اکستنشن مژه

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • اجرای اصولی و دقیق

یکی دیگر از خدمات زیبایی که در سالهای اخیر مورد توجه بانوان قرار گرفته است، خدمات کاشت و اکستنشن مژه است. با اضافه کردن به تارهای مژه طبیعی زیبایی چشمان چندین برابر می شود. درنتیجه عده زیادی از بانوان به استفاده از این خدمات علاقمند می شوند بدون اینکه از مراقبت های پس از آن خبردار باشند!

برای اینکه خدمات اکستنشن مژه ظاهر خوبی داشته باشد و این ظاهر زیبا مدت بیشتری حفظ شود لازم است با تعدادی از نکات مراقبتی آشنا شوید. پس اگر شما نیز مژه های خود را به تازگی اکستنشن کرده اید بد نیست در ادامه این مقاله نکات مراقبتی را بررسی کنید.

پس در ادامه با اسپارد مگ همراه باشید!

چرا مراقبت بعد از اکستنشن مژه ضروری است؟

اکستنشن و کاشت مژه طی فرایند بسیار ظریفی اجرا می شود درنتیجه بی توجهی به نکات مراقبتی پس از این خدمات ممکن است به کنده شدن مژه ها و درنهایت به باد رفتن هزینه کاشت مژه بینجامد. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش زیبایی مژه ها لازم است تعدادی از نکات را که در ادامه برایتان نوشته ایم رعایت کنید.

علاوه بر این لازم است نظافت و تمیز کردن مژه ها را نیز پس از آرایش روزمره جدی بگیرید. تمیز کردن مژه ها کار چندان سختی نیست اما در صورت استفاده از شوینده و روش نامناسب ممکن است باعث تحریک و حتی عفونت چشمها شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است از یک شانه نرم و شوینده مناسب استفاده کنید.

این مورد تنها یکی از تکنیکهای مراقبتی پس از کاشت مژه است اما با بررسی تنها یک مورد نیز می توان به ضرورت مراقبت بعد از اکستنشن مژه پی برد. برای بررسی سایر نکات مراقبتی تکمیلی در ادامه با ما همراه باشید.

علت مراقیبت بعد از اکستنشن مژه

با مراحل مراقبت پس از اکستنشن مژه آشنا هستید؟

مراقبت از اکستنشن مژه تنها به یک یا دو مورد ویژه محدود نمی شود بلکه موارد و مراحل مختلفی را دربر می گیرد. به طور کلی مراقبت پس از خدمات اکستنشن مژه را می توان در سه مرحله مراقبتی دسته بندی کرد. در ادامه این مراحل را به ترتیب توضیح می دهیم:

مرحله اول: نحوه شستشوی صورت پس از اکستنشن مژه

در این بخش از مراقبت ها تمرکز اصلی ما بر نحوه شستشوی صورت است. برای این منظور نکات زیر را دنبال کنید:

عدم استفاده از پدهای پنبه ای برای تمیز کردن آرایش

بسیاری از بانوان برای تمیز کردن آرایش روزانه خود علاوه بر مواد شوینده از پدهای پنبه ای آغشته به میسلار واتر و یا سایر پاک کننده ها نیز استفاده می کنند. پس بهتر است در لیست مراقبت بعد از اکستنشن مژه حتما استفاده از پدهای پنبه ای را نیز خطر بزنید.

اما علت این همه توجه به این نکته چیست؟ این پدها از رشته های فیبری ساخته می شوند که ممکن است هنگام پاک کردن چشم ها لابه لای مژه ها گیر کنند. با خارج کردن این فیبرها ممکن است اکستنشن مژه نیز همراه با آنها کنده شود.

علاوه بر این عده از  بانوان به این پدهای پنبه ای حساسیت دارند. در اثر آلرژی و خاراندن چشم با دست ممکن است چسب مژه های تازه اکستنشن شده از بین رود.

انتخاب شوینده ملایم برای شستشوی روزانه صورت

اولین قدم تغییر نوع شوینده روزانه است. بسیاری از شوینده های تجاری مقدار زیادی الکل و سایر ترکیبات قوی را در فرمولاسیون خود دارند که ممکن است به مژه ها آسیب برسانند. برای جلوگیری از رسیدن هرگونه آسیب به مژه ها لازم است از شوینده ای بدون الکل و روغن استفاده کنید.

روغن های موجود در مواد شوینده نیز چسب اکستنشن مژه را سست می کند به همین دلیل بهتر به دنبال صابون هایی ملایم و یا گیاهی باشید. برای مثال می توانید از شوینده ساده ای مثل شامپو بچه نیز استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که شامپو بچه ممکن است پوست شما را خشک کند و به همین دلیل باید پس از شستشو با آن از مرطوب کننده مناسبی نیز استفاده کنید.

البته همواره بهترین راه استفاده از شوینده هایی است منحصرا برای شستشوی مژه و اکستنشن مژه ساخته شده اند. برای انتخاب چنین شوینده ای می توانید از آرایشگر خود نیز کمک بگیرید.

نحوه مراقبت از اکستنشن مژه

نحوه شستشوی مژه ها پس از خدمات اکستنشن

برای شستشوی مژه ها بهتر است از انگشتان دست خود کمک گرفته و روی پلک و مژه را به آرامی با آب گرم و یا ولرم بشویید. توجه داشته باشید که استفاده از حرکات چپ به راست به دلیل آسیب رساندن به بافت مژه پیشنهاد نمی شود. به همین دلیل بهتر است از حرکت بالا به پایین استفاده کنید.

علاوه بر این نکته لازم است به شستشوی کامل خط مژه نیز توجه ویژه داشته باشید. مژه ها معمولا محل جمع شدن باکتری و انواع آلودگی ها هستند. درنتیجه شستشوی ناقص خط مژه و عدم توجه به تمیز شدن همه بخش ها از مراقبت های بعد از اکستنشن مژه است که باید به صورت جدی دنبال شود.

مرحله دوم: خشک کردن و شانه کردن مژه ها

در مرحله دوم از مراقبت بعد از اکستنشن مژه به بررسی خشک کردن مژه ها خواهیم پرداخت. قدم های مختلف این مرحله عبارتند از:

خشک کردن مژه ها به صورت طبیعی

در مراحل مراقبت بعد از اکستنشن مژه بهتر است مژه های خود را بدون استفاده از حوله و یا دستمال خشک کنید. به بیان ساده تر پس از شستشوی مژه ها اجازه دهید به حالت طبیعی در اثر جریان هوا مژه ها خشک شوند.

البته برای تسریع فرایند خشک شدن مژه می توانید یک تکه دستمال کاغذی را به دور یکی از انگشتان خود پیچیده و به آرامی آب مژه ها بگیرید بدون اینکه محکم روی ردیف مژه فشار دهید.

اکستنشن مژه

استفاده از سشوار برای خشک کردن مژه ها

جالب است بدانید که می توان مژه ها را با سشوار نیز خشک کرد البته نه با باد گرم بلکه باد سرد! برای این منظور سشوار را روی تنظیمات و دمای سرد قرار دهید سپس به حدود ۱۰ ثانیه روی چشمان خود بگیرید.

نکته مهم در این مرحله از مراقبت بعد از اکستنشن مژه، گرفتن سشوار در فاصله مناسبی از مژه ها است. البته استفاده همیشگی از سشوار به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا ممکن است باعث از بین رفتن خاصیت چسبندگی مژه ها نیز شود.

نحوه شانه کردن اکستنشن مژه

پیش از شانه کردن چشمان خود را ببندید تا مژه ها تا نشوند. حالا با کمک یک براش نرم و تمیز مژه ها را از سمت پایین به بالا به آرامی شانه کنید. توجه داشته باشید که قرار دادن براش در پایه مژه ها به روش درستی نیست.

نحوه شانه کردن اکستنشن مژه

مرحله سوم: تمیز کردن مژه ها

در مراقبت بعد از اکستنشن مژه علاوه بر مراحل شستشو و خشک کردن لازم است در حین تمیز کردن مژه ها نیز نکاتی را در نظر داشته باشید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خودداری از مالیدن چشم ها

یکی از مهمترین نکات مراقبتی بعد از اکستنشن مژه خودداری از مالیدن مژه ها با دست است. این کار عمر اکستنشن را کاهش داده و باعث کنده شدن آن می شود. از طرفی به جدا شدن مژه های طبیعی نیز سبب می شود.

در هر صورت اگر روزی اکستنشن مژه چشمانتان را اذیت کرد بهتر است به جای مالیدن چشمان خود هزینه ای تحت عنوان هزینه ریمو اکستنشن مژه پرداخت کرده و این کار را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

مراقبت های بعد از اکستنشن مژه

توجه به نحوه انجام آرایش چشم

در لیست مراقبت بعد از اکستنشن مژه لازم است نحوه آرایش خود را نیز مورد بازبینی قرار دهید. این نکات آرایشی عبارتند از:

  • از خط چشم های مایع استفاده نکنید.
  • استفاده از سایه های کرمی را از آرایش خود حذف کرده و سایه های پودری را جایگزین آن کنید.
  • استفاده از ریمل همراه با اکستنشن مژه را فراموش کنید.

تمیز کردن مداوم اکستنشن مژه

همانند مراقبت بعد از هاشور و سایه ابرو، در مراقبت بعد از اکستنشن مژه نیز لازم است تمیز کردن مداوم را جدی گرفت. بهتر است یک زمان مشخص برای این کار اختصاص دهید. برای مثال دو یا سه بار در هفته برای این مرحله از مراقبت ها می تواند مناسب باشد.

برای از بین بردن گرد و خاک لابه لای ردیف مژه ها، آن را مقداری آب مرطوب کرده و سپس با شانه کردن نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. یک شوینده ملایم نیز در این مرحله می تواند به تمیز شدن بهتر مژه ها کمک کند.

تمیز کردن اکستنشن مژه

کنترل چربی مژه ها

چربی موجود در محصولاتی همچون گلیسیرین، کرم های مرطوب کننده، شامپوها و روغن های گیاهی ممکن است باعث از بین رفتن خاصیت چسبندگی اکستنشن مژه ها شود. برای مثال هنگام استحمام نیز بهتر است سر خود را کمی به سمت عقب بگیرید تا شامپو لابه لای ردیف مژه ها پخش نشود.

چطور خدمات اکستنشن معتبر را تشخیص دهیم؟

بیشتر مراقبت های بعد از اکستنشن مژه را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. البته برحسب نوع اکستنشن و شرایط هر فرد ممکن است تعدادی از مراقبت های جانبی نیز نیاز باشد. درنتیجه استفاده از خدمات اکستنشن مژه معتبر می تواند در دانستن همه این نکات مراقبتی قبل و بعد از اکستنشن کمک کننده باشد. برای این منظور کافی است سفارش کاشت و یا ریمو مژه را در اسپارد ثبت کرده و منتظر مراجعه متخصصین در زمان مقرر شده باشید.

راستی می دانید اسپارد همه خدمات زیبایی خود را برای نقاط مختلف استان تهران و البرز ارائه می کند؟ پس همین امروز سفارش خود را ثبت کرده و از خدمات خبره ترین متخصصین بهره مند شوید!

اکستنشن مژه

  • بهترین تکنیک و مواد اولیه
  • اجرای اصولی و دقیق
درخواست اکستنشن مژه