نصب سرامیک

  • کاشی کاری حرفه‌ای
  • اعزام فوری نصاب ماهر

یکی از جدیدترین آیتم هایی که در آشپزخانه های امروزی پیاده می شود، نصب کاشی بین کابینت ها است. در این روش تعداد مشخصی کاشی با ابعاد بسیار کوچک مابین کابینت های زمینی و دیواری اجرا می گردد. این نوع از دکوراسیون مینیمال علاوه بر آنکه زیبایی دو چندانی را به محیط آشپزخانه می بخشد، کار نظافت دیوارهای آشپزخانه را نیز آسان تر کرده و باعث می شود تا هر نوع آلودگی ای سریع تر از بین برود. نصب کاشی های کوچک در بین کابینت های آشپزخانه در دسته کارهای بنایی قرار می گیرد، اما خبر خوب اینکه برعکس سایر تخصص های بنایی، اجرای آن نسبتا ساده بوده و اگر با طریقه نصب کاشی بین کابینت ها آشنایی داشته باشید، حتی خودتان نیز می توانید برای اجرایی کردن آن اقدام کنید. در مطلب پیش رو هر چیزی را که لازم است در مورد طریقه نصب کاشی بین کابینت آشپزخانه بدانید، آورده ایم. پس تا اتنها با ما همراه باشید.

طریقه نصب کاشی بین کابینتی

آموزش نصب کاشی بین کابینتی در آشپزخانه چه مزایایی دارد؟

دیوارهای آشپزخانه، خصوصا آن دیوارهایی که پشت سینک ظرفشویی و آنهایی که پشت گاز قرار گرفته اند، به دلیل مواجهه بسیار با مواد غذایی، در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند. برای محافظت از این دیوارها، می توان از کاشی های بین کابینتی استفاده کرد. به این کاشی ها اصطلاحا بک اسپلش گفته می شود. بک اسپلش ها از دیوار در برابر هرگونه آلودگی و پاشیده شدن مواد هنگام پخت و پز غذا محافظت می کنند و منظره زیباتری را در آشپزخانه ایجاد می کنند.

ویژگی مثبت دیگر این بک اسپلش ها، نظافت بسیار ساده است. اگر تمیز کردن سطح دیوار گچی تاکنون برای شما یک دغدغه بوده است، به کمک بک اسپلش می توانید در عرض چند دقیقه سطح آن را از هر آلودگی ای پاک کنید.

بیشتر بخوانید: کاشی و سرامیک ارزان از کجا بخرم؟

طریقه نصب کاشی بین کابینت به چه صورت است؟

اگر قصد دارید که حتما خودتان کاشی ها را بین کابینت های آشپزخانه تان کار کنید، باید با روش نصب کاشی بین کابینت که در ادامه می آید، آشنایی کامل داشته باشید:

۱. سطح دیوار را کاملا تمیز کنید

سطح دیواری که قرار است آن را کاشی کاری کنید، به احتمال بالا تمیز نیست. به همین جهت قبل از شروع کار باید سطح زیرین را کاملا پاک کنید و هر گونه چربی و اضافات کثیف را از روی آن بردارید. سطح دیوار باید یکدست و تمیز باشید. حتی می توانید از سنباده جهت انجام بهتر کار بهره ببرید.

۲. کاشی ها را تراز کنید

نظرات کاربران نصب سرامیک

درخواست نصب سرامیک

کاشی ها قبل از نصب باید تنظیم شده و کاملا تراز شوند. برای این کار از یک سطح کمک بگیرید.

۳. چسب مناسب تهیه کنید

چسب مهم ترین ابزار در فرایند کاشی کاری آشپزخانه است و باید در هنگام خرید آن دقت بسیاری بکنید. در نتیجه نوع چسب خود را متناسب با نوع کاشی ای که استفاده می کنید، انتخاب نمایید.

۴. کاشی ها را چسب کاری کنید

چسب را به پشت کاشی ها بزنید تا کاملا آماده نصب شوند. سپس آنها را روی دیوار سوار کنید و این کار را تا اتمام فرایند ادامه دهید. دقت کنید که کاشی کاری را حتما از مرکز به سمت بیرون شروع کنید.

۵. کاشی ها را تمیز کنید

بعد از پایان فرایند، چسب های اضافی را که احتمالا بین کاشی ها و حتی روی سطح کاشی آمده اند را با پارچه ای مرطوب و تمیز پاک کنید.

۶. بگذارید کاشی ها خشک شوند

کاشی ها در چند روز اول کاملا سفت نیستند، از این رو اجازه دهید تا کاملا خشک شوند و سپس کارهای روزمره خود را آغاز کنید (معمولا یک هفته طول می کشد تا چسب کاشی کاملا خشک شود).

نحوه نصب کاشی بین کابینتی

چگونه کاشی های بین کابینتی را دوغاب دهیم؟

دوغاب دادن به منظور پر کردن فضای خالی بین کاشی ها، افزایش مقاومت کار و زیباسازی کاشی های نصب شده انجام می شود. بیشتر دوغاب هایی که در بازار یافت می شوند به صورت پودری هستند، اما نمونه مخلوط آن نیز موجود است. در عمل اما تفاوتی ندارد که از دوغاب پودری استفاده می کنید یا از دوغاب مخلوط، زیرا تنها چیزی که باید رعایت کنید، اجرای کار مطابق با دستورالعمل هایی است که در ادامه این مطلب آورده شده اند. البته می توانید با بررسی طرز تهیه دوغاب سیمان سفید آن را به صورت خانگی نیز تهیه کنید. حالا بیایید قدم های دوغاب کاری کاشی را بررسی کنیم:

  1. قبل از شروع فرایند، وسایل مورد نیاز را آماده کنید. در این فرایند شما علاوه بر مخلوط دوغاب، به یک چاقوی بتونه، یک سیلر دوغاب، یک شناور دوغاب و یک ورق پلاستیکی، نوار نقاشی، اسفنج و پارچه های نرم با آب گرم نیاز دارید.
  2. مخلوط دوغاب را در فضای بین کاشی ها و همچنین بر روی کاشی ها پخش کنید. با استفاده از مخلوط شناور دوغاب، دوغاب را به طور مساوی در فضاهایی که بین کاشی ها قرار دارند، پخش کنید. سپس اجازه دهید که مخلوط برای چند دقیقه خوب جا بیفتد
  3. در این مرحله دوغاب اضافی را با اسفنج و آب از روی سطح کاشی پاک کنید. همچنین اضافات آن را بعد از چند ساعت از فضای بین کاشی ها نیز پاک کنید.
  4. در نهایت پس از حدود بیست و چهار ساعت از اتمام فرایند، دوغاب را مهر و موم کرده و لبه های خارجی آن را بپوشانید. حتما دقت کنید که در جایی که با پیشخوان آشپزخانه برخورد دارد، خطوطی شسته رفته و تمیز ایجاد کنید.

چگونه کاشی بین کابینتی را بازسازی کنیم؟

بعضی اوقات بعد از مدتی که کاشی را بین کابینت ها نصب کردید، این احتمال وجود دارد که ترک بردارند و آسیب ببینند. در این صورت باید به سرعت دست به کار شده و با کمک راهنمای گام به گامی که در ادامه این مطلب برایتان نوشته ایم، کاشی های بین کابینتی را بازسازی کنید:

آموزش نصب کاشی بین کابینتی

  1. برای تعمیر کاشی های بین کابینتی ترجیحا از چسب ساختمانی همه کاره استفاده کنید. این چسب ها بسیار مقاوم هستند و به خوبی می توانند درزها را پر کنند. پس اولین مرحله در فرایند ترمیم کاشی ها، تهیه چسب ساختمانی همه کاره است.
  2. کاشی آسیب دیده و اضافات آن را جدا کنید. برای کاشی جدید جا باز کنید و زیر آن را خوب چسب بزنید. مطمئن شوید که سطح زیرین کاملا صاف و هموار بوده و هیچ آثاری از بقایای کاشی قدیمی روی سطح دیوار وجود نداشته باشد.
  3. پس از چسب کاری دیوار، چسب را به پشت کاشی بمالید تا آماده نصب شود.
  4. کاشی جدید و سالم را به آرامی روی دیوار نصب کنید.
  5. شکاف ها را دوباره پر کنید.
  6. پس از خشک شدن چسب، شکاف های بین کاشی های جدید و قدیمی ‌را دوغاب دهید تا مقاومت کار افزایش یابد.

چند نکته در رابطه با طریقه نصب کاشی بین کابینتی

  • اولین قدم (و شاید مهمترین قدم) در نحوه نصب کاشی بین کابینتی، محاسبه متراژ کاشی و فضایی است که قرار است کاشی کاری شود. به همین جهت این مرحله را با نهایت دقت انجام دهیم.
  • قبل از شروع کاشی کاری برق منزل را قطع کنید و کلیدها و پریزها را از جای خود در بیاورید.
  • برای جلوگیری از کثیف شدن و آغشته شدن کابینت ها، کف زمین و سایر فضاهای اضافی دیوار به ملات و چسب، حتما در حین انجام کار سطح آنها را بپوشانید.
  • مطمئن شوید که سطح زیرین که قرار است کاشی کاری شود، حتما کاملا تمیز بوده و چربی یا روغن روی آن نباشد.
  • در پایان حتما بندکشی را انجام دهید تا کار تمیزتر شود.
  • فرایند خشک شدن کاشی و سرامیک را پس از اتمام کار فراموش نکنید.
  • مرحله درزگیری فاصله بین کاشی‌ ها و کابینت‌ ها را به عنوان آخرین گام و پس از خشک شدن کاشی ها انجام دهید.

روش نصب کاشی بین کابینت

حرف آخر اسپارد

اگر شما هم با ما هم عقیده هستید که بازسازی منزل و نو نوار کردن آشپزخانه مستقیما در روحیه تان تاثیر دارد، کاشی کاری بین کابینت های آشپزخانه تان را حتما در برنامه هایتان قرار دهید. به خصوص حالا که با طریقه نصب کاشی بین کابینت آشنا شدید، خودتان می توانید آستین ها را بالا زده و هم ظاهر آشپزخانه را زیباتر سازید و هم تمیز کردن آن را به کاری ساده و لذت بخش تبدیل کنید.

البته اگر سرتان شلوغ است، فکر می کنید که از عهده کار بر نمی آیید و یا اینکه می خواهید کاشی کاری آشپزخانه تان بدون کوچکترین نقصی پیاده شود، می توانید از سرویس بنایی منزل اسپارد استفاده نمایید تا بهترین استادکارها در منزلتان حاضر شده و ضمن دریافت هزینه ای مناسب، همه چیز را مطابق میل شما پیش ببرند.

بازسازی ساختمان

  • نوسازی و بازسازی اصولی
  • مناسب‌ترین قیمت