نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنم؟ افراد زیادی نیستند که این سوال را قبل از آغاز خانه تکانی از خود بپرسند. کسانی که بدون برنامه ریزی قبلی شروع به تمیزکاری خانه می کنند، تصور می کنند که نظافت منزل قاعده خاصی ندارد و تمیز کردن از هر جا که شروع شود، تفاوتی ندارد؛ هدف فقط تمیز کردن کلیه بخش های منزل است. واقعیت اما چیزی برخلاف این است. نظافت خانه قاعده های مخصوص به خود را دارد که اگر آنها را رعایت نمایید، هم در وقتتان صرفه جویی می شود، و هم انرژی کمتری صرف تمیزکاری منزل می کنید.

و اما برسیم به سوالی که در ابتدا پرسیدیم: بهترین بخش برای آغاز نظافت منزل کجاست؟ آشپزخانه؟ اتاق نشیمن؟ اتاق خواب یا سرویس بهداشتی؟ هر خانه ای، چه بزرگ باشد و چه کوچک، بخش های مختلفی دارد که در نهایت همه آنها باید تمیز شوند. اما نظافت هر یک از این بخش ها باید منطبق با یک اولویت از پیش تعیین شده انجام گیرد. آنچه در این مطلب به آن پرداخته ایم، پاسخی است به این سوال که نظافت منزل را بهتر است از کجا شروع کنیم. همچنین نکاتی را در رابطه با تمیزکاری بهتر منزل برایتان آماده کرده ایم. پس اگر تمیز کردن خانه به شیوه قدیمی و فرسایشی خسته شده اید و می خواهید از همین امروز نظافت منزلتان را به روشی حرفه ای انجام دهید، تا انتها همراهمان باشید.

ترفندهای تمیزکاری منزل

برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنم؟

خیلی سریع بریم به سراغ اصل مطلب و پاسخ به این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنم؟ توصیه ما این است که نظافت خانه را از آشپزخانه شروع کنید، با سرویس بهداشتی ادامه دهید، و با اتاق نشیمن و سالن پذیرایی پایان دهید:

۱- آشپزخانه

پیشنهاد می‌شود انرژی ابتدایی خود را برای تمیزی خانه، از آشپزخانه شروع کنید آشپزخانه احتمالا مهمترین قسمت هر خانه ای است که تمیز کردن آن حس تمیزی کل خانه را به فرد می دهد. با تمیز کردن این قسمت می‌ توان گفت تقریبا بیش از نیمی از خانه تمیز شده است. پیشنهاد می کنیم که برای نظافت آشپزخانه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. تمیزکاری کابینت ها و مرتب کردن وسایل موجود در آنها
  2. تمیز کردن یخچال و فریزر و دور ریختن مواد اضافی
  3. گردگیری و پاک کردن لکه‌ های چربی از روی اجاق گاز، درب کابینت ها و …
  4. تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی
  5. تمیز کردن سایر وسایل آشپزخانه
  6. تی کشیدن کف آشپزخانه

۲- سرویس بهداشتی و حمام

بعد از تمیز کردن آشپزخانه به سراغ دستشویی و سپس حمام بروید. برای تمیز کردن دستشویی و حمام اول از همه از شر دورریختنی ها خلاص شوید. یعنی جلد شامپوها، نرم کننده ها، صابون ها و … را که تمام شده اند، دور بریزید. سپس به سراغ شیرآلات بروید و ترجیحا آنها را با مواد طبیعی مثل لیمو ترش بشویید که منجر به شفاف شدنشتن شود. در مرحله بعد به کمک یک جرم گیر یا ترکیب جوش شیرین و صابون، سرامیک های کف و دیوار را تمیز کنید. در نهایت نیز سنگ توالت را با پاکننده مخصوص سنگ توالت تمیز کنید (طبق دستورالعمل نوشته شده روی پاک کننده) و سینک را به کمک الکل ضدعفونی نمایید.

تمیز کردن آشپزخانه

۳- اتاق نشیمن و سالن پذیرایی

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

تمیز بودن سالن پذیرایی و اتاق نشیمن از دیگر بخش های خانه اهمیت بالاتری دارد، زیرا بیشترین مساحت را به خود اختصاص داده است و محلی است که دائما در دید مهمانان است. برای تمیز کردن این بخش حتما زمان مشخصی را به نظافت کفپوش ها اختصاص دهید. دیوارها را هم فراموش نکنید و به آرامی گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. تمیز کردن مبلمان نشیمن، پرده ها و شیشه های مجاور اتاق هم مسئله دیگری است که در بخش بعدی به آن پرداخته ایم.

