تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر

آیا یخچال شما نیز داغ می کند؟ مصرف برق یخچال چقدر است؟ بنظرتان مصرف برق افزایش پیدا کرده است؟ یا غذاهای داخل یخچال زود فاسد می شوند؟ اگر شما نیز با چنین نشانه هایی مواجه شده باشید، اولین اقدامی که باید انجام دهید بررسی سلامت لاستیک درب یخچال است.

تمامی این موارد نشان می دهند که باید نسبت به تعویض لاستیک یخچال خود اقدام کنید. آیا با نحوه تعویض لاستیک درب یخچال آشنا هستید؟ می دانید بهترین لاستیک یخچال چیست؟ برای بررسی پاسخ هریک از این سوالات در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید!

چرا باید خرابی لاستیک یخچال را جدی گرفت؟

پیش از اینکه به بررسی نحوه عوض کردن لاستیک درب یخچال بپردازیم، لازم است با ضرورت استفاده از لاستیک نو و سالم آشنا شویم. اصلا چرا لاستیک درب یخچال از بخش های مهم و کلیدی در یخچال محسوب می شود؟

اهمیت این بخش با وظیفه لاستیک درب در ارتباط است. لاستیک درب از ورود هوای گرم به داخل محفظه یخچال جلوگیری کرده و باعث تثبیت هوای سرد داخل آن می شود. به همین دلیل با خرابی لاستیک هوای داخل یخچال گرم شده و باعث بالا رفتن دما، اتلاف انرژی و درنهایت فاسد شدن مواد غذایی می گردد.

باتوجه به این موارد لازم است توجه لازم را به لاستیک یخچال داشته باشید و در صورت لزوم سریعا نسبت به تعویض آن در منزل با رعایت نکات کلیدی اقدام کنید.

خرابی لاستیک یخچال

از کجا بدانیم لاستیک یخچال خراب شده است؟

پیش از شروع آشنایی با نحوه تعویض لاستیک درب یخچال لازم است با تعدادی از علائم ظاهری که شما را در عوض کردن لاستیک راهنمایی می کند آشنا شوید. از حمله این علائم ظاهری می توان به مواردی که در ادامه نوشته ایم اشاره کرد:

  • چروکیده شدن لاستیک
  • تغییر رنگ و سیاه شدن دوره های لاستیک یخچال
  • شل شدن و یا پارگی

اگر یکی از این علائم را مشاهده کردید لازم است هرچه سریع تر برای جلوگیری از رسیدن آسیب به سایر بخش های یخچال و بالارفتن هزینه تعمیر یخچال نسبت به تعویض لاستیک درب آن اقدام کنید.

آزمون ساده برای بررسی لاستیک درب یخچال

با استفاده از یک آزمون ساده و راحت می توانید تنها در چند دقیقه به سالم بودن و یا خرابی لاستیک درب یخچال پی ببرید. برای انجام این آزمون تنها به یک ورق کاغذ نیاز است. این ورق کاغذ را در حدفاصل درب و یخچال قرار دهید و سپس آن را به سرعت بکشید.

اگر ورق کاغذ به آسانی بیرون آمد یعنی وقت آن رسیده است که لاستیک درب را تعویض کنید. در غیر این صورت لاستیک هنوز سالم است و کارایی لازم را دارد.

بررسی لاستیک درب یخچال

کدامیک از انواع لاستیک درب یخچال را انتخاب کنیم؟

پیش از رسیدن به مراحل تعویض لاستیک درب یخچال، بهتر است با انواع لاستیک درب نیز آشنا شویم تا مناسب ترین گزینه را برای یخچال خود انتخاب کنیم. نوارهای درب یخچال را به طور کلی می توان در دو گروه لاستیک های پرسی و لاستیک های پیچی دسته بندی کرد که در ادامه بیشتر در مورد کاربرد هر کدام به شما توضیح می دهیم:

لاستیک های پرسی

نوارهای پرسی یا چسب شده بدون استفاده از پیچ دورتا دور درب قرار می گیرند. به همین دلیل لازم است برای خرید این نوع از لاستیک ها اندازه دقیقی داشته باشید. انواع یخچال فریزر ایرانی و خارجی معمولا لاستیک هایی در اندازه ۹۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتی متری دارند.

لاستیک های پرسی

لاستیک های پیچی

این نوع از لاستیک ها به کمک پیچ هایی دورتا دور درب یخچال نصب می شوند.

نحوه تعویض لاستیک درب یخچال

نظرات کاربران تعمیرات یخچال

درخواست تعمیرات یخچال

حالا می رسیم به مهم ترین بخش از این مقاله یعنی تعویض لاستیک درب یخچال! حالا که با کلیه نکات ضروری و انواع نوارهای درب یخچال آشنا شدید، نوبت به تعویض لاستیک درب می رسد. با بررسی ۵ مرحله زیر و انجام قدم به قدم هریک می توانید خودتان نسبت به عوض کردن لاستیک درب یخچال در منزل اقدام کنید:

مرحله اول: باز کردن پیچ لاستیک های پیچی درب یخچال

برای تعویض لاستیک های پیچی لازم است ابتدا پیچ لاستیک ها باز شوند. برای این منظور لاستیک را کمی به سمت بالا بکشید. به این ترتیب می توانید محل قرارگیری پیچ ها را نیز می توانید پیدا کنید. حالا به راحتی پیچ ها را با پیچ چهارگوشتی باز کنید.

حتما یادتان باشد تا قبل از باز کردن پیچ ها و تعویض لاستیک یخچال را از برق بکشید و خاموش کنید. به این ترتیب از اتلاف انرژی نیز جلوگیری خواهد شد.

نحوه تعویض لاستیک درب یخچال

مرحله دوم: بیرون آوردن لاستیک دور درب یخچال

با شل کردن پیچ ها در لاستیک های پیچی می توانید به راحتی لاستیک را بیرون بیاورید. البته در لاستیک های پرسی بیرون آوردن لاستیک درب یخچال راحت تر نیز است و می توان بدون فشار آوردن آن را خارج کرد.

البته در مواردی ممکن است لاستیک دور درب یخچال به علت ریختن مایعات سفت شده و یا به درب چسبیده باشد. در صورت بروز چنین مواردی بهتر است یک اسفنج را به مقداری شوینده و آب ولرم آغشته کنید. سپس با کمک این اسفنج دورتا دور لاستیک را تمیز کنید تا به راحتی جدا شود.

مرحله سوم: تمیز کردن لاستیک و درب یخچال

حالا نوبت به تمیز کردن دورتا دور درب و لاستیک می رسد. پس از بیرون آوردن لاستیک ابتدا همه قسمت های آن را بررسی کنید. اگر سالم بود نیازی به تعویض لاستیک درب یخچال نیست و تمیز کردن آن با آب و صابون کفایت خواهد کرد. پس از شستشو خشک کردن لاستیک و همینطور درب را فراموش نکنید.

در غیر این صورت اگر هرگونه خرابی، پوسیدگی یا پارگی دیدید باید لاستیک جدیدی برای یخچال خود خریداری کرده و نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تمیز کردن لاستیک و درب یخچال

مرحله چهارم: جلوگیری از ترک خوردن لاستیک با استفاده از وازلین و یا گریس

قبل از اینکه نصب لاستیک تمیز شده و یا لاستیک جدید را شروع کنید، مقداری وازلین یا گریس در قسمت داخلی درب یخچال بمالید. این مرحله علاوه بر جلوگیری از ترک خوردن لاستیک دور درب یخچال، عملکرد آن را نیز بهبود می بخشد.

مرحله پنجم: بستن لاستیک دور درب یخچال

درنهایت پس از طی مراحل بالا نوبت به قرار دادن لاستیک در جای خود می رسد. اگر لاستیک یخچال از نوع پیچی باشد باید ابتدا پیچ ها را محکم کرده و سپس لاستیک را در جای خود قرار دهید. توجه داشته باشید که نباید پیچ ها بیش از اندازه سفت باشند زیرا ممکن است به خود لاستیک آسیب برسانند.

نصب لاستیک های پرسی نیز معمولا راحت تر از نوع پیشین است و به راحتی و بدون فشار می توان آنها را جا انداخت.

تعویض لاستیک درب یخچال با اسپارد!

همه تعمیرات و یا تنظیمات یخچال نیازمند تجربه و مهارت است. حتی در ساده ترین تنظیمات مانند تعویض لاستیک و نوار درب یخچال نیز ممکن است به علت تجربه نداشتن به لاستیک جدید و نو آسیب برسد.

پس اگر می خواهید ریسک ها را به حداقل ترین مزیان ممکن برسانید، بهتر است از متخصصین خبره کمک بگیرید. برای این منظور کافی است سفارش تعمیرات یخچال را در اسپارد ثبت نمایید. با مشخص کردن زمان مراجعه متخصص، بهترین خدمات در وقت و روز مقرر شده برای شما ارائه می گردد.

تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر
درخواست تعمیرات یخچال