نصب کاغذ دیواری

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام فوری نصاب حرفه‌ای

یکی از اساسی ترین کارها در بازسازی و نوسازی ساختمان، تغییر دادن موقعیت و یا رنگ دیوارهای محیط است. در بیشتر موارد برداشتن دیوارها به علت وجود ستون ها و براساس نقشه واحد امکان پذیر نیست درنتیجه به جای این کار می توان رنگ و یا کاغذ دیواری های قدیمی را تغییر داد. اینجاست که لازم است با نحوه کندن انواع کاغذ دیواری آشنا شوید. البته این کار فقط به بازسازی منزل محدود نمی شود بلکه ممکن است بعد از خدمات نصب کاغذ دیواری از رنگ و جلوه آن خوشتان نیاید و یا با گذشت سالها طرح آن برایتان تکراری شده باشد. همه این موارد نیازمند دانستن نکات ریز است.

پس برای اینکه بدون آسیب رساندن به دیوار بتوانید کاغذ دیواری را از روی آن بکنید باید با روشهای مختلف آن آشنا شوید. هریک از این روشها خود مراحل متفاوتی دارند. برای بررسی همه این موارد در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

دانستن چه نکاتی پیش از آموزش نحوه کندن انواع کاغذ دیواری ضروری است؟

قبل از اینکه روش های مختلف را بررسی کرده و با نکات تکمیلی در خصوص هریک آشنا شوید، به تعدادی از موارد مقدماتی خواهیم پرداخت. شاید این موارد کمی ساده به نظر برسند اما فراموش کردن هر یک می توانید به عدم موفقیت بانجامد. این نکات عبار‌ت‌اند از:

  • هر چیزی که روی دیوار نصب شده است، اعم از قاب عکس، بشقاب های تزئینی، ساعت و سایر موارد را از روی دیوار بردارید.
  • تجهیزات برقی روی دیوار را نیز جدا کنید. از جمله این موارد می توان به کلید و پریزها و لوسترهای دیواری اشاره کرد.
  • فرش و یا موکت های روی زمین را جدا کرده و کف واحد را با پارچه و یا نایلون های بزرگ بپوشانید تا از پخش شدن تکه های کاغذ دیواری و چسبیدن آن به سرامیک و یا پارکت نیز جلوگیری شود.
  • دور و اطراف دیوارها را با حوله و یا دستمال مرطوب بپوشاند تا گرد و خاک حاصله از کندن انواع کاغذ دیواری در بخش های مختلف واحد پخش نشود.

نحوه کندن انواع کاغذ دیواری

با چند روش می توان انواع کاغذ دیواری را از روی دیوار کند؟

حالا به مهم ترین بخش از این مقاله یعنی آموزش نحوه کندن انواع کاغذ دیواری نزدیکتر می شویم. در این قسمت، ما سه روش محبوب برای جدا کردن کاغذ دیواری را برای شما توضیح خواهیم داد. این سه روش محبوب عبارت‌اند از کندن کاغذ دیواری با بخار، محلول سرکه و حلال های شیمیایی که در ادامه بیشتر با نحوه کارکرد آنها آشنا می شوید:

نحوه کندن انواع کاغذ دیواری با بخار

در خانه خود دستگاه بخارشوی دارید؟ تنها کاربرد این دستگاه در نظر اکثر افراد تنها به شستشوی پرده و شستن مبلمان در منزل محدود می شود. درحالیکه با همین دستگاه به راحتی می توانید انواع کاغذ دیواری را نیز جدا کنید. در واقع داغی بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را شل کرده و به کنده شدن آن سرعت می بخشد. مراحل استفاده از بخار برای کندن کاغذ دیواری در زیر آورده شده است:

  1. قسمت نازل بخارشوی را روی هر رول از کاغذ دیواری بکشید.
  2. پس از بخار دادن به هر رول، آن قسمت را با استفاده از کاردک به آرامی جدا کنید.
  3. به همین ترتیب سایر بخش های کاغذ دیواری را جدا کنید. به همین راحتی!

نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی با استفاده از محلول سرکه

همانطور که می دانید چسباندن کاغذ دیواری جدید روی کاغذهای قدیمی چه از نظر چسبندگی و چه از نظر ظاهری نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. در نتیجه باید با نحوه کندن کاغذ دیواری قدیمی نیز آشنا شوید. اگر این کاغذ دیوای قدیمی سست شده باشد، می توانید به راحتی از منافذ و درزهای بین هر رول آنها را جدا کنید. اگر روش بالا پاسخگو نبود، باید سراغ محلول سرکه بروید. نحوه استفاده از این محلول به صورت زیر است:

  1. در یک ظرف کوچک حاوی آب به اندازه یک تا دو قاشق آب بریزید.
  2. با کمک اسپری یا اسفنج این محلول را روی دیوار بکشید.
  3. کمی صبر کنید تا رطوبت آب و سرکه انواع چسب کاغذ دیواری را سست کند.
  4. حالا می توانید از درز بین رول ها کاغذ دیواری را بکنید.

روش های کندن کاغذ دیواری

جدا کردن کاغذ دیواری با حلال های شیمیایی

برای انواع چسب کاغذ دیواری، انواع حلال نیز در بازار به فروش می رسد. این حلال ها با داشتن ترکیبات و مواد شیمیایی خاص در خود باعث از بین رفتن چسب کاغذ دیوای می شوند. درنتیجه با استفاده از حلال های می توان نحوه کندن انواع کاغذ دیواری را بسیار آسان تر شرح داد.

نظرات کاربران نصب کاغذ دیواری

درخواست نصب کاغذ دیواری

البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که نباید همه این روشها را هم زمان با هم به کار برد. شاید فکر کنید استفاده همزمان از سرکه، بخار و حلال ها نتیجه خوبی در پی خواهد داشت درحالیکه دقیقا عکس این صدق می کند. برای انتخاب بهترین روش می توانید از متخصصین اسپارد نیز کمک بگیرید.

بهترین روش کندن جدا کردن کاغذ دیواری چیست و چه لوازمی برای آن نیاز است؟

در واقع بهترین و ساده ترین روشی که می توانید در خانه خودتان نیز اعملا کنید، استفاده از آب یا همان بخار است. پیش از اینکه نحوه کندن کاغذ دیواری با این روش کاربردی را توضیح دهیم، در ادامه مطلب نگاهی به لوازم موردنیاز برای این کار می اندازیم:

  • آب داغ به همراه اسپری
  • مقداری پارچه نرم به همراه چند تکه پارچه زبر
  • نوار چسب پهن مخصوص نقاشی ساختمان
  • نردبان و کاردک شیشه
  • اسفنج و مایع نرم کننده
  • سطح زباله

بهترین روش کندن جدا کردن کاغذ دیواری

آموزش نحوه کندن انواع کاغذ دیواری

خب، حالا می رسیم به بررسی قدم به قدم یکی از بهترین روش های جدا کردن کاغذ دیواری! بیایید بدون معطلی این مراحل را بررسی کنیم:

محافظت از کفپوش ها

برای اینکه قرنیزها و کفپوش واحد کثیف نشوند باید از یک لایه پلاستیک و یا سفره استفاده کرد. برای محکم کاری می توانید روی قرنیز ها را با چسب پهن مخصوص نقاشی نیز بپوشانید. به این ترتیب نه به کفپوش آسیب می رسد و نه به قرنیزها!

ایجاد خراش با استفاده از کاردک

هدف اصلی ما از به کار بردن آب با دمای بالا چیست؟ در واقع آب بافت چسب کاغذ دیواری را سست می کند. حالا اگر این آب داغ باشد، این عمل سریع‌تر نیز انجام می شود. پس باتوجه به این نکات لازم است مسیری برای نفوذ آب داغ به سمت چسب کاغذ دیواری باز شود.

برای ایجاد این مسیر به یک کاردک نیاز خواهید داشت. با کمک کاردک شیارهایی در گوشه و کنار کاغذ دیواری ایجاد کنید. حتی می توانید از فاصله بین رول ها نیز استفاده کرده و با باز کردن این فاصله ها مسیر نفوذ آب را هموارتر کنید.

نحوه جدا کردن کاغذ دیواری

استفاده از اسپری آب داغ

پیش از انجام این مرحله از کندن انواع کاغذ دیواری، یک گوش از آن را در آب داغ بخیسانید تا میزان استحکام چسب سنجیده شود. اگر کاغذ دیواری به راحتی کنده شد، می توانید از اسپری آب داغ برای خیساندن همه رول ها استفاده کنید.

پس هر قطعه را با آب داغ خیس کرده، چند دقیقه صبر کنید و سپس کاغذ دیواری را جدا کنید. اگر این روش برای جدا شدن کاغذ دیواری جواب نداد باید چه کرد؟ حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید اگر همچنان چسبندگی کاغذ دیواری از بین نرفت، باید مراحل بعدی را با شدت بیشتری روی آن اعمال کنید.

استفاده از مایع نرم کننده برای چسب های سرسخت!

در مرحله پیشین از نحوه کندن انواع کاغذ دیواری به اسپری کردن آب داغ روی دیوار اشاره کردیم. به خاطر داشته باشید که باید این مرحله را قدم به قدم پیش ببرید تا اگر آب سرد شد مجدد آن را گرم کنید. گفتیم که پس از مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاغذ دیواری ها جدا خواهند شد اما اگر نشدند چه؟

در مواجه با چنین اتفاقی ناامید نشوید و اسپری کردن آب داغ را ادامه دهید. اگر همچنان چسب مقاومت کرد می توانید از یک محلول نرم کننده استفاده کنید. برای درست کردن این محلول به اندازه یک چهارم لیوان نرم کننده در یک گالن آب بریزید. با این محلول سخت‌ترین کاغذ دیواری ها نیز جدا خواهند شد.

نحوه کندن انواع کاغذ دیواری از انواع دیوار

کاردک شیشه و جدا کردن کاغذ دیواری ها!

پس از اینکه رول های کاغذ دیواری شل شدند، از نردبان بالا بروید و آن ها را از بالا به سمت پایین جدا کنید. در این مرحله استفاده از کاردک شیشه می تواند کار شما را بسیار آسان تر نیز بکند. البته توجه داشته باشید که نباید از سر تیز کاردک استفاده کنید زیرا ممکن است همراه با کاغذ دیواری بخش هایی از دیوار نیز جدا شود.

پس استفاده صحیح از این ابزار جزو مهم‌ترین نکات در آموزش نحوه کندن انواع کاغذ دیواری است. برای محافظت بیشتر از دیوارها کاردک را طوری در دست خود بگیرید که تیغه به موازات قسمت شیشه‌ای قرار بگیرد. با رعایت این نکات دیگر نیاز نیست از خدمات گچ کاری و ترمیم مجدد دیوار نیز استفاده کنید.

کندن کاغذ دیواری

تمیز کردن چسب ها، آخرین مرحله در آموزش نحوه کندن انواع کاغذ دیواری

در لوازم مورد نیاز برای جدا کردن کاغذ دیواری به اسفنج سلولزی نیز اشاره کردیم اما این اسفنج چه کاربردی در نحوه کندن انواع کاغذ دیواری برای ما خواهد داشت؟ به احتمال زیاد پس از جدا شدن کاغذ دیواری ها مقداری از چسب روی دیوار باقی می ماند. برای از بین بردن رد چسب ها می توانید از اسفنج کمک بگیرید.

برای این منظور اسفنج را در آب ولرم بخیسانید و آن را روی دیوار بکشید تا کلیه باقی مانده چسب ها و یا تکه های جدا نشده کاغذ دیواری نیز از بین بروند. پس از اینکه این مرحله نظافتی نیز به پایان رسید، باید دیوار به صورت کامل خشک شود تا امکان اعمال کاغذ دیواری و یا رنگ جدید وجود داشته باشد. البته اگر عجله داشته باشید می توانید از خشک کن رنگ نیز استفاده کنید.

سخن پایانی اسپارد!

حتما پیش از خواند این مقاله نحوه کندن انواع کاغذ دیواری در ذهن شما نیز شبیه به کاری مشقت بار بوده است. درحالیکه همان‌طور که دیدید، می توان با رعایت نکات ساده و با استفاده از مواد و لوازم ضروری حتی قدیمی ترین کاغذ دیواری ها را نیز به آسانی از روی دیوار جدا کرد. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از متخصصین اسپارد نیز کمک بگیرید!

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر