تعمیرات شوفاژ

  • اعزام فوری سرویس‌کار
  • ضمانت منصفانه‌ترین قیمت

پکیج و رادیاتور از جمله پر استفاده ترین وسایل گرمایشی در خانه ها به شمار می روند. علیرغم آنکه از ورود این محصولات به بازار ایران چند سالی بیشتر نمی گذرد، اما به سرعت جای خود را در منازل ما باز کرده و امروزه بخصوص در بسیاری خانه های نوساز از این سیستم گرمایشی استفاده می شود. البته همین جدید بودن سیستم پکیج و شوفاژ باعث شده که کار کردن با آنها چالش های خاص خود را داشته باشد. یکی از مهمترین این چالش ها، طریقه روشن کردن شوفاژ است.

راه اندازی و روشن کردن هر وسیله ای از جمله مهمترین کارها در فرایند نصب و استفاده از آن است. اگر نحوه روشن کردن شوفاژ بوتان به شیوه درستی پیش نرود، بهره وری مناسبی هم نخواهد داشت و احتمال خرابی آن بالا می رود. این موردِ بخصوص در رابطه با پکیج و رادیاتور (شوفاژ) اهمیت دوچندانی دارد، زیرا در به کار انداختن آنها حتما باید موارد خاصی را رعایت کرد. متن زیر در راستای آشنایی شما با نحوه روشن کردن انواع شوفاژ تهیه شده و اطلاعات مفیدی را در رابطه با فرایند صفر تا صدی راه اندازی پکیج در فصل زمستان ارائه می دهد. پس تا انتها همراهمان باشید.

نحوه روشن کردن شوفاژ بوتان

چه اقداماتی را باید قبل از روشن کردن شوفاژ انجام داد؟

پیش از آنکه با روش روشن کردن شوفاژ ایران رادیاتور آشنا شوید، باید چند کار مهم را انجام دهید. در واقع قبل از آنکه اصلا به سراغ پکیج بروید و بخواهید آن را در حالت زمستانه قرار دهید، باید از سلامت رادیاتورهای خود مطمئن شوید. به همین خاطر حتما اقداماتی که در ادامه نوشته ایم را در ابتدای لیست طریقه روشن کردن شوفاژ قرار دهید:

  • به طور اصولی با نحوه هواگیری شوفاژ آشنا شوید و حتما هواگیری لوله های شوفاژ را انجام دهید. به این شکل هم وضعیت آنها را بررسی کرده و هم در طول زمستان دمای مناسبی را از رادیاتور دریافت می کنید. هواگیری البته اصول خاص خود را دارد و دقت کنید که آن را به صورت صحیح انجام دهید.
  • مطمئن شوید که لوله های پکیج در وضعیت کاملا سالم قرار داشته و هیچ نشتی ای نداشته باشند. وجود هرگونه سوراخ و نشتی در لوله باعث ورود هوا به آن شده و علاوه بر آنکه فشار دستگاه را کاهش می دهد، احتمال ترکیدگی لوله را نیز بالا می برد.
  • به سراغ شیرهای ورودی و خروجی و همچنین شیرهای باز و بست شوفاژ بروید و مطمئن شوید که سالم هستند (و مثلا زنگ زدگی ندارند).

راه اندازی پکیج به چه صورت است؟

بعد از آشنایی با اقدامات مقدماتی بالا، نوبت به آموزش نحوه روشن کردن شوفاژ پکیج ایران رادیاتور می رسد. برای این کار ابتدا از میزان مناسب گاز پکیج مطمئن شده و ترجیحا فرایند شستشوی قطعات داخلی و رسوب زدایی از آنها را انجام دهید. سپس مطابق با مراحلی که در ادامه فهرست شده اند، پکیج را روی حالت زمستانی قرار داده و آن را روشن کنید:

  1. جریان برق پکیج را وصل کنید (چون همانطور که می دانید، پکیج با برق کار می کند).
  2. دکمه Mode دستگاه که روی کنترل پنل پکیج قابل مشاهده است را فشار دهید.
  3. گزینه زمستانه را انتخاب کنید. یا اگر نوع پکیج فرق دارد، دستگیره را بچرخانید تا در حالت زمستانی قرار بگیرد.
  4. از طریق دکمه های تعبیه شده میزان دمای مدنظر شوفاژ را تنظیم کنید.
  5. دمای آب مصرفی را نیز تعیین کنید.
  6. منتظر بمانید تا پکیج روشن شود و در حالت زمستانه قرار بگیرد.

طریقه روشن کردن شوفاژ چگونه است؟

بعد از آنکه اقدامات اولیه جهت اطمینان از سلامت لوله های رادیاتور را انجام دادید و پکیج را راه انداختید، نوبت به طریقه روشن کردن شوفاژ ایران رادیاتور
می رسد. فرایند روشن کردن شوفاژ از مراحل مختلفی تشکیل شده و برای آنکه انرژی مناسبی از دستگاه دریافت نمایید، باید همه آنها را انجام دهید. در ادامه به ذکر این مراحل می پردازیم:

 روش روشن کردن شوفاژ ایران رادیاتور

۱- شیرهای ورودی و خروجی شوفاژ را باز کنید

نظرات کاربران تعمیرات شوفاژ

درخواست تعمیرات شوفاژ

رادیاتور یک شیر ورودی دارد که مخصوص ورود آب گرم از پکیج بوده و یک شیر خروجی دارد که آب سرد شده را از رادیاتور خارج می کند. شما در اولین مرحله باید این دو شیر را باز کنید. باز کردن این شیرها در خلاف جهت عقربه های ساعت است. این شیرها در برخی انواع شوفاژ در کنار هم قرار گرفته اند و در بعضی دیگر در دو نقطه مختلف (مثلا بالا و پایین رادیاتور) هستند.

نکته: در اغلب شوفاژهای مدرن از شیر ترموستاتیک به جای شیرهای مدل قدیمی استفاده می شود. در رابطه با این نوع شیرها و نحوه استفاده از آنها در طریقه روشن کردن شوفاژ در ادامه صحبت خواهیم کرد.

۲- ترموستات پکیج را در حالت ماکزیموم قرار دهید

در این مرحله از نحوه روشن کردن شوفاژ باید میزان فشار پکیج و همچنین دمای ترموستات را بررسی کنید. در صورت مشاهده عدد صفر روی ترموستات پکیج (که نشان دهنده حالت تابستانه است) آن را بر روی ماکزیمم قرار دهید.

۳- منتظر گرم شدن پکیج بمانید

اگر همه مراحل طریقه روشن کردن شوفاژ بوتان (که بالاتر توضیح دادیم) را به درستی انجام داده باشید، رادیاتور بعد از مدت زمان حدودا ۳۰ دقیقه گرم می شود. چراغ پکیج نیز به طور عادی باید روی سبز باشد که نشان از دمای تنظیم شده آن دارد. در همین رابطه بهتر است که درجه شوفاژ خود را تا نیمه بیاورید و آن را ثابت بگذارید. در نهایت و پس از اینکه رادیاتور کاملا گرم شد، آن را در صورت نیاز تنظیم کنید.

شیر ترموستاتیک رادیاتور شوفاژ چه کاربردی دارد؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، امروزه در اغلب رادیاتورها به جای استفاده از شیرهای کلاهک دار قدیمی، از شیرهای ترموستاتیک استفاده می شود. در این شیرها از کلاهک‌ های بلندتری استفاده شده و درجه‌ های ۰ تا ۵ روی آنها حک شده است. حجم آب ورودی و خروجی از این شیرها نیز بر اساس دمای محیط متغیر است و به همین خاطر بهره وری آنها همیشه در بالاترین سطح قرار دارد. مهمترین فواید این نوع شیر عبارتند از:

نحوه روشن کردن شوفاژ

  • کاهش مصرف انرژی
  • راحتی بسیار بالا در هنگام کار کردن با آن
  • جلوگیری از یخ زدگی رادیاتور (توجه داشته باشید که آب بدون گردش در شوفاژ ممکن است یخ بزند. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است شیر ترموستاتیک را در حالتی بین ۰ و ۱ و یا روی درجه ای که نماد برف دارد قرار دهید)
  • امکان تنظیم مقدار آب ورودی به دستگاه

برای افزایش بازدهی رادیاتور شوفاژ چه کارهایی را می توان انجام داد؟

برای آنکه اموزش روشن کردن شوفاژ کامل شود و بتوانید حداکثر بهره وری را از رادیاتور خود داشته باشید، ترفندهای زیر را انجام دهید:

۱- دیوار پشت رادیاتور را عایق کاری کنید

مقدار زیادی از حرارت تولید شده توسط شوفاژ به دیوار پشتی آن نفوذ می کند و به این ترتیب از بین می رود. برای جلوگیری از این مسئله در صورت امکان با فوم و عایق های الاستومری پشت شوفاژ را عایق کاری کنید. خیلی از تکنسین های این حوزه ضمن دریافت هزینه راه اندازی و نصب شوفاژ، خودشان این عایق کاری را هم انجام می دهند.

۲- برای رادیاتور شیر ترموستاتیک نصب کنید

نه تنها نحوه روشن کردن شوفاژ پکیج با شیر ترموستاتیک ساده تر است، بلکه این شیرها تا حد زیادی از یخ زدگی و همچنین هدررفت انرژی شوفاژ جلوگیری می کنند و از این نظر در بلند مدت نیز صرفه اقتصادی دارند.

۳- رادیاتور متناسب با مشخصات ساختمان تهیه کنید

در هنگام خرید رادیاتور حتما باید به مواردی مثل متراژ ساختمان و نوع چیدمان وسایل توجه کنید. در غیر این صورت مثلا اگر برای یک فضای بزرگ یک رادیاتور کوچک خریداری کنید، مجبور خواهید بود که همیشه درجه حرارت آن را بسیار بالا تنظیم کنید تا جوابگوی سرمای زمستان باشد.

 اموزش روشن کردن شوفاژ

اگر شوفاژ گرم نشد چکار کنیم؟

گرم نشدن شوفاژ یا مستقیما به خود رادیاتور و طریقه روشن کردن شوفاژ مربوط است و یا آنکه به پکیج ربط دارد. اگر شیر آب گرم به درستی کار می کرد اما شوفاژ سرد بود، مشکل حتما از رادیاتور است. هواگیری غیراصولی، مسدود شدن مسیر لوله ها و همچنین رسوب قطعات داخلی مهمترین دلایل گرم نشدن شوفاژ هستند. اما اگر متوجه شدید که مشکل از پکیج است، حتما باید قطعات مختلف آن از جمله ترموستات و مبدل های حرارتی را بررسی کنید. با این حال اگر کارهای بالا را انجام دادید اما شوفاژ همچنان سرد بود، حتما باید از تکنسین های این حوزه کمک بگیرید. متخصصین خدمات نصب و سرویس شوفاژ اسپارد آماده اند تا فرایند نصب و راه اندازی رادیاتور شما را بر عهده گرفته و صفر تا صد عیب یابی آن را انجام دهند. روی کمک ما حساب باز کنید.

سرویس پکیج

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار