پرستار کودک

  • هزینه منصفانه
  • نظارت بر نحوه کار

یک. چک لیستی از فعالیت‌های تابستانه بنویسید

یک برگ کاغذ و چند ماژیک رنگی، تمام چیزی‌ست که به آن نیاز دارید. با همفکری و مشورت با کودکتان، لیستی از تمام فعالیت‌هایی که در تابستان می‌توانید انجام دهید، بنویسید. کارهایی مثل «دوچرخه‌سواری در پارک»، «بادبادک بازی با پدربزرگ»، «رفتن به باغ‌وحش»، «نیم ساعت پیاده‌روی برای خرید بستنی» و … . خواهید دید کارهای کم‌هزینه، تفریحی و آموزنده‌ی زیادی برای انجام دادن وجود دارد. همچنین از کودک بخواهید هر روز به لیستش نگاه کند و کنار هر فعالیتی که انجام داده است را تیک بزند.
داشتن یک لیستِ کامل و تیک‌خورده در آخرین روز تابستان، احساس بسیار خوشایندی دارد!

دو. کمپ کنید و شب را در حیاط بگذرانید

به قول آن مصاحبه‌ی معروف تلویزیونی، گردشگری را از خانه شروع کنید. اگر حیاط بزرگ یا مناسبی برای گذراندن شب دارید؛ با یک چادر کوچک، یک شام سبک و کمی تنقلات می‌توانید به بچه‌ها اجازه دهید شب را در حیاط بگذرانند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، این ایده را می‌توانید در اتاق نشیمن خانه اجرا کنید. راستی! فراموش نکنید کار با چراغ‌قوه را به بچه‌ها یاد دهید تا لذت سایه‌بازی را بچشند.

سه. با عکاسی به کودک، جور دیگر دیدن را یاد دهید

در شرایط کنونی، تهیه‌ی یک دوربین معمولی یا آماتور نیز ایده‌ی نسبتا گرانی به نظر می‌رسد. اما حتی عکاسی با یک دوربین ساده و کامپکت هم برای بچه‌ها لذت‌بخش است. به آن‌ها آموزش‌های ابتدایی مثل زوم و فوکوس را بدهید و یا بخواهید در این باره مطالعه کنند و بخواهید از سوژه‌هایی خاص مثل گل‌ها، علائم راهنمایی و … عکاسی کنند. عکاسی از طبیعت و محیط اطراف به هوش دیداری کودک وسعت می‌دهد.

چهار. باغبانی کنید!

با داشتن یک فضای کوچک در حیاط و یا چند گلدان مخصوص سبزی‌کاری پشت پنجره و همچنین داشتن یک دستیار مخصوص باغبانی، می‌توانید از چند گیاه یا سبزی و یا بوته‌ی گل بکارید و از کودک بخواهید به آن رسیدگی کند. مراقبت کردن، آب دادن، هرس کردن و حتی دیدن رشد گیاهان از نزدیک تجربه‌ی خوبی برای کودک خواهد بود.

پنج. یک انجمن کتابخوانی کوچک راه بیندازید

نظرات کاربران پرستار کودک

درخواست پرستار کودک

در تابستان، برنامه‌ی منظمی برای کتاب خواندن ترتیب دهید. یک مطالعه‌ی دسته جمعی با حضور دوستان و یا بچه‌های همسایه و یک دورهمی کوچک آخرهفته‌‌ها برای حرف زدن درباره‌ی کتابی که خوانده‌اند، سرگرمی جالب و آموزنده‌ای خواهد بود. ماراتن کتاب‌خوانی هم می‌توانید ترتیب دهید. این‌که در طول تابستان، کدام یکی از اعضای انجمن کوچکِ محلی، تعداد صفحات بیش‌تری کتاب خوانده‌اند. سر زدن به کتابخانه‌ها و فرهنگسراها را فراموش نکنید! کارگاه‌های قصه‌گویی و داستان‌نویسی هم ممکن است برای کودک شما جذاب باشد.

شش. ایستگاه کاردستی بسازید!

برای یک ایستگاه کاردستی درست حسابی، نیازی به خرید نیست. مدادهای رنگی نصفه نیمه، دکمه‌های رنگی، خرده پارچه، کاغذهای باطله و هر خرده‌ریز دیگری می‌تواند در ایستگاه کاردستی مفید باشد. یک گوشه‌ از اتاق کودک را به این کار اختصاص دهید. جایگاهی مخصوص ویژه‌ی ساختن خلاق‌ترین کاردستی‌ها! این ایستگاه مفیدتر خواهد بود، اگر با رویکرد بازیافت وسایل مختلف به آن نگاه کنید.

هفت. یک سفر جاده‌ای ترتیب دهید

یک سفر کوتاه‌مدت جاده‌ای در طبیعتِ زیبای سرزمین ما، خاطره‌ای خوش از تابستان در ذهن بچه‌ها می‌سازد. از بچه‌ها برای برنامه‌ریزی، انتخاب مقصد و آماده کردن وسایل سفر کمک بگیرید. همچنین در مسیر به آن‌ها جهت‌های جغرافیایی و نقشه‌خوانی را آموزش دهید و در انتخاب مسیر کمک بگیرید. بگذارید احساس کنند بدون حضور آن‌ها برنامه‌ریزی برای سفر غیرممکن بود.

هشت. خاطرات روزانه را ثبت کنید

اگر انیمیشن «آپ/ up» را دیده باشید، احتمالا با اسکرپ‌بوک نیز آشنا هستید. اسکرپ‌بوک یک دفترچه خاطرات روزانه همراه با عکس و یادگاری‌های مختلف ا‌ست که هر کس طبق سلیقه‌ی خودش، خاطراتش را در آن ثبت می‌کند و بیش‌تر از ثبت خاطرات روزانه در دفترچه خاطرات برای کودک هیجان خواهد داشت. بگذارید خاطراتش را نقاشی کند، از بعضی عکس‌ها پرینت بگیرید تا در دفترش بچسباند و بعضی یادگاری‌های کوچک را در صفحه‌های آن بچسباند.

پرستار کودک

  • هزینه منصفانه
  • نظارت بر نحوه کار
درخواست پرستار کودک