تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر

شاید مجهز بودن یخچال ساید به یخساز نیز جزو ویژگی های موردنظر شما هنگام خرید آن بوده است. درنتیجه اگر این سیستم از کار بیفتد، یکی از ویژگی های خوب و بارز آن از بین خواهد رفت. چه بسا شاید از خرید خود نیز پشیمان شوید.

اما اصلا جای نگرانی نیست! با علت یابی می توانید دلیل کارنکردن بخش یخساز را پیدا کنید. برای همین منظور در این مقاله علت کار نکردن یخساز ساید را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. دانستن این علل می تواند شما در دریافت بهترین تعمیرات یاری کند.

پس در ادامه این مطلب با اسپارد مگ همراه باشید!

علت کار نکردن یخساز ساید چیست؟

شاید از کار افتادن یخساز برای عده ای مشکل اساسی محسوب شود اما باید اشاره کرد که تعمیرات آن چندان سخت نیست. حتی برخی اوقات تنها در اثر عوامل ساده ممکن است این مشکل در یخچال ساید ایجاد شود. پس می توان نتیجه گرفت که کار نکردن یخساز تنها یک دلیل بخصوص ندارد. برای دانستن این دلایل مختلف در ادامه با ما همراه باشید:

اصلی ترین علت کار نکردن یخساز ساید ، دمای نامناسب و عدم سرمای کافی!

ایجاد نشدن یخ در اثر دمای پایین یخچال و فریز ساید بای ساید کاملا طبیعی است اما آیا می دانید علت ریشه ای آن چیست؟ این مشکل ممکن است با تنظیمات ساده دما حل شود اما اگر حل نشد باید سایر قطعات و بخش ها مورد بررسی قرار بگیرند.

یکی از این قسمت ها کمپرسور یا همان گاز یخچال است. کمپرسورها معمولا در دو نوع معمولی و اینورتر هستند که باید نسبت به پرکردن و تعمیر آنها اقدام کنید. البته علت سرد نکردن یخچال و درنتیجه عدم تولید یخ می تواند ناشی از مشکل فن نیز باشد.

اما اولین اقدام پس از عیب یابی فن چیست؟ لازم است آن را تعمیر و روغن کاری کرد اما اگر این راه حل کارساز نبود باید سریعا نسبت به تعویض فن اقدام کنید. حتما توجه داشته باشید که برای جلوگیری از خرابی موتور یخچال و ضرر مالی گسترده نباید تعویض فن را به تعویق بیندازید. زیرا با پرداخت هزینه تعمیر یخچال این مسئله به راحتی قابل حل است.

نظرات کاربران تعمیرات یخچال

درخواست تعمیرات یخچال

علت کار نکردن یخساز ساید

مشکل اتصالات الکترونیکی نیز می تواند علت کار نکردن یخساز باشد!

اگر بازوی یخساز مشکلی نداشته باشد و یخچال ساید هم پر از یخ باشد، احتمالا مشکل از اتصالات برقی و الکترونیکی آن است. برای حل این مشکل می توانید قدم های زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا یخچال را از پریز بکشید و کمی آن را جلو بکشید.
  • سپس شیر منبع آب را یافته و آن را قطع کنید.
  • محل اتصالات سیم ها را بیرون آورده و بررسی کنید. برای انجام چنین موارد فنی و تخصصی لازم است از تعمیرکاران کمک بگیرید.
  • حالا اتصالات را در جای خود قرار داده و یخچال را به برق بزنید.

مشکلات جعبه دنده یخچال ساید

اگر پس از انجام مراحلی که پیش تر در پاراگراف قبل بررسی شد، مشکل کار نکردن یخساز حل نشود باید به جعبه دنده نیز نیم نگاهی بیندازید. برای حل این مشکل معمولا قطعات جدیدی خریداری شده و با قطعات خراب قدیمی تعویض می گردد.

یخ زدن لوله مانع مسیر یخساز ساید

یخ زدن لوله پشت یخچال نیز می تواند علت کار نکردن یخساز ساید باشد که ممکن است حتی در بهترین مارک یخچال ایرانی و خارجی نیز اتفاق بیفتد. اما چطور می توان این مشکل را حل کرد؟ برای تعمیر یخ زدگی لوله در یخچال ساید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اول یخچال را از برق بکشید و کمی بین دیوار و یخچال فاصله ایجاد کنید.
  • اگر یخساز به شیر آب وصل نباشد، شیر آب آن را ببندید. در غیر این صورت باید شیر ورودی زیر سینک را ببندید.
  • مقداری آب گرم حاضر کرده و روی لوله بریزید. به جای این می توانید از سشوار نیز برای از بین بردن یخ لوله استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که دمای آب گرم و یا سشوار نباید خیلی بالا باشد.
  • دو تا سه ساعت یخچال را روشن نکنید.
  • پس از طی این مراحل یخچال را روشن کنید تا یخساز شروع به کار کند. اگر این مراحل مشکل کار نکردن یخساز را حل نکند باید تعمیر آن را به یک متخصص حرفه ای بسپارید.

علت کار نکردن یخساز یخچال ساید

به هم چسبیدن یخ ها نیز می تواند برای شما دردسرساز باشد!

علت کار نکردن یخساز یخچال همیشه در ارتباط با موارد فنی و پیچیده نیست، بلکه گاهی اوقات مسائل ساده نیز می تواند عملکرد یخساز را با مشکل مواجه کند. یکی از این مسائل ساده به هم چسبیدن یخ ها است. کاملا بدیهی است که با بروز این مشکل مسیر حرکت مسدود شده و یخساز عملا از کار خواهد افتاد.

و اما چطور می توان این مشکل را حل کرد؟ اگر مدتی از یخچال استفاده نکنید احتمال ایجاد این مشکل وجود دارد. پس بهتر است در صورت عدم استفاده آن را خاموش کنید. در هر صورت می توانید این مشکل را با خارج کردن مخزن یخ و جدا کردن یخ ها از یکدیگر این مسئله را با چند قدم کوتاه حل کنید.

مسدود شدن یا گرفتگی فیلتر یخساز

در یخچال های ساید و همینطور بیشتر یخچال های جدید در قسمت یخساز نیز فیلتر وجود دارد. اگر این فیلتر در مدت های زمانی مشخص تعویض نشود، احتمال گرفتگی آن و درنتیجه مسدود شدن راه یخساز وجود دارد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل باید با توجه به کیفیت آب منطقه و شهر خود، فیلتر را در فوصل زمانی ۴ تا ۶ ماهه عوض کنید.

فعال شدن حالت خاموش یخساز یخچال ساید!

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، علت کار نکردن یخساز ساید می تواند تنها در ارتباط با موارد ساده و دم دستی نیز باشد. یکی از آنها نیز فعال شدن حالت خاموش یخساز است.

نحوه فعال شدن آن از طریق صفحه نمایشی روی یخچال یا کلید داخل ساید یا در کناره یخساز است. اگر به اشتباه این کلید را فعال کرده اید، آن را بررسی کرده و مجدد در حالت خاموش قرار دهید.

حالت خاموش یخساز یخچال ساید!

خرابی دیسپنسر ساید می توان علت کار نکردن یخساز باشد!

بیایید اول از همه با دیسپنسر آشنا شویم. برد دیسپنسر یا همان برد یخساز در قسمت پشتی صفحه نمایشگر یخساز قرار داد. وظیفه این برد این است که تمامی دکمه ها و دستورهای داده شده به یخچال و سیستم یخسازی آن را برعهده بگیرد.

اگر این برد خراب شود، کل سیستم یخساز از کار می افتد. علاوه بر این علت کار نکردن یخساز می تواند به خاطر بخشی از دیسپنسر به اسم سلنوید باشد. وظیفه سلنوید نیز باز و بسته کردن درب خروجی یخ ها است. در صورت خرابی سلنوید عملکرد باز شدن درب خروجی یخساز مختل شده و درنتیجه هیچ یخی در کار نخواهد بود.

دیسپنسر و همینطور سلنوید از اجزای تخصصی یخچال های ساید هستند؛ بنابراین باید تعمیر و یا تعویض آنها را به متخصصین خبره و حرفه ای سپرد. بهتر است برای تعمیر آن خودتان درمنزل دست به کار نشوید، زیرا در صورت مرتکب شدن به کوچکترین خطا ممکن است هزینه تعمیرات یخچال افزایش یابد.

علت کار نکردن یخساز یخچال ساید ال جی چیست؟

در قسمت های پیشین از این مقاله موارد عمومی که در انواع یخچال ها می توانند باعث از کار افتادن یخساز شوند را بررسی کردیم. در ادامه تعدادی از رایج ترین علت کار نکردن یخساز یخچال ساید ال جی را نیز مرور خواهیم کرد. این کار به عیب یابی سریع تر شما در منزل کمک خواهد کرد:

  • لوله انتقال آب پشت یخچال ال جی را بررسی کرده و از یخ نزدن آن مطمئن شوید.
  • فیلتر آب را چک کنید. از آنجایی که بیشتر یخچال های ال جی تنها یک فیلتر دارند، نباید تعویض آن را مدت زیادی به فراموشی سپرد.
  • مسیر آب داخل یخچال را از نظر وجود هرگونه مانع بررسی کنید.
  • دمای فریزر را تنظیم کنید. دمای فریزر ساید ال جی باید حدود منفی ۱۲ درجه را نشان دهد.

علت کار نکردن یخساز یخچال ساید ال جی

علت کار نکردن یخساز یخچال ساید سامسونگ چیست؟

یکی دیگر از برندهای محبوب یخچال ساید بای ساید در ایران سامسونگ است. از دلایل اصلی کار نکردن یخساز این یخچال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی ترموستات که نیازمند تعمیر و یا تعویض است.
  • اتصالات الکترونیکی و برقی را چک کنید زیرا می تواند علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ باشد.
  • حالت خاموش و روشن یخساز را بررسی کنید. در صورت فعال شدن حالت خاموش، آن را غیرفعال کنید.
  • اگر یخچال به آب شهری وصل باشد، وجود مانع در مسیر ورود و خروج آب می تواند علت این مشکل باشد.

علت کار نکردن یخساز یخچال ساید سامسونگ

مطمئن ترین راه تعمیر یخساز ساید چیست؟

تابحال با مشکل کار نکردن یخساز مواجه شده اید؟ اولین قدم شما برای تعمیر و رفع این مشکل چه بوده است؟ تمامی راه حل هایی که در این مطلب بررسی شد ریسک هایی را به دنبال دارند اما اگر به دنبال مطمئن ترین راه برای تعمیر یخساز یخچال هستید بهتر است آن را به متخصصین خبره اسپارد بسپارید!

برای این منظور در چند قدم کوتاه سفارش خود را ثبت کرده و زمان موردنظر برای مراجعه متخصص را نیز مشخص کنید. به همین راحتی بهترین تعمیرکاران یخچال ساید در زمان مقرر در محل حاضر شده و حرفه ای ترین خدمات تعمیر یخچال ساید را ارائه می کنند.

ما در این مطلب دلایل اصلی کار نکردن یخساز ساید را با هم بررسی کردیم و دانستیم که این مشکل می تواند تحت تاثیر عوامل ساده و یا موارد فنی و تخصصی ایجاد شده باشد. در انتها رایج ترین علت کار نکردن یخساز ساید ساید سامسونگ و ال جی را نیز مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم اطلاعات و تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات همین صفحه با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

تعمیرات یخچال

  • تضمین منصفانه‌ترین قیمت
  • اعزام سرویسکار ماهر
درخواست تعمیرات یخچال