سرویس سمپاشی

  • تضمین قیمت منصفانه
  • متخصصین آموزش دیده

شمایی که این صفحه را باز کرده اید و مشغول مطالعه آن شده اید، احتمالا با هجوم ساس ها به خانه تان دست به گریبان هستید. این حشرات موذی و دردسرساز غالبا در محیط های شلوغ و آلوده رشد پیدا کرده و آرامش را از زندگی انسان سلب می کنند. ساس ها از خون تغذیه می کنند و گاهی تا چند برابر وزن خود خون می مکند. ساس در محیط هایی مثل خوابگاه های دانشجویی و پادگان ها به وفور یافت می شود، اما مشاهده آنها در خانه ها و منازل شخصی نیز اصلا مسئله عجیبی نیست. اگر ساس به خانه شما هم زده است نگران نباشید، زیرا راه هایی بسیار موثر برای از بین بردن این موجودات مزاحم وجود دارد.

در همین راستا می توان اشاره داشت که بدون تردید بهترین راه حل برای مقابله با تکثیر ساس و از بین بردن آنها، سمپاسی است. سموم مختلفی برای نابودی ساس وجود دارد، اما همه آنها به یک اندازه تاثیر ندارند. می خواهید با بهترین سم برای نابود کردن ساس آشنا شوید؟ ساس ها امانتان را بردیده اند و می خواهید خودتان سمپاشی را انجام دهید؟ پس ادامه این مطلب را از دست ندهید، زیرا مهمترین نکات در مورد سمپاشی ساس را شرح داده ایم و از کارهایی گفته ایم که قبل و بعد از سمپاشی باید انجام دهید.

نحوه نابودن کردن ساس در خانه

ساس ها از کجا می آیند؟

اجازه دهید در ابتدا پاسخ این سوال کلیدی را برایتان توضیح دهیم: ساس ها واقعا از کجا سر و کله شان پیدا می شود و چطور به خانه ما هجوم می آورند؟

ساس موجودی مهاجم است. اینطور نیست که در منزل ما ناگهانی بوجود بیایند و تکثیر شوند، زیرا منشا پیدایش آنها حتما خارجی است. یعنی خود ما با انجام برخی کارهای پیش پا افتاده، ساس را به داخل منزلمان هدایت می کنیم. در بخش زیر چند مثال از رایج ترین راه های سرایت ساس به خانه های شخصی را آورده ایم:

  • وقتی از مسافرت برگشته اید؛ ممکن است هتلی که در آنجا مستقر شده اید به ساس آلوده شده باشد. در این صورت چمدان ها و برخی از لباس هایتان می توانند ناقل ساس به داخل خانه باشند. ساس به همین سادگی تکثیر می شود.
  • زمانی که وسایل دست دوم می خرید؛ خرید و فروش وسایل دست دوم این روزها بسیار پر رونق شده است. اتفاقا این مسئله خیلی هم خوب است، به شرطی که با ساس مشکلی نداشته باشید! متاسفانه برخی از وسایل دست دوم (مخصوصا مبل و صندلی) در خانه قبلی به ساس آلوده شده اند. این موجودات بعد از ورود به خانه جدید محل تازه ای برای رشد پیدا می کنند.
  • بعد از آنکه افراد آلوده به داخل منزلتان رفت و آمد کنند؛ مثلا شخصی که در پادگان زندگی می کند، برای انتقال ساس به داخل خانه بسیار مستعد است. همینطور اشخاصی که به محل های شلوغ سفر می کنند، یا کسانی که در خوابگاه ها سکونت دارند، ممکن است ناقل ساس باشند. حتی این احتمال وجود دارد که ساس از خانه همسایه (مخصوصا همسایه بالاسری) به منازل ما سرایت پیدا کند.

کشتن ساس در منزل

علائم وجود ساس در منزل چیست؟

از کجا می توان متوجه شد که منزلتان به ساس آلوده شده است یا خیر؟ پاسخ ساده است: به دنبال علائم زیر باشید. اگر برخی از این عوامل را مشاهده کرده اید، احتمالا خانه تان ساس زده شده است:

  1. وجود رد خون روی کالای خواب (مثل ملحفه، پتو و بالشت)؛
  2. خارش شدید پوست هنگام خواب؛
  3. وجود ضایعات پوستی روی بدن (به معنای قرمز شدن پوست و وجود نقطه های قرمز رنگ روی آن)؛
  4. مشاهده نقطه های قهوه ای رنگ روی کالای خواب (که نشان دهنده ادرار و مدفوع ساس است)؛
  5. روشن کردن ناگهانی لامپ در شب و مشاهده ساس ها.

ساس ها را چطور می توان از بین برد؟

نظرات کاربران سرویس سمپاشی

درخواست خدمات سمپاشی

قبلا در یک مطلب جداگانه به طور مفصل در مورد راه های از بین بردن ساس در منزل توضیح دادیم. خوشبختانه نابود کردن ساس در منزل از آنچه که به نظر می رسد ساده تر است. مثلا با اسپری کردن مقداری سرکه سفید در محل هایی که ساس وجود دارد، می توانید به راحتی آنها را نابود کنید. حتی یک جاروبرقی ساده به همراه یک پارچه که بتواند نقاطی را که با جاروبرقی نمی توان به آنها دسترسی داشت (مثل درز تخت و نقاط کور کالای خواب) تمیز کند، می تواند بیشتر ساس ها را نابود نماید. مواد دیگری مثل الکل، ژل سیلیکا، آویشن، گوگرد و بوریک اسید نیز در از نابود ساختن ساس بسیار موثرند.

همه این ها به کنار، اما سمپاشی ساس همچنان بهترین راه برای نابودی قطعی آنها است. اگر سمپاشی به شیوه ای اصولی صورت بگیرد، اثری از ساس در خانه باقی نمی ماند و این موجودات تا مدت ها هوس نمی کنند که به آن منطقه برگردند. شاید سمپاشی سالانه خوابگاه ها و پادگان ها را دیده باشید. این فرایند که توسط افراد حرفه ای و با سموم مخصوص انجام می گیرد، به حدی تاثیرگذار است که کل ساختمان را به مدت حداقل یک سال از رشد و تکثیر ساس ها بیمه می کند. همین کار را با شدت کمتر می توان در منازل مسکونی و شخصی هم انجام داد. می پرسید چطور؟ با ما همراه باشید تا روش سمپاشی ساس در منزل را آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: روش از بین بردن حشره کک در منزل

نحوه سمپاشی ساس در خانه

بهترین سم برای کشتن ساس چه سمی است؟

تنوع سموم ساس کش در بازار زیاد است، اما آیا واقعا همه آنها به یک اندازه در از بین بردن ساس ها موثرند؟ کدام یک از آنها عوارض جانبی کمتری برای انسان دارند؟ برای پاسخ به این سوال، دو سم موثر و کم ضرر برای نابود کردن ساس ها را معرفی کرده ایم:

۱- سم بدباگ اوت

ساس در زبان انگلیسی به معنای بدباگ است و به همین خاطر است که این سم بدباگ اوت (یعنی نابود کننده ساس) نام گذاری شده است. بدباگ اوت از جمله مشهورترین سموم برای کشتن ساس ها است که در ترکیب پایرترین و پایرتروئید تشکیل یافته است. این دو ماده شیمایی و بی ضرر در هماهنگی با یکدیگر موجب بیرون آمدن ساس ها از محل زندگیشان و نابود شدن آنها می شوند. این نوع سم در عین آنکه اثرگذاری بالایی بر حشرات دارد، برای انسان تقریبا بی ضرر است.

۲- سم دلیت

این سم نیز موجب پاک کردن محیط (دلیت) از شر ساس ها می شود. سم دلیت قدرت نفوذپذیری زیادی به اجتماعات ساس دارد و در زمان مناسبی آنها را از بین می برد. این نوع سم نیز به دلیل ترکیبات خاصی که دارد، معمولا برای انسان حساسیت ایجاد نمی کند و عارضه خاصی هم ندارد.

آموزش سمپاشی ساس در خانه

برای آنکه خودتان بتوانید منزلتان را سمپاشی کنید، نیاز است با مراحل سمپاشی ساس از قبل آشنا شده باشید. به این منظور در ادامه آموزش مرحله به مرحله سمپاشی ساس ها را آورده ایم:

  1. در مرحله اول با استفاده از سموم بهداشتی مخصوص که دو نمونه از آنها را بالاتر ذکر کردیم، طبق دستورالعمل نوشته شده روی بروشور مصرف سم، میزان مشخصی از سم توصیه را با آب سرد رقیق کنید و سپس داخل سمپاش بریزید.
  2. سر نازل سمپاش را بر روی حالت پخش (زاویه پاشش ۴۵ تا ۹۰ درجه) قراردهید.
  3. دور تا دور محل مورد نظر (منزل، خوابگاه، محل کار و …) سمپاشی ساس را بصورت نواری با عرض ۱۵ الی ۳۰ سانتی متر سمپاشی (سم پاشی) نمایید.
  4. کلیه لوازم چوبی و پارچه ای آلوده موجود در محل را بصورت کامل سمپاشی نمایید.
  5.  سر نازل سمپاش را در حالت سوزنی (تیز یا مستقیم) قرار دهید.
  6. کلیه درزها و شکاف های موجود در کف، دیوارها و وسایل آلوده مکان اجرای عملیات را سمپاشی (سم پاشی) نمایید.
  7. با توجه به عدم نفوذ و تاثیر سموم بر روی تخم ساس، و همچنین برای کسب اطمینان از موثر بودن سمپاشی، سمپاشی ساس را ۱۴ روز بعد به همین طریق تکرار کنید.
  8. ضمنا به منظور رسیدن به نتیجه مناسب می توانید در هر مرحله نظافت و شستشوی پس سمپاشی، کلیه مناطق سمپاشی شده را بخارشوی نمایید.

بهترین روش سمپاشی منزل

اقداماتی که بعد از سمپاشی خانه باید انجام دهید

پس از آنکه خانه را سمپاشی کردید، ترجیحا به مدت حداقل دو روز به محل باز نگردید. این مسئله را جدی بگیرید. سموم کشنده ساس مواد حساسیت زایی را از خود منتشر می کنند که می توانند منجر به بروز برخی نارسایی ها در افراد شود. پس از آنکه بعد از دو روز به خانه بازگشتید، درب را به مدت ۱۵ دقیقه باز بگذارید تا هوا عوض شود. حتی در صورت امکان کولر را روشن کنید تا هوای تازه به جریان بیفتد و گازهای سمی از محل خارج شوند.

در مرحله بعدی ملحفه ها، بالش ها و هر کالای دیگری را که به ساس آلوده شده اند و روی آنها سم پاشیده شده است جمع آوری کنید و با دست بشویید. حتی اگر فرش ها را سمپاشی کرده اید، بعد از مدتی به قالیشویی بسپارید. سایر وسایلی را هم که سم زده اید (مثل مبل ها، صندلی ها، تخت خواب و …) تا جای ممکن تمیز نمایید.

یک سوال مهم: آیا دستگاه التراسونیک (فراصوت) موجب دفع ساس می شود؟

خیلی افراد وسوسه می شوند که به جای سمپاشی ساس، از دستگاه های التراسونیک یا فراصوت دفع حشرات استفاده کنند. برای پاسخ به این سوال که آیا این دستگاه ها در نابود کردن ساس موثر هستند یا نه، اول از همه باید با مکانیزمشان آشنا شد.

فرکانس شنوایی امواج صوتی در انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است. ولی حشرات و برخی از موجودات قادر به شنیدن اصواتی با فرکانس های بالاتر مثلا ۳۵۰۰۰ هرتز هستند. بنابراین به صورت تئوری اگر امواجی با فرکانس بیش از ۲۰۰۰۰ هرتز ایجاد شود، انسان ها قادر به شنیدن آن نیستند، اما این اصوات با فرکانس بالا باعث فراری دادن حشرات می شوند.

چرا خانه را ساس می زند؟

واقعیت این است که علیرغم تبلیغات تلویزیونی این دستگاه ها تقریبا هیچ تاثیری در از بین بردن ساس و دیگر حشرات ندارند. حتی آسیب و ضرر احتمالی این دستگاه ها اصلا دور از ذهن نیست. به همین جهت اکثر این دستگاه ها هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند. از این رو است که توصیه ما این است که برای نابود کردن ساس ها به جای استفاده از چنین دستگاه هایی، همان سمپاشی را در اولویت قرار دهید.

چند نکته در مورد سمپاشی ساس در منزل

  • ساس ها به جز برخی مشکلات بسیار خاص (مثلا کم خونی) برای انسان بیماری زا نیستند. از این رو اگر با آنها مواجه شدید، آرامش خود را حفظ کنید و با خونسردی نسبت به سمپاشی محل اقدام نمایید.
  • وقتی که از سفر بر می گردید، یا زمانی که کالای دست دوم می خرید، خوب همه چیز را بررسی کنید تا مانع از ورود این مهمانان ناخوانده به داخل منزلتان شوید.
  • بهتر است فرایند سمپاشی ساس را صبح زود و یا هنگام غروب و ابتدای شب انجام دهید.
  • هنگام سمپاشی حتما نقاط کور مثل درزها و شکاف های دیوار، قسمت درونی تخت و وسایل چوبی و همچنین زیر کاغذ دیواری و زیر کفپوش های چوبی را مدنظر داشته باشید. ساس ها معمولا در این محل ها تکثیر پیدا می کنند.
  • ساس ها موجودات مقاومی هستند و به سادگی از بین نمی روند. از این رو توصیه می کنیم فرایند سمپاشی ساس را به افراد حرفه ای بسپارید.

آموزش سمپاشی ساس

هزینه سمپاشی ساس؛ بصرفه ترین روش برای نابودی ساس چیست؟

نمی توان از قبل قیمت مشخصی را برای سمپاشی و از بین بردن ساس معین کرد. نرخ این کار بسته به عوامل متعددی معین می شود که عبارتند از:

  • مساحت ساختمان آلوده
  • زیربنا محل
  • نوع سوسک یا ساس
  • مدت زمان الودگی به حشره
  • منطقه جغرافیایی محل ساختمان

مسئله مهم دیگری که در تعیین قیمت سمپاشی ساس تاثیر دارد،شرکتی است که این خدمات را ارائه می دهد. مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران که ده ها و حتی صدها شرکت خدمات سمپاشی منزل را ارائه می دهند، تعرفه ها بسیار متغیر است و هر شرکتی با توجه به معیارهایی که خود در نظر دارد، یک نرخ را اعلام می دارد. از همین رو است که توصیه می کنیم در انتخاب خود دقت داشته باشید و به سراغ مراکزی بروید که علاوه بر ارائه خدماتی با کیفیت بالا، قیمت منصفانه ای را نیز اعلام می کنند.

ما در همین راستا در مجموعه اسپارد کلیه خدمات سمپاشی ساس، سمپاشی سوسک، سمپاشی موریانه و … را ارائه می دهیم. تعرفه های ارائه شده توسط متخصصین اسپارد به صورت کاملا منصفانه تعیین می شود و نسبت به سایر مراکز مقرون بصرفه تر است. ما در عین حال به کیفیت بالای کار اعتقاد راسخ داریم و به همین خاطر تنها با کارشناسانی همکاری می کنیم که سال ها تجربه موفق در سمپاشی انواع حشرات دارند. پس اگر از ساس ها خسته شده اید و می خواهید یک بار به صورت اصولی با آنها مبارزه کنید و آرامش را به فضای خانه تان برگردانید، حتما روی کمک ما حساب باز کنید.

سرویس سمپاشی

  • تضمین قیمت منصفانه
  • متخصصین آموزش دیده
درخواست خدمات سمپاشی