مانیکور و پدیکور

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • رعایت کامل اصول بهداشتی

زیبایی و سلامتی ناخن ها از مسائل مهم برای بانوان است که در اثر گرد و غبار، انجام کارهای منزل و … ممکن است آسیب ببیند. روش های متفاوتی برای این کار وجود دارد که یکی از آن ها مانیکور ناخن می باشد. ناخن های شما طبیعی است یا کاشت؟ فرقی ندارد. این روش برای هر دو موارد گزینه بسیار خوبی است. مانیکور خود در دو نوع خشک و خیس انجام می شود. مانیکور خشک برای بانوان شاغلی که فرصت کمی برای رسیدگی به ناخن های خود دارند، مناسب تر است. مانیکور روسی یکی از انواع مانیکور خشک است که روش و مراحل خاص خود را دارد. می خواهید همه اطلاعات مربوط به مانیکور روسی را دریافت کنید؟ اگر پاسخ شما نیز بله است، در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید.

مانیکور روسی چیست؟

مانیکور روسی چیست؟

در سال های اخیر کاشت ناخن و شیوه های مختلف آن در میان بانوان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است اما همچنان بانوانی هستند که به فرم طبیعی ناخن ها علاقمندند. بهترین روش رسیدگی ناخن برای این گروه استفاده از انواع مانیکور است. پیش تر نیز اشاره کردیم که مانیکور به دو روش خشک و خیس انجام می شود. در روش خیس همان طور که از نام آن نیز پیداست، از آب، محلول های مختلف و انواع نمک های معدنی استفاده می شود. تمرکز این روش بیشتر روی لطافت و طراوت ناخن و دست ها است.

اگر وقت بسیار محدودی دارید، به جای صرف ساعات طولانی برای انجام مانیکور خیس در سالن های زیبایی، بهتر است مانیکور خشک را امتحان کنید. مانیکور خشک معمولا به وسیله روش های دستی و یا با استفاده از لوازم برقی انجام می شود. مانیکور روسی به مانیکور خشک با استفاده از سوهان برقی گفته می شود. این روش علاوه بر رسیدگی به ناخن ها، از اتلاف وقت نیز جلوگیری می کند.

تفاوت مانیکور روسی با دیگر انواع مانیکور خشک

اساس کار انواع مانیکورهای خشک یکسان است و در همه آن ها به جای استفاده از آب و انواع محلول ها، از ابزار های مختلف استفاده می شود. مانیکور روسی با استفاده از ابزار های برقی مانند سوهان برقی و سرسوهان های شنی انجام می شود. در مرحله اول از سوهان برقی برای رسیدگی به ناخن ها استفاده می شود. سپس به ترتیب سر سوهان شنی و سر سوهان توپی برای جداکردن کوتیکول ناخن ها و مرتب کردن پوست اطراف آن به کار می رود. برخلاف مانیکور روسی در دیگر انواع مانیکور خشک از ابزارهای دستی با نام  نیپر و پوشر برای مرتب کردن ناخن ها استفاده می شود. کاملا بدیهی است که استفاده از لوازم برقی علاوه بر صرفه جویی در وقت، نتیجه کار بهتری نیز به مشتری تحویل می دهد.

کدام مانیکور بهتر است؟ مانیکور روسی یا کلاسیک؟

مانیکور خیس یا کلاسیک

هدف اصلی انواع مانیکور علاوه بر بخشیدن زیبایی به ناخن ها، حفظ سلامت پوست اطراف ناخن و کوتیکول است. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، مانیکور کلاسیک یا خیس نیز برای باز پس گیری طراوت و سلامت ناخن ها مفید است. اگر فرصت کمتری برای مراجعه به سالن های زیبایی دارید و ماندگاری مانیکور برای شما اهمیت بیشتری دارد، بهتر است از مانیکور روسی استفاده کنید.

آیا مانیکور روسی خطرناک است؟

نظرات کاربران مانیکور و پدیکور

درخواست مانیکور و پدیکور

به علت استفاده از ابزار برقی در مانیکور روسی عده ای تصور می کنند این مانیکور ممکن است خطر آفرین باشد. باید بگوییم که کاملا درست است! اگر برای انجام مانیکور روسی به سالن زیبایی نا معتبر و ناخن کاری بی تجربه مراجعه کنید، ممکن است ناخن شما آسیب ببیند. پس نتیجه می گیریم، مانیکور روسی اگر به دست فردی  با تجربه زیاد انجام شود، به خودی خود خطرناک نیست. حتما پیش از مراجعه به سالن های زیبایی در مورد تجربه و مدرک ناخن کار مجموعه سوال کنید.

مراحل مانیکور روسی

اکنون که به خوبی به پاسخ سوال “مانیکور روسی چیست؟” رسیدیم، بهتر است به بررسی سایر سوال ها نیز بپردازیم. “مانیکور روسی چه مراحلی دارد؟ در هر مرحله از چه لوازمی استفاده می شود؟” با ما همراه باشید تا بهترین پاسخ برای این سوالات را نیز دریافت کنید:

مرحله ۱ : پاک کردن ناخن ها و استفاده از سوهان برقی

در صورت داشتن ژلیش ناخن و یا لاک، پیش از شروع مانیکور روسی باید آن ها را پاک کرد. برای این کار از استون و یا انواع پاک کننده ها استفاده می شود. اگر از ناخن های بلند خسته شده ‌اید، در این مرحله می توانید آن ها را کوتاه کنید. پس از پاک شدن این مواد و کوتاه کردن ناخن ها، نوبت به سوهان برقی می رسد. با استفاده از سوهان برقی می توانید ناخن را به فرم دلخواه دربیاورید. از جمله فرم های محبوبی که می توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید، شکل مربعی، گرد، بادامی شکل و بالریا می باشد.

پاک کردن لاک ناخن ها

مرحله ۲ : جدا کردن کوتیکول ها

برای زیبایی و نظم دادن به ناخن ها بهتر است کوتیکول ها را نیز تمیز کرد. دراین مرحله از دو ابزار سر سوهان شنی استفاده می شود. سر سوهان شنی خود به دو نوع نوک تیز و مخروطی شکل تقسیم می شود. برای جدا کردن کوتیکول های اطراف ناخن و لبه های آن در قسمت های مختلف می توانید از این دو نوع سر سوهان شنی استفاده کنید.

استفاده از سوهان برقی در مانیکور روسی

مرحله ۳ : پاک کردن سطح ناخن

در این مرحله سراغ سر سوهان شنی توپی می رویم. برای تمیز شدن ناخن باید کوتیکول های جدا شده در مرحله قبلی را با کمک سر سوهان شنی توپی بچینیم تا سطح ناخن صاف و یکدست شود. تنها مرحله مانیکور روسی که به آرامی انجام می شود و وقت بیشتری از ما می گیرد، همین قسمت است. این مرحله باید با نهایت دقت انجام شود تا به پوست ظریفی که اطراف ناحن وجود دارد آسیب وارد نشود.

مرحله ۴ : از بین بردن آلودگی های ناخن

آلوده شدن زیر ناخن ها از دردسرهای ناخن بلند است که علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند، برای سلامتی نیز خطرناک است. در این مرحله به پاک کردن و از بین بردن این آلودگی ها خواهیم پرداخت. برای این کار از سر سوهان شنی نوک تیز استفاده می شود، تا تمام آلودگی ها با دقت تمام تمیز شوند.

مرحله ۵ : تقویت ناخن ها

کار اصلی مانیکور روسی در مرحله چهارم به پایان می رسید. در مرحله پنجم بیشتر به تمیز کردن مواد اضافی روی ناخن ها می پردازیم. برای این کار از ابزاری به اسم فرچه مانیکور استفاده می شود. سپس مقداری از روغن کوتیکول را روی ناخن ها بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا به طور کامل جذب ناخن شود. این شما و این ناخن هایی به طراوت و زیبایی بهار!

روغن های تقوست کننده در مانیکور روسی

چرا مانیکور روسی؟

در قسمت های پیشین دانستیم که مانیکور روسی چیست؟ و با ابزار و مراحل مختلف آن آشنا شدیم. شاید شما نیز از خودتان بپرسید “چرا مانیکور روسی و نه دیگر مانیکور ها؟” در ادامه به بررسی مزایای استفاده از مانیکور روسی خواهیم پرداخت تا بیشتر با فواید این مانیکور برای ناخن ها آشنا شوید:

نظم دادن به کوتیکول ناخن

کوتیکول همان قدر که در زیبایی ناخن ها تاثیر دارد، در سلامتی نیز موثر است. در واقع این سلول های مرده پوست یعنی کوتیکول است که از ناخن های شما در برابر نفوذ انواع باکتری ها محافظت می کند. پس نظم دادن به کوتیکول ها مهم ترین کاری است که در مانیکور روسی انجام می شود. در این نوع مانیکور برای مرتب کردن کوتیکول ها از سر سوهان میخی شنی استفاده می شود. این کار باعث رشد بیشتر و سلامتی و زیبایی ناخن های شما خواهد شد.

ایجاد فرم دلخواه در ناخن

اگر به خاطر داشته باشید در اولین مرحله از مانیکور روسی پس از پاک کردن لاک، از سوهان برای فرم دهی به ناخن ها استفاده کردیم. در این مرحله می توانید از سوهان های برقی یا دستی استفاده کنید. بهترین گزینه برای فرم دهی به ناخن های طبیعی، استفاده از سوهان های نرم می باشد زیرا سوهان های زبر با دندانه های سخت، استقامت ناخن های شما را کاهش خواهند داد.

فرم های مختلف ناخن

افزایش استقامت ناخن و تقویت آن

تمرکز مرحله آخر مانیکور روسی روی تقویت ناخن با استفاده از روغن های تقویت کننده مختلف است. این مواد ریشه ناخن را مقاوم کرده و از شکستن و بد فرم شدن ناخن جلوگیری می کنند. در این مرحله به جای مواد تقویت کننده شیمیایی می توانید از مواد طبیعی و گیاهی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید.

جدا کردن پوست اضافی اطراف ناخن بدون ایجاد زخم

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که پوسته های اطراف ناخن را با دست بکنید. این کار علاوه بر دردناک بودن، ظاهر ناخوشایندی نیز به ناخن های شما خواهد داد. اینجاست که اهمیت مانیکور روسی دوچندان می شود. مانیکور روسی با روشی استاندارد و با کمک سرسوهان مخروطی شنی پوست های اضافه ناخن را جدا می کند. سپس با استفاده از سرسوهان توپی نیز این پوست ها را از بین برده و ظاهر زیبایی به ناخن های طبیعی شما می بخشد.

قیمت مانیکور روسی و تفاوت آن با سایر مانیکور ها

موضوع دیگری که در انجام کارهای زیبایی و سلامتی مهم است، قیمت خدمات می باشد. به طور کلی قیمت مانیکور روسی از سایر مانیکور های معمولی که با ابزار ساده ای انجام می شوند، گران تر است. نمی توان قیمت مشخصی برای این نوع مانیکور تعیین کرد زیرا قیمت همیشه تحت تاثیر عوامل مختلفی است. از جمله آن ها می توان به میزان تجربه ارائه کننده خدمت، سالن زیبایی و منطقه آن، میران سلامتی ناخن های شما و … اشاره کرد.

قیمت مانیکور روسی

سخن پایانی!

مانیکور روسی از روش های استاندارد برای فرم دهی و زیبایی ناخن ها است. علاوه بر این موارد سلامتی کوتیکول و ناخن های شما را نیز تضمین می کند. اگر به دنبال بهترین روش برای مرتب کردن ناخن های طبیعی هستید، این بار مانیکور روسی را امتحان کنید.

مانیکور و پدیکور

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • رعایت کامل اصول بهداشتی
درخواست مانیکور و پدیکور