سرویس بخاری گازی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

امروزه تنوع وسایل گرمایشی ساختمان بسیار زیاد است و هرکس بنا به سلیقه خود و ظرفیت های ساختمانی که قرار است برای گرمایش آن کاری انجام دهد، گزینه مورد نظر را انتخاب می کند. اما بگذارید صادق باشیم؛ اگر از ما بپرسند که بهترین وسیله گرمایشی خانه چیست؟ پاسخ ما همچنان بخاری خواهد بود. بخاری گرمای مطبوعی دارد و مخصوصا در مناطق سردسیر که زمستان های سخت و نفسگیر دارند، بیش از هر چیز دیگری لذت بخش است. البته وقتی می گوییم بخاری، لزوما منظورمان همان بخاری های قدیمی نیست، زیرا امروزه با طیف وسیعی از انواع بخاری دیواری و ایستاده روبرو هستیم که هر یک به درد کاری می خورند.

کافی است سری به بازار بزنید تا از تنوع بالای انواع بخاری ها شگفت زده شوید. کارخانه های سازنده بخاری همیشه به دنبال بهبود محصولات تولیدی خود هستند و به همین خاطر متناسب با نیاز خانواده ها در دنیای امروزی، تولیداتی جدید را به بازار عرضه می کنند. طبیعتا انتخاب بهترین محصول از میان این تنوع بالا کار راحتی نیست. به همین خاطر بر آن شدیم تا در یک مطلب مفصل به معرفی انواع بخاری های زمینی و دیواری بپردازیم و بهترین ها را معرفی کنیم. پس فعلا دست نگه دارید و خرید بخاری جدید را به بعد از مطالعه این مطلب بگذارید!

بخاری برقی ایستاده

انواع بخاری دیواری و ایستاده؛ کدام یک بهتر هستند؟

بخاری ها از جهات مختلفی تقسیم بندی می شوند که یکی از اصلی ترین آنها، نحوه کاربری است. به جرئت می توان گفت که همه انواع بخاری در دو دسته اصلی بخاری دیواری و بخاری ایستاده جای می گیرند:

۱- بخاری زمینی (ایستاده)

این مدل پرفروش ترین نوع از میان انواع بخاری های برقی، گازی و … است. همانطور که از اسم آن مشخص است، بخاری زمینی روی زمین قرار می گیرد و فضا را گرم می کند. بخاری ایستاده یا زمینی دو مزیت عمده دارد: اول قابلیت حمل و نقل و نصب آسان، و دوم قدرت گرمایشی بالا. پس اگر متراژ خانه تان زیاد است و می خواهید فضای داخل ساختمان خوب گرم شود، حتما به سراغ بخاری ایستاده بروید. البته اگر از نوع دودکش دار بخاری های ایستاده استفاده می کنید، به جهت رعایت نکات ایمنی، حتما کار نصب و عیب یابی بخاری گازی را به متخصصین بسپارید.

۲- بخاری دیواری

این مدل بخاری روی دیوار سوار می شود و فضای بسیار کمی را اشغال می کند، اما قدرت گرمایشی اکثر مدل های آن نسبت به مدل های زمینی کمتر است. به همین خاطر اگر متراژ منزلتان کم است (یا صرفا برای یک اتاق می خواهید بخاری تهیه کنید) و لازم ندارید که فضا بسیار گرم شود، می توانید از بخاری دیواری استفاده نمایید. بخاری های دیواری معمولا ظرفیت گرمادهی کمتری دارند و در مدل های مدرن به نحوی تولید می شوند که دوده کمی را در محیط پخش کنند.

معرفی انواع بخاری های موجود در بازار

در ادامه به معرفی انواع بخاری های موجود در بازار، و همچنین خصوصیات و کاربردهای هریک از آنها پرداخته ایم:

۱- بخاری گازی

نظرات کاربران سرویس بخاری گازی

درخواست سرویس بخاری گازی

مشهورترین انواع بخاری دیواری و ایستاده، همین بخاری های گازی هستند. این نوع از بخاری ها مستقیما با گاز شهری کار می کنند و گرمای تولیدی آنها کاملا مطبوع است. بخاری های گازی -چه به صورت زمینی و چه به صورت دیواری- به دو شکلِ با دودکش و بدون دودکش تولید می شوند. نوع با دودکش آن را که حتما دیده اید، بیشتر برای ساختمان های مسکونی و منازل به کار می آید. بخاری گازی بدون دودکش اما برای محیط هایی کاربرد دارد که جریان هوای آزاد در آن وجود دارد. به همین خاطر به هیچ عنوان نباید از انواع بخاری دیواری بدون دودکش در محیط های بسته استفاده کرد.

