طراحی فضای سبز

  • طراحی و اجرای اصولی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت

برای آنکه حیاط یا ویلایتان را محوطه سازی کنید، نیاز به هزینه زیادی نخواهید داشت. تنها کافی است با اصول محوطه سازی ویلا و حیاط آشنا شوید و کمی خلاقیت به خرج دهید تا زیباترین و بهینه ترین محیط ها را برای ساختمانتان بسازید. ما در همین راستا و برای آنکه کار شما را راحت تر کرده باشیم، در ادامه این مطلب چند ایده کاربردی و در عین حال کم هزینه را که موجب می شود ویلا و حیاطی زیبا و مدرن داشته باشید، معرفی کرده ایم. با ما تا انتها همراه باشید.

آشنایی با سبک هایی که هزینه کمتری دارند

سبک های طراحی بسیار متنوع اند، اما اجرای برخی از آنها برای محوطه سازی حیاط و ویلا بصرفه تر است. در واقع هزینه طراحی فضای سبز مطابق با برخی از متدهای دیزاین، کمتر از سایر روش ها است و به همین خاطر محبوب تر است. در زیر به سه نمونه از این سبک ها اشاره کرده ایم:

محوطه سازی حیاط

۱- سبک سنتی محوطه سازی ویلا؛ کم هزینه ترین راه

سبک سنتی محوطه سازی انواع فضاهای باغ و ویلا هم ساده است و هم همه پسند. به همین خاطر حتی امروزه نیز افراد زیادی جذب این سبک شده اند و می خواهند آن را اجرایی کنند. سبک های سنتی همیشه صمیمیت زیادی دارند و وسایل درون حیاط به گونه ای در کنار هم قرار می گیرند که حس گرما و آرامش را به ساکنان منتقل می کند. نهایت زیبایی در سبک سنتی به کارگیری  عناصر چوبی در کنار وسایلی دست بافت همچون گلیم ها و یا پارچه های سنتی و دستی است. این سبک هزینه نسبتا کمی هم دارد و از دیگر گزینه ها بصرفه تر است.

۲- سبک مدرن برای زیباسازی حیاط؛ شیک و جذاب

سبک مدرن آنقدرها هم که فکر می کنید گران نیست. در واقع در مقایسه با نتیجه ای که دریافت می کنید، پول زیادی پرداخت نخواهید کرد! محوطه سازی حیاط و ویلا با سبک مدرن یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای کسانی است که قصد دارند ساختمانشان خاص باشد. البته محوطه سازی به سبک مدرن کار چندان ساده ای نیست و برای اجرای دقیق آن حتما باید از یک دیزاینر کمک بگیرید.

محوطه سازی ویلا شمال

۳- سبک مینیمال برای محوطه سازی حیاط؛ کاربردی و بهینه

طراحی دکوراسیون مینیمال بسیار محبوب است، اما آیا از این سبک می توان برای محوطه سازی ویلا و حیاط هم استفاده کرد؟

نظرات کاربران طراحی فضای سبز

درخواست اجرای فضای سبز

پاسخ قطعا مثبت است. در این سبک تمامی عناصر و المان ها در ساده ترین حالت و کم هزینه ترین شکل کنار هم قرار گرفته اند و از شلوغ کاری پرهیز می شود. سبک مینیمال امروزه در دکوراسیون و دیزاین ویلاهای سراسر جهان مورد پسند واقع شده است، به طوری که حتی افرادی که در ویلاها و آپارتمان هایی با متراژ کوچک زندگی می کنند می توانند از این سبک برای دیزاین ویلا یا آپارتمان خود استفاده نمایند. شاید همین امکان پیاده سازی سبک مینیمال در محیط هایی با متراژ کوچک دلیل اصلی محبوبیت این سبک باشد.

در کل شاید عجیب باشد، اما باید گفت ویلاهایی که با سبک هایی ساده و کمترین هزینه ممکن دیزاین می شوند، اتفاقا جذابیت های بالایی دارند، چراکه سعی می شود از هر چیز به بهینه ترین شکل ممکن استفاده شود. شما می توانید با استفاده از عناصر ساده و در عین حال پرکاربرد، جلوه ویلای خود را چندین برابر کنید. حتی می توانید با عوض کردن پرده های اتاق خود ظاهر بسیار جدید و شادابی را به ویلای خود ببخشید. فراموش نکنید که هر دیزاین و تغییری بر گرفته از احساسات و سلیقه شخصی هر فردی است، بنابراین تمامی تغییراتی که با عناصر کم هزینه در ویلای خود به وجود بیاورید، بزرگترین دگرگونی را در سبک کلی ویلا و حیاطتان به وجود خواهد آورد.

چند ایده ساده برای محوطه سازی ویلا و حیاط

حالا نوبت آن رسیده که آستین ها را بالا بزنید و ایده های ناب خود را برای تغییر دکوراسیون حیاط و ویلایتان عملی کنید. خبر خوب اینکه با ساده ترین ایده ها هم می توانید زیباترین محوطه ها را برای حیاط و ویلایتان بسازید. در ادامه به چند نمونه از این این ایده ها اشاره کرده ایم:

۱- ترجیحا از درختان میوه ای که آفت کمی دارند و یا درختان گلدار برای زینت بخشی به حیاطتان استفاده کنید. مثلا درخت گردو به دلیل رشد بیش از اندازه و آفات زیاد برای حیاط ساختمانی به هیچ وجه مناسب نیست. در نقطه مقابل، درختانی مثل انار، هلو ، آلبالو برای چنین فضاهایی پیشنهاد می شود. این درختان هم زیبا هستند و هم آفت کمی دارند.

۲- اگر می خواهید درختی در مرکز حیاط داشته باشید و بقیه گیاهان را پیرامون آن ایجاد کنید، حتما در انتخاب آن درخت وسواس به خرج دهید. برای این کار از درختانی که مقاومت کمی دارند یا زود آفت می زنند استفاده نکنید.

۳- اگر فضای کافی وجود دارد، حتما یک باربیکیو در حیاط در نظر بگیرید. باربیکیو هم به درد تفریحتان می خورد و هم فضای ویلا را شیک تر می کند. مخصوصا باربیکیوهای سنگی، بسیار شکیل و زیبا هستند.

محوطه سازی باغ و ویلا

۴- به کار بردن چوب در حیاط ساختمان که جلوه کوچکی از طبیعت است، در ایجاد یک هارمونی جذاب و دلنشین موثر است. مخصوصا استفاده از چوب ترموود در بخش بدنه نمای داخلی دیوارها و ترکیب آن با گیاهان سبز، جذابیت خاصی به حیاط می بخشد. در صورت امکان از این چوب برای فضاسازی استفاده نمایید.

۵- در ویلاباغ هایی که وسعت زیادی دارند، یکی از عوامل کاربردی که علاوه بر زیبایی باعث بهره برداری اقتصادی هم می شود، کاشت درختان مرکبات است. این گونه درختان علاوه بر زیبایی و‌ طراوت محیط ساختمانی، موجب بهینه سازی انرژی و حفظ محیط زیست هم می شوند. می توانید از آنها میوه مناسبی هم برداشت کنید و از محصولات ارگانیک لذت ببرید.

۶- استفاده از درختانی مثل سرو و صنوبر در کنار دیواره ویلا و حیاط هم زیبایی بسیاری دارد و هم حریم شخصی مناسبی به فضا می دهد.

۷- برای نورپردازی باغ و ویلا لزوما نیازی به اجرای سیستم های گران قیمت و پیچیده نورپردازی نیست، بلکه می توانید با استفاده از چند فانوس شیک و مینیمال در جای جای حیاطتان، فضا را دلنشین و جذاب کنید.

۸- استفاده از گلدان های دیواری در خانه هایی که حیاط کوچکی دارند، یک راه کار موثر و مفید برای زیباسازی هرچه بیشتر محیط است. حتی گلدان های طبقاتی نیز برای زیباسازی حیاط های کوچک بسیار موثرند.

۹- استفاده از مبلمان و صندلی را در حیاط منزل یا ویلایتان فراموش نکنید. مخصوصا مبلمان حصیری و چوبی در ایجاد یک هارمونی زیبا با درختان حیاط بسیار موثرند. یک دست مبل و صندلی هماهنگ را برای حیاطتان تهیه کنید.

۱۰- از کفپوش حیاط ویلا غافل نشوید. کفپوش حیاط و ویلا یکی از مهمترین المان ها در زیباسازی چنین فضاهایی است. پیشنهاد ما استفاده از سنگریزه ها برای پوشاندن فضای کف حیاط و ویلا است. ترکیب سنگدانه های سفید در کنار چمن سبز رنگ هم جذابیت خاصی به باغچه می دهد و هم کاملا مقرون بصرفه است.

کفپوش ویلا

آیا استفاده از خدمات طراحی فضای سبز توصیه می شود؟

در مطلب بالا سعی کردیم نکاتی را ذکر کنیم که تا حد امکان شما را از استخدام نیروی متخصص برای طراحی فضای سبز بی نیاز کند. با این حال اگر علاقه دارید که محوطه سازی ویلا و حیاط ساختمانتان با جدیدترین متد روز صورت بگیرد و از بهترین المان ها در طراحی آن استفاده شود، توصیه می کنیم که از همان ابتدا از یک دیزاینر فضای سبز کمک بگیرید تا برای سال ها از داشتن فضایی زیبا و جذاب لذت ببرید. متخصصین طراحی فضای سبز اسپارد در همین راستا آماده اند تا کلیه خدمات مربوط به دیزاین و محوطه سازی حیاط و ویلا را انجام دهند و بهترین فضاها را برای شما بسازند.

نگهداری باغچه

  • گلکاری حرفه‌ای و اصولی
  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت