تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

روی هر ماشین لباسشویی تعداد زیادی دکمه قرار دارد که هر کدام از آنها کارکرد خاصی دارند. اگر شما نحوه استفاده از این دکمه ها را بلد نباشید، نمی توانید بهره وری حداکثری از لباسشویی تان داشته باشید و شاید هیچ زمانی نتوانید از خیلی از برنامه های شستشوی آن استفاده کنید. به همین خاطر ضروری است که معنی کلمات نوشته شده روی صفحه نشانگر و دکمه ها را متوجه شده تا بتوانید از شستشوی بی نقص لباس ها در ماشین لباسشویی تان لذت ببرید.

این مسئله البته در مورد همه برندها و مدل ها ماشین لباسشویی کاربرد دارد، اما به طور ویژه ماشین های لباسشویی بوش به دلیل امکانات بیشتری که دارند، دکمه های پرتعدادتری هم داشته و از این نظر شاید کار کردن با آنها پیچیده تر هم باشد. به همین خاطر در مطلب زیر، معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش و کاربرد انواع برنامه های لباسشویی آن را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید بهره وری مناسبی از لباسشویی تان داشته باشید.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش چیست؟

کلمات نوشته شده روی ماشین لباسشویی بوش همه به زبان انگلیسی هستند (درست مثل کلمات نوشته شده روی ماشین لباسشویی کنوود و سایر برندها). البته اگر زبان انگلیسی تان خوب نیست، نگران نباشید! زیرا ما در یک جدول، معنای هر کدام از این کلمات را آورده ایم:

 کلمات نوشته شده روی لباسشویی   معنی و کاربرد کلمات
Start/Pause شروع/توقف
Power روشن کردن
Temp تنظیم دما
rpm سرعت چرخش
Ready in تاخیر زمانی
Pre Wash پیش شستشو
Iron Easy ضد چین و چروک
+Rinse آبکشی اضافی
Intensive شستشو با حداکثر توان
Eco Perfect شستشوی اقتصادی (بهینه)
Speed Perfect شستشوی سریع
Child Lock قفل کودک

توضیح بیشتر در مورد برخی از کلمات ماشین لباسشویی بوش

در ادمه در مورد معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش توضیحات بیشتری ارائه می دهیم تا با کاربرد هریک از آنها کاملا آشنا شوید:

۱- دکمه تاخیر زمانی (Ready In):

زمانی که بخواهید ماشین لباسشویی تان بعد از گذشت مدت زمانی معین شروع به کار کند، باید از این دکمه استفاده کنید. این دکمه با اسامی دیگری مثل Time Delay نیز نوشته می شود. برای استفاده از این دکمه ابتدا برنامه ماشین لباسشویی تان را انتخاب کنید و سپس با فشار دادن دکمه تاخیر زمانی، زمان مدنظرتان برای شروع به کار دستگاه را انتخاب کنید. سپس دکه شروع را بزنید تا لباسشویی در زمان مقرر روشن شود.

معنی کلمات لباسشویی بوش

۲- دکمه ضد چین و چروک یا اتوکشی ساده (Iron Easy):

نظرات کاربران تعمیر ماشین لباسشویی

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

این دکمه باعث می شود که لباس چین و چروک کمتری بگیرد و راحت تر اتو شود. برای استفاده از این حالت کافی است بعد از روشن کردن دستگاه و انتخاب برنامه، دکمه Iron Easy را فشار دهید تا فعال شود.

۳- دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive):

این دکمه برای شستشوی لباس های بسیار کثیف و همچنین حجم بالای لباس کاربرد دارد. البته مصرف آب را بالا می برد و مدت زمان شستشو را بیشتر می کند، اما مطمئنا لباس ها را در تمیزترین حالت ممکن به شما تحویل می دهد.

۴- دکمه پیش شستشو(Pre Wash):

با انتخاب دکمه پیش شستشو، لباس های بسیار کثیف برای تمیز شدن آماده می شوند. از این رو زمان شستشو هم افزایش می یابد. پیش از فشار دادن این دکمه باید در محفظه جاپودری برای پیش شستشو نیز به اندازه کافی پودر ریخت. توجه داشته باشید که پیش شستشو در ابتدای سیکل و قبل از شستشوی اصلی و با تنظیمات متفاوت دما و… اجرا می شود.

۵- دکمه آبکشی اضافی (+Rinse):

این دکمه که در برخی دستگاه ها به اسم Rinse Plus هم نوشته شده است، برای آبکشی مجدد لباس ها کاربرد دارد. به این ترتیب که با هر بار فشار آن، یک مرتبه به مراحل آبکشی لباس ها اضافه می شود.

کلمات روی ماشین لباسشویی بوش

لباسشویی بوش چه برنامه هایی برای شستشو دارد؟

تنوع برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی بوش بالا است. هر یک از این برنامه ها برای شستن نوع خاصی از لباس ها کاربرد دارند که در جدول زیر ارائه کرده ایم:

 برنامه لباسشویی   کاربرد برنامه شستشوی لباسشویی کنوود
Dark Wash شستشوی لباس های تیره رنگ
Wool شستشوی لباس های پشمی
Sports شستشوی لباس های ورزشی
Synthetic شستشوی لباس هایی با الیاف مصنوعی
Delicate شستشوی لباس های ظریف
Cotton شستشوی لباس های پنبه ای
Outdoor شستشوی لباس های بیرون
Drum Clean شستشوی مخرن (دیگ) لباسشویی
Cotton Intensive شستشوی لباس های کتان خیلی کثیف
Mix شستشوی لباس ها به صورت مخلوط
Duvet شستشوی الیاف لطیف و کالای خواب
Allergy Plus شستشوی ضد آلرژی لباس ها
Night Wash شستشوی شبانه (بی صدا)

توضیح بیشتر در مورد برخی برنامه های شستشوی لباسشویی بوش

برنامه های شستشو در لباسشویی بوش بسیار با اهمیت هستند و اگر نتوانید به خوبی از آنها استفاده کنید، به زودی مجبور خواهید شد که مبلغ زیادی را صرف هزینه تعمیر ماشین لباسشویی کنید. به همین جهت در ادامه در مورد برخی برنامه های خاص لباسشویی بوش بیشتر توضیح می دهیم:

۱- برنامه شستشوی پوشاک تیره (Dark Wash)

این برنامه برای شستن لباس های تیره ای است که احتمال رنگ دادن دارند. به همین خاطر در این نوع شستشو تعداد مراحل آبکشی کاهش یافته و سرعت چرخش نیز بر روی مقدار کمتری تنظیم می شود تا لباس ها با ملایمت بیشتری تمیز شوند.

۲- برنامه شستشوی لباس های پنبه ای (Cotton)

این برنامه برای لباس های پنبه ای و نخی بسیار مناسب است. بخصوص انواع لباس های لطیف مثل پیراهن، پیژام، و لباس های زیر را با این برنامه می توانید تمیز کنید. دمای مناسب برای این نوع شستشو در حدود ۶۰ درجه سانتیگراد است.

۳- برنامه شستشوی البسه بیرون (Outdoor)

این برنامه شستشو حالتی تقریبا شبیه به شستشوی ورزشی دارد و مخصوصا برای لباس هایی که آلودگی های طبیعت (مثل گل و لای) را به خود جذب می کنند، بسیار عالی است. توصیه می شود که لباس های اسپندکس، کششی و میکروفیبر را با این برنامه بشویید.

۴- برنامه شستشوی مخزن (Drum Clean)

این برنامه که در بعضی لباسشویی ها به صورت Tub Clean نیز نوشته می شود، مخصوص تمیز کردن دیگ یا مخزن لباسشویی است. به این ترتیب که بدون آنکه لباسی داخل دستگاه بیاندازید، دستگاه را روشن کرده و در این حالت قرار می دهید تا آلودگی های دستگاه تمیز شوند. پیشنهاد می شود که به طور میانگین بعد از هر ۵۰ بار شستشو، از این برنامه استفاده کنید.

۵- برنامه شستشوی شبانه (Night Wash)

این برنامه برای زمانی کاربرد دارد که اهالی منزل در خواب هستند، چراکه سرعت چرخش کاهش یافته و صدای هشدار پایان سیکل نیز غیر فعال می شود. به همین خاطر لباسشویی بوش در مجموع صدای خیلی کمتری تولید می کند. انواع لباس ها را با این روش می توان شستشو داد.

برنامه های لباسشویی بوش

۶- برنامه شستشوی الیاف لطیف مثل پر و کالای خواب (Duvet)

این برنامه شستشو برای پارچه هایی با جنس لطیف بسیار کاربردی است. مثلا روکش مبل، ملحفه، روبالشی و لحاف (و سایر مواردی که داخل خود پر دارند) را به کمک این برنامه می توان شستشو داد.

۷- برنامه شستشوی ضد آلرژی (Allergy Plus)

این برنامه برای لباس هایی کاربرد دارد که هر روزه با پوست شما در ارتباط اند و به دلیل تماس مستقیم با آن، حساسیت زیادی دارند. از جمله این پوشاک می توان به لباس زیر، حوله، دستمال، ملحفه، بالش و روکش بالش اشاره کرد که در دمای بالا به نحوی شسته می شوند که مواد شوینده به خوبی از آنها پاک شده و هیچ گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نکنند.

چطور می توان دکمه های معیوب ماشین لباسشویی بوش را تعمیر کرد؟

دوام قطعات ماشین لباسشویی بوش بسیار بالا است و به همین خاطر کمتر نیاز به تعمیر دارند. با این وجود ممکن است به دلایل مختلفی هر یک از این قطعات مشکل پیدا کنند. مثلا این احتمال وجود دارد که برخی دکمه ها از کار بیفتند و یا برنامه های شستشو به درستی عمل نکنند. در این صورت حتما لازم است که از یک تعمیرکار معتبر و با تجربه کمک بگیرید تا مشکل دستگاهتان قبل از آنکه به یک معضل اساسی تبدیل شود، از بین برود.

متخصصین خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی اسپارد در همین راستا آماده اند تا کلیه خدمات مرتبط با تعمیر انواع ماشین های لباسشویی (از جمله ماشین لباسشویی بوش) را در منزل شما ارائه دهند. تنها کافی است که سفارش خود را به صورت آنلاین به ثبت رسانده و بقیه کار را به تکنسین های ما بسپارید!

تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی