نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)

رنگ آمیزی سطوح به کمک قلمو یکی از رایج ترین شیوه های نقاشی ساختمانی است که از دیرباز مورد استفاده استادکاران و افراد مبتدی بوده است. در سالیان اخیر نیز هرچند که استفاده از سایر وسایل مانند رنگ آمیزی ساختمان با غلطک و پیستوله رونق بیشتری گرفته است، اما همچنان نقاشی منازل بدون کمک گرفتن از انواع قلموی نقاشی ساختمان ناقص خواهد بود.

قلموها بسته به کاربرد خود، نوع رنگ مورد استفاده، الیاف مورد استفاده و … متفاوت بوده و از این رو انتخاب یک قلموی مناسب برای نقاشی می تواند انجام فرآیند رنگ آمیزی را ساده تر و دلپذیرتر نماید. مطلب پیش رو در همین راستا ضمن ارائه مطالبی در رابطه با انواع قلموهای موجود در بازار، به بررسی مناسب ترین قلم موی نقاشی ساختمان می پردازد. با ما همراه باشید.

انواع قلمو نقاشی

آشنایی با انواع قلموی نقاشی ساختمان

همانطور که اشاره کردیم، قلموها با توجه به فاکتورهای مختلفی به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند. مهم ترین معیارهای دسته بندی قلم موی نقاشی ساختمان عبارتند از:

انواع قلمو بر اساس جنس الیاف به چند دسته تقسیم می شوند؟

مهم ترین رکن در تقسیم بندی میان انواع قلمو، جنس الیاف قلمو است، زیرا در صورتی که جنس قلمو بد باشد، رنگ را به خوبی نگرفته و علاوه بر آن هنگام رنگ آمیزی ممکن است رشته های آن به سطح دیوار بچسبند. از این روز شناخت قلمو بر اساس جنس الیاف ضروری به نظر می رسد. در ادامه این مطلب انواع قلمو بر اساس جنس الیاف را به شما معرفی می کنیم:

قلمو با الیاف طبیعی: یکی از بهترین انواع قلمو که برای رنگ آمیزی سطوح با رنگ روغنی کاربرد داشته و رنگ را به صورت یکنواختی بر روی دیوار پخش می کند.

قلمو پلی استر: یکی از پراستفاده ترین قلموها همین قلموهای پلی استر می باشند. دوام بالا، رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک و پخس رنگ به صورت یکنواخت از ویژگی های این قلمو است.

نظرات کاربران نقاشی ساختمان

درخواست نقاش ساختمان

قلمو ترکیبی نایلون / پلی استر: این قلموها که از الیاف مصنوعی ساخته شده اند، دوام بسیار بالایی داشته و سال ها مورد استفاده قرار می گیرند. قلمو ترکیبی برای رنگ آمیزی با رنگ لاتکس و رنگ اکریلیک پایه آب بسیار مناسب بوده و تمیز کردن آن نیز پس از اتمام فرآیند نقاشی بسیار ساده است.

قلمو فومی: این قلموها کیفیت لازم برای رنگ آمیزی دیوار را نداشته و به جای آن بیشتر برای پخش چسب یا جلادهنده چوب به کار می روند.

انواع قلمو بر اساس اندازه

قلموها به طور ویژه برای رنگ آمیزی گوشه های دیوار، قرنیزها و نقاط کور ساختمان به کار می روند، از این رو انتخاب قلمو با سایز مناسب یکی از با اهمیت ترین کارهایی است که قبل از شروع فرآیند نقاشی باید انجام داد. قلموها در بازار در ابعاد گوناگونی وجود داشته که مهم ترین آنها عبارتند از:

قلمو با اندازه ۲ تا ۵ سانتی متر: از این قلموها به منظور رنگ آمیزی نقاط بسیار ظریف و کوچک (گوشه پنجره، وسایل چوبی مثل میز و …) استفاده می شود.

قلمو با اندازه ۷ سانتی متر: این قلموها مناسب ترین گزینه برای رنگ آمیزی سطوحی مثل کابینت و درب می باشند (عکس قلمو نقاشی ۷ سانتی متری در زیر آمده است).

قلمو با اندازه بیش از ۱۰ سانتی متر: از این قلموها برای رنگ آمیزی سطح صاف و با اندازه بالا (مثل دیوار) استفاده می شود.

قلمو رنگ آمیزی

انواع قلمو بر اساس شکل سر

نوع شکل و برش رشته های سر قلمو همیشه یکسان نبوده و با یکدیگر تفاوت های ظریفی دارد که نتیجه خود آن پس از اتمام نقاشی نشان می دهد. از این رو آشنایی با شکل سر انواع قلمو برای انتخاب مناسب ترین گزینه ضروری به نظر می رسد.

قلمو دیواری: این قلموها بیش از هر قلموی دیگری مورد استفاده قرار گرفته به علت شکل خاص و ضخیم خود برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ مثل دیوار عالی هستند. سایز ۱۰ سانتی متر بهترین اندازه برای این قلموها است.

قلمو زاویه دار: همانطور که از اسم این قلموها مشخص است، این قلمو دارای رشته هایی هستند که با زاویه خاصی برش خورده و به آنها این امکان را می دهد که نقاط کور و گوشه دیوارها و سقف ها را به خوبی با رنگ آغشته کنند.

قلمو مسطح: این قلمو برای رنگ آمیزی سطوح صافی مثل درب ها، کمدها و کابینت ها مناسب بوده و رشته های آنها بدون هیچ انحنای خاصی برش خورده است.

قلمو زاویه دار نازک: این قلموها بسیار ظریف بوده و برای رنگ آمیزی نقاطی که رنگ آمیزی آنها دشوار بوده و در عین حال با اهمیت تلقی می شوند، ایده آل هستند.

قلمو صاف: این نوع از قلموها نیز تفاوت چندانی با قلمو مسطح نداشته، با این وجود اما رنگ بیشتری را به خود جذب کرده و معمولا باریک تر هستند.

رنگ آمیزی با قلم مو چه مزایا و معایبی دارد؟

ما در ابتدای این راهنما انواع قلمو را به شما معرفی کرده ایم تا کارکرد خاص هر یک از آنها را متوجه شوید. اما هنوز ممکن است این سوال برای شما وجود داشته باشد که استفاده از قلمو برای نقاشی ساختمان منطقی است یا آنکه سایر روش ها نسبت به آن ارجحیت دارد؟ در همین راستا در ادامه مطلب برای شما چند نکته در رابطه با مزایا و معایب استفاده از قلمو در فرآیند نقاشی را آورده ایم که با مطالعه آنها می توانید بهترین روش برای رنگ آمیزی ساختمان را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از انواع قلموی نقاشی ساختمان

  • در صورتی که نقاشی با قلمو به صورت حرفه ای صورت گیرد، نتیجه به دست آمده بهتر و بسیار طبیعی تر از نقاشی با غلطک و پیستوله است
  • رنگ آمیزی گوشه های ساختمان و نقاط کور با استفاده از قلمو، بهترین گزینه برای هر استادکاری به حساب می رود
  • رنگ معمولا در قلمو بهتر جذب شده و در نتیجه سطح به میزان مناسب تری آغشته می شود

معایب استفاده از انواع قلموی نقاشی ساختمان

  • تمیز و پاک کردن قلمو و رشته های آن بعد از اتمام فرآیند رنگ آمیزی کار ساده ای نیست
  • نقاشی با قلمو وقت زیادی را از نقاش اشغال کرده و انرژی زیادی نیز می برد
  • رنگ آمیزی سطوح بسیار بزرگ و وسیع (مثل دیوارهای بزرگ) با قلمو چندان منطقی نیست
  • در صورتی که شخص در استفاده از قلمو تبحر کافی را نداشته و نتواند به خوبی از آن بهره ببرد، رنگ آمیزی یکدست نشده و به جای آن با رد قلم و شره رنگ مواجه خواهد شد

قلموی رنگ آمیزی دیوار

چند نکته در رابطه با رنگ آمیزی ساختمان با قلمو

  • در هنگام خرید قلمو به جنس الیاف آن توجه ویژه داشته باشید و قلمویی را تهیه کنید که با رنگ مور استفاده شما (روغنی، اکریلیک، پلاستیکی و …) همخوانی داشته باشد
  • قلمو قبل از شروع رنگ آمیزی باید کاملا خشک باشد. بعد از اطمینان از خشک و تمیز بودن، آن را به رنگ آغشته کنید
  • اگر سطحی که می خواهید رنگ آمیزی کنید بزرگ است و نیاز به استراحت دارید، قلمو را نشورید و به جای آن، دور موهای آن سلفون بپیچید
  • پس از اتمام فرآیند نقاشی، حتما در اسرع وقت قلمو را با حلال مخصوص آن بشویید

حرف آخر اسپارد

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از قلمو می تواند به یکدستی بیشتر و طبیعی تر جلوه دادن رنگ آمیزی ساختمان کمک شایانی نماید، به شرط اینکه این کار توسط استادکاری ماهر انجام بگیرد. در بالا البته توضیحات مفصلی در رابطه با انواع قلمو و رنگ آمیزی سطوح با آن دادیم، اما همچنان به طور ویژه توصیه می کنیم که اگر برای سطوح منزل خود اهمیت بالایی قائل بوده و می خواهید رنگ آمیزی به بهترین حالت ممکن صورت بگیرد، از نقاشان اسپارد که سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده و در به کار بردن قلمو برای رنگ آمیزی ماهر هستند، استفاده نمایید.

برای این منظور کافی است سفارش خدمات نقاشی ساختمان را به صورت آنلاین به ثبت رسانده تا نزدیک ترین نقاشان در اسرع وقت در محل حاضر شده و فرآیند نقاشی را مطابق با خواست شما و با بهترین کیفیت آغاز نمایند.

نقاشی ساختمان

  • اعزام نقاش ماهر
  • نرخ اتحادیه (1401)
درخواست نقاش ساختمان