نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

اتاق خواب اصلی‌ترین محل استرحت در منزل است. جایی که هر شب پس از یک روز طولانی و خسته کننده در آن استراحت می کنید. از طرفی برای کسانی که از به صورت دورکاری فعالیت می کنند یا برای دانش آموزان علاوه بر محل استراحت، محیطی برای آموزش نیز است. پس باید نظافت اتاق خواب را در اولویت کارهای خانه خود قرار دهید!

تمیز کردن اتاق خواب نیز مانند نظافت آشپزخانه و پذیرایی و تمیز کردن دیگر بخش های خانه نکات بخصوص خود را دارد. با رعایت این نکات می توانید تنهای در ۱۵ دقیقه به سرعت به اتاق خواب خود نظم دهید و آن را برای شکل محیطی منظم برای استراحت و انجام کارهای روزانه خود تبدیل کنید.

برای این منظور می توانید از نیروهای خدماتی نظافت منزل کمک بگیرید و یا مراحل زیر را خودتان به تنهایی و با سرعت بالا طی کنید. برای بررسی این نکات در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

برای نظافت اتاق خواب به چه وسایلی نیاز داریم؟

پیش از آن‌که زمان‌سنج شمارش معکوس خود را آغاز کند، باید وسایل نظافت را آماده کنید و یک برنامه‌ریزی منسجم برای نظافت داشته باشید. برای نظافت اتاق خواب به تجهیزات خاصی برای شستشو نیاز ندارید. اما قبل از شروع نظافت، لوازم زیر را آماده کنید و کنار هم قرار دهید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست برای انجام هریک از مراحل نظافتی در قسمت های مختلف خانه دنبال دستمال و شوینده و … بگردید.

این لوازم ضروری عبارت‌اند از:

  • سبدی برای جمع‌کردن لباس‌های کثیف و شسته نشده
  • جاروی دستی و خاک‌انداز یا جاروبرقی
  • سبد حصیری برای جمع کردن خرده‌ریزها
  • کیسه زباله
  • دستمال نانو و شیشه پاک کن
  • تی و مواد شوینده برای تمیز کردن کف اتاق خواب

نظافت اتاق خواب

اولین قدم از نظافت اتاق خواب چیست؟

هنگام نظافت اتاق خواب به یاد داشته باشید زمان محدودی در اختیار دارید و به هیچ عنوان نباید هنگام نظافت، دچار حواس‌پرتی شوید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی مراحل نظافت اتاق خواب را به شکلی پویا و سریع برنامه‌ریزی و اجرا کنید.

در قدم اول به عنوان ساده‌ترین کار، لباس‌های کثیف و نشُسته را از روی زمین به سرعت جمع کنید و در سبد بیندازید. جمع آوری لباس های در سبد مخصوص از بو گرفتن سایر لباس های تمیز نیز جلوگیری خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که جمع کردن لباس ها به مدت طولانی در سبد ممکن است بوی بد و آلودگی البسه را افزایش دهد. پس حتما در اولین فرصت پس از جمع آوری لباس های خود را بشویید. این ترفند در رفع بوی بد لباس پس از شستشو نیز موثر است.

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

سبد را کنار ماشین لباسشویی قرار دهید تا بعدا لباس‌ها را بشویید. اگر شما نیز از افرادی هستید که از اول هفته لباس های خود را جمع و جور نمی کنید و آن ها را برای انتهای هفته نگه می دارید، این قدم تاحدود زیادی به تمیزی و نظم اتاق خواب شما کمک خواهد کرد.

نظافت ۱۵ دقیقه‌ای اتاق خواب در چند مرحله انجام می شود؟

پس از جمع آوری لباس های کثیف به عنوان مهم ترین قدم در نظافت اتاق خواب، لازم است دیگر بخش ها را نیز به سرعت جمع و جو کرد. برای این منظور باید مراحلی را که در ادامه این مطلب آورده ایم دنبال کنید:

لباس های تمیز را تا کرده و هریک را در جای مشخص خود قرار دهید!

بعد از جمع‌آوری لباس‌های کثیف نوبت به لباس‌های تمیزی می‌رسد که احتمالا هنوز فرصت نکرده‌اید در کمد لباس‌ها بچینید یا آویزان کنید. بنابراین اگه تعداد لباس‌های تمیز زیاد نیست، همان موقع مرتبشان کنید و آویزان کنید.

اما اگر تعداد زیادی لباس تمیز و شسته شده دارید که هنوز مرتب نشده‌اند، بهتر است ابتدا روی تخت را مرتب کنید و سپس‌ لباس‌ها را روی تخت، روی یکدیگر بگذارید تا بعدا در زمانی بهتر (مثلا آخر شب، چند دقیقه قبل از خواب) آن‌ها را آویزان و مرتب کنید.

مرتب کردن لباس ها

زباله ها و دیگر لوازم دور ریختنی را جمع کنید!

نوع وسایل دور ریختی اتاق خواب متفاوت از دور ریختنی‌های آشپزخانه یا قسمت‌های دیگر خانه است. معمولا در اتاق خواب خبری از زباله‌ نیست، مگر اتاق شما به شدت نامرتب و کثیف باشد و یا گرد و غبار و آلودگی روی وسایل نشسته باشد.

هنگام نظافت اتاق خواب حواستان به مجله‌های قدیمی، لباس‌های کهنه و کفش‌های تنگ باشد. این وسایل دیگر نباید جایی در اتاق خواب شما داشته باشند. بنابراین آن‌ها را در کیسه زباله بریزید و بعدا تفکیکشان کنید.

تخت خواب خود را مرتب کنید!

اگر شما هم عقیده دارید مرتب کردن روزانه تخت خواب کاری بیهوده و زمان‌بر است، بهتر است بدانید تنها با مرتب کردن ملحفه و روتختی‌تان، نیمی از اتاق خواب شما تمیز خواهد شد. تخت خواب حجم زیادی از اتاق را اشغال می‌کند و به همین دلیل، به محض ورود به اتاق خواب، نامرتب بودن آن به چشم می‌آید. پس حتما هنگام نظافت اتاق خواب، تخت خوابتان را هم مرتب کنید و اگر نیاز است ملحفه و روبالشی‌تان را عوض کنید.

مرتب کردن تخت اتاق خواب

روی میز آرایش، میز تحریر خود را مرتب کنید!

ابتدا لوازم اضافی را در کشو مخصوص خود قرار داده و با استفاده از دستمال و شوینده روی میز خود را تمیز کنید و مجدد لوازم دکوری خود را روی میز بچینید. علاوه بر این تمیز کردن آینه را نیز جدی بگیرید. اتاق خواب تمیز با آینه‌ای پر از لکه ظاهر چندان خوشایندی نخواهد داشت.

دستی هم به قفسه کتاب خود بکشید!

اگر در اتاق خواب خود قفسه‌ای پر از کتاب داشته باشید می دانید که تمیز کردن آن معمولا به چندین ساعت می انجامد. برای همین در نظافت سریع اتاق خواب لازم نیست یک به یک کتاب ها را بیرون آورده و گردگیری کنید. تنها دستی به قسمت جلویی کتابخانه خود کشیده و گرد و غبار را از روی قفسه ها پاک کنید.

حالا می توانید کتابهایی که در طول هفته مطالعه کرده‌اید را نیز در جای خود قرار دهید تا اتاق خواب شما به شکل منظم پیشین خود برگردد. البته هنگام گردگیری کتابخانه حواستان به رعایت اصول جلوگیری از آلرژی به گرد و خاک باشد.

نظافت قفسه اتاق خواب

تی و جاروی اتاق خواب!

نظافت اتاق خواب با جاروبرقی خیلی طول نمی‌کشد. کافی است هنگام جارو زدن به زیر تخت خواب و گوشه‌های اتاق توجه کنید و آن قسمت‌ها را با سَری مخصوص جارو بزنید. در پایان اگر کفپوش اتاق خواب شما از جنس سنگ یا سرامیک است، روی آن را با تِی تمیز کنید و سپس صبر کنید تا خشک شود.

تبریک می‌گوییم! نظافت اتاق خواب شما به پایان رسید. با انجام این کارهای ساده اجازه ندهید اتاق خواب شما برای مدت زمان طولانی شلوغ و نامرتب به نظر برسد. به هر حال، هر زمان احساس کردید سر رشته امور از دست شما خارج شده و به یک کمک اساسی برای نظافت اتاق خواب و سایر قسمت‌های خانه نیاز دارید، تردید نکنید و با یکی از شرکت‌های مطمئن خدمات نظافتی تماس بگیرید. حضور یک نیروی نظافتی مطمئن و کاربلد را دست کم نگیرید.

نظافت اتاق خواب

سخن پایانی اسپارد!

نظافت اتاق خواب هرچند شاید بسیار راحت‌تر از سایر بخش های منزل همانند آشپزخانه و پذیرایی به نظر برسد اما تمیز کردن کامل آن ممکن است از شما چندین ساعت وقت بگیرد. اگر وقت کافی ندارید تنها کافی است مراحل اصلی که بالاتر شرح دادیم را دنبال کنید تا تنها در ۱۵ دقیقه نظافت اتاق خواب خود را به انجام برسانید.

شما از چه ترفندهایی برای نظافت اتاق خواب خود استفاده می کنید؟ آیا شما نیز ترفندهای دیگری برای نظافت سریع بخش های مختلف منزل سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت