نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

می خواهید دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ ما برایتان یک پیشنهاد جذاب داریم: اول به سراغ درب ساختمان بروید و فرایند تغییر دکوراسیون را از آنجا آغاز نمایید. مخصوصا اگر درون منزلتان درب چوبی قرار دارد، حتما بعد از گذشت مدتی کهنه و رنگ و رو رفته به نظر می رسد. پس چه بهتر که با نحوه رنگ کردن درب چوبی آشنا شوید تا خودتان بتوانید درب چوبی منزلتان را رنگ کرده و خانه را نونوار کنید.

خوشبختانه نقاشی درب های چوبی کار چندان سختی نیست و خودتان هم می توانید آن را برعهده بگیرید. البته حتما از قبل باید با مراحل انجام آن آشنا باشید و ترفندهایی را در رابطه با آن بدانید. مطلب زیر در همین راستا تهیه شده و ضمن آموزش صفر تا صد رنگ آمیزی درب های چوبی، شما را با ترفندهای خاص نقاشان برای نقاشی هرچه بهتر این وسایل آشنا می کند. با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی درب چوبی

چه رنگی برای نقاشی درب چوبی مناسب است؟

اگر نمی دانید رنگ مخصوص چوب چیست اول از همه باید با بهترین رنگ ها برای درب چوبی آشنا شوید. برای این منظور سه رنگ مختلف پیشنهاد می شود که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می کنیم:

۱- رنگ پلی اورتان

این رنگ برای سطوح مختلف از جمله سطوح چوبی بسیار مناسب است و خود را به سرعت روی چوب می گیرد. رنگ پلی اورتان مقاومت بالایی هم دارد و تا مدت ها شما را از رنگ آمیزی مجدد بی نیاز می کند. خشک شدن سریع و قیمت معقول (البته نسبتا معقول!) از دیگر مزایای این نوع رنگ است.

۲- رنگ پولیش

این رنگ از نظر ظاهری بیشترین زیبایی را برای سطوح چوبی ایجاد می کند و به همین خاطر بسیاری از تولیدکنندگان صنایع چوبی تنها از رنگ پولیش برای رنگ کردن درب چوبی و نظایر آن استفاده می کنند. مقاومت این نوع رنگ در برابر رطوبت بسیار بالا بوده و در عین حال چوب را بسیار براق و شکیل نشان می دهد. البته رنگ پولیش عیب هایی هم دارد. از جمله آنکه هزینه اجرای آن بسیار بالا است، در برابر ضربه مقاومت پایینی دارد و به علت زمان بر بودن و سختیِ اجرا، تنها در کارگاه های رنگ آمیزی قابلیت پیاده سازی دارد.

۳- رنگ پلی استر

این رنگ بخصوص برای نقاشی مجدد وسایل کهنه چوبی بسیار مناسب است و افراد آماتور خیلی راحت می توان از آن استفاده کنند. رنگ پلی استر البته مقاومت و کیفیت کمتری نسبت به دو رنگ بالا دارد، اما از نظر قیمتی بسیار بهینه است و به همین یک انتخاب مناسب برای کسانی است که می خواهند رنگ آمیزی درب های چوبی خود را با حداقل هزینه انجام دهند.

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

نقاشی درب چوبی

رنگ کردن درب چوبی چه مراحلی دارد؟

برای آنکه فرایند رنگ آمیزی درب چوبی را خودتان انجام دهید و از این طریق در هزینه نقاشی ساختمان صرفه جویی کنید، کافی است مراحلی که در ادامه نوشته ایم را به دقت انجام دهید:

۱- وسایل لازم را آماده کنید

قبل از هر چیز باید وسایل لازم برای رنگ آمیزی مثل رنگ مناسب، قلمو، پرایمر سمباده، خرک، پیچ گوشتی و چکش را آماده کنید.

۲- درب را از لولا جدا کنید

در این مرحله باید درب را از جای خود در بیاورید. به این منظور ابتدا درب را ببندید و به کمک پیچ گوشتی و چکش لولای در را خارج کنید. سپس به کمک یک نفر دیگر در را از پنل خود در بیاورید و آن را در یک جای مناسب برای رنگ آمیزی قرار دهید. مثلا می توانید آن را روی دو پایه و در جایی که تهویه هوای مناسبی دارد قرار دهید.

۳- اجزای غیر چوبی را از درب جدا کنید و بتونه کاری کنید

سطح درب باید کاملا یکدست باشد و هیچ سطح برجسته یا فرورفتگی ای نداشته باشد. به این منظور کلیه وسایل اضافی مثل دستگیره، لولاها و شیشه را از درب جدا کنید و یا برای اینکه رنگ روی آنها پاشیده نشود، با چسب کاغذی بپوشانید. همچنین با بتونه فوری یا بتونه مل و سریش سطح چوب را بتونه کاری کنید تا کاملا هموار شود.

۴- درب را سنباده بکشید و تمیز کنید

حالا نوبت به سنباده کشیدن و تمیزکاری درب می شود. به این منظور از میان انواع سنباده ها، با سنباده ۱۸۰ تا ۲۲۰ سطح درب و بتونه ها را یکدست و هموار کنید و سپس با یک پارچه خشک آن را تمیز کنید تا آماده رنگ آمیزی شود (این کار را بر روی هر دو طرف درب انجام دهید).

رنگ زدن در چوبی

۵- از پرایمر استفاده کنید

پرایمر یا زیر رنگ برای نقاشی بهتر سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از ماده بخصوص برای رنگ کردن درب چوبی و سایر سطوحی که جاذب رنگ دارند الزامی است، در غیر این صورت رنگ خود را به خوبی روی چوب نمی گیرد. به همین جهت حدود ۱ تا ۲ روز قبل از رنگ آمیزی از پرایمر استفاده کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود (این کار را نیز برای هر دو طرف درب انجام دهید).

۶- رنگ آمیزی درب چوبی را آغاز کنید

نوبت به رنگ آمیزی می رسد. برای این کار غلطک خود را داخل سطح رنگ فرو ببرید و رنگ اضافی را به کمک یک پارچه بگیرید. سپس فشار متوسطی به غلطک وارد کنید و درب را رنگ بزنید.

۷- از قلمو بهره بگیرید

همه نقاط درب به وسیله غلطک رنگ نمی شود. به ویژه برای رنگ کردن نقاط کور و گوشه های درب، حتما باید از قلمو بهره بگیرید تا رنگ به طور یکسان در همه جای درب پخش شود.

۸- رنگ آمیزی مجدد

بعد از آنکه لایه اول رنگ خشک شد (حدودا ۴ تا ۵ ساعت زمان می برد) درب را یک لایه دیگر نقاشی کنید. اینطور رنگ بهتر روی درب می نشیند و دوام آن را هم افزایش می دهد.

به این ترتیب رنگ آمیزی شما به پایان رسیده و می توانید درب را مجددا نصب کنید.

رنگ کردن در چوبی

چند نکته در مورد رنگ آمیزی درب های چوبی

  • همانطور که گفتیم سطح درب باید کاملا یکدست و صاف باشد تا رنگ روی آن بنشیند. از این رو برای برطرف کردن فرورفتگی های آن می توانید از موادی مثل خاک اره و چسب به صورت بتونه استفاده کنید.
  • همچنین برای گرفتن این تو رفتگی ها می توانید از رزین اپوکسی بهره بگیرید. در این حالت باید رزین را با هاردنر مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را داخل فرورفتگی بریزید. بعد از خشک شدن نیز سطح را سنباده بکشید.
  • قبل از شروع رنگ آمیزی می توانید از یک آستری با کیفیت مثل شاپان استفاده کنید تا کیفیت رنگ آمیزی بالا برود.
  • در صورت استفاده از آستری، سطح چوب را سیلر بزنید تا رنگ به خورد درب نرود. برای این کار حتما سیلر را رقیق کنید.
  • بعد از اتمام فرایند رنگ آمیزی جهت براق شدن درب می توانید از پوست و پولیش استفاده نمایید.

برای رنگ آمیزی هرچه بهتر درب چوبی چکار کنیم؟

همانطور که دیدید، رنگ کردن درب چوبی کار چندان دشواری نیست. تنها باید چند ترفند ساده برای انجام آن را بلد باشید تا خودتان بتوانید آن را نقاشی کنید و از نتیجه کار لذت ببرید. با این وجود این یک واقعیت است که ما هر چقدر هم که تلاش بکنیم، باز هم نمی توانیم به خوبی یک نقاش حرفه ای کار را در بیاوریم. در نتیجه اگر روی کیفیت کار حساس هستید و می خواهید درب چوبی منزلتان به بهترین شکل ممکن رنگ آمیزی شود، می توانید از خدمات نقاشی منزل اسپارد استفاده کنید تا همه چیز مطابق با بالاترین استانداردها باشد.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان