کابینت سازی

  • ساخت، تعمیر و طراحی
  • مناسب‌ترین قیمت

کابینت ها از اجزای اصلی هر آشپزخانه ای هستند و به دلیل آنکه اکثر ظروف و وسایل آشپزخانه را در خود جای می دهند، جنبه مهمی دارند. متریال استفاده شده در کابینت های شیشه ای نیز مستقیما در زیبایی آشپزخانه نیز تاثیر دارند و در نتیجه اهمیت ظاهری شان هم کم نیست. شاید بتوان اصلی ترین متریال مورد استفاده در کابینت ها را موادی مثل چوب و MDF دانست. اما امروزه از مصالح دیگری نیز برای ساخت کابینت استفاده می شود که اتفاقا زیبایی خانه را چندبرابر می کنند. منظور ما کابینت های شیشه ای است.

استفاده از شیشه در ساخت کابینت چند سالی است که بسیار رونق گرفته است و خیلی از افراد علاقه مندند که در مورد این نوع کابینت ها بیشتر بدانند. اگر شما هم از جمله این افراد هستید و می خواهید بدانید کابینت شیشه ای چیست؟ چه مزایا و معایبی دارید؟ در چه نوع آشپزخانه هایی کاربرد دارد و از چه نوع شیشه ای ساخته می شود؟ حتما تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

انواع کابینت شیشه ای

کابینت شیشه ای چیست؟

کابینت شیشه ای از جمله بهترین انواع کابینت است و همانطور که از اسم آن پیدا است، در ساخت آن از شیشه استفاده می شود و خبری از چوب، فلز یا MDF نیست. تنوع مدل های کابینت شیشه ای نیز بسیار بالا است که در ساخت هر کدام از آنها از نوع خاصی شیشه استفاده می شود. کابینت های شیشه ای جلوه و زیبایی منحصربفردی به آشپزخانه می بخشند و مخصوصا در آشپزخانه هایی با متراژ پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین شیشه برای ساخت کابینت شیشه ای کدام است؟

بدون شک بهترین متریال برای ساخت کابینت های شیشه ای، شیشه سکوریت است. این شیشه از منفی ۸۰ درجه سانتی گراد تا مثبت ۲۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و از این لحاظ یکی از مقاوم ترین شیشه ها در برابر تغییرات دمایی است. مقاومت این نوع شیشه در برابر ضربات نیز بسیار مناسب است و در صورتی که ضربه محکمی به آن وارد نشود، تا سال ها سالم باقی می ماند. حتی در صورت شکستن شیشه ای که سکوریت شده، قطعات آن به صورت صیقل داده شده پخش می شوند و تکه های نوک تیز وجود نخواهند داشت. شیشه سکوریت امکان مات شدن نیز دارد و در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی عرض می شود. از این رو برای سبک های مختلف آشپزخانه مناسب است.

کابینت شیشه ای چه انواعی دارد؟

کابینت های شیشه ای همیشه یک شکل نیستند و بسته به شیشه به کار رفته در آنها و نوع طراحی ای که دارند، به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که مهمترین آنها را در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم:

۱- کابینت شیشه ای کلاسیک

کابینت شیشه ای کلاس در کل از چوب ساخته شده، اما درب های شیشه ای دارد. به همین خاطر امنیت این نوع کابینت ها بالا است و در عین حال به راحتی می توان وسایل داخل آنها را مشاهده کرد. این نوع کابینت بسیار پرطرفدار است.

۲- کابینت شیشه ای مات

نظرات کاربران کابینت سازی

درخواست نصب کابینت

در این نوع کابینت ها، شیشه کاملا مات شده و ظروف داخل کابینت به صورت واضح دیده نمی شوند. برای مات کردن شیشه ها از فرایند سندبلاست انجام می شود.

کابینت شیشه ای مات

۳- کابینت شیشه ای مدرن

برای آشپزخانه هایی که دکوراسیون بسیار مدرن دارند، از کابینت های شیشه ای مدرن استفاده می شود. کابینت های گلاس شیشه خور از جمله معروف ترین کابینت های مدرن هستند که زیبایی بسیار زیادی را هم به فضای داخلی آشپزخانه می بخشند. همچنین قیمت ساخت کابینت مدرن نسبت به سایر انواع کابینت کمی بالاتر است.

۴- کابینت شیشه ای رنگی

کابینت شیشه ای رنگی نسبتا قدیمی است و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع کابینت معمولا از شیشه های دودی و برنزی استفاده می شود.

کابینت های شیشه ای چه مزایایی دارند؟

از جمله اصلی ترین مزایای کابینت شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث می شود که فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد و به همین خاطر برای ساختمان های کوچک بسیار مناسب است.
  • وسایل از داخل آنها مشخص هستند.
  • حس خوشایند و گرمی را به فضای آشپزخانه می دهند.
  • تنوع بسیاری در طرح و رنگ دارند.
  • به راحتی تمیز می شوند.
  • در صورت پیاده سازی یک نورپردازی مناسب، فضا را کاملا مدرن و در عین حال دکوراتیو می کنند.
  • کیفیت بالایی دارند و معمولا در برابر ضربه کاملا مقاوم هستند.

کابینت های شیشه ای چه معایبی دارند؟

کابینت های شیشه ای معایبی هم دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ظروف داخل این کابینت ها همیشه در معرض دید هستند، به همین خاطر باید به نظافت آنها اهمیت بیشتری داد.
  • وزن زیادی دارند. در واقع چگالی بیشتر شیشه نسبت به چوب و MDF باعث شده تا اتصال کابینت های تمام شیشه ای به دیوار کمی پرریسک باشد.
  • به دلیل نوع طراحی ای که دارند، ممکن است بعد از مدتی خسته کننده شوند و قدیمی به نظر برسند.
  • برخی از مدل های کابینت شیشه ای (مخصوصا نمونه های وارداتی که کیفیتشان خوب است) قیمت بسیار بالایی دارند.
  • درب های شیشه ای کابینت در مجموع محکم هستند، اما باز هم از متریالی شکننده ساخته شده اند و ممکن است در اثر ضربات شدید آسیب ببینند.

ساخت کابینت شیشه ای

برای نصب کابینت شیشه ای باید به چه نکاتی دقت کرد؟

در فرایند ساخت و نصب یک کابینت، استفاده از متریال باکیفیت و پیاده سازی اصولی کابینت در آشپزخانه اهمیت بالایی دارند. مثلا حتما باید از یراق آلات باکیفیت استفاده کرد که طول عمر کابینت بالا رود. استفاده از یراق آلات زیبا در مورد کابینت های شیشه ای که برخی یراق آلات در دید هستند، اهمیت مضاعفی دارد. همچنین شیشه به کار رفته در کابینت شیشه ای نیز باید صاف و بدون خش بوده و از شفافیت بالایی برخوردار باشد. در نهایت کیفیت آن نیز باید مناسب باشد تا بتواند تغییرات دمایی آشپزخانه (که به روشن و خاموش کردن اجاق گاز مربوط هستند) را تحمل کند.

در نتیجه اگر علاقه دارید که از کابینت های شیشه ای در آشپزخانه خود استفاده کنید، حتما از بهترین متخصصین ساخت کابینت استفاده کنید تا خیالتان بابت انجام اصولی کار راحت باشد. متخصصین طراحی کابینت و کابینت سازی اسپارد در همین راستا آماده اند تا به روزترین و مدرن ترین مدل ها کابینت شیشه ای را برای شما طراحی کرده و آنها را در آشپزخانه تان پیاده کنند.

کابینت سازی

  • ساخت، تعمیر و طراحی
  • مناسب‌ترین قیمت
درخواست نصب کابینت