و اما برای تمیز کردن اتاق خواب ها، در ابتدا بی نظمی را از سر و روی آن برطرف کنید. یعنی لباس های کثیف را از اتاق بیرون ببرید، وسایل دورریختی را درون سطل آشغال بریزید، و هر چیزی را در سر جای خود بگذارید. کمدها را مرتب کنید، میز توالت را با نظم بچینید، تخت خواب را حتما منظم نمایید (و در صورت نیاز، ملحفه و روبالشتی را هر دو هفته یک بار بشویید) و وسایل الکترونیکی را در یک جای مخصوص قرار دهید. بعد از آنکه اتاق را مرتب کردید، تمیزکاری اساسی را آغاز نمایید و کف اتاق، دیوارها، پرده و شیشه را برق بیاندازید.

چطور شیشه ها، پرده و مبلمان را تمیز کنم؟

از میان نقاط خانه و وسایلی که درون آن قرار گرفته اند، تمیز کردن سه بخش اهمیت اساسی دارد: شیشه ها، پرده ها و کفپوش ساختمان. البته نظافت مبلمان، گاز آشپزخانه، کابینت ها، سینک دستشویی و … هم بسیار مهم است، اما تمیز کردن آن سه بخشی که گفتیم، هم به انرژی و دقت بیشتری نیاز دارد، و هم باید با مهارت بالاتری انجام شود. به همین خاطر به طور جداگانه نکاتی را در مورد تمیز کردن هرچه بهتر آنها آورده ایم:

۱- شستن شیشه ها؛ سخت و البته پر اهمیت!

تمیز کردن شیشه اصلا آسان نیست و به همین خاطر خیلی افراد ترجیح می دهند با صرف هزینه خدمات نظافت منزل، این کار را برون سپاری کنند. اگر خانه شما هم شیشه زیاد دارد، توصیه ما این است که تمیزکاری شیشه را به فردی متخصص بسپارید. اما اگر آلودگی شیشه ها اندک است و خودتان احتمال می دهید که از پس کار بر می آیید، این دستورالعمل را اجرا کنید: ابتدا باید با یک دستمال خیس دور تا دور پنجره‌ ها را به خوبی تمیز کنید و بعد به سراغ تمیز کردن شیشه‌ ها با لکه بر مخصوص شیشه بروید. می توانید با یک پارچه نرم یا لباس ظریف کودکان که دیگر از آن استفاده نمی شود، شیشه را تمیز کنید.

تمیز کردن شیشه ها

نکته: در هنگام تمیزکاری پنجره ها به هیچ عنوان از حرکات دایره ای شکل استفاده نکنید. این حرکت ها خط ها و لکه های کثیفی را بر روی شیشه برجا می گذارند و باعث می شوند که شیشه همچنان کثیف به نظر برسد. به جای حرکات دایره ای شکل، دستتان را به صورت افقی تکان دهید و از سمت بالا به سمت پایین شیشه حرکت کنید.

۲- نظافت پرده ها؛ هم دشوار و هم آسان!

روش مناسب برای شستن پرده ها تا حد زیادی به جنس پرده بستگی دارد. ما قبلا در مطلبی جداگانه به طور مفصل به نحوه شستن انواع پرده پرداختیم. بسته به اینکه پرده چه جنسی داشته باشد (حریر، زبرا، توری، والان دار و …)، شیوه ای خاص برای شستشو باید انتخاب شود. واقعیت این است که شستن پرده با دست به اندازه که از دور دشوار به نظر می رسد، سخت نیست! بهترین راه این است که پرده را بعد از جدا کردن از میله، بتکانید و سپس آن را درون تشتی که با آب سرد و صابون مایع پر شده است، بیاندازید. مدتی پرده را به آرامی چنگ بزنید و بعد آن را آویزان کنید تا خشک شود. البته اگر می خواهید پرده خیلی اساسی تر شسته شود، می توانید روی خدمات پرده شویی اسپارد هم حساب باز کنید.

۳- تمیز کردن مبلمان؛ ضروری و کاربردی!

مبلمان منزل در معرض انواع آلودگی ها است؛ وقتی با لباس های بیرون روی مبل می نشینیم و یا وقتی پنجره را باز می کنیم تا هوای مطبوع به داخل خانه بیاید (اما به جایش روی مبل گرد و خاک می نشیند)، در واقع مبلمان منزل را آلوده کرده ایم. شستن مبل با وسایل مخصوص مبل شویی و توسط افراد حرفه ای به بهترین شکل انجام می شود، اما خودمان هم می توانیم دست به کار شویم و بسته به اینکه جنس پارچه مبل چه چیزی باشد، به کمک یک دستمال نم دار، و کمی ماده شوینده مخصوص، آن را تمیز کنیم.

نظافت کردن منزل

چند نکته در مورد تمیز کردن خانه که به کارتان می آید

  • هر چیزی را که استفاده می‌ کنید، پس از استفاده، در جای مخصوص خود قرار دهید. با انجام این کار خانه همیشه سطحی از نظم را دارد و دیگر لازم نیست زمانی را صرف مرتب کردن آن بکنید.
  • قبل از شروع فرایند تمیزکاری منزل، یک برنامه ریزی اختصاصی برای نظافت هر بخش داشته باشید. می توانید چک لیست کارهای خانه را تهیه کنید تا ذهنتان شلوغ نشود و به شکلی پربازده تر بتوانید کارها را پیش ببرید.
  • در هنگام تمیزکاری منزل همیشه سبدی را در کنار دست خود داشته باشید و در آن وسایل اضافه را قرار دهید. در انتهای کار وسایل کاربردی را از داخل سبد جدا کنید و وسایل بی مصرف را دور بریزید.
  • برای سلامت هرچه بیشتر اعضای خانواده، به جای استفاده از شوینده های شیمیایی، از شوینده های طبیعی (مثل جوش شیرین و سرکه) کمک بگیرید.
  • هیچ گاه اجازه ندهید خانه بی جهت شلوغ شود. اگر مطمئنید وسیله یا لباسی را نمی خواهید، هرچه زودتر از شرش خلاص شوید. نگذارید خانه به انباری تبدیل شود!
  • تمیزکاری منزل را از جاهای سخت شروع کنید و در پایان روز به سراغ بخش هایی بروید که آسان تر هستند و حتی شمایی که خسته شده اید می توانید آن قسمت ها را نظافت کنید.

تمیز کردن خانه

چه زمانی برای نظافت منزل از نیروی خدماتی کمک بگیریم؟

بعد از پاسخ به این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا شروع کنم، باید به این سوال پاسخ دهیم که بهترین زمان برای استفاده از نیروهای خدماتی هفته ای یک بار است یا ماهی یک بار؟ حتی شاید هم سالی یک بار؟! اینکه در چه بازه های از نیروهای متخصص نظافت منزل کمک بگیرید، تا حد زیادی به سرعت کثیف شدن منزل، و همچنین میزان وسواسی بودن شما دارد. بسیاری خانم ها که اهمیت زیادی برای نظافت منزلشان قائلند و در عین حال وقت زیادی هم برای تمیزکاری آن ندارند، ترجیح می دهند که هفته ای یک بار از کارگر نظافتچی استفاده کنند. برخی افراد دیگر اما به سالی یک بار هم راضی اند. خیلی ها هم فقط زمانی از متخصصین نظافت منزل کمک می گیرند که قرار است یک مهمانی بزرگ در منزلشان برگزار شود.

در هر صورت انتخاب بازه زمانی مناسب برای استفاده از خدمات یک نظافتچی حرفه ای، به خود شما بستگی دارد. اما هر زمان که به متخصصینی حرفه ای و مطمئن برای تمیز کردن محل سکونتتان نیاز داشتید، می توانید روی کمک مجموعه اسپارد حساب باز کنید. ما جمعی از خوش سابقه ترین و بهترین متخصصین خدمات نظافتی منزل را گردهم آورده ایم تا کلیه خدمات مربوط به تمیزکاری خانه و محل کار را به مشتریان خود ارائه دهند. کافی است سفارشتان را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در اسرع وقت حرفه ای ترین نظافتچی ها را به محل موردنظرتان اعزام کنیم.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت