خدمات آشپزی

  • رعایت کامل اصول بهداشتی
  • ضمانت حفظ حریم شخصی

با افزایش قیمت محصولات مختلف در شروع سال جدید، هزینه غذای خانگی نیز افزایش پیدا می کند اما قیمت هر پرس غذای خانگی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ چه چیزهای در قیمت غذای خانگی تاثیرگذار هستند؟ در ادامه این مقاله با اسپارد مگ همراه باشید به تا به سوالات شما در خصوص قیمت غذای خانگی پاسخ دهیم؟

چرا هزینه هر پرس غذای خانگی در کترینگ های مختلف متفاوت است؟

اگر منو و لیست غذای کترینگ های مختلف را دریافت کنید، در مقایسه خواهید دید که قیمت ها به ندرت کاملا مشابه است. به همین دلیل حین دریافت قیمت غذای خانگی به صورت آنلاین نیز ممکن است سردرگم شده و از سفارش غذا منصرف شوید. برای اینکه بتوانید تا حدودی هزینه منطقی هر پرس غذای خانگی را تشخیص دهید لازم است با عوامل تاثیرگذار بر آن آشنا شوید. این عوامل موارد مختلفی از جمله نوع غذا، کیفیت آن، بسته بندی و … را شامل می شوند. در ادامه همه این عوامل را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه هر پرس غذای خانگی در کترینگ

قیمت هر پرس غذای خانگی در سال ۱۴۰۱ چگونه تعیین می شود؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، برای تعیین قیمت نهایی هر پرس غذا در سال ۱۴۰۱ لازم است عوامل مختلفی را در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از:

قیمت مواد اولیه هر نوع غذا

اولین و مهم تری عاملی که هزینه خدمات آشپزی و تهیه غذای خانگی را تعیین می کند، مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه هر غذا است. برای مثال هزینه خرید گوشت بیشتر از سبزیجات است. درنتیجه می توان انتظار داشت که هزینه یک پرس غذای خورشتی همانند قورمه سبزی بیشتر از یک وعده کوکو سبزی باشد.

در نتیجه هر چقدر مواد مورد مصرف گران تر باشد هزینه غذا نیز افزایش می یابد. از طرفی کیفیت مواد اولیه نیز می تواند قیمت را دستخوش تغییر کند. برای مثال قیمت برنج ایرانی بسیار بیشتر از قیمت برنج خارجی است در نتیجه هزینه یک پرس غذا همراه با برنج ایرانی بیشتر خواهد بود. پس می توان نتیجه گیری کرد که قیمت پایین همواره بر منصف بودن آشپز و صاحب کترینگ دلالت نمی کند!

قیمت هر پرس غذای خانگی در سال 1401

سایر مخلفات در کنار غذای اصلی همانند پیش غذا و دسر

نظرات کاربران خدمات آشپزی

درخواست آشپزی در منزل

در برخی رستوران ها و کترینگ ها همراه با غذای اصلی که مشتری سفارش می دهد، پیش غذایی همانند سوپ یا سالاد و همینطور دسرهای مختلف همانند ژله و شیرینی و بشقاب میوه نیز سرو می شود. اضافه شدن هریک از این موارد به غذای اصلی هزینه هر پرس غذای خانگی در سال ۱۴۰۱ را افزایش می دهد. در نتیجه لازم است پیش از سفارش غذا در خصوص سایر مخلفات نیز اطلاعات کسب کنید.

البته قیمت پیش غذا و دسر در کترنیگ های مختلف نیز متفاوت است. همانند مواد اولیه غذای اصلی، قیمت و کیفیت مواد اولیه مخلفات کنار غذا نیز ممکن است متفاوت باشد. در بیشتر سفارش غذاهای اینترنتی شما می توانید دسر و پیش غذا را بر حسب علاقه خود انتخاب کرده و یا از لیست سفارش خود حذف کنید. به این ترتیب قیمت نهایی نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

حجم هر پرس غذای خانگی

معمولا در سفارش غذا مقدار برنج یا خورشت نیز نوشته می شود. ممکن است شما بدون توجه به حجم غذا با دیدن قیمت از سفارش خود منصرف شود. پس می توان حجم غذا را نیز از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت دانست. البته معمولا حداقل دو نوع غذای معمولی و مخصوص به ترتیب با حجم کم و زیاد سرو می شود که انتخاب آن برعهده مشتری است.

کاملا بدیهی است که هر چقدر حجم غذا کمتر باشد، مقدار مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه آن کاهش پیدا کرده و قیمت هر پرس از آن نیز کمتر می شود. پس بدون بررسی حجم و مقدار غذا هیچ وقت گول تبلیغات و قیمت پایین غذای کترینگ های مختلف را نخورید!

هزینه یک پرس غذای خانگی

تعداد پرس غذای سفارشی

حتما عبارت “یکی بخر دو تا ببر” و مواردی مشابه به آن در فروشگاه های مختلف به چشمتان خورده است. در پخت و پز غذا نیز ممکن است چنین چیزی صدق کند، البته نه همیشه. اما به طور معمول در بیشتر تهیه غذاها معمولا برای تعداد ۵۰ پرس به بالا و یا بیشتر تخفیف هایی اعمال می شود. حتی ممکن است تعدادی از مخلّفات رایگان ارائه شود.

