خدمات لوله بازکنی

  • مراجعه فوری
  • مناسب‌ترین قیمت

گرفتگی لوله های فاضلاب یک مشکل بسیار رایج در اکثر ساختمان ها است. خوشبختانه راه حل های زیادی هم برای مقابله با این مشکل وجود دارد که از جمله آنها می توان به استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه اشاره کرد. جوش شیرین و سرکه خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی دارند و به همین خاطر استفاده از ترکیب این دو ماده یکی از بهترین راهکارها برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب دستشویی، حمام و سینک ظرفشویی است.

نحوه باز کردن لوله با جوش شیرین و سرکه نیز بسیار ساده است و هر فردی می تواند به انجام آن گرفتگی لوله های فاضلاب منزلش را برطرف کند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست که برای گرفتگی های جزئی حتما از افراد متخصص کمک بگیرید و مجبور به پرداخت هزینه لوله بازکنی شوید. در ادامه این مطلب در مورد روش باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه بیشتر توضیح داده ایم و چند نکته خیلی مهم در این رابطه را آورده ایم. با ما همراه باشید.

جوش شیرین برای رفع گرفتگی لوله

چرا باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین امکان پذیر است؟

جوش شیرین نام عامیانه بیکربنات سدیم است که اساسا قلیایی است و در عین حال اندکی خاصیت اسیدی دارد. این ماده پودری شکل در برطرف کردن انواع آلودگی ها تاثیری واقعا معجزه آسا دارد و به همین خاطر در تمیز کردن انواع لکه ها روی لباس، رفع بوی بد ماشین لباسشویی، تمیز کردن ظروف شیشه ای، تمیز کردن سیک ظرفشویی و مواردی از این دست کاربرد دارد. از جوش شیرین حتی به عنوان ماده حجم دهنده در کیک و نان نیز استفاده می شود. همین قایلیت پاک کنندگی بالا باعث شده که از جوش شیرین به عنوان یکی از اصلی ترین مواد برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده شود.

استفاده از جوش شیرین برای باز کردن لوله چه مزایایی دارد؟

راهکارهای بسیار متنوعی برای باز کردن مسیر لوله فاضلاب وجود دارد. از استفاده از آب داغ گرفته، تا تلمبه زدن و استفاده از جوهر نمک، همگی از جمله روش هایی هستند که می توانند در باز کردن گرفتگی های لوله فاضلاب موثر باشند. اما از این میان ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید یکی از بهترین راه ها به شمار می رود. دلیل این امر نیز در چند نکته زیر نهفته است:

  1. خاصیت پاک کنندگی قوی؛ جوش شیرین و سرکه هر دو پاک کننده هستند و در صورت ترکیب شدن با یکدیگر، اثری بسیار موثر و قوی در باز کردن گرفتگی های لوله دارند و از این لحاظ از بسیاری روش های دیگر کاربردی ترند.
  2. طبیعی بودن مواد؛ جوش شیرین و سرکه هر دو طبیعی هستند و مواد شیمایی مضر در آنها یافت نمی شوند. به همین خاطر برای سلامتی انسان خطری ندارند و از این جهت نسبت به بازکننده هایی مثل جوهر نمک اولویت دارند.
  3. در دسترس بودن؛ ماده خام جوش شیرین تقریبا در هر آشپزخانه ای یافت می شود و از این رو خیلی راحت می توان از آن استفاده کرد.
  4. بی آزار برای لوله های فاضلاب؛ مواد اسیدی قوی ممکن است لوله های فاضلاب را سوراخ کننده یا آنها را دچار فرسایش کنند که در بلندمدت باعث ایراد پیدا کردنشان شود. جوش شیرین و سرکه اما برای لوله ها کاملا بی خطر هستند.
  5. از بین بردن قارچ ها و باکتری ها؛ جوش شیرین و سرکه خاصیت ضدعفونی کننده هم دارند و قارچ ها و باکتری های داخل لوله را از بین می برند.

باز کردن لوله با جوش شیرین و سرکه

سه نکته ایمنی که قبل از استفاده از جوش شیرین باید رعایت کنید

  1. در صورتی که لوله را با محلول لوله بازکن شیمیایی باز کرده اید، به هیچ وجه بعد از آن روش باز کردن لوله با جوش شیرین و سرکه یا نمک را امتحان نکنید.
  2. در صورتی که می خواهید لوله را با جوش شیرین و سرکه باز کنید، نباید این دو ماده را بیش از حد با هم ترکیب کنید؛ زیرا ترکیب دو ماده قلیایی و اسیدی با هم موجب انتشار گاز بیش از حد مجاز خواهد شد.
  3. محدودیتی برای استفاده از جوش شیرین و سرکه وجود ندارد، اما توصیه می کنیم حداکثر دو تا سه بار از باز کردن لوله فاضلاب با جوش شیرین استفاده نمایید. اگر بعد از بار دوم نتیجه دلخواه حاصل نشد، پیشنهاد می شود که دوباره این روش را امتحان کنید، زیراباعث تشدید گازهای فاضلابی می شود.

روش باز کردن لوله با جوش شیرین چگونه است؟

حالا نوبت به آموزش قسمت اصلی کار می رسد. برای آنکه لوله مسدود شده را به کمک جوش شیرین و سرکه باز کنید، ابتدا باید ماده تمیز کننده خود را آماده کنید. برای این کار به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک پیمانه جوش شیرین
  • دو پیمانه سرکه سفید
  • مقداری آب جوش

نظرات کاربران خدمات لوله بازکنی

درخواست لوله بازکن

بعد از اینکه این مواد را آماده کردید، مراحل زیر را اجرا کنید:

۱- مواد اضافی درون لوله را با یک آویز بیرون بیاورید

در مرحله اول به کمک یک آویز فلزی (مثلا آویز آهنی کت و شلوار) مواد جامد داخل لوله مثل موهای زائد و چربی هایی که داخل لوله سفت شده اند را بیرون بیاورید. برای این کار یک سمت آویز را به شکل قلاب کنید تا مواد به خوبی به آن بچسبند و از دیواره لوله جدا شوند. بدین ترتیب کار برای استفاده از جوش شیرین راحت تر می شود.

۲- از آب جوش استفاده کنید

در این مرحله از آب جوشی که تهیه کرده اید استفاده کنید. تقریبا به میزان یک کتری آب جوش را داخل لوله بریزید. بعضی افراد توصیه می کنند که کمی صابون هم در آب جوش بریزید و سپس آن را داخل لوله خالی کنید تا اثرگذاری آن بیشتر باشد و چربی ها داخل آن حل شوند.

باز کردن لوله آشپزخانه با جوش شیرین

۳- جوش شیرین را خالی کنید

در مرحله سوم حدود یک پیمانه جوش شیرین را داخل لوله فاضلاب خالی کنید. برای این کار می توانید از یک قیف استفاده کنید تا مطمئن شوید جوش شیرین کاملا وارد لوله می شود.

۴- سرکه را داخل لوله بریزید

بعد از ریختن جوش شیرین، بلافاصله دو پیمانه سرکه سفید را داخل لوله بریزید تا ماده پاک کننده شکل بگیرید. فقط حواستان باشد که سرکه و جوش شیرین با هم واکنش نشان می دهد و ممکن است بخار از خود ساطع کنند. این واکنش موجب می شود که چربی و آلودگی های داخل لوله تمیز شوند.

۵- دهانه لوله فاضلاب را بپوشانید

در این مرحله به کمک یک پارچه کاملا خیس دهانه لوله فاضلاب را بپوشانید. حدود ۲۰ دقیقه بگذارید که پارچه روی دهانه لوله قرار داشته باشد و سپس آن را بردارید. این کار موجب می شود تمیزکنندگی داخل لوله به نحو بهتری انجام شود.

۶- باز هم درون لوله آب جوش بریزید

در آخر بعد از آنکه همه کارهای بالا را انجام دادید، باز هم یک کتری آب جوش داخل لوله خالی کنید تا ذرات باقی مانده در داخل لوله تمیز شوند.

چند نکته در مورد باز کردن لوله با جوش شیرین و سرکه

  • اگر می خواهید گرفتگی لوله فاضلاب توالت ایرانی را برطرف کنید، حتما آب جوش را داخل لوله بریزید. مواظب باشید که آب جوش روی سنگ توالت نریزد، چون در این صورت احتمال ترک خوردگی آن وجود دارد.
  • در مورد توالت فرنگی نیز بهتر است به جای استفاده از آب جوش، به استفاده از آب گرم بسنده کنید.
  • برای اثرگذاری بیشتر، می توانید جوش شیرین را داخل لوله بریزید و یک شب تا صبح صبر کنید و بعدا سرکه و آب جوش داخل لوله بریزید.
  • فراموش نکنید که پیشگیری از گرفتگی لوله بهتر از باز کردن آن بعد از گرفتگی است. به این منظور هیچ گاه توری را از روی سنگ برندارید، حتما هر چند وقت یک بار داخل لوله را با آب گرم و صابون تمیز کنید و سعی کنید که مواد غذایی را اول از روی ظرف جدا کنید و سپس آنها را بشویید.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با جوش شیرین

اگر لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه باز نشد چکار کنیم؟

جوش شیرین و سرکه با همه خوبی هایی که دارند، اما به تنهایی برای رفع گرفتگی های عمقی کافی نیستند. گاهی اوقات لوله آنچنان مسدود شده است که باز کردن لوله با جوش شیرین مقدور نیست و فقط روش های قوی تر می تواند راهگشا باشد. در این گونه مواقع بهتر است از یک متخصص لوله بازکنی کمک بگیرید تا لوله مسدود شده به شیوه ای اصولی باز شود. متخصصین خدمات لوله بازکنی سیار مجموعه اسپارد در همین راستا در کنار شما هستند تا هیچ نگرانی از بابت گرفتگی لوله های ساختمانتان نداشته باشید. کافی است درخواستتان را به صورت آنلاین ثبت کنید تا نزدیک ترین متخصص در اسرع وقت در محل شما حاضر شده و مشکلتان را برطرف کند.

تخلیه چاه با دستگاه

  • مراجعه فوری به محل
  • رعایت اصول بهداشتی