بخاری گازی دودکش دار

نکته: مسئله مهم در رابطه با استفاده از بخاری های گازی دودکش دارد، بحث نصب و راه اندازی آنها است. حتما در اخبار دیده اید خانواده هایی را که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی، متاسفانه دچار گاز گرفتگی شده اند. کوچکترین بی دقتی در نصب بخاری گازی دودکش دار می تواند عواقبی بسیار جدی داشته باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم که ولو با صرف هزینه نصب بخاری گازی، امنیت خود و اعضای خانواده تان را در طول فصل سرما بیمه کنید.

۲- بخاری برقی

بخاری های برقی نیز که در انواع دیواری و ایستاده تولید می شوند، به جای استفاده از گاز، از انرژی برق برای تولید گرما کمک می گیرند. دقیقا به همین خاطر است که امنیت استفاده از بخاری های برقی نسبت به بخاری های گازی بسیار بالاتر است. نصب و راه اندازی، و همچنین جابجایی بخاری های برقی ساده است، هیچ آلاینده ای تولید نمی کنند و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند (البته اگر قبض برق آخر ماه را ندیده بگیریم). این بخاری ها به دلیل آنکه توان متوسطی در گرم کردن محیط دارند، بیشتر به درد فضاهای کوچک می خورند. بخاری های برقی خود به دو دسته  فن دار و تابشی تقسیم بندی می شوند:

الف) بخاری برقی فن دار

در این بخاری ها المنت‌ ها جلوی فن بخاری نصب می‌ شوند و بعد از اینکه داغ شدند، فن‌ ها گرمای آنها را به محیط بیرون منتقل می‌ کنند. توصیه می شود که از بخاری های برقی فن دار در محیط های مرطوب استفاده نشود، اما با این حال نمی توان منکر سیستم امنیتی بسیار خوب آنها شد. این بخاری ها ترموستات دارند که امنیت آنها را در هنگام خاموشی، واژگونی و … تضمین می کند.

انواع بخاری دیواری بدون دودکش

ب) بخاری برقی تابشی

در این نوع بخاری های برقی فن وجود ندارد. بخاری های تابشی با تبدیل انرژی برق به انرژی تابشی، محیط را گرم می کنند. گرمای این بخاری ها به تعداد المنت روشن آنها بستگی دارد. در بخاری‌ های تابشی گرمای تولیدی المنت‌ ها مستقیما به محیط بیرونی منتقل می شود. در واقع در فضایی که این المنت‌ ها قرار دارند، سطحی براق و منعکس کننده وجود دارد که گرما را به جهات مختلف منعکس می‌ کند. المنت‌ هایی که در این بخاری‌ها قرار دارند با توجه به اندازه و ظرفیت خود، ۴۰۰ تا ۸۰۰ وات انرژی مصرف می‌ کنند، اما معمولا مصرف آنها از بخاری برقی فن دار بیشتر است.

۳- بخاری صنعتی

بخاری های صنعتی گرمای بسیار زیادی تولید می کنند و اساسا به درد فضاهای بزرگ مثل مساجد، مدارس، مراکز خرید، سالن های ورزشی و سینماها می خورند. حتما تجربه ایستادن جلوی بخاری های صنعتی که باد گرم پرقدرتی را در محیط پخش می کنند داشته اید. این باد گرم به‌ وسیله فنی که در پشت مبدل حرارتی وجود دارد، در محیط پخش می شود. مبدل حرارتی بخاری های صنعتی گرما را از شعله اصلی دریافت می‌ کند. بدین ترتیب به دلیل احتراق کامل گاز، تولید مونو اکسید کربن کم می شود و بخاری دوده ایجاد نمی کند.

۴- بخاری پاسیو

حتما این بخاری ها را در کافی شاپ ها و رستوران ها دیده اید. در واقع بخاری پاسیو دقیقا به درد همین مکان ها می خورد؛ مکان هایی که روباز هستند و صاحبان آنها نمی خواهند در فصل سرد زمستان مشتریان خود را از دست دهند، پس به استفاده از بخاری پاسیو روی می آورند. در بالای بخاری های پاسیو (که به اسم بخاری های چتری هم معروف هستند) یک مشعل قرار می گیرد که گاز مایع را مشتعل می‌ کند و شعله‌ هایی را که از احتراق به وجود آمده است به سمت یک ورقه ورقه فلزی که یک سوراخ دارد، هدایت می‌ کند.

انواع بخاری پاسیو

البته امروزه انواعی از بخاری پاسیو که با برق کار می کنند نیز روانه بازار شده اند. در انواع برقی بخاری پاسیو، انرژی مادون قرمز از طریق سوراخ‌ های سطح بخاری به محیط بیرون منتقل می‌ شود و فضا را گرم می کند. بخاری های پاسیو فوق العاده ایمن هستند، به آسانی نصب می شوند، مصرف پایینی دارند و گرمای قابل قبولی تولید می کنند، از همین رو بهترین انتخاب برای محیط های باز به حساب می روند.

۵- بخاری هیزمی

این بخاری ها بیشتر جنبه نوستالژیک و نمادین دارند. محل استفاده از بخاری های هیزمی در باغ ها و خانه های روستایی است و دیگر در ساختمان های شهری اثری از آنها دیده نمی شود. بخاری های هیزمی از نظر اقتصادی بسیار ارزان هستند، گرمای بی نهایت مطبوعی تولید می کنند و به درد مکان های سردسیر می خورند. با این حال دشواری در استفاده از آنها، مصرف بالای چوب و تولید بیش از اندازه گاز مونو اکسید کربن از جمله دلایلی است که به کارگیری بخاری هیزمی را به مکان های روستایی محدود کرده است.

بخاری برقی و هیتر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

عملکرد مشابه بخاری برقی و هیتر موجب شده تا بسیاری افراد بخاری های برقی را با هیترها یکی بدانند. این در حالی است که این دو وسیله گرمایشی در کاربرد و همچنین اندازه و میزان ظرفیت گرمایشی تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند:

اولا هیترها با توجه به گرمای بالای تولیدی، بیشتر برای محیط های صنعتی کاربرد دارند، در حالی که بخاری های برقی در ساختمان های مسکونی، ادارات و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرند. دوما هیترها در فضاهای بزرگ و وسیع بازدهی خود را نشان می دهند، اما بخاری برقی (چه در انواع ایستاده و چه در انواع دیواری) بیشتر به درد محیط هایی با متراژ پایین می خورد. و سوما آنکه ظرفیت گرمایشی بسیار بالای هیترها موجب می شود که مصرف بسیار بالاتری نسبت به بخاری ها داشته باشند.

انواع بخاری برقی زمینی

باید به چه نکاتی باید در زمان خرید بخاری توجه کرد؟

برای آنکه بتوانید بخاری مناسبی را برای محل سکونت یا محل کارتان تهیه کنید، حتما چند نکته را مدنظر قرار دهید:

  • متراژ محیط؛ اگر متراژ محیط زیاد است، بخاری برقی، هیتر، یا بخاری گازی های دیواری و کوچک نخرید، بلکه به سراغ بخاری گازی های بزرگتر بروید.
  • قدرت بخاری؛ این فاکتور ارتباط مستقیمی با متراژ محیط و همچنین میزان سرمای منطقه دارد. بخاری ها با ظرفیت های گرمادهی مختلف تولید می شوند (مثلا با حداکثر ظرفیت گرمادهی ۶۵۰۰ یا حداکثر ظرفیت ۸۰۰۰).
  • امکانات بخاری؛ بخاری حتما باید تجهیزاتی مثل ترموکوپل داشته باشد. قطعه ای که از نشت گاز بعد از خاموش شدن بخاری جلوگیری می کند.
  • نحوه قراگیری؛ انواع بخاری دیواری دودکش دار و بدون دودکش در بازار موجود است. شما باید بسته به محیط منزلتان و محلی که بخاری در آن قرار می گیرد، مدل مناسب (دیواری یا ایستاد و همچنین دودکش دار یا بدون دودکش) را انتخاب کنید.
  • برند بخاری؛ شاید در برخی وسایل برند چندان اهمیتی نداشته باشد، اما در بخاری توحه این مسئله یک اولویت است. سعی کنید که بخاری خود را حتما از یکی از برندهای مشهور (مثل ایران شرق، آبسال، سپهر الکتریک، آزمایش و …) تهیه نمایید.

انواع بخاری دیواری دودکش دار

اگر نصب بخاری سخت بود چکار کنیم؟

نصب و راه اندازی بخاری های برقی و هیترها ساده است و اکثر افراد می توانند از عهده کار برآیند. اما همیشه اوضاع اینطور نیست و نصب برخی بخاری ها پیچیدگی های خاص خود را دارد. مثل نصب بخاری های پاسیو، یا نصب بخاری های گازی دودکش دارد از آن دست کارهایی هستند که بهتر است حتما توسط متخصص انجام شوند.

ما در همین راستا در مجموعه اسپارد کلیه خدمات نصب و سرویس بخاری را در محل مورد نظر مشتری به وی ارائه می دهیم. خدمات نصب و تعمیرات ما برای انواع بخاری دیواری و ایستاده و انواع مدل های گازی، برقی، پاسیو و هیزمی در دسترس است. کافی است درخواستتان را به صورت آنلاین ثبت کنید و منتظر بمانید تا نزدیکترین سرویسکار در محل شما حاضر شود و همانجا کار نصب و یا عیب یابی دستگاه را انجام دهد.

سرویس بخاری گازی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست سرویس بخاری گازی