در نتیجه تعداد غذایی که سفارش می دهید نیز می تواند در قیمت هر پرس غذای خانگی در سال ۱۴۰۱ موثر باشد. حتی در تعداد بالا با تهیه غذا در ظروف خانگی خودتان می تواند قیمت را کمی نیز کاهش دهید. البته این موارد بیشتر به قوانین و شرایط هر کترینگ بستگی دارد. در ادامه بیشتر در خصوص بسته بندی و حمل غذا صحبت خواهیم کرد.

نوع بسته بندی غذا و محتویات آن

خرید از یک برند معروف را در ذهن خود مجسم کنید. مسلما بسته بندی اجناسی که از برند معروف خریداری شده اند با بسته بندی اجناس خریداری شده از یک فروشگاه معمولی متفاوت خواهد بود. مطابق همین موضوع برخی از کترینگ های نامی معمولا توجه بیشتری به بسته بندی مواد غذایی خود دارند. برای مثال ممکن است غذا ها را در ظروف گیاهی و بامبو صرف کنند نه ظروف پلاستیکی!

همین موضوع نیز می تواند در هزینه نهایی غذا موثر باشد. البته همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، به همراه داشتن ظروف خانگی می تواند هزینه غذای شما را تاحدودی کاهش دهد. البته نه به میزان بسیار بالا و قابل توجه!

علاوه بر نوع بسته بندی، محتویات داخل آن نیز حایز اهمیت است. برای مثال از جمله این موارد می توان به قاشق، چنگال و کارد یکبار مصرف، ادویه و نمک، دستمال مرطوب و دستمال کاغذی، سفره و … اشاره کرد. همراهی این موارد در کنار تمیزی و سلامت بسته بندی نیز در خرید غذای خانگی و قیمت نهایی آن موثر است.

هزینه بسته بندی غذای خانگی

میزان شهرت آشپز و یا کترینگ

قیمت هر پرس غذای خانگی در سال ۱۴۰۱ در تهیه غذای خانم یا آقای X گران تر از یک کترینگ تازه تاسیس است. همین جمله نشان می دهد که چقدر شهرت و شناخته شده بودن یک آشپز یا کترینگ می تواند در هزینه نهایی هر پرس غذا موثر باشد.

این آشپزخانه ها معمولا با تجربه زیاد و سالها پذیرایی از مهمانان، شهرت بالایی کسب کرده اند. البته این به معنی بی کیفیت بودن غذای کترینگ های تازه تاسیس نیست. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است علاوه بر شهرت به کیفیت غذا و نظرات مشتریان پیشین نیز توجه کنید!

پذیرایی و سرو غذا

برخی کترینگ ها و یا آشپزهای خانگی علاوه بر هزینه پخت و پز و آماده سازی هر پرس غذا، پذیرایی از مهمانان، چیدمان میز غذا و سرو غذاها را نیز بر عهده می گیرند. کاملا بدیهی است که با افزایش خدمات ارائه شده و صرف زمان بیشتر، هزینه هر پرس غذا نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این خدمات برای مجالس مختلف و مهمانی های شما می تواند گزینه خوبی باشد!

خرید غذا از کترینگ به صرفه تر است یا استخدام آشپز خانگی؟

پیش تر عوامل مختلفی که بر قیمت هر پرس غذای خانگی تاثیر می گذارند را مورد بررسی قرار دادیم. شما برای داشتن غذای آماده دو راه پیش رو دارد؛ یا از کترینگ ها غذا تهیه کنید و یا آشپز خانگی استخدام کنید! حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که هزینه تهیه غذا در کدامیک پایین تر خواهد بود؟

با دریافت خدمات از آشپز خانگی دیگر نیاز نیست هزینه مواد اولیه، لوازم مورد نیاز برای پخت و پز، بسته بندی و حمل و نقل را پرداخت کنید. تنها کافی است مواد اولیه را در خانه خود اشته باشید تا آشپز خانگی غذای مورد نظر شما را برای شما و یا میهمانانتان تهیه کند.

هزینه استخدام آشپز خانگی

هزینه هر پرس غذای خانگی در اسپارد چقدر است؟

هر چند اسپارد با خدمات نظافتی خود شناخت شده است اما باید اشاره کنیم که خدمات متنوعی از جمله تهیه غذا در منزل و خدمات پذیرایی و مهمانداری نیز ارائه می کند. به این ترتیب شما می توانید همه خدمات از پخت و پز گرفته تا چیدمان میز غذا را به افراد متخصص بسپارید! اما هزینه آشپزی در منزل اسپارد چقدر است؟ همانطور که اشاره کردیم هزینه تهیه غذا می تواند تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار بگیرد. برای دریافت قیمت دقیق می توانید همین حالا به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کرده و هزینه هر پرس غذا را از آشپز های ماهر و باتجربه اسپارد دریافت کنید!

 

خدمات آشپزی

  • رعایت کامل اصول بهداشتی
  • ضمانت حفظ حریم شخصی
درخواست آشپزی در منزل