را دارد. بعضی خانه‌ها کوچک و کم جمعیت هستند، در حالی‌که بعضی خانه‌ها حیاط بزرگتری دارند و یا باید به نظافت انباری و پارکینگ هم رسیدگی شود. بنابراین اولویت‌بندی برای رسیدگی به امور خانه، باید بر اساس شرایط و ویژگی‌های خانه شما صورت بگیرد نه طبق یک دستور کلی. در ضمن از تاثیر خانه‌تکانی روی سلامت جسم و روح غافل نشوید. اتفاقی که شما را ترغیب می‌کند خانه‌تکانی را به سبک خودتان انجام دهید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

اما، ترفندها و نکاتی برای نظافت هر قسمت از خانه وجود دارد که به شما کمک می‌کند کار نظافت را سریع‌تر پیش ببرید. ما کنار شما هستیم! در ادامه لیستی از ترفندهای کاربردی برای نظافت و خانه‌تکانی را خواهید خواند.

نظافت آشپزخانه با حرکات دایره‌ای!

بسیار خب. برای نظافت آشپزخانه می‌توانید اجاق‌گاز را نقطه شروع کار قرار دهید. و در ادامه با یک حرکت دَوَرانی نظافت آشپزخانه را ادامه دهید. اما چرا اجاق گاز؟ به این دلیل که اجاق گاز لقب «خاکستری‌ترین قسمت آشپزخانه» را به خود اختصاص می‌دهد و با نظافت آن، تقریبا بخش عظیمی از چربی و بوی ناخوشایند آشپزخانه از بین خواهد رفت.

نظافت آشپزخانه با حرکات دایره‌ای

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

شوینده‌های مختلفی برای نظافت اجاق گاز در دسترس است. اما به عنوان یک ترفند تمیزکاری می‌توانید اجزای فلزی روی صفحه اجاق گاز را بردارید و اجازه دهید در آب گرم، سرکه و شوینده مناسب، خیس بخورد. با این کار چربی‌ها راحت‌تر پاک می‌شوند.

معجزه‌ای به نام دستمال‌های میکروفایبر در خانه‌تکانی

اگر انتخاب‌های شما برای تمیز کردن سطوح و شیشه‌ها، حوله‌های کاغذی و لباس‌های کهنه به عنوان دستگیره است، بهتر است هر چه زودتر تجدید نظر کنید. دستمال و حوله‌های کاغذی به هیچ عنوان برای نظافت خانه توصیه نمی‌شوند. قدرت پاک‌کنندگی پایین، جذب کم رطوبت و هدر دادن منابع طبیعی مهم‌ترین دلایلی هستند که باید به دستمال کاغذی یک «نه!» بزرگ و همیشگی بگویید.پارچه‌های لباس‌های قدیمی که از آن‌ها به عنوان کهنه و دستگیره برای نظافت استفاده می‌کنید نیز زبر هستند و روی سطوح خط و خراش می‌اندازند.

معجزه‌ای به نام دستمال‌های میکروفایبر در خانه‌تکانی شب عید

بهترین انتخاب دستمال‌های میکروفایبر است. این دستمال‌ها که با قیمت‌های مناسبی در بازار عرضه می‌شوند هم قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و هم نیاز شما را به استفاده از شوینده‌های مختلف در حجم زیاد کاهش می‌دهد. همچنین این دستمال‌ها را می‌توانید بارها و بارها بشویید و استفاده کنید بدون آن‌که به قول معروف حتی «آخ بگویند!».

حواستان به اسکاچ‌ها هست؟

خانه‌تکانی ما ایرانی‌ها به هیچ وجه در یک روز تمام نمی‌شود. معمولا نیمه دوم اسفند ماه به خانه‌تکانی و خرید عید می‌گذرد و تنها چند ساعت قبل از سال تحویل، در حالی‌که هنوز فکر می‌کنیم خانه کاملا تمیز و مرتب نشده برای استقبال از سال نو آماده می‌شویم. بنابراین در طول این دو هفته هر روز به وسایل نظافتی‌تان مانند دستمال‌ها، جاروی دستی، اسکاچ و اسفنج و… نیاز پیدا می‌کنید.

حواستان به اسکاچ‌ها هست

در مورد استفاده مجدد از اسکاچ، اسفنج و یا هر وسیله دیگری که از جنس پارچه و اسفنج است، مراقب رطوبت و آلودگی باقیمانده در آن باشید. قبل از شروع نظافت، حتما یک بار این وسایل را بشویید و به خوبی آب بگیرید. در پایان روز نیز، آن‌ها را بشویید و خشک کنید. با این کار اجازه نمی‌دهید رطوبت باقیمانده در اسفنج، منجر به تکثیر باکتری و آلودگی و انتشار آن به تمام خانه شود.

انتخاب جارو دستی مناسب برای خانه‌تکانی

نظافت کف خانه معمولا با جارو، تِی و جاروبرقی انجام می‌شود. قبل از تمیز کردم کف با تِی، باید سراغ جارو بروید. هنگام انتخاب جارو دستی سعی کنید از انواع جاروهایی که موهای لطیف‌تر، نازک‌تر و بافت متراکم‌تری دارد استفاده کنید. اما برای نظافت حیاط، پله‌ها و قسمت‌های بیرونی خانه بهتر است موهای جارو زبرتر و سخت‌تر باشد که برای پاک کردن سطوح متخلخل مناسب‌تر است.

انتخاب جارو دستی مناسب برای خانه‌تکانی

امیدواریم این نکات به شما کمک کند خانه‌تکانی بهتری را تجربه کنید. هرچند باید بدانید نکات تمیزکاری خانه تمامی ندارد و بیشتر آن‌ها با تجربه به دست می‌آید. اگر برای نظافت شب عید به نیروی خدماتی کاربلد و حرفه‌ای نیاز دارید، نگران نباشید. اپلیکیشن‌های مطمئن خدماتی در کنار شما هستند تا در هر لحظه و هر مناسبتی از سال برای نظافت خانه دست تنها نباشید!

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت