تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار

شوینده مایع یا همان مایع لباسشویی یک انتخاب عالی برای کسانی است که فرصت کافی برای کارهای روزمره خانه ندارند. با این حال، بسیاری از افراد مطمئن نیستند که مایع لباسشویی را در کجای ماشین لباسشویی قرار دهند. پس در ادامه این مقاله با بررسی محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی های مختلف با ما همراه باشید!

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی درب جلو و درب بالا کجاست؟

پیش از اینکه به بررسی محل قرارگیری شوینده مایع در لباسشویی هایی با برندهای مختلف بپردازیم، لازم است نگاهی کلی به دو نوع ماشین لباسشویی درب از جلو و درب از بالا داشته باشیم:

محل قرارگیری مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی درب از جلو

  • مایع لباسشویی را داخل محفظه نرم کننده لباسها بریزید. این بخش معمولا در قسمت داخلی کشوی شوینده قرار می گیرد.
  • اگر ماشین لباسشویی شما بخش مخصوص نرم کننده نداشته باشد، مایع لباسشویی را در محفظه اصلی مواد شوینده بریزید.

ماشین لباسشویی درب از جلو

محل قرارگیری مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی درب از بالا

اگر درخصوص محل قرارگیری مایع شوینده لباس در ماشین لباسشویی مطمئن نیستید، دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما کشوی مخصوص داشته باشد، نیاز به رعایت نکته بخصوصی نیست. در غیر این صورت می توانید قبل از قرار دادن لباسها در مخزن، مواد شوینده مایع را مستقیماً داخل ماشین لباسشویی بریزید.

البته همواره اصلی ترین راهنمای دستورالعمل ماشین لباسشویی است.

ریختن شوینده ماشین لباسشویی درب از بالا

محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی های مختلف کجاست؟

حالا می خواهیم به بررسی محل قرارگیری مایع لباسشویی در برندهای مختلف ماشین لباسشویی بپردازیم. بیایید نگاهی به هریک از آنها بپردازیم:

محل قرار گرفتن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی جنرال الکتریک

مخزن مواد شوینده در این ماشین لباسشویی در قسمت بالا قرار دارد که دو محفظه را شامل می شود:

  • مخزن سفید کننده
  • مخزن مخصوص نرم کننده پارچه

مواد شوینده مایع در محفظه ای با علامت ویژه “مایع” قرار می گیرند. اگر بخواهید از مواد شوینده پودری استفاده کنید نیز آن را در محفظه ای با علامت پودر قرار دهید. لباس های خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید و چرخه شستشو خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در خصوص قرار دادن شوینده در جنرال الکتریک

مواد شوینده مایع را همیشه در محل تعیین شده قرار دهید و نه در قسمت پودر.

اگر مقدار زیادی شوینده اضافه کنید، ممکن است شوینده به بیرون نشت کند.

مطمئن شوید که درب قسمت شوینده آن را محکم بسته اید تا مواد شوینده در حین استفاده از دستگاه بیرون نریزد.

محل قرار گیری مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی بوش کجاست؟

ماشین لباسشویی بوش دارای کشو مواد شوینده با سه محفظه مخصوص است که عبارتند از:

  • قسمت اول مخصوص مواد شوینده قبل از شستشو
  • قسمت دوم مخصوص پودر یا مایع لباسشویی
  • قسمت سوم مخصوص نرم کننده لباس

درنتیجه محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی بوش نیز کاملا مشخص است. البته اگر ماشین لباسشویی شما کشوی مواد شوینده نداشته باشد، می توانید مایع لباسشویی را داخل محفظه اصلی لباسشویی یا در محفظه پیش شستشو بریزید.

در ماشین لباسشویی سامسونگ شوینده مایع کجا قرار می گیرد؟

جواب این سوال در دفترچه راهنما هست اما اگر وقت کافی ندارید برای بررسی آن ندارید با مراحل راهنمای زیر همراه ما باشید. در ابتدا بهتر است بدانید که برای ماشین‌های لباسشویی سامسونگ با درب از قسمت بالا، محفظه مواد شوینده در سمت چپ ماشین قرار دارد. به راحتی می توانید مواد شوینده مایع خود را در قسمت مخصوص شوینده مایع این دستگاه بریزید. اما همانطور که در ادامه توضیح می دهیم بعضی ماشین لباسشویی های سامسونگ از این قاعده مستثنی هستند.

برخی از ماشین‌های لباسشویی های سامسونگ که درب از جلو دارند نیز مخزن در سمت چپ قرار می گیرد. البته در برخی مدل ها یک کشوی مواد شوینده نیز در پایین ماشین لباسشویی است. کافی است برحسب مدل مایع لباسشویی خود را در یکی از این کشوها بریزید. اگر با نحوه انتخاب برنامه شستشو آشنا نیستید، به مقاله ما درخصوص معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ مراجعه کنید.

نظرات کاربران تعمیر ماشین لباسشویی

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

محل قرار گیری مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی سامسونگ

آیا می توان مایع لباسشویی را مستقیما در مخزن لباس ماشین لباسشویی ریخت؟

در مقاله محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی می رسیم به یک سوال مهم. در پاسخ به آن باید بگوییم که می توانید مواد شوینده مایع را مستقیماً در ماشین لباسشویی قرار دهید اما بهتر است اول آن را با آب رقیق کنید. در صورت تمایل می توانید کمی پودر شوینده نیز به این ترکیب اضافه کنید.

پیش از به کار بردن این روش حتماً دستورالعمل ماشین لباسشویی و راهنمای استفاده روی بطری مواد شوینده را بخوانید تا مقدار مناسبی از آن را مصرف کنید. جالب است بدانید که مواد شوینده بیش از حد می تواند لباس های شما را کثیف تر کند! البته همواره بهترین راه استفاده از شوینده مایع در محفظه مخصوص ماشین لباسشویی است.

آیا می توان مواد شوینده پودری را همراه با مواد مایع لباسشویی استفاده کرد؟

بله البته! برخی افراد معتقدند که قرار دادن پودر شوینده در مخزن لباس و نرم کننده پارچه مایع در دیسپنسر بهترین گزینه است.  البته استفاده از این روش برای همه ماشین لباسشویی ها توصیه نمی شود. پیشنهاد می کنیم در این خصوص با متخصصین نیز مشورت کنید تا از هزینه تعمیر ماشین لباسشویی در اثر انتخاب محل نادرست ریختن مایع لباسشویی جلوگیری شود.

اگر دستگاه من جایی برای قرار دادن مواد شوینده مایع نداشته باشد چه باید بکنم؟

اگر دستگاه شما جایی برای قرار دادن مواد شوینده مایع ندارد، می توانید آن را در دستگاه سفید کننده یا در یک ظرف کوچک قرار دهید و به صورت دستی اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های روی بطری را دنبال کنید تا از مقدار مناسب استفاده کنید.

بهترین زمان برای قرار دادن مایع لباسشویی چه زمانی است؟

این سوال در میان کاربران بسیار رایج است. برخی از افراد فکر می کنند که قبل از قرار دادن لباسها در ماشین لباسشویی باید مواد شوینده را داخل آن ریخت، در حالی که برخی دیگر معتقدند که باید آن را بعد از قرار دادن لباس اضافه کرد. اما راه درست کدامیک از این دو مورد است؟ همانطور که در ادامه توضیح می دهیم پاسخ به این سوال تاحدودی بستگی به نوع مایع شوینده دارد.

به طور معمول دستورالعمل استفاده روی مواد شوینده مایع و حتی نرم کننده نوشته می شود. باتوجه به این نکات می توانید علاوه بر محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی زمان قرار دادن آن را نیز انتخاب کنید.

محل ریختن مایع لباسشویی

در ماشین لباسشویی بدون دیسپنسر محل ریختن مایع لباسشویی کجاست؟

اگر ماشین لباسشویی شما مخزن شوینده یا همان دیسپنسر ندارد، باید مواد شوینده را در یکی از دو قسمت زیر قرار دهید: یا در کشوی مخصوص نرم کننده لباس یا در مخزن لباسشویی اصلی. در صورت استفاده از مواد شوینده پودری نیز می توانید آن را در همان محل مخصوص نرم کننده قرار دهید.

در این میان برخی از افراد توصیه می کنند که باید مواد شوینده مایع را به کشوی نرم کننده لباسها اضافه کنید زیرا می تواند در توزیع یکنواخت شونده در بین لباسها موثر عمل کند. برخی دیگر می گویند که ریختن مایع لباسشویی در وان یا همان مخزن شستشوی اصلی ماشین لباسشویی بهتر است، زیرا سرعت حل شدن شوینده را افزایش می دهد.

برای اطمینان یافتن می توانید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید و یا خودتان یکبار با میزان بار و لباس کم هریک از این دو روشها را امتحان کنید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید!

اگر ماشین لباسشویی در اثر ریختن شوینده بیش از حد خراب شد، چکار کنیم؟

برخلاف تصور عده زیادی، ریختن مایع لباسشویی و یا حتی پودر ماشین بیش از حد نه تنها باعث لک شدن لباسها خواهد شد بلکه ممکن است به موتور و یا سایر بخشهای ماشین لباسشویی نیز آسیب برساند. اگر شما نیز محل ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی را به درستی انتخاب نکردید و یا از مقدار زیادی شوینده استفاده کرده اید که باعث خرابی شده، لازم است از متخصصین کمک بگیرید!

شاید تصور کنید که با پیشرفت تکنولوژی و تنها با خواندن چند مقاله در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی می توان مشکلات آن را به تنهایی در منزل حل کرد. باید توجه داشته باشید که این کار بسیار تخصصی است و در صورت عدم توجه تنها به یک نکته ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به ماشین لباسشویی خود وارد کنید.

درنتیجه بهتر است از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی تخصصی استفاده کنید. برای این منظور می توانید سفارش خود را در اسپارد ثبت کنید تا بهترین متخصصین به تمامی نقاط موردنظر در تهران و کرج مراجعه کنند. همین حالا سفارش خود را ثبت کرده و درجه یک ترین خدمات را از متخصصین خبره ما دریافت کنید!

تعمیر ماشین لباسشویی

  • عیب‌یابی و تعمیر دقیق
  • اعزام فوری سرویس‌کار
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی