سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد

گفته می شود انسان ها یک سوم عمر خود را در خواب و استراحت می گذارنند. با این حساب باید تمیزی جایی که یک سوم عمر خود را می گذرانیم را نیز مثل سایر بخش های خانه جدی بگیریم. با این حال شاید شستن تشک برای شما نیز سخت به نظر برسد اما با دانستن مراحل و نحوه شستن خوشخواب در منزل به راحتی می توانید از پیدا شدن سر و کله حشرات و افزایش آلودگی در محل خواب خود جلوگیری کنید.

در ادامه این مقاله سه مرحله اساسی و اقدامات مورد نیاز در هر یک از مراحل تمیز کردن تشک در منزل را برای شما شرح خواهیم داد. پس اگر شما نیز می خواهید در محیطی عاری از آلودگی و پر از طراوت خواب راحتی داشته باشید، با اسپارد مگ همراه باشید.

اولین مرحله شستن خوشخواب: تشک خود را آماده کنید!

پیش از اینکه آشنایی با روش شستن خوشخواب را شروع کنیم لازم است به تعدادی از مراحل اولیه توجه داشته باشید. این دو مرحله عبارتند از:

۱- لحاف، بالش و کوسن ها را جمع کنید.

قبل از اینکه مراحل نحوه شستن خوشخواب در منزل را شروع کنید، لازم است هر آنچه روی تشک وجود دارد را بردارید. کار را با جمع کردن کوسن ها و لحاف و پتو شروع کنید. بهتر است علاوه بر شستشوی تشک این موارد را نیز در ماشین لباسشویی بشویید. اگر حجم ماشین لباسشویی تان برای شستن پتو کافی نیست، می توانید از خدمات خشکشویی استفاده کنید.

بدون اینکه گرد و خاک راه بیندازید و سایر قسمت های اتاق را کثیف کنید، به آرامی رو بالشی و ملحفه روی تشک را نیز بردارید و در ماشین لباسشویی بیندازید. اگر روبالشی ها به علت استفاده از روغن مو و یا کرم صورت چرب شده باشند، بهتر است به مقاله نحوه پاک کردن لکه چربی از روی پارچه نیز مراجعه کنید. در حین تمیز شدن روبالشی و ملحفه ها شما سایر مراحل را شروع کنید.

تمیز کردن تخت خواب

۲- روتختی را شسته و خشک کنید.

پس از جمع کردن همه تزئینات روی تشک، برحسب برچسب مراقبتی و یا نوع پارچه آنها را در دمای مناسب شستشو دهید. برای این منظور بهتر است با برنامه های شستشوی لباسشویی ال جی و یا هر ماشین لباسشویی که دارید آشنا باشید.

البته برخی از پارچه ها بهتر است با روش های دستی شسته شوند. در نهایت پس از شستشو تشک خوشخواب، آنها را در هوای باز و در مقابل نور خورشید خشک کنید. نور خورشید علاوه بر از بین بردن باکتری ها به از بین رفتن لکه ها نیز کمک خواهد کرد. در آخر می توانید آنها را اتو کرده و کنار بگذارید.

دومین مرحله شستشوی خوشخواب: تمیز کردن گرد و غبار و لکه های روی تشک

در قدم بعدی از نحوه شستن خوشخواب در منزل، نوبت به ریزه کاری ها می رسد. به عبارتی قبل از اینکه شستشوی اساسی شروع شود، لازم است چند مرحله را دنبال کنید تا نظافت تشک به صورت کاملا اصولی و با دقت بالا انجام شود. در دومین مرحله لازم است سه اقدام زیر را دنبال کنید:

۱- تشک را با جاروبرقی تمیز کنید.

درست مثل شستشوی فرش، برای تمیز کردن تشک نیز لازم است اول گرد و خاک، مو و در موارد بدتر کنه های روی تشک را جمع کنید. برای اینکه از عدم وجود هر حشره ای مطمئن شوید، لازم است تشک را هر ۳ یا ۴ ماه یکبار برگردانید و پنجره ها را باز کنید تا هوا در تار و پود تشک جریان پیدا کنید. پس با نازم مخصوص جاروبرقی روی تشک و گوشه کنار آن را به خوبی تمیز کنید. قبل از شروع از تمیز بودن برس جاروبرقی نیز مطمئن شوید.

تمیز کردن خوشخواب در منزل

۲- لکه های تازه را تمیز کنید.

اگر عادت داشته باشید روی تخت خواب خود خوراکی بخورید، حتما با مشکل لکه های روبرو خواهید شد. پس اول از همه لکه هایی که به تازگی و در روزهای اخیر تشکیل شده اند را تمیز کنید. نحوه شستن خوشخواب در منزل شاید در نگاه اول راحت نباشد اما با از بین بردن لکه ها بخش زیادی از مسیر را پشت سر خواهید گذاشت. برای این منظور از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

۳- لکه های سرسخت و قدیمی مواد غذایی را تمیز کنید.

حتی برخی لکه های جدید نیز ممکن است تنها با یک دستمال مرطوب از بین نروند، برای همین لازم است از روش دیگری برای این موارد استفاده کنید. برای لکه های سمج و لکه های قدیمی از محلولی شامل ۲ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن و ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. پس از تهیه این محلول آن را به خوبی هم بزنید تا کف کند.

برای از بین بردن لکه ها یک مسواک نرم بردارید و آن را به کف حاصله از محلول آغشته کنید. با مسواک قسمت های آلوده را به آرامی بسابید و تمیز کنید. در آخر یک دستمال مرطوب و تمیز بردارید و کف باقیمانده را از روی تشک خوشخواب پاک کنید. دقت داشته باشید که نباید تشک کامل خیس شود، در نتیجه مقدار بسیار کمی از کف شوینده برای از بین بردن لکه ها کافی است. خیس شدن تشک ممکن است به بافت آن آسیب برساند.

از بین بردن لکه خوشخواب

۴- تمیز کردن لکه های بیولوژیکی را فراموش نکنید.

نظرات کاربران سرویس مبلشویی

درخواست سرویس مبلشویی

منظور از لکه های بیولوژیکی مواردی مثل خون، ادرار، عرق و استفراغ است. برای از بین بردن چنین مواردی لازم است از یک پاک کننده آنزیمی استفاده کنید. این پاک کننده ها را می توانید از فروشگاه های لوازم بهداشتی خریداری کنید. برای استفاده از این شوینده مخصوص، به یک دستمال تمیز نیاز دارید. مقداری از شوینده آنزیمی را روی دستمال اسپری کرده و آن را روی لکه موردنظر خود قرار دهید.

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید، تا شوینده به خوبی روی لکه اثر کند. در ادامه یک دستمال تمیز دیگر برداشته و آن را با آب سرد مرطوب کنید. محل لکه را به خوبی با این دستمال تمیز کنید. توجه داشته باشید که نباید شوینده را به صورت مستقیم روی تشک اسپری کنید، زیرا ممکن است فوم تشک دفرمه شده و آسیب ببیند.

تمیز کردن لکه های تشک خوشخواب

سومین مرحله از نحوه شستن خوشخواب در منزل: خوشبو کردن تشک

پس از اینکه لکه ها را از بین بردید، نوبت می رسد به ضدعفونی کردن همه بخش های تشک! علاوه بر ضدعفونی لازم است بوی بد تشک را نیز از بین ببرید تا خواب راحت و پر طراوتی داشته باشید. برای این منظور ۳ قدم زیر را دنبال کنید:

۱- روی تشک جوش شیرین بپاشید.

یک الک بردارید و مقداری جوش شیرین داخل آن بریزید. با این کار می توانید به راحتی جوش شیرین را در همه قسمت های تشک خود پخش کنید. به عبارتی یکی از مهم ترین قسمت ها از نحوه شستن خوشخواب در منزل، همین مرحله است.

توجه داشته باشید که جوش شیرین بوی نامناسب را از بین می برد اما بوی خوشی برای شما به ارمغان نمی آورد. برای این که تشک معطر شود می توانید چند قطره از اسانس مورد نظر خود را نیز با جوش شیرین ترکیب کرده و روی خوشخواب پخش کنید.

نحوه شستن خوشخواب در منزل

۲- کمی صبر کرده و مجدد خوشخواب را جارو کنید.

کمی زمان دهید تا جوش شیرین بوهای نامناسب را جذب کرده و اسانس نیز بوی خوشی از خود به جای بگذارد. حدود ۳۰ دقیقه می تواند زمان کافی برای این کار باشد. با این حال اگر عجله ندارید، بهتر است ۳۰ دقیقه صبر را به چند ساعت افزایش دهید.

پس از گذشت این مدت زمان نوبت به جمع کردن جوش شیرین ها می رسد. برای این کار لازم است مجدد خوشخواب را جارو کنید. این مرحله را با دقت کافی انجام دهید تا هیچ ذره ای از جوش شیرین روی تشک باقی نماند.

۳- اجازه دهید تشک کمی هوا بخورد.

برای اینکه قسمت های نم دار کاملا خشک شده و تشک بعد از مدت ها در معرض هوا قرار بگیرد، بهتر است پنجره ها را باز کنید. به این ترتیب همه رطوبت خارج شده و علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن تشک از به پیدا شدن سر و کله حشرات موذی نیز پیشگیری می شود. همینطور بهتر است پرده ها را نیز بکشید تا نور خورشید نیز وارد محیط شود.

روش شستن خوشخواب

آخرین مرحله از تمیز کردن تشک خوشخواب

پس از اینکه مراحل و نحوه شستن خوشخواب در منزل را به پایان رساندید، نوبت به آماده کردن روکش ها می رسد. اگر نمی توانید روکش و ملحفه ها را در فضای باز و زیر نور خورشید خشک کنید، می توانید از اتو کمک بگیرید. با این کار همه باکتری های احتمالی نیز از بین خواهند رفت.

به این ترتیب همه موارد و تزئیناتی که روی تخت خوابتان بود را به به جای اول خود برگردانده و برای یک خواب آرام آماده شوید!

بهترین روش شستن خوشخواب در منزل

بهترین روش شستن خوشخواب در منزل چیست؟

در این مقاله به بررسی تعدادی از مراحل تمیز کردن تشک در منزل و با لوازمی که همه در خانه دارند را مورد بررسی قرار دادیم. با این حال نمی توان این روش را بهترین گزینه ممکن دانست، زیرا انواع مختلفی از تشک ها در بازار وجود دارد و ممکن است برخی در اثر برخورد با شوینده های ویژه ای دچار آسیب شوند. حتی ممکن است رطوبت تشک به خوبی گرفته نشده و کپک بزند.

به همین دلیل بهترین گزینه ممکن استفاده از خدمات شستشوی تشک خوشخواب در منزل است. می توانید سفارش خود را همین حالا از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن اسپارد ثبت کنید. اگر نگران هزینه ها هستید، همین امروز مقرون به صرفه ترین قیمت شستشوی خوشخواب را از متخصصین خبره اسپارد در استان تهران و البرز دریافت کنید!

سرویس مبلشویی

  • قیمت منصفانه (1401)
  • مواد شوینده استاندارد
درخواست سرویس مبلشویی