تعمیرات کلید پریز

  • نصب و تعمیر استاندارد
  • اعزام فوری متخصص

ممکن است برای شما هم چگونگی نحوه نصب کلید و پریز به یک چالش تبدیل شده باشد و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از انجام آن خودداری کرده باشید، اما با توجه به اطلاعاتی که امروزه در فضای مجازی موجود است به راحتی می توان این کار را انجام داد. هرچند که این وسیله ممکن است در طولانی مدت به دلایل گوناگون از بین رفته یا خراب شود، اما دانستن روش های تعویض آن می تواند به شما کمک زیادی کند.

در ادامه این مطلب شما را با مراحل نصب انواع کلید و پریز آشنا کرده و تمام نکات مورد نیاز را بررسی کنیم. در صورت بر خوردن به مشکل می توانید از خدمات برق ساختمان استفاده نمایید. پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید.

نکاتی که هنگام نصب انواع کلید و پریز باید رعایت کرد!

هنگام نصب انواع کلید و پریز برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی برق گرفتی بهتر است ابتدا فیوز برق را قطع کنید. هرچند که احتمال بروز این اتفاق در صورت قطع نکردن فیوز برق هم شایع نیست، اما رعایت ایمنی موجب آسان شدن این فرآیند می شود.

نکات مهم در نصب انواع کلید و پریز

نکته دوم که باید هنگام نصب کلیدهای برق، پریز برق و پریز تلفن باید به آن توجه کنید این است که از استحکام آن پیش از نصب اطمینان حاصل فرمایید تا پس از نصب با مشکلات متعدد روبرو نشوید. مستحکم نبودن قسمت پریز و کلید علاوه بر ایجاد به هم ریختگی در دکوراسیون از نظر ایمنی نیز بسیار حایز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب آنتن تلویزیون (گیرنده) دیجیتال

اگر در منزل کودک خردسال دارید بهتر است از پریز های دارای محافظ کودک استفاده کنید. این نوع پریزها از ورود اشیای نوک تیز به داخل سوراخ های پریز جلوگیری می کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که نباید هنگام نصب انواع کلید و پریز دست های ما مرطوب یا خیس باشد، چون ممکن است دچار برق گرفتگی خفیف شوید. بنابراین پیش از نصب کلیدهای برق ابتدا از قطع بودن فیوز و استحکام محل نصب اطمینان حاصل کنید. سپس برای نصب کلید و پریز دست به کار شوید.

برای انواع کلید و پریز چه ارتفاعی را باید در نظر گرفت؟

نظرات کاربران تعمیرات کلید پریز

درخواست تعمیرات کلید پریز

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام نصب انواع کلید و پریز باید آن را رعایت کرد، ارتفاع محل نصب می باشد. این موضوع در مکان های گوناگون استاندارد ویژه خود را دارد که در نقشه برق کشی ساختمان توسط مهندسان این حوزه رعایت شده است. اکنون به چند نکته مهم در خصوص ارتفاع نصب انواع کلید و پریز اشاره خواهیم کرد که هنگام نصب، آنها را باید رعایت کرد:

  • ارتفاع استاندارد کلید برق پذیرایی از سطح زمین : ۱۱۰ الی ۱۲۰ سانتی متر
  • ارتفاع استاندارد پریز و کلید ها در حمام و دستشویی از سطح زمین : ۱۲۰ سانتی متر
  • ارتفاع استاندارد پریز در آشپزخانه از سطح زمین : ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر
  • ارتفاع استاندارد پریز تلفن، برق و آنتن از سطح زمین : ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر

ارتفاع مناسب برای نصب انواع کلید و پریز

حال با دانستن این نکات می توانید ابزار مورد نظر را تهیه کرده و برای تعویض انواع کلید برق و پریز اقدام نمایید.

چه ابزاری برای نصب کلید و پریز نیاز است؟

پس از دانستن نکات مهم در خصوص ایمنی، بهتر است ابزار آلات مورد نیاز را نیز تهیه کنید. بیشتر این ابزارها از مواردی هستند که در خانه های موجود هستند اما در صورت نداشتن هر یک از این ابزارها می توانید آن را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید. داشتن لیست کاملی از ابزار مورد نیاز برای نصب کلید و پریز شما را از دوباره کاری و نصب مجدد بی نیاز می کند.

ابزار مورد نیاز برای نصب کلید و پریز در منزل

شما برای نصب انواع کلید و پریز به ابزار هایی مانند جعبه پریز، قاب کلید و پریز، فازمتر، پیچ گوشتی و دو سو نیاز خواهید داشت. قاب کلید و پریز را می توانید بر اساس سلیقه خود و دکوراسیون منزل تهیه کنید. امروزه انواع مختلفی از قاب های کلید و پریز، در طرح ها و رنگ هیا مختلف موجود می باشد که انتخاب شمار ا آسان خواهد کرد. اکنون با دانستن نکات مهم در خصوص ایمنی و با داشتن ابزار مورد نیاز می توانید سراغ کلید برق و پریز های فرسوده خانه رفته و آنها را تعویض کنید.

آموزش نصب کلید و پریز تک خانه

در نخستین قدم برای نصب انواع کلید و پریز اول باید آگاهی لازم از سیم های فاز و نول را کسب کرد. برای انجام این کار به یک فازمتر نیاز خواهید داشت. پس از تهیه این ابزار با چسباندن نوک فازمتر به سیم ها و فشار دادن انگشت به ته فازمتر به راحتی می توان از فاز و نول بودن سیم ها مطمئن شد. به طوری که اگر چراغ فازمتر روشن شود سیم فاز است و اگر روشن نشد از نوع نول می باشد.

آموزش نصب کلید و پریز تک خانه

حال پس از بررسی سیم ها از نظر فاز و نول بودن می توان سراغ جعبه پریز رفته و رویه آن را باز کنیم. در این مرحله سیم ها را در جای مخصوص خود قرار داده و پریز را درون قوطی برق به وسیله پیچ گوشتی محکم کنید . پس از انجام این مراحل نوبت به نصب کادر پریز می رسد. کافی است کادر مخصوص را در جای خود قرار داده و با اندکی فشار آن را محکم کنید.

آموزش نصب کلید و پریز دو خانه

فرآیند نصب کلید و پریز برق دو خانه همانند کلید و پریز تک خانه می باشد. در مرحله اول باید از فاز و نول بودن سیم ها اطمینان حاصل فرمایید. سپس رویه جعبه کلید را جدا کرده و سیم های فاز و نول را در ترمینال های L و N قرار می دهیم و پیچ ها را محکم می کنیم. اکنون پس از انجام مراحل ذکر شده کادر جعبه پریز و برق را جای خود قرار داده و آن را به خوبی محکم می کنیم.

آموزش نصب پریز تلفن

در بیشتر تلفن های قدیمی یک کنتاکت گیره دار برای اتصال دو شاخه موجود بود اما امروزه جای مخصوص سوکت نیز برای پریز های تلفن در نظر گرفته می شود. کابل تلفن به صورت کلی دارای ۵ رشته سیم می باشد که از بین آن ها فقط یک رشته سیم فاقد روکش است که نویز گیر نامیده می شود. کابل های مخابرات متنوع هستند اما ویژگی یکسان همه آن ها وجود یک سیم منفی است. برای نصب پریز تلفن مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا سیم سبز و قرمز را به یک خط شامل دو رنگ سفید و آبی وصل کنید. این اتصال برای انتقال صدا استفاده می شود.
  • سپس سیم زرد و سیاه را به خط دوم دوم متصل کنید. این اتصال برای فعال کردن جریان هیبریدی می باشد.
  • برای اطمینان از نحوه صحیح اتصال تلفن را پریز وصل کنید. اگر صدایی نشنیدید باید جایگاه جفت سیم ها را تغییر دهید.

آموزش نصب پریز تلفن

سخن پایانی !

بستن پریزهای برق با دانستن اندکی اطلاعات، کاری بسیار راحت می باشد که با داشتن ابزاری که در تمامی خانه ها موجود است می توان این موضوع را به راحتی پشت سر گذاشت. در این بین تنها باید به نکات ایمنی ذکر شده دقت کرد تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

همچنین برای خرید کلید و پریز یا پریز تلفن با داشتن کمی اطلاعات می توانید آن را طبق سلیقه و میل خود با توجه به استانداردهای مورد نیاز از بازار خریداری کنید. شما با در نظر گرفتن شرایط منزل و نوع خانه های پریز و کلید به راحتی می توانید انواع پریز ها و کلید برق را تهیه و در خانه با توجه به آموزش های موجود در اینجا نسبت به نصب انواع کلید و پریز اقدام نمایید.

یکی از مهمترین کارها در طول ساخت یک خانه سیستم برق کشی و سپس پریز ها و کلید های برق می باشد. اگر این فرآیند به درستی انجام نشود ممکن است شما را با مشکلات فراوانی رو به رو کند. بنابراین از سالم بودن پریزها و کلید های برق منزل خود اطمینان کامل را حاصل کنید تا با مشکلات گوناگون مواجه نشوید.

به یاد داشته باشید که انواع پریز و کلید را بدون محافظ استفاده نکنید و اگر کودک خردسال در خانه دارید به هیچ عنوان پریز را بدون محافظ نگذارید. چرا که ممکن است کودکان از سر کنجکاوی دست خود را داخل پریز فرو کنند و این موضوع موجب برق گرفتی کودک شود.

همچنین با در نظر داشتن استانداردهای فاصله پریز از سطح زمین دقت کنید و آنها را در محل مناسب خود نصب کنید. شما با دانستن تمامی اطلاعات ذکر شده به راحتی می توانید نصب انواع کلید و پریز یا نصب پریز تلفن را انجام دهید.

تعمیرات کلید پریز

  • نصب و تعمیر استاندارد
  • اعزام فوری متخصص
درخواست تعمیرات کلید پریز