نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

فواید ورزش کردن امروزه بر کمتر کسی پوشیده است. همه ما می دانیم که ورزش کردن برای سیستم قلب و عروق، سیستم گوارش، تنظیم خواب، افزایش تمرکز، پیش گیری از افسردگی و … بسیار مفید است. شاید از زمان همه گیری ویروس کرونا شما نیز فرصت رفتن به باشگاه های ورزشی را نداشته اید. حتی با تعطیلی باشگاه ها نیز نباید ورزش کردن را کنار گذاشت. پیشنهاد ما به شما ورزش در خانه است.

با ورزش کردن در خانه دیگر نیاز نیست جان خودتان را به خطر بیندازید. به راحتی می توانید در خانه فعالیت کنید و به سایر کارهای خود نیز برسید. در این مقاله تمام مزایا و معایب ورزش در خانه را بررسی کرده و به مقایسه آن با ورزش در باشگاه خواهیم پرداخت. در انتها مناسب ترین ورزش ها برای انجام دادن در محیط خانه و لوازم ضروری برای تمرینات را بیان خواهیم کرد. پس در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

مزایای ورزش در خانه

فواید و مزایای ورزش در خانه

برای حفظ سلامتی خود در مقابل بیماری های مختلف، لازم است ورزش کردن را در برنامه روزمره خود قرار دهید. ممکن است همه ما به علت مشغله های بسیاری که داریم، ورزش کردن را پشت گوش بیندازیم. شاید شما نیز بار ها تصمیم گرفته اید از روز شنبه ورزش کردن را از سر بگیرید اما هرگز به آن شنبه نرسیده اید.

برای اینکه هر گونه بهانه را کنار بگذاریم، بهتر است ورزش در منزل را شروع کنیم. ورزش کردن در خانه همیشه مزایای بخصوص خود را دارد اما در دوران پاندمی کرونا، این مزایا پر رنگ تر شده اند. پس بیایید به بررسی مهم ترین فواید و مزایای ورزش در منزل بپردازیم:

صرفه جویی در هزینه ها

به جای پرداخت هزینه های هنگفت به باشگاه های ورزشی و برنامه های روزانه، می توانید در منزل خود ورزش کنید. تنها هزینه های ورزش در منزل شامل وسیله های مختلف ورزشی و لباس ورزشی است. حتی اگر دوست داشته باشید می توانید به هزینه ای کمتر به صورت آنلاین با مربیان نیز در تماس باشید. همه این هزینه ها روی هم، بسیار کمتر از هزینه ثبت نام ماهانه در باشگاه ها است.

جلوگیری از اتلاف وقت

اگر در باشگاه ثبت نام کرده باشید، باید هر روز مسیر خاصی را برای رسیدن به باشگاه و برگشتن به منزل طی کنید. با توجه به ترافیک سنگین در خیابان های سطح شهر، بیشتر وقت شما با رفت و آمد کردن تلف خواهد شد. برای جلوگیری از این اتلاف وقت و صرفه جویی در زمان خود می توانید به راحتی در خانه خود ورزش کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

توجه بیشتر به مسائل بهداشتی در منزل

حتی اگر در بهترین و گران قیمت ترین باشگاه ها نیز ثبت نام کنید، پاکیزگی خانه خود را نخواهید یافت. با توجه به اینکه باشگاه یک مکان عمومی است، در طول روز عده زیادی در سالن ها و راهرو ها رفت و آمد می کنند. در نتیجه نمی توان هر لحظه همه جا را ضد عفونی و تمیز کرد. امن ترین مکان برای ورزش کردن منزل خود شما است. در دوران کرونا این اصل بیش از پیش حایز اهمیت است.

شلوغی از معایب ورزش در باشگاه

حریم خصوصی و فضای شخصی

حتی بهترین باشگاه نیز به راحتی خانه شما نخواهند بود. اگر به مکان های عمومی شلوغ علاقه نداشته ندارید ، مناسب ترین مکان ورزشی شما خانه است. در خانه می توانید حریم خصوصی خود را داشته باشید و به راحتی ورزش روزانه خود را ادامه دهید.

 مجبور نیستید با افراد مختلف در ارتباط باشید

اگر شما نیز دوست دارید حین ورزش کردن تمرکز کافی داشته باشید، بهتر است ورزش کردن در باشگاه را فراموش کنید. در باشگاه حتما فردی پیدا می شود که کنار دست شما مدام صحبت کند. پس اگر به این نوع از ارتباطات علاقمند نیستید، وسایل خود را آماده کرده و از فردا در منزل ورزش کنید.

می توانید موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

انتخاب موسیقی مورد علاقه از مزایای ورزش در منزل

در باشگاه ها مجبور هستید به سلیقه موسیقی سایر افراد گوش دهید اما در منزل می توانید موسیقی مورد علاقه خود را پلی کنید. علاوه بر این صدای بسیار بلند موسیقی در محیط بسته ای مثل باشگاه می تواند بسیار آزار دهنده باشد. در منزل می توانید خودتان در مورد کم و زیاد بودن صدای موسیقی تصمیم بگیرید.

لازم نیست هر روز وسایل بسیاری را با خود حمل کنید.

با ورزش کردن در خانه دیگر نیاز نیست کیف ورزشی شامل لباس ورزشی، بطری آب، کفش ورزشی و … آماده کنید. هر آنچه که نیاز داشته باشید در کمدتان و در دو قدمی شما موجود است. علاوه بر این لوازم ورزشی خود را نیز در باشگاه فراموش نخواهید کرد.

انعطاف پذیری در برنامه ورزشی

حین ثبت نام در باشگاه باید ساعت و روز های مورد نظر خود را مشخص کنید اما در خانه می توانید در هر ساعتی از روز که از کار و سایر مشغله ها رها شدید ورزش کنید. علاوه بر این در بدو ورود به باشگاه به شما برنامه ای داده می شود که شما ملزم به انجام آن هستید. یکی دیگر از مزایای ورزش در منزل این است که می توانید با بررسی بهترین ورزش های خانگی مخصوص بانوان، خودتان ورزش ها و زمان بندی دلخواه خود را انتخاب کنید.

در خانه دیگر لازم نیست منتظر بمانید.

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

هنگام استفاده از دستگاه های ورزشی در باشگاه، باید منتظر اتمام تمرینات بقیه افراد بمانید تا از دستگاه مورد نظر خود استفاده کنید. در منزل دیگر نیاز نیست وقت خود را در انتظار سپری کنید. می توانید بلافاصله پس از اتمام یک تمرین، تمرینات بعدی را شروع کنید.

آزادی عمل در انتخاب ورزش و لوازم مختلف

آزادی عمل در انتخاب وسایل برای ورزش در منزل

یکی دیگر از مزایای ورزش در خانه، اختیار بیشتر در انتخاب ورزش ها و لوازم ورزشی است. در خانه می توانید دستگاه های ورزشی مورد نظر را خریداری کرده و باشگاه خانگی خود را راه بیندازید. علاوه بر این می توانید هر طور که مایل هستید لباس بپوشید بدون اینکه نگران قضاوت شدن توسط افراد دیگر باشید.

معایب ورزش در خانه

همانند بسیاری از کارهای دیگر، ورزش کردن در منزل علاوه بر مزایا، معایبی را نیز به همراه دارد. از جمله معایب ورزش کردن در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به مرور محیط تکراری می شود.

تکراری شدن محیط ورزش در منزل

اگر در خانه اتاق ورزش نداشته باشید باید یک گوشه از اتاق خواب یا نشیمن خود را برای انجام فعالیت های ورزشی اختصاص دهید. شاید در روز های اول ورزش کردن در محیط منزل جالب باشد اما به مرور محیط تکراری خواهد شد. بر اساس تحقیقات مکان تکراری باعث کاهش انگیزه در افراد می شود.

پس خوب است هر از چندگاهی در محیط ورزش خود تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال اگر هر روز ورزش می کنید، می توانید نصف هفته را در منزل باشید و نصف دیگر را به باشگاه مراجعه کنید.

تنبلی و بهانه تراشی

تمرین کردن در منزل برای داشتن حریم خصوصی بسیار مناسب است اما عدم ارتباط با سایر افراد شاید انگیزه شما را کاهش بدهد. با کاهش انگیزه برنامه شما نیز از روال اصلی خود خارج خواهد شد. در نتیجه اگر فردی هستید که از ارتباط و رقابت با دیگران انگیزه می گیرید بهتر است در باشگاه ثبت نام کرده و تمرینات خود را آنجا انجام دهید.

کوچک بودن فضای تمرین

کوچک بودن فضا برای ورزش در منزل

اکثر افراد در منزل فضای کافی برای اختصاص دادن یک اتاق مخصوص برای انجام تمرینات ورزشی ندارند. همین موضوع می توانید در انجام تمرینات ورزشی خلل ایجاد کند. برای مثال شاید تنها قادر به خرید و استفاده از یک نوع وسیله ورزشی باشید. در این صورت باید از سایر وسایل چشم پوشی کنید. پس اگر فضای کافی برای انجام حرکات و یا خرید لوازم ورزشی ندارید، بهتر است در باشگاه ثبت نام کنید.

کدام ورزش ها برای انجام دادن در خانه مناسب است؟

مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد، نوع ورزشی است که در خانه انجام می دهید. شاید شما یک ورزش را در تلویزیون یا شبکه های مجازی دیده باشید و بدون اینکه نکات مهم آن را بدانید شروع به انجام آن شوید. این کار می تواند خطر آفرین باشد. تمرینات ورزشی شاید ساده به نظر برسند اما در عین سادگی هر یک اصول خود را دارند.

برای حل این مشکل و انجام تمرین ها به صورت صحیح و حرفه ای، می توانید از کلاس ها و مربیان آنلاین استفاده کنید. اگر معلم آنلاین ندارید، بهتر است روی تمرینات راحت تری مانند موارد زیر تمرکز کنید تا امکان آسیب زدن به بدن کاهش پیدا کند:

طناب زدن

طناب زدن از ورزش هایی است که علاوه بر سادگی نیاز به لوازم گران قیمت خاصی ندارد. کافی است یک طناب ورزشی داشته باشید تا تمرین را شروع کنید. این تمرین برای گرم کردن بدن و افزایش گردش خون بسیار مناسب است. با طناب زدن در ابتدای صبح می توانید انرژی خود در طول روز را افزایش دهید. علاوه بر این موارد، طناب زدن برای کاهش وزن و لاغری نیز مناسب می باشد.

شنا سوئدی

تمرین شنا سوئدی

اگر به دنبال تمرین قدرتی برای تقویت عضلات بالا تنه خود هستید، باید شنا سوئدی را امتحان کنید. برای انجام این حرکت، روی شکم خود دراز بکشید. سپس روی دست و پنجه های خود قرار بگیرید و به سمت بالا و پایین حرکت کنید. با حفظ تعادل عضلات بالا تنه، سینه و شانه تحت فشار و فعالیت قرار خواهند گرفت. توجه داشته باشید که در حین تمرین نباید بدن شما به زمین برخورد کند.

تمرین کرانچ

یکی از بهترین تمرین ها برای چربی سوزی و تقویت عضلات شکمی، کرانچ است. برای انجام این تمرین ابتدا روی زمین دراز کشیده و پاهای خود را به سمت شکم خم کنید. توجه داشته باشید که پاها باید روی زمین قرار بگیرند. سپس با قرار دادن دست ها پشت سر، تنه خود را به سمت پاهای خم شده نزدیک کنید. توجه داشته باشید که رد طول این حرکت باید چانه به سینه چسبیده باشد و آرنج در موازات شانه قرار بگیرد.

پلانک

نمرین حرکت پانک در منزل

از دیگر حرکات قدرتی که برای تقویت عضلات شکم و پهلو مناسب است، پلانک می باشد. برای انجام این تمرین دراز کشیده و دست و آرنج خود را با زاویه ۹۰ درجه روی زمین قرار دهید. سپس روی پنجه های خود قرار گرفته وسعی کنید در این حالت بمانید. این حرکت را می توانید به صورت یک چالش سی روزه نیز انجام دهید. روز اول با ۳۰ ثانیه شروع کنید و رفته رفته مدت زمان تمرین را افزایش دهید.

حرکت اسکات

یکی از بهترین تمرین ها برای تقویت عضلات پا و باسن، اسکات نام دارد. برای انجام این تمرین به صورت ایستاده به اندازه عرض شانه به پاهای خود فاصله دهید. سپس در حالی که به جلو نگاه می کنید، زانو های خود را خم کرده و به سمت پایین بروید. نکته ای که باید حین تمرین توجه داشته باشید موقعیت زانو ها است. زانو ها نباید جلو تر از پاشنه قرار بگیرند.

حرکت لانگز به جلو

تمرین لانگز

یکی از بهترین تمرینات برای تقویت عضلات باسن و پا بسیار مناسب است. علاوه بر این در حفظ تعادل نیز کمک کننده است و با خیال راحت در خانه نیز می توانید این حرکت را تمرین کنید. می دانید چطور باید حرکت لانگز به جلو را انجام دهید؟ سر پا بایستید و پا های خود را به هم نزدیک کنید. سعی کنید شانه های خود را به سمت عقب و پایین نگه دارید تا شانه هایتان خم نشوند.

سپس با برداشتن پای راست خود از روی زمین یک قدم به سمت جلو حرکت کنید. توجه داشته باشید که باید تعادل خود را روی پای چپ حفظ کنید. زانو پای چپ خود را خم کرده و چندین ثانیه در این حالت بمانید. پس از انجام این حرکت سعی کنید دوباره به حالت اولیه خود برگردید. انجام این حرکت نیازمند فشار آوردن به ماهیچه های پا و باسن است، به همین علت لانگز به جلو در تقویت این عضلات بسیار مناسب می باشد.

آیا با حرکات خطرناک ورزشی آشنا هستید؟

حرکات خطرناک ورزشی در منزل

تعدادی از حرکت ها چه در باشگاه و چه در منزل، می توانند آسیب زا باشند. با توجه به اینکه در خانه مربی برای راهنمایی شما وجود ندارد، بهتر است این حرکات را بشناسید و در ذهن خود نگه دارید. تعدادی از این حرکات عبارت اند از :

  • در هنگام انجام تمرینات ورزشی به خم شدن زانو ها و فشار وارده بر آن ها توجه داشته باشید.
  • اگر حرکتی به ستون فقرات و مهره های کمرتان فشار آورد، یعنی به درستی انجام نمی شود. برای انجام حرکاتی از این دست بهتر است از مربیان کمک بخواهید.
  • از انجام خیزش و جهش و هر حرکت ناگهانی دیگر پرهیز کنید.
  • در انجام حرکات گردن و کمر به ویدیو های آموزشی و راهنمایی مربی خود دقت کنید.

وسایل مورد نیاز برای باشگاه خانگی

اگر شما نیز از علاقمندان ورزش در خانه هستید، بهتر است یک گوشه ورزشی برای خود در منزل درست کنید. برای داشتن یک باشگاه کوچک خانگی و انجام ورزش ای حرفه ای به تعدادی از وسایل نیاز دارید. بر اساس نیاز های ورزشی خود می توانید لوازم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از این لوازم را معرفی خواهیم کرد:

  • وسایل مورد نیاز برای پیلاتس

توپ پیلاتس در منزل

یکی از ورزش های محبوب این روزها پیلاتس است. شما می توانید با ویدیو های آموزشی و یا کمک گرفتن از مربیان آنلاین این ورزش را در منزل نیز تمرین کنید. برای انجام پیلاتس دو وسیله ضروری شامل توپ و حلقه پیلاتس نیاز است. حرکات پیلاتس برای تناسب اندام و چربی سوزی بسیار مناسب هستند.

برای تهیه توپ پیلاتس باید نکاتی را در نظر داشته باشید. توپ پیلاتس را باید بر حسب قد و وزن خود انتخاب کنید؛ بنابراین سایز توپ پیلاتس افراد مختلف یکسان نخواهد بود. وسیله مورد نیاز دیگر حلقه یا کش پیلاتس است که در بسیاری از حرکات یوگا نیز از آن استفاده می شود.

  • دمبل از وسایل اصلی برای ورزش در منزل

دمبل برای ورزش در خانه

یکی دیگر از وسایلی که برای ورزش در خانه ضروری است دمبل می باشد. به طور معمول در بدنسازی و تقویت عضلات از دمبل ها استفاده می شود. این وسیله کوچک را می توانید به راحتی در هر گوشه از منزل خود قرار دهید و در ورزش های مختلف از آن استفاده کنید. علاوه بر تقویت عضلات بالا تنه برای قسمت های پایینی بدن نیز می توانید از این وسیله ورزشی استفاده کنید. پس حتما دمبل را به لیست خرید لوازم ورزشی خود اضافه کنید.

  • طناب ورزشی وسیله ای ارزان اما ضروری

اگر به خاطر داشته باشید، طناب زدن را نیز به عنوان یکی از ورزش های مناسب برای انجام دادن در منزل معرفی کردیم. پس نیاز است وسیله مورد نیاز برای این ورزش را نیز تهیه کنید. طناب یکی از وسایل ورزشی است که برای افراد مبتدی بسیار ضروری می باشد. به کمک این وسیله می توانید استقامت عضلات خود را کم کم افزایش داده و برای تمرینات ورزشی سخت تر آماده شوید. علاوه بر این نیاز نیست هزینه بسیاری برای خرید این وسیله صرف کنید.

از مزایای طناب زدن می توان به کالری سوزی، هماهنگی بیشتر بین حرکات اعضای بدن، تقویت عضلات پا اشاره کرد. به مرور با تمرین بیشتر با طناب، علاوه بر تناسب اندام توانایی لازم برای انجام تمرینات سخت را کسب خواهید کرد.

  • مت یا زیرانداز یوگا

زیر انداز یوگا برای منزل

امروزه انجام تمرینات یوگا بین عده زیادی از افراد رواج پیدا کرده است. اولین چیزی که برای انجام یوگا نیاز داری، زیرانداز مخصوص است. این زیر انداز را می توانید در رنگ ها، ابعاد و قطر های مختلف تهیه کنید. مت یوگا معمولا به روی زمین می چسبد و از لیز خوردن هنگام انجام تمرینات جلوگیری می کند. علاوه بر این برخی زیرانداز ها ویژگی های دیگری نیز دارند. از جمله آن ها می توان به جذب عرق بدن، جلویری از ایجاد بوی نامطبوع، ایجاد تکیه گاه مطمئن و … اشاره کرد.

تمرینات یوگا برای کاهش استرس و اضطراب، بهبود وضعیت تنفسی، انعطاف پذیری بدن بسیار مناسب هستند. علت محبوبیت روز افزون این ورزش را می توان به همین موارد نسبت داد. اگر شما نیز مایلید از فواید این ورزش بهره مند شوید، همین امروز یک زیرانداز یوگا برای خود تهیه کنید.

  سخن پایانی!

ورزش در خانه از بهترین تصمیمات برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها است. همانند سایر فعالیت ها، ورزش در خانه علاوه بر مزایای ویژه معایبی را نیز به همراه دارد. با مطالعه نکات بالا با توجه به شرایط خود می توانید بهترین تصمیم را برای انتخاب مکان ورزشی خود داشته باشید.

پس از اینکه مزایای ورزش در منزل را بررسی کردید، بهتر است با وسایل ورزشی نیز آشنا شوید. در بالا لیستی از این وسایل را نیز معرفی کردیم تا بر اساس برنامه ورزشی خود لوازم مورد نظر را انتخاب کنید. فقط باید توجه داشته باشید که تعدادی از حرکات در صورت اشتباه انجام شدن، ممکن است به بدن شما آسیب برسانند. در این مسائل بهتر است از یک مربی ورزشی حرفه ای کمک بگیرید